Wymiana klocków i tarcz – tył – 65000 km

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez georgis » 25 sty 2015, 00:43

Witam,

Zdębiałem gdy ostatnio pogorszyła mi sie siła hamowania w Mazdzie 6 kombi 2011 z przebiegiem 65000 km. Pojechałem do ASO (wykupiona dodatkowa gwarancja) a gość mi powiedział ze tylknych klocków praktycznie juz nie ma. O dziwo przednie klocki i tarcze sa ok. Nie jest to dla mnie normalna sprawa, ze tylne klocki sie szybciej wycierają niż przednie – gość w ASO tez był zaskoczony ale nie powiedział, co moglo byc przyczyna. W rezultacie musiałem wymienić klocki i tarcze z tylu, co nie było małym wydatkiem. Moze macie jakieś doświadczenie w tym temacie bądź wiecie jaka moze byc przyczyna tak szybkiego zużycia klocków?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 08:09
Posty: 10
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 6 kombi benzyna 2011

Postprzez Wojtek » 25 sty 2015, 11:11

Może tarły i się grzały?
...teraz już nie dojdziesz co było przyczyną...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maselek » 25 sty 2015, 12:09

Hamulce w maździe nie są jej mocną stroną. Tak jak Wojtek napisał przyczyną mogły być zapieczone tylne zaciski, co powodowało tarcie klocków o tarczę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez krystian77 » 25 sty 2015, 21:58

Klocki tylne są cieńsze od przednich. Być może to jest przyczyną ich szybszego zużycia.
Ale ja na twoim miejscu przy okazji dokładnie sprawdził bym przednie klocki. U mnie było tak że przednie klocki wyglądały jak nowe, ok, 0,9mm okładziny. Na przeglądzie hamulce wyszły prawie idealnie.
Ale mi coś nie pasowało. Rozebrałem przód i okazało się że zewnętrzne klocki są jak nowe, ale na wewnętrznych zostały tylko blachy.
Jestem już po wymianie tarcz i klocków z przodu oraz czyszczeniu prowadnic <spoko> .
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez homeini » 30 sty 2015, 15:02

Mam pytanko, mam niedawno zakupiony samochód i generalnie jestem świeży w temacie samochodów, więc poradziłbym się chętnie kogoś lepiej obeznanego.

Przy zmianie opon na zimówki, machanik stwierdził, że jak najszybciej trzeba wymienić klocki. Przede wszystkim z tyłu. Dodatkowo jedna tarcza z tyłu ma rysy i doradzał wymianę.

Czy taką wymiane robić w jakimś pewnym warsztacie, czy mechanik z zakładu wulkanizacji powinien sobie poradzić (tzn. czy jest to zadanie na tyle proste, że da rade sobie jakikolwiek mechanik) ? Dodatkowo, czy wystarcy wymienić jedną tarczę zjechaną i klocki z tyłu, czy wymieniać od razu parę tarcz i klocki z przodu też ?
Początkujący
 
Od: 10 cze 2014, 09:51
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI

Postprzez krystian77 » 30 sty 2015, 16:19

Zależy jakie to są rysy. Myślę że jeśli to jest rysa to nie powinno być problemu.
U mnie akurat z tyłu na jednej tarczy miałem rysę ale tarczę zostawiłem. Natomiast z przodu na tarczy miałem już nierówności więc wymieniłem obie tarcze.
Jeśli chcesz wymienić tarczę to radzę wymieniać parami – aby siła hamownia prawej i lewej strony była jednakowa.
Generalnie w W GH wymiana jest w miarę prosta. Ważne jest aby się do tego przyłożyć. Sprawdzić działanie prowadnic, zacisku i ewentualnie wszystko dokładnie wyczyścić i nasmarować. Zdarza się że po wymianie tarcz i klocków po miesiącu zaczynają się drgania kierownicy spowodowane pokrzywieniem tarcz.
Przyczyna jest prosta:
Zapieczone prowadnicę. –>Podwyższone tarcie klocków –> Przegrzanie tarcz –> nagłe schłodzenie tarczy wodą z kałuży –> Tarcza pokrzywiona.
Czasami wystarczy trzymanie hamulca na postoju – tarcza pod klockami wolniej się chłodzi i efekt ten sam.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Wojtek » 4 lut 2015, 00:43

homeini napisał(a):czy jest to zadanie na tyle proste

Tak, Proste dla kogoś z odrobina technicznych spraw w głowie... :)
...ale trzeba dobrze sprawdzic prowadnice, bo to one są powodem większości usterek w Mazdach <ok>
homeini napisał(a):czy wystarcy wymienić jedną tarczę zjechaną i klocki z tyłu, czy wymieniać od razu parę tarcz i klocki z przodu też ?

Jak napisał krystian77...
Sprawdź "uszkodzenia" tarczy... Jeżeli są duże, to wymieniaj komplet...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Senior » 31 sie 2015, 17:04

Wojtek napisał(a):Sprawdź "uszkodzenia" tarczy... Jeżeli są duże, to wymieniaj komplet..


zawsze komplet jesli chcesz mieć spokuj

krystian77 napisał(a):Zapieczone prowadnicę.


Ja zawsze przy zmianie kół sezonowo, lato na zimę , zimą na lato, rozbieram zaciski, czyszczę dokładnie i smaruję zwłaszcza prowadnice i nigdy nie miałem w swoich Madziach żadnego problemu z hamulcami papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6