Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez slamo » 1 maja 2006, 20:42

Witam
Właśnie jestem przed zmianą oleju i zastanawiam się co zakupić....
Lektura wątku spowodowała, że mam niezły mętlik... :(
Auto obecnie jest zalane Castrolem TXT Softec Plus 5W30 (po poprzednim właścicielu w Niemczech) i ma przebieg 100 tyś km.
Czy pozostać przy tym oleju (niestety,nie znalazłem żadnych opinii na jego temat, ale może ktoś na tym jeździ), czy zmienić (i na co ewentualnie)? Cena 1 litra tego oleju jest w granicach 50- 60 PLN, a na Allegro 27-30 PLN.
<glupek2>
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lut 2006, 17:02
Posty: 7
Skąd: Miechów / Małopolska
Auto: 626 GF 1,9i 2000

Postprzez Marcin L » 1 maja 2006, 21:22

Jeżeli masz mętlik to wlej cokolwiek przystosowanego do benzynowych silników i mającego lepkośc 10w/40, moze byc nawet lotos, zaplacisz ok 70 pln za 4 litrową bankę.
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Mak » 6 maja 2006, 02:10

Przeczytałem cały wątek pod kątem problemu wyboru marki oleju.
Przyznam szczerze, że tylu rozbieżnych opinii nigdzie nie widziałem <lol> Wątek jest bardzo fajny, ale sugerowałbym wyczyszczenie – 50% wypowiedzi to zwykły spam. Mój post również się do niego zalicza – przepraszam za niego, ale taka mnie naszła refleksja po lekturze tych 22 stron :]
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 02:05
Posty: 68 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Opel Corsa C

Postprzez Xavier » 7 maja 2006, 10:56

xANDy napisał(a):Sponsorów nie mamy – chodzi o te firmy czy typy olejów, które MY SAMI polecamy. A to jest już chyba nieco inna jakość oceny. Na nią nie wpływa żaden sponsor.

To był oczywiście żart.
Co do propozycji:
Intencja zaiste słuszna., tyle że dobrymi intencjami – wiesz drogi kapelanie, co jest wybrukowane... <diabełek>
Można by wątek skrócić o takie gadanie jak nasze teraz, by została sama esencja – oceny poszczególnych olei podane przez ich użytkowników. Co do tabelki to niby jak miała by wyglądać skoro „punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia” i „każda sroczka swój ogonek chwali”? Kto był by wyrocznią i dlaczego?
A tak naprawdę to z olejami jest podobnie jak z paliwami, choć nie w tej skali. Niby są koncerny: Orlen, BP, Statoil, itp. Tyle, że do wszystkich stacji dojeżdżają cysterny z paliwem z Płocka. Dlatego wierzę w jakość olei pakowanych w bańki wyłącznie poza Polską (mniejsze zapotrzebowanie na kombinowanie i lewy zysk). Tu u nas miesza się wszystko – z chęci zysku oczywiście. Nadzór nad jakością jest tylko na ostatnim etapie –sprzedaży na stacji. Cały proces wytworzenia, sortowania i dystrybucji jest zupełnie poza kontrolą. Mówił o tym niedawno i udowodnił na antenie – Weiss z radia „Z” (przepraszam jeśli nazwisko napisałem z błędem). Dotyczy to też olei.
Więc skoro jeden zakład ( petrochemia Gdańska) wytwarza 2 lub 3 różnej marki oleje (w oparciu o licencje) tworzenie tego typu zestawień wydaje mi się dziwne...ale może początkującym przydatne.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez xANDy » 7 maja 2006, 14:57

Może zamiast gadać i gadać "po próżnicy"
DiTD 74KW
Ilość oleju do wlania – 4,7 litra.
Filt oleju Filtron OP557; KNECHT OC205; PURFLUX LS489A
Olej np. Shell Diesel Plus 10w40 (półsyntetyk) (przy małym przebiegu Shell Diesel Ultra pełny-syntetyk 5W40); Midland; Mobil 1.

Silnik o małym przebiegu i w miarę nowy
2-3 lata – fullsyntetyk 5w40
4-10 lat – półsyntetyk 10w40
>10 lat – mineral, (chyba, że półsyntetyk jeszcze zdaje egzamin)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 8 maja 2006, 09:42

xANDy napisał(a):>10 lat – mineral, (chyba, że półsyntetyk jeszcze zdaje egzamin)

Nie zgadzam się moje auto ma 13 lat i jeździ na pełnym syntetyku i będzie jeździło na nim aż nie zacznie brać jakiś koszmarnych ilości oleju.
Mylny jest pogląd że wraz z wiekiem/przebiegiem auta należy zmieniać olej na gorszy. Są silniki które nie lubią złych olejów. Olej się dobiera do silnika i jego wymagań.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xANDy » 8 maja 2006, 09:46

Tomcio – napisałem wyraźnie:
xANDy napisał(a):chyba, że półsyntetyk jeszcze zdaje egzamin

Tutaj trzeba napisać małą instrukcję obsługi po czym rozpoznać owe "zdaje egzamin".
Poza tym – Twój motorek nie jest klasycznym przykładem bo ani nie słychać, że działa, ani nie ma zawrotnego przebiegu i w ogóle.
PS. co ze szczękami?

Ty może dopisz o Swoim silniku jakie ma "parametry olejowe" – ilość, rodzaj filtrów – podobnie jak ja wpisałem powyżej. Jak będzie tego więcej to można będzie zrobić taki sensowny zestaw.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Hazu » 23 maja 2006, 15:01

Wytłumaczcie mi proszę dla czego nie stosować olejów zalecanych przez producenta samochodu???

Producent zaleca do Xedosa CA KF olej 10W30 a przy temperaturach poniżej 25 stopni 5W30.

Niektórzy twierdzą że tych olei nie ma w sprzedaży ale to nie prawda.
Elf i Shell ma w swojej ofercie zarówno jeden jak i drugi.

Poza tym olej 10W30 Shella to pełen syntetyk .

W czym te oleje będą gorsze od stosowanych przez wiekszość 5W40 czy 10W40 (półsyntetyk <lol> )

Według mojej wiedzy są lepsze bo szybciej smarują silnik przy rozruchu oraz zmniejszają opory tarcia .

Spadek zużycia paliwa może siegać nawet do 15%.
Czyli bez problemu CA Kf osiągał by średnie spalanie 8.2l/100km jak podawał producent.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez xANDy » 23 maja 2006, 15:22

Gdybyś mial całkowitą rację to nie produkowano by żadnych innych olei (pólsyntetyków ani mineralnych).
Co innego jest nowy silnik a co innego z większym przebiegiem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Hazu » 23 maja 2006, 15:33

według mnie inne oleje są do innych samochodów (silników)
Mój znajomy leje do Astry 97r. 1.4 8V od początku Mobil 5W40 i teraz mu popchacze cykają a zrobił zaledwie 80tyś km.

Dla mnie to paranoja lać do tego samochodu taki olej . Producenci olei zalecają tam 10W40 i myślę że na tym by nic nie cykało ale niektórzy myślą że im droższy olej tym lepszy <glupek2> .


emmarek napisał(a):Producent zaleca do Xedosa CA KF olej 10W30 a przy temperaturach poniżej 25 stopni 5W30

Dla czego mam nie zastosować tego oleju?
Może ktoś stosował ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez adalbertus » 1 cze 2006, 09:09

Marcino napisał(a):A ja wymieniłem Midlanda który jest już rozlewany w kraju ( tak przynajmniej się dowiedziałem z kilku źródeł ) na równierz


Kupiłem wczoraj Midlanda Avanz 10w40 – i na ulotce było napisane, że jest rozlewany w Szwajcarii (a nie jak inne oleje cyt. "rozlewane gdzieś w EU czyli nie wiadomo gdzie") – potwierdzeniem tego jest kod kreskowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 16:34
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r

Postprzez wojtek75 » 1 cze 2006, 10:52

Ja wlałem do swojej 626 GE FS ELF SPORTI SRI 15W/40 i uważam, że też będzie git. Spełnia normy producenta auta i to najważniejsze. Przy okazji wymieniłem również filtr oleju i za rok zrobie tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez siwy_dymek » 2 cze 2006, 19:58

brii napisał(a):Ciąg dalszy zabawy z Midland MicroOil 10W40
Wczoraj miałem nieplanowaną jazdę Cz-wa – Kraków – Cz-wa. Po trasie jazda ok. 130km/h a na autostradzie cały czas 6,5krpm na piątce (okolice 200km/h) do tego doszło jeszcze trochę kmów po Krakowie w cztery osoby. Powrót w tym samym stylu. Poziom oleju miałem przed wyjazdem z Cz-wy dokładnie między E a F na bagnecie. Sprawdziłem też w Karakowie przed odjazdem (samochód stał przez 6 godzin) i na bagnecie było tyle samo co przed odjazdem z Cz-wy. Po przyjeździe do Cz-wy i odczekaniu nocy (pomiar dziś rano) poziom się zmienił może o 2mm (ale mogło to też wynikać z tego, że samochód nie stał idealnie równo).
W tym momencie mogę powdzieć, że samochód średnio mi wcina 0,4l oleju na 10 000km a wcześniej na MobilS 10W40 wpierdzialał 2,5 litra!!
Pozatym jak jeździłem na Mobilu to po 30 minutach jazdy na torze Madzia potrafiła zjeść 5mm na bagnecie!!



kto uwaza ze do 1.8 BP tez powinienem przejsc z mobila na midlanda? mam mobile semi 10w40 i zjada mi troche oleju i do tego po ostrym kreceniu jest stukanie-podobno to zawor od pompy oleju i wg. mazdy algorytmem takiego czegos jestr przejscie na inny olej! Dodam ze po zakupie samochodu jezdzilem 2tys.km bez zmiany, na dosc zuzytym oleju i nie zjadl ani grama, a nie oszczedzalem bryczki! Watpie zeby byl wlany jakis uszczelniacz, bo nie stawial wtedy zaslony dynej, ani w zimie po zmianie na mobila 10w40 tez nie dymkal! Olej mam do zmiany za jakies 4tys.km...ale mysle zeby zrobic to wczesniej! Ile midland kosztuje? Jaki inny olej ktos proponuje?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez brii » 3 cze 2006, 00:43

Teraz jeżdżę na syntetyku 10W50 i silnik zachowuje się tak samo jak na półsyntetyku 10W40. Zmieniłem, bo ponoć 10W50 ma jakieś dodatkowe właściwości uszczelniające a przy tym znacznie lepiej znosi kręcenie przy wysokich temperaturach (na i oczywiście dzięki temu, że jest syntetykiem to można rzadziej wymieniać :D )...
Co do tego czy się powinno zmieniać na syntetyk czy nie to wiele w tym wątku jest napisane :]
GofNet wrzucił tu niezły referat kilka stron wcześniej – wszystko tam jest wyjaśnione – kiedy lać i jaki olej :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez siwy_dymek » 3 cze 2006, 14:22

Negoiu no wlasnie poczytalem i wciaz nie bardzo wiem! Ale wnioski mam takie: 10W40 polsyntetyk z midlanda! Ktos pisal ze mazda zaleca na nasz klimat 5W30 syntetyk... Ja na olejach totalnie sie nie znam!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Negoiu » 3 cze 2006, 14:54

ja jeżdżę na 10W40 Valvoline MaxLife i muszę przyznać, że jak na razie najepszy jaki miałem. Lotos,Mobil-zdecydowanie gorsze.– według mnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez Briareos » 3 cze 2006, 15:54

Oleje 5W będą za mało lepkie, do większości silników sprzed 2000 się takie leje przy średnich temp. w okolicy -15C. Hydrauliczne popychacze są jednak bardzo wrażliwe na odpowiednie ciśnienie i za gęsty lub za rzadki olej będzie powodował ich niedomaganie.
Mazda chce 10W-30 i na pewno nie napisali tak tylko dlatego, że 10W jest tańszy od 5W. Olej ma trzymać parametry założone przez producenta, a to z czego jest zrobiony (syntetyk czy minerał) to już sprawa drugorzędna i ma wpływ głównie na to jak szybko się on zużyje. Niestety, życie uczy że pomimo dość ścisłej klasyfikacji są jednak pewne różnice w zależności od producenta – ale też dzięki temu mamy wybór, jak coś się nie sprawdzi, można zalać innym.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez siwy_dymek » 3 cze 2006, 15:59

Ok, zrobmy inaczej: Silnik 1.8, przebieg 110000km, samochod mam od 100700km, nie wiem jaki byl olej wczesniej, na informacji bylo tylko ze wymiana przy 108000km i data, ktora mowila ze oliwa ma 1,5roku! Do 104kkm nie lyknal ani grama, choc silniczkowi nie zalowalem i sprawdzlaem jego mozliwosci! Nic nawet nie zastukalo, nie zatykalo! Zero odglosow z zaworo przy rozruchu! Przy 104000km zmienilem na mobil 10W40 polsyntetyk, nawet jak jest 10st. na zewnatrz, zaworki postukaja z 2-3 sek! Po ostrym kreceniu jest stukanie, jakby zaworu-domniemany zaworek pompy oleju, w ciagu 6tys. km dolalem jakies 1.5litra oliwy!! Uklad wydechowy na koncach jest z nalotem sadzy, jakby grafitu, zero tlustych sladow! Silnik nie ma wyciekow, oprocz malego pocenia sie kolo rozdzielacza zaplonu, ale to jest minimalne! Nigdy nie kopcil i nie kopci, jak cos to tylko para wodna! Wskazowka temperatury zawsze po rozgrzaniu silnika jets w tym samym miejscu, czyli ok. pol jej grubosci nad polowa wskaznika, obojetnie czy jest jazda na maksa czy jazda spokojna! No, to co powie ktos na to? Jak narazie midland 10W40 bodajrze polsynetyk jest na pierwszym miejscu mojej listy, jesli chodzi o Wasze rady! Ktos ma jakies propozycje? Moze GofNet? A tak wogole, jaki olej zaleca mazda do silnikow BP??
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Negoiu » 3 cze 2006, 16:18

siwy_dymek napisał(a):w ciagu 6tys. km dolalem jakies 1.5litra oliwy!!


Trochę za dużo, bez wycieków, dymienia itp? Hmmm, gdzieś się musiał podziać. Ogólnie wszyscy na forum polecają 10W40, a jaka firma- to do przeczytania cały wątek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez siwy_dymek » 3 cze 2006, 16:36

Negoiu no ja przeczytalem watek powiedzmy w 50%, staralem sie wzrokowo odcedzic zbedne info, no i tak jak napisalem wyzej, wiekszosc opini sklanai sie w kierunku midlanda!?

Co do ilosci zuzytego oleju, to wynika to zapewne z tego ze przewaznie jezdze na krotkich odcinkach, a jak juz sie silnik rozgrzeje to tez mu nie zaluje! A gdzie sie olej podzial? Na moj gust sie troche spalil, ale to dziwne, bo na starym oleju tak jak pisalem, ani grama! brii juz wspominal, jemu szlo 2,5litra mobila na 10kkm! a bodajze 5razy mniej midlanda!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki