Czkawka przy 2500 obrotów

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez solarzm » 20 kwi 2006, 22:47

nie wiem czy w gaźniku reguluje się kąt zapłonu, u mnie tez było szarpnięcie i na benzynie a jak poprawili kąt zapłonu to na benzynie teraz już nie szarpie ...
Maciek
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 12:28
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: 323P 1.3 16V IGS LO

Postprzez MiKo » 21 kwi 2006, 22:27

solarzm : czyli u Ciebie już po problemie ?? tylko po ustawieniu kąta zapłonu ?

I jak sprawa wygląda na LPG, nadal to samo ?
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez solarzm » 24 kwi 2006, 08:46

na gazie nadal szarpie, czekam własnie na moduł zapłonowy – lada dzień ma przyjść. Jak tylko przyjdzie lecę do mechanika i wymieniamy.
Maciek
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 12:28
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: 323P 1.3 16V IGS LO

Postprzez solarzm » 11 maja 2006, 10:56

Wymiana modułu nic nie dała. Od poniedziałku gaziarze będą pracować nad jakims obejściem ...
Maciek
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 12:28
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: 323P 1.3 16V IGS LO

Postprzez Karwoś » 11 maja 2006, 21:11

Jak kiedyś diagnozowali mi gaz to gość zawsze się pytał czy przy 2500-2800 wszystko działa – to podobno zakres obrotów w których gaz musi być idealnie ustawiony (bo jest najczęściej używany). Nawet autoadaptacja w sekwencji obliczana jest na 3000obr. Ja bym jednak próbował ustalić coś z gazem – to chyba od 2500 zaczyna wzrastać moment w benzynie i w tym miejscu dawka musi się dobrze zgrywać.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez solarzm » 23 maja 2006, 15:12

Może i masz rację. Moi gaziarze siedzieli dwa dni i robili dokładnie to co mówisz: bardzo dokładnie sprawdzili mapę od 2500-2600 (bo u mnie to w tym przedziale było) dzieląc ją na ileś tam mniejszych przedziałów i analizując każdy z nich. Ostatecznie stwierdzili, że to taka uroda silnika i założyli mi III generację. Teraz nic nie szarpie. Wydaje mi się, że na III jest trochę słabszy niż na IV ale chyba wolę to niż szarpanie.

No to chyba koniec tej całej historii ...
Maciek
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 12:28
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: 323P 1.3 16V IGS LO

Postprzez MiKo » 25 maja 2006, 20:55

Nie podoba mi się to rowiązanie :)
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez solarzm » 6 cze 2006, 09:28

A co ja moge teraz zrobić ? Przy okazji montowania gazu u kumpla w mondeo byłem u innych gaziarzy, którzy powiedzieli, że to niemozliwe aby nie udało się ustawić tak gazu, żeby nie szarpał. Powiedzieli, że przy bardziej upierdliwych autach dają go na hamownię i ustawiają.
Maciek
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 12:28
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: 323P 1.3 16V IGS LO

Postprzez no_fear » 8 kwi 2008, 09:55

MiKo napisał(a):u mnie jest podobnie, tyle że przy 1900 obrotów, przy bardzo mocnym depnięciu na gazie też czuję "odcięcie", na benzynie jest inaczej – czuję jakby dziurę, w tym zakresie obrotów jest jakiś "pusty" pedał gazu. Problem nierozwiązany, ale też nie wymieniałem kabli, kopułki i palca.

mam podobnie...przy mocniejszym depnięciu gazu przy ~1900obrotów czuje lekkie szarpnięcie...
na gazie i na benzynie to samo :]
Nie jest to mocno uciążliwe ale lubię mieć wszystko na TipTop :P

MiKo, ostatecznie rozwiązałeś ten problem ?
co było przyczyną ?
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez jaskul » 9 maja 2008, 21:37

przyczyną jest przełaczanie sie komputera benzynowego w różne typy pracy półsekwencja i pełna sekwencja na benzynie sie tego nie odczuwa na gazie szarpie.
Mój samochód jest teraz na tapecie u producenta instalacji KME i kombinują jak to rozwiazać
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez jaskul » 5 wrz 2008, 09:26

Problem rozpoznany i rozwiązany
przyczyną szarpań jest zmiana typu pracy sterownika benzynowego oraz bardzo krótkie dotryski w czasie jazdy bez obciążenia
rozwiązanie problemu – pojedyńcze wtryskiwacze (nie listwa) umieszczone bardzo blisko kolektora dolotowego – ja mam Magic Jet – obsługują one krótkie czasy wtrysków oraz duże dysze tak aby bardzo krótkie otwarcie wtryskiwacza dało odpowiednią ilość gazu
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez sp1808 » 7 wrz 2008, 19:48

miałem to samo wykręciłem świece i zmiejszyłem przerwe z1,2mm do 0,75 i jest ok <jupi>
kocham anie
Początkujący
 
Od: 27 sie 2008, 06:42
Posty: 12
Skąd: kalisz
Auto: mazda 6 2,3 awd kombi 162KM.bp/lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG