Trwałość i dynamika nowych silników Mazdy – SkyActive

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez jaketherake » 23 sie 2015, 23:41

Osobiście mam dobre przeczucia co do przyszłosci benzynowych Skyactive :)
Jakby nie patrzeć auta z tymi silnikami (premiera CX-5 pod koniec 2012r.) jeżdżą już po świecie 3 lata i jak na razie, to o żadnej poważnej awarii w benzynach nie słychać. 3 lata to jednak dość sporo, osławione TSI 1.4 twincharger po 2 latach miało już zła sławę.
Z drugiej strony 3 lata to wciąż zbyt mało, aby wydać jednoznaczny werdykt, choć coś mi mówi, że gdyby miałobyć coś nie tak, to powoli zaczęłoby wychodzić.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez smile » 24 sie 2015, 01:08

Benzyny i diesle od Mazdy są trwale, zawsze były. Co do "wrażliwości" silników, diesle od roku 2003 ( pokolenie modeli zoom-zoom ) mają tendencję do sporych kosztów napraw, ale po naprawie jeżdżą dalej.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez piotrekkk1985 » 24 sie 2015, 11:40

ellipsis napisał(a):Pytanie jaka bedzie tego wytrzymałość, diesle juz sie posypały tak ze trzeba wymieniac polowe silnika..

Skad masz takie wiadomosci ze diesle sie juz posypaly? Byla wadliwa seria a dokladnie walki (krzywki) od poddostawcy a ty piszesz ze diesle sie posypaly ?? zenada <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Maniekvip » 24 sie 2015, 20:54

tgrz napisał(a):Rad byłbym gdyby ktoś podesłał ripostę, że 2,5 192KM daje radę w katalogowe 7,8 s


Jeśli nie padła jeszcze odpowiedź to jej udzielę.

7.3 s. mierzone driftboxem więc licznikową setkę pewnie ma szybciej :D

2.5 l. 192 KM skrzynia automatyczna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez ellipsis » 25 sie 2015, 00:42

piotrekkk1985 napisał(a):
ellipsis napisał(a):Pytanie jaka bedzie tego wytrzymałość, diesle juz sie posypały tak ze trzeba wymieniac polowe silnika..

Skad masz takie wiadomosci ze diesle sie juz posypaly? Byla wadliwa seria a dokladnie walki (krzywki) od poddostawcy a ty piszesz ze diesle sie posypaly ?? zenada <glupek2>


Tylko, że te wadliwe wałki spowodowały ze de facto silnik nadaje sie do wymiany na nowy a nie tak jak zachowuje sie Mazda i wymienia wadliwe częsci + płucze silnik. Opilki sa rozprowadzone po calym silniku i tego nie da sie już zmienic. Problem jest ogromny bo dotyczy sporej grupy VIN. Poczytaj watek o problematycznym dieslu Skyactiv to sie przekonasz o czym mówie..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez piotrekkk1985 » 25 sie 2015, 02:28

Przeciez mam taki silnik i temat znam juz od bardzo dawna. Na innym forum ponad 20 stron watku. Nawet moj miesci sie w przedziale VIN i zadnych problemow narazie nie mialem. Przebieg 38tkm. Temat dotyczy trwalosci silnikow SkyActive biorac pod uwage ich konstrukcje a ty piszesz o jednej wadliwej czesci i stwierdzasz ze diesle sie posypaly ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez ellipsis » 25 sie 2015, 13:24

Ok nie posypały sie bo to Mazda a nie inny producent.. Co mnie obchodzi producent wałka i czy jest on podproducentem czy producentem? Śmieszne jest to, że jak Mazda zaliczyła mega wpadke a goryczy dodała polityka MMPOL to uznajesz to za malo znaczący incydent oczywiście nie z winy Mazdy a podproducenta. Ale jesli inne marki maja usterki to umiecie sie wysmiewać jakie to niemieckie dziadostwo sie produkuje prawda? Wtedy nie powiesz, że to wina wadliwej serii tylko odrazu cała marka jest szrot.
1.4 TSI z którego tak sie lubicie nabijać mialo usterki ale na poczatku produkcji i dotyczyly głownie wersji DC z kompresorem 160km. Obecnie TSI i TDI to calkiem inne silniki, przebudowane i nie bardziej awaryjne od konkurencji..

Tak sie sklada, że ja nie opieram swoich teori na wiedzy internetowej tylko na praktyce i wiem jak "bezawaryjne" sa auta japonskie, widziałem rozkrecone silniki Toyoty, Hondy Mazdy z przebiegami mniej niż 100tys. Poczekajmy az nasze skyactiv będa mialy ok 200tys. Ile beda miały nagaru przez bezposredni wtrysk paliwa. St sprezania też da o sobie znac, to jest tylko kwestia czasu.. Przyjmijcie do wiadomości, że Japońska jakość skonczyla sie pare lat temu. Teraz wszystko ma sie psuć i byc jednorazowe. Japończycy maja o tyle przewagi, że nie scigają sie z konkurencja na technologie i osiagi i klepia mniej wiecej to samo od 20 lat, z delikatnymi zmianami więc i awarii jest stosunkowo mniej.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 25 sie 2015, 13:51

To dlaczego kupiłeś Mazdę? Przecież wiedziałeś z praktyki (tak napisałeś powyżej), że to jest dziadostwo, które za kilka tysięcy km bedzie szrotem...

tt user
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrekkk1985 » 25 sie 2015, 15:10

Taka wielka wiedze posiadasz a nie wiesz ze mazda od dawna oferuje silniki z wtryskiem bezposrednim DISI i jakos nie slychac zeby tam nagar sie zbieral w nadmiernych ilosciach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez czarmi » 25 sie 2015, 18:14

ellipsis – najbardziej przykre jest to, że dzielisz forumowiczów na "JA" i "wy wszyscy". Proponowałem Ci już wcześniej – nie męcz się już tym autem i sprzedaj je, po czym kup sobie autko z grupy wiadomo jakiej i bądź szczęśliwym człowiekiem (z całym szacunkiem do tych innych aut) <głaszcze> :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez smile » 25 sie 2015, 19:12

ellipsis napisał(a):
piotrekkk1985 napisał(a):
ellipsis napisał(a):Pytanie jaka bedzie tego wytrzymałość, diesle juz sie posypały tak ze trzeba wymieniac polowe silnika..

Skad masz takie wiadomosci ze diesle sie juz posypaly? Byla wadliwa seria a dokladnie walki (krzywki) od poddostawcy a ty piszesz ze diesle sie posypaly ?? zenada <glupek2>


Tylko, że te wadliwe wałki spowodowały ze de facto silnik nadaje sie do wymiany na nowy a nie tak jak zachowuje sie Mazda i wymienia wadliwe częsci + płucze silnik. Opilki sa rozprowadzone po calym silniku i tego nie da sie już zmienic. Problem jest ogromny bo dotyczy sporej grupy VIN. Poczytaj watek o problematycznym dieslu Skyactiv to sie przekonasz o czym mówie..

A słyszałeś o czymś takim jak filtr oleju?! Pompa olejowa zasysa olej przez tzw. smok olejowy z miski olejowej, pompuje go do filtra filtra oleju, następnie magistralą olejową jest dostarczany pod właściwym ciśnieniem we wszystkie punkty wymagające smarowania. Wymianie ulega wadliwy wałek i współpracujące z nim dzwigienki i to jest wg Ciebie połowa silnika albo nie bardzo wiesz o czym piszesz, dodatkowo odgornie Mazda bezwzględnie wymienia biturbo i pompę vacum co zaliczamy do osprzętu silnika, dodatkowo daje płukanie silnika, nowy olej wraz z filtrema auto po naprawie odbierasz czyste. Przez 5 lat pracy w ASO Mazdy mogę wiele powiedzieć, ale na pewno nie to, że centrala MMPol oszczędza na klientach nie dając czegoś, co się nalezy. A jak się tak boisz, to wykup przedłużona gwarancję w stacji dealerskiej Mazda a dokładnie ubezpieczenie kosztów ewentualnych napraw, no ale będziesz musiał serwisować auto nie 3 lata a 5 więc zaraz zaczniesz marudzić, że sobie MMPol na Tobie chce zarobić zmuszając do serwisu.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ellipsis » 26 sie 2015, 00:39

Darujcie sobie te teksty pod moim adresem w stylu " Sprzedaj i przestań sie męczyć" Bo jak narazie to nic takiego mi nie doskwiera. Jestem obiektywny, wszystkie auta teraz czy to niemiec czy japończyk sa wykonane na wg. jednego schematu – krótka zywotność, awarie i kasa dla serwisu i producenta. Kiedyś owszem, Honda Mazda Toyota były nie zniszczalne, tylko olej, filtr i klocki sie robiło ale te czasy już sa niestety za nami. Dlatego smiesza mnie wpisy niektorych osob brzmiące mniej wiecej tak "Wolę bezawaryjny wolnossacy silnik niz kosztowny turbo bubel" No prosze was panowie, aż tacy jestescie naiwni?

Wiem, że wam sie nie przetlumaczy, jestescie zakochani w M i koniec, nawet jakby skały srały to i tak jesteście Panowie hermetyczni w tej kwesti :)

Wojtek, bo mi sie podobała, bo po bezawaryjnym Accordzie sadziłem, że Mazda chwaląc swoj produkt jako przełamujący konwencje bedzie jeszcze lepszym autem. BTW. czytaj ze zrozumieniem co pisze, teraz wszystkie nowe auta sa po jednych pieniadzach..

Czarmi – bo wy jako spoleczność forumowa non stop atakujecie mnie kiedy tylko wytykam wady i wyrazam sie w nie pochlebny sposob nt. Mazdy. Naprawde pierwszy raz sie spotykam z takimi obyczajami w gronie uzytkowników aut. Miałem i mam doczynienia z roznymi markami i uzytkownikami roznych aut i zawsze jeden chwali, drugi narzeka ale nigdy nie mialem takich sytuacji jak wsród "Mazdowiczów", gdzie polowa forum na mnie siada bo mam takie zdanie a nie inne. Panowie troche poszanowania bo sa różni ludzie jednym odpowiada to a drugiemu juz nie koniecznie co nie oznacza ze nalezy odrazu go stawiac do pionu.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

PostTen post został usunięty przez piotrekkk1985 26 sie 2015, 01:53.

Postprzez Wojtek » 26 sie 2015, 08:00

Nie wiem jak możesz mi zarzucać fanatyzm do Mazdy... Mam Seata i to turbo bubla... i jestem z niego zadowolony... ;)

Może takie wypowiedzi na forum sam spowodowałeś... swoim negatywnym nastawieniem...

tt user
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez KMBak » 26 sie 2015, 08:15

Kuźwa, ale off-top. Przestańcie się przekomarzać jak baby na placu. Mod, mod! Where are You? <glupek2>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Wojtek » 26 sie 2015, 08:24

Widzisz... wszystko chyba zależy od osoby opisujacej problem...

tt user
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez child » 26 sie 2015, 16:55

To dopiero będzie offtop, ale z offtopami Wojtek zawsze wygania na motorozmowy ;)

@Ellipsis – parę wyjaśnień:

Po pierwsze – tylko ci się wydaje, że jesteś obiektywny. O czyjejś obiektywności mogą raczej rozsądzać inni, a nie on sam. Twoje oczekiwania w stosunku do M3 BM nie zostały spełnione i teraz jedziesz po całości, czepiając czego się da (czasami słusznie, czasami nie).

Po drugie – na forum masz zasłużoną opinię jęczyduszy ;) Stąd ataki na ciebie – czasem przesadzone, ale niestety nie mamy anielskiej cierpliwości. Pamiętaj, że z twoimi początkowymi problemami (np. kwestia spalania) wielu ludzi naprawdę próbowało ci pomóc, ale z czasem znużyło ich twoje roszczeniowe podejście i widoczna nierozwiązywalność "problemu". Natomiast ilość zgłaszanych przez ciebie usterek prowadzi mnie do następującego wniosku – albo masz wyjątkowo pechowy egzemplarz, albo się wyjątkowo czepiasz. Na naszym forum jest oczywiście stadko fanboyów, którzy każdą krytyczną uwagę na temat Mazdy biorą osobiście, ale jest też moim zdaniem rozsądnie myśląca większość. Rozsądnie, to nie znaczy "rozdzierająca szaty z powodu każdej najdrobniejszej ułomności", ale raczej "starająca się potwierdzić problem, określić jego powagę oraz ew. zapronować dalszy tok postępowania".

Po trzecie – masz tendencje do hiperbolizacji. Słusznie zauważasz problem z wałkami rozrządu w dieslach, ale spróbujmy przyjrzeć się sprawie "obiektywnie" ;) :
* czy Mazda dała pupy na poziomie kontroli jakości: bez wątpienia tak
* czy zastosowane środki zaradcze są właściwe: twoim zdaniem – nie, zdaniem @smile – tak, zdaniem moim – nie wiem, bo się nie znam i z zainteresowaniem czytam różne opinie
* czy źle to świadczy o ogólnej trwałości SkyActive-D – nie, ponieważ problem (niezależnie od jego powagi) jest na zupełnie innym poziomie

Po czwarte – wielu ludzi naprawdę z sympatii sugerowało ci sprzedaż twojej Mazdy. Albo masz wyjątkowo pechowy egzemplarz, albo to nie jest samochód dla ciebie – w obu wypadkach lepiej (dla nas i dla twojego zdrowia psychicznego) byłoby się go pozbyć. Ew. jest to typowa usterkowa Mazda, a my jesteśmy ślepo zapatrzeni w znaczek "M" na klapie – ale w takiej sytuacji dyskusje z nami na forum raczej nie miałyby sensu, prawda? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez KMBak » 26 sie 2015, 17:28

@up

Dobrze prawisz. <spoko>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ellipsis » 26 sie 2015, 17:41

Pewnie sie czepaim bo mam nature prefekcjonisty i jak coś jest wg. mnie nie tak to odrazu to mowie wprost, nie szukam wytlumaczenia, że w innej marce dzieje sie to czy tamto, że jak sie jedzie po gladkim asfalcie to jest cicho itd. Co mnie to obchodzi, kupilem Mazde, która jest reklamowana w mediach jak cud techniki, na forach też pelen zachwyt. Pytanie czy jest to zachwyt obiektywny, pewnie nie bo widzę, że wieksza wasza czesc jest zakochana w tych autach. To troche tak jak z dziewczyna, jak sie czlowiek zblizy to przestaje zwracac uwage na to czy tamto i zaczyna troche idealizowac ;)

W 7 letnim Accordzie nic nie gwizdało, nic nie stukało, żadnych awarii. Klocki wytrzymywaly 50 tys km, o tarczach nie wspominam. Wiec po przesiadce do Mazdy byl szok, ze tak glosno, ze tak delikatne itd.

Moje usterki z tego co widze nie sa odosobnione, bo halas, stuki w zawieszeniu, wystepują raczej w wiekszosci 3ek skoro pojawily sie takie watki na forum. Spalanie to inna sprawa, ja sie spodziewalem innego, wyszlo co innego i teraz to juz po zawodach. Co do sprzedania to wybaczcie ale nie stac mnie na strate po roku jazdy pewnie z 20-30tys zl. Kupilem trudno, mialem klapki na oczach bo kodo bo srodo bo ladne i tak to jest jak sie kupuje auto pod wplywem emocji :)

Co do watku to poprostu nie zgodze sie z wami i waszymi tezami, że europejskie auta sa be bo maja turbo i nowoczesne rozwiazania a Mazda jest super bo jest wolnossaca. Tu nie chodzi o kwestie Turbo tylko o wyrzymalosc materialowa czesci, które jak juz mowilem od paru lat sa projektowane na krótki dystans. Uczepiliście sie TSI i slusznie bo na poczatku byla wpadka za wpadka. Czesci byly nie sprawdzone i poprostu nie wytrzymaly roznego rodzaju przeciązen cieplnych itp. Silniki Forda Ecoboost czy Fiata np. moga byc przykladem downsizeingu, ktory nie sprawia problemów. Nawet 3 cylindrowy 1.0 sie trzyma, Volvo korzystalo z silnikow forda i tez problemów nie mialy.
Np. u nas w Mazdzie dobrym przykladem sa hamulce, Creet sam pisal, że nie ma klocków po 25tys km. Co to jest za wytrzymalosc materialu, wiele osob taki dystans robi w rok wiec co roku trzeba robic klocki.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 26 sie 2015, 18:05

Sam zobacz...
Co ma stukanie, pukanie zawieszenia i jakość klocków hamulcowych do tematu trwałości silników SkyActive?

Ps. Ty chyba nie masz wiedzy o silnikach... zwłaszcza o nowych silnikach Fiata i ecoboost'a Forda... ;)

tt user
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto