O zakupie MX-3 marzyłem już dawno, jeszcze zanim miałem prawko
Trochę danych:
Silnik 1.8 V6 K8 (nieaktualne
Rocznik 1996
2x Airbag
El. szyby, szyberdach, lusterka
ABS
Centralny zamek z alarmem
Podświetlane zamki i stacyjka
Ori alu 15" poliftowe
I standard z V6 czyli dokładki, rozpórka itp.
Napęd:
– 2.5 V6 KL-DE z Probe (przebieg w chwili zakupu podobno 165tys km.)
– 2.5 V6 KL-DE z Xedos 9 2002r więc najnowszy dostępny
– Sprzęgło Exedy 225mm z KLa
– Zamach K801 7.2kg
– Skrzynia K8 ze zmienionym przełożeniem 5-tego biegu 0.795->0.717
Układ dolotowy i wydechowy:
– CAI 3" home made
– filtr stożkowy Simota
– wyrzucona odma
– EGR off
– kolektory 6-2-1 TurboWorks
– bandaże TurboWorks
– prosta rura kwasówka 2.5" bez kata i środkowego
– tłumik końcowy RM Motors RM8XXL
Zawieszenie:
– Amory tył seria
– Sprężyny FK Automotive -35/40
– Zawieszenie gwintowane D2 Racing wersja Street
– Poliuretany 85ShA przód.
Hamulce:
– tarcza przód ATM Mikoda 299mm z Mazdy 6 GH
– zacisk przód Mazda 6 GH
– tarcza tył TRW 251mm z Mazdy 323F BA GT
– zacisk tył MX-3
– serwo z pompą Xedos 9
Koła:
– Japan Racing JR3 17x8j białe (8.7kg)
– 2x Falken Ziex ZE912 195/40/17
– 2x Nankang AS1 195/40/17
 Nadwozie:
– zderzak przód hybryda EU&Canada
– zderzak tył Canada
– lotka Precidia
– nowy lakier paleta Ferrari
– przyciemniona tylna szyba
– przydymione reflektory
– ambery przód
– lampy tył Supra look carbon + czarna folia
Wnętrze:
– kierownica Nardi z MX-5
– jasne półskóry polift
– zegary oklejone w carbon + czerwone wskazówki
Car Audio:
– Radio Pioneer DEH-80PRS
– przód DLS R6A
– słupki pod tweetery
– sub Rockford Fosgate T112D2
– napęd Crunch Power One X4150 – do wymiany
– instalacja: zasilanie 50mm^2, woofery 2x2.5mm^2, tweetery 2x.1.5mm^2, sygnałówki Dietz i noname.
– altek 110A
Co zrobiłem do tej pory:
– wymiana opon letnich
– czyszczenie dolotu, wymiana filtru powietrza, założenie filterka na odme.
– montaż reszty dokładek z V6
– wymiana pokrywy zaworów i uszczelki
– wymiana półki bagażnika
– ogarnięcie oświetlenia
– ...reszta w temacie nie ma sensu tego pisać
Plany:
– ogarnięcie blacharki (done)
– swap na 2.5 v6 (pewnie jedynie kl-de) (done)
– polerka (done)
– montaż car audio (done)
– montaż klimatyzacji
– zderzaki z kanadyjki (done)
– lotka Precidia (done)
– kolektory 6-2-1 i przelot (done)
– skórzane fotele (50/50)
– felga 17-18" (done)
– realokacja akumulatora (done)
– kierownica Nardi Torino z 323/MX-5 (done)
Ogólnie auto chcę doprowadzić do stanu użyteczności i zachować w miarę możliwości w oryginale. Póki co służy jako niedzielne auto, ale niedługo będzie musiało przejąć rolę dupowozu.
Jeśli będzie zainteresowanie to chętnie będę kontynuował wątek.
Trochę zdjęć krótko po zakupie:
Kwiecień 2016:
Sierpień 2017:


. I choć starałem się jechać spokojnie to miejscami było ostro. Poziom oleju się sprawdza co jakiś czas matole! Ja niestety na miejscu nie sprawdzałem bo oglądałem rozgrzane auto więc nie było większego sensu i też nie sądziłem że można być aż tak nierozsądnym. Następny dzień po powrocie dolałem 1l oleju i dopiero wskoczyło na minimum  
.


  Auto mimo że służy do niedzielnych przejażdżek to kilometry rosną w zaskakującym tempie