Płyn w układzie chłodzenia – temat ogólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jack3000 » 15 lut 2014, 16:35

dzięki <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2013, 08:38
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Active+ 1.6 2008

Postprzez lukaszm » 26 lut 2014, 20:45

Jaki płyn chłodniczy polecacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 26 lut 2014, 21:35

Prestone
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 28 lut 2014, 11:16

Prestone
:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez tomi911 » 11 mar 2015, 11:56

Odgrzewam – zamierzam wymienić płyn w układzie chłodzenia. Nie wiem co jest zalane, ale i tak będę spuszczał do 0 i zalewał nowy (zerknę czy jest na korku naklejka FL-22 później).
Mam pytanie – piszecie o ori płynie FL-22 oraz o Prestone. A czy ktoś używa / używał Dynagelu? Zawsze wydawało mi się, że jest on dosyć popularny – używałem go w Hondzie i wielu znajomych także go używa.
Proszę o jakieś uwagi i opinie. Cenowo oczywiście wychodzi taniej niż FL-22, ale przy częstszej wymianie się skompensuje, więc tu akurat bez różnicy. Natomiast jest o wiele łatwiej dostępny.

Dopisano 11 mar 2015, 22:51:

Mam jeszcze jedno pytanie – wertowałem forum – ten temat też i było wyżej foto, gdzie znajduje się korek spustowy w chłodnicy, ale padło :( Ma ktoś foto lub opisze gdzie go szukać. Pewnie bym znalazł, ale wole zaoszczędzić czas ;P

Dopisano 12 mar 2015, 09:09:

Dodam, że chodzi mi o chłodnicę w mojej M3 (1.6 MZR) – chyba, że w jest tak jak w Y6 (z fotorelacji), ale różnica w ilości potrzebnego do zalania płynu chłodniczego zdaje się mówić, że układ jest inny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez tomi911 » 12 mar 2015, 14:32

Widzę, że piszecie o ilościach czynnika chłodzącego jakie Wam "weszły" do układu:

yezior napisał(a):BTW, do mojej M3 weszło ok. 4,5l FL22 bez płukania układu.

M3 1.6 MZR

JURO napisał(a):do mojej weszło bez płukania ponad 6 litrów, wszystko odpowietrzone, jeszcze sprawdzę po dłuższej jeździe

M3 1.6 MZ-CD

Tymczasem instrukcja z DE jaką posiadam do swojej M3 podaje:
Benzyna = 6,0 l
Diesel = 9,0 l

I teraz moje pytanie – skąd takie rozbieżności? Czy sądzicie, iż było to spowodowane tym, że nie cały czynnik schodzi z układu i jednak coś pozostaje?
Mam M3 1.6 MZR. Jest to dla mnie ważne z tego tytułu, że przymierzam się do wymiany i nie wiem czy wystarczy jak zaopatrzę się w jeden 5 litrowy pojemnik chłodziwa czy muszę kupić dwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez kropek101 » 12 mar 2015, 16:17

Nie schodzi całość z układu część zostaje w bloku silnika
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez tomi911 » 12 mar 2015, 17:02

No to niedobrze – bo nie wiem jaki mam płyn...
Czy FL-22 można "dolać" do każdego chłodziwa jakie jest w układzie czy nie?
Wedle tego co przytoczył yezior wychodzi, że tak – pytanie czy tylko po płukance czy nie robiąc jej także?
Drugie pytanie – jakie są różnice w układzie chłodzenia między MZR a MZ-CD? Silnik inny, pojemność układu inna...

Dopisano 12 mar 2015, 16:40:

OT: kropek101 gdzieś tak pociskał Mazdą i ile tam się udało wykręcić – było 200? (awatar)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez kropek101 » 13 mar 2015, 16:39

Obojętnie czy zrobisz płukankę czy nie i tak tyle samo zejdzie korkiem w chłodnicy.

Jeśli chcesz mieć czysty układ kup płukankę albo wodę destylowaną bo nią rozcieńcza się koncentrat.
Spuść przez korek w chłodnicy stary płyn zalej wodą destylowaną i czekaj aż silnik się zagrzeje tak aby krążyło wszystko na dużym obiegu. Powtórz operację jeszcze raz i zalej koncentratem. Będziesz miał pewność że wypłukałeś układ.

Co do awatara Autostrada A1
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez tomi911 » 13 mar 2015, 20:43

kropek101 napisał(a):Obojętnie czy zrobisz płukankę czy nie i tak tyle samo zejdzie korkiem w chłodnicy.

Rozumiem – a ma znaczenie – że tak powiem – pozycja w jakiej stoi samochód (chodzi mi tu o poziom bądź jakieś nachylenie)?
Bo jeśli dobrze zrozumiałem to wypływ cieczy z układu ma charakter czysto grawitacyjny, a więc to co znajduje się "wyżej" niż korek wyleci i już, tak? Coś jednak zostanie...

kropek101 napisał(a):Jeśli chcesz mieć czysty układ kup płukankę albo wodę destylowaną bo nią rozcieńcza się koncentrat.
Spuść przez korek w chłodnicy stary płyn zalej wodą destylowaną i czekaj aż silnik się zagrzeje tak aby krążyło wszystko na dużym obiegu. Powtórz operację jeszcze raz i zalej koncentratem. Będziesz miał pewność że wypłukałeś układ.

No właśnie wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem – szczególnie, że nie mam pewności jaki płyn obecnie jest zalany. Gdzie powinna znajdować się jakaś nalepka informacyjna?

kropek101 napisał(a):Co do awatara Autostrada A1

Spoko – jasne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez kropek101 » 13 mar 2015, 21:25

Różnica w poziomowaniu nie ma tu znaczącego wpływu. musiał byś chyba dostać się do pompy cieczy żeby zeszło wszystko z bloku silnika.
Niestety w układzie zostaje coś około połowy chłodziwa

Dopisano 13 mar 2015, 21:30:

Informacja chyba tylko w książce serwisowej instrukcji auta.
Zazwyczaj kupuje się według koloru ja miałem zielony i zielonym zalałem
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez tomi911 » 13 mar 2015, 21:45

kropek101 napisał(a):Różnica w poziomowaniu nie ma tu znaczącego wpływu. musiał byś chyba dostać się do pompy cieczy żeby zeszło wszystko z bloku silnika.
Niestety w układzie zostaje coś około połowy chłodziwa

No pewnie wielkiego nie ma. Rozbierać nie mam zamiaru – z resztą spuszczenie całej cieczy to nie wszystko, ważniejsze płukanie.

kropek101 napisał(a):Informacja chyba tylko w książce serwisowej instrukcji auta.
Zazwyczaj kupuje się według koloru ja miałem zielony i zielonym zalałem

No właśnie zawsze się dobiera po kolorze, ale tutaj widziałem, że niektórzy pisali, iż fabrycznie są 2 płyny – jedni dostali taki, drudzy inny.
U mnie był zmieniany – poprzedni właściciel się szarpnął w 2011 roku, ale chce mimo to zmienić dla świętego spokoju. Niestety szanowni serwismani w Reichu raczyli jedynie wpisać "Kuhlmittel wechseln" i jakieś numerki... może ktoś rozszyfruje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez Remster » 19 cze 2015, 19:27

Cześć , przeszukałem już sporo tematów ale nie natrafiłem na to ile nasze Madzie przyjmą płynu chłodniczego ? Bardzo mi zależy na czasie bo nie wiem ile kupić.
Proszę o odpowiedź tutaj bądz na PW a temat można skasować jeśli nie potrzebny będzie.
Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Postprzez Remster » 1 lip 2015, 20:32

Cześć , mam do was pytanie. Chcę zabrać się płukanie układu w weekend i mam pytanie. Czy jak opisywaliście spuszczając stary płyn potem zalewam preparatem i dolewam wody , następnie spuszczam to wszystko i płuczę czystą wodą i znowu ją spuszczam. I tutaj moje pytanie czy po spuszczeniu tej wody wystarczy zalać tylko płyn ( wybrałem Preston) i będzie ok? czy pozostałość wody w układzie wymiesza się z płynem i w zimę będzie ok czy należy to inaczej zrobić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Postprzez kropek101 » 3 lip 2015, 09:29

Pozostałość wymiesza się ale musisz lac koncentrat inaczej jak zalejesz układ gotowym płynem rozcienczysz go i ci zamarznie w zimie.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Hwang » 13 lip 2015, 19:01

Hej wszystkim!

Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 3 BK 2005. Chciałem uzupełnić płyn i takie coś jest pod korkiem.

Nie mam pojęcia jak to zdjąć, bo ani drgnie. Informacji w internecie też o tym nie potrafiłem znaleźć.

Please help!
Załączniki
IMG_20150713_184437.jpg
Ostatnio edytowano 14 lip 2015, 17:45 przez Hwang, łącznie edytowano 2 razy
Hwang
 

Postprzez oldwin » 13 lip 2015, 21:08

wygląda tak, jak by pękł Ci w/od zakrętki "moduł" awaryjnego zrzutu za dużego ciśnienia w układzie chłodzenia..
wyciągnij/wykręć pozostałość i nowy 'korek' trzeba zakupić..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez iwon44 » 13 lip 2015, 21:09

Dla mnie jest to część nakrętki. Spróbuj to mocniej wyciągnąć, możliwe że oring mocno trzyma na średnicy i dlatego lekko nie wychodzi. Pryśnij delikatnie jakimś smarem w sprayu, wd40 pomiędzy ten czarny kołnierz, złap za niego, nawet kombinerkami lekko i wyciągaj raz z jednej, raz z drugiej.
Taka moja wersja, ale może jest to coś innego, cholera wie co, to ktoś inny się wypowie. \
Generalnie ja po wykręceniu nakrętki, nie mam takiego dziadostwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Hwang » 13 lip 2015, 22:35

To jednak część tego kurka, bo znalazłem foto:

Obrazek

Spróbuję wd-40 i metody brute force ;)

Dzięki za odpowiedzi!
Hwang
 

Postprzez zigulec » 27 sie 2015, 22:22

szybkie pytanie mam poziom plynu chłodniczego poniżej LOW. Majster powiedział ze to nie przeszkadza aby w korku po odkreceniu widać było płyn. Co o tym myślicie ?
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Sedan 2011 r. 2.0 benzyna 155 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323