Regulacja zaworów

Postprzez 3mm3 » 3 lip 2013, 22:12

rinho

Jakie miałeś objawy w czasie użytkowania... i przed naprawą?? też mam LPG i dobijam do 30k km i nie wiem czego się spodziewać :P
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2013, 18:52
Posty: 40
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.

Postprzez Imp3r4toR » 29 cze 2014, 09:01

Witam,
M3 2.0 150 KM 2007 (zdaje się, że LF) z USA w automacie zrobiłem już na gazie 50 tys mil. Tam gdzie wymieniam olej mówili mi, że nie ma potrzeby regulacji. Jednak dziś mnie natknęło jak to naprawdę jest.

Czy w silnikach 2.0 benzyna reguluje się luzy zaworowe? Wymienia się szklanki?
Początkujący
 
Od: 2 paź 2012, 21:49
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3
2007 BK
150 HP
2.0

Postprzez woj70 » 29 lip 2014, 11:15

Witam
rinho jaki koszt naprawy? mam podobny problem <płacze>
woj70
 

Postprzez ezg_siwy » 12 sie 2014, 15:52

Jak objawiają się luzy na zaworach? Jaki to rodzaj dźwięku i kiedy go słychać? Tylko na "wrzuconym" (wsprzęglonym) biegu, czy na biegu jałowym też?
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1038
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez karolwazon » 15 paź 2014, 13:25

Witam. posiadam od niedawna Mazde 3 z 2007r, 1.6 benzyna z gazem. Przy wymianie filtra gazownik podpowiedział mi ze zawory są do wyregulowania a dokładniej płytki pod nimi do wymiany bądź zeszlifowania nie wiem dokładnie, czy ktoś mógłby podpowiedzieć jakiś dobry warsztat w Białymstoku czy okolicach ???
karolwazon
 

Postprzez skrzyart » 16 paź 2014, 22:12

Witam,
mam problem z maja Madzią. Mazda 3 2004r. 2.0l 150KM z LPGTech. Auto ma 180tyś, gaz założony przy 125tys. Od jakiegoś czasu zapala mi check engine. Na początku pojawił się błąd związany z sondą lambda. Potem już nie ale teraz jest sporadyczne wypadanie zapłonu. Silnik nierówno pracował, więc wymieniłem świece na nowe irydium. Na benzynie przejechałem po resetowaniu 50km bez checku, po włączeniu gazy 8km i check pali. Jednak nadal pracuje nierówno ale nie zawsze. Czasem chodzi całkiem dobrze. Mam rażenie jakby przy wilgotnym powietrzu równiej. Trochę też pływa na tych wolnych obrotach. Odnoszę wrażenie, że na PB też. Po wymianie 2 wtryskiwacza gazowego silnik na jałowym obrotach chodził trochę tak równo, że myślałem ze zgaszony. Ale po 20km zapalił się znowu check. Teraz gazownik podmienił trzeci wytrysk na używkę. Nadal występuje wypadnie zapłonu. Zdaje się ze to wypadanie pojawia się po depnięciu i potem odpuszczeniu pedału. Silnik nadal trochę nierówno pracuje – podejrzewam, że przez wypadanie zapłonu... Mam wrażenie, że jakby obroty szybciej spadały przy zmianie biegów co skutkuje drętwą jazdą przy zmianie biegów.
Dziś zauważyłem, że spalanie mi wzrosło. Wyszła średnia 12l/100km przy stylu jazdy i prędkości gdzie spalał 9,5..10l.
Jakie macie pomysły? Ja nie regulowałem zaworów od kiedy mam auto (125tys), w sumie nie sadziłem, że w nim trzeba... Może sonda lambda, w kontekście tego wzrostu spalania? Będę wdzięczny bo zaczyna mnie irytować taki stan auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 12:32
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: JEST: Mazda 3, 2.0+LPG, 150KM, 2004.
---------------------------
BYŁO: Mazda 323F BJ, 2.0D, 2001r.

Postprzez gege85 » 2 kwi 2015, 10:19

Witam,
To jestem po regulacji zaworów :) LPGTech założony przy 86tkm. przejechane 40tkm na gazie. Pomiary luzów zaworowych wykazały, że są do regulacji. Po małych roszadach szklankami do wymiany było 5 sztuk po 80zł/szt a ASO na Conrada. Po wymianie na razie ok. Co do "klekoczących zaworów" to nie są to zawory tylko wtryskiwacze benzyny. U nie słychać je było już przed założeniem gazu, przed regulacją i słychać je także po regulacji. Na gazie jest cisza. I mam nadzieje że na najbliższe 30tyś jest spokój <faja>
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 21:01
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2004 sedan 1.6 Pb

Postprzez 3mm3 » 7 kwi 2015, 21:54

Witam,
Na LPG przejechane mam już 94 000km wymieniłem 4 razy filtry tylko... 2 co 15K jak w książce, a teraz wymieniam co 30K bo to bez sensu tak często tylko nabijanie na kasę... (takie odczucia i spostrzeżenia) Jak dotąd bez awarii.
Co do zaworów to nie zaglądałem jeszcze i nie sądzę że poprzedni właściciel tam też zaglądał... jak chodzi i nic nie tłucze nie ma sensu grzebać takie jest moje zdanie...

Obecnie mam ponad 200K na liczniku (autentycznego) i nie sądzę żeby regulacja była potrzeba naszym mazdą z przebiegiem poniżej tego pułapu... no chyba że jakaś wada materiałowa lub nieumiejętna jazda mogła to spowodować ewentualnie można podziękować sprzedawcą że przekręcili licznik o dobre setki tys km. W innym przypadku żadne cuda czy LPG nie mają znaczenia...
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2013, 18:52
Posty: 40
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.

Postprzez MarKul » 2 sie 2015, 17:13

https://youtu.be/CXSlVd0Yre8
Czy jest szansa że to cykanie to właśnie zawory do regulacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 16:15
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km

Postprzez dzux » 2 sie 2015, 17:31

moim zdaniem silnki ładnie pracyje akie cykanie u mnie też było i wszystko chulało, najlepiej zmierz luz zaworowy u mechanika koszt 50zł- 100zł lub sam ale potrzebujesz dobry szczelinomierz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez MarKul » 2 sie 2015, 19:01

Czyli mówisz że normalne. Wydawało mi się że czegoś takiego nie miałem, a może po prostu nie zwracałem uwagi. Też miałeś tak że na ciepłym silniku było to cykanie jakby mniejsze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 16:15
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km

Postprzez dzux » 2 sie 2015, 19:23

Zgadza się na zimnym silniku cykanie jest głośniejsze i jest to normalne
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez MarKul » 2 sie 2015, 19:44

Dobra dzięki za info. Jutro jeszcze podjadę do mechanika, zobaczę co mi powie i dam tutaj znać.

Edit: Gadałem z mechanikiem, powiedział że raczej nie powinno czegoś takiego być. U mnie może być to spowodowane tym, że samochód stał przez tydzień (konserwacja), kazał pojeździć i powinno wrócić do normy.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 16:15
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km

Postprzez piterparker » 18 sie 2015, 20:38

czesc :), przy np. prędkosci 40km/h i jeździe na 3 biegu przy obrotach prawie 2tys/min słychać mi zawory spod maski, czy to normalne? Nie głośno bo trzeba sie wsłuchać ale sie zastanawiam czy to juz pora regulacji zaworów i czy taka praca służy osłabnięciu silnika.

Mazda 3 1.6 Benzyna 105KM

P.S Nie posiadam podtlenku gazu – broń Boże
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2014, 10:35
Posty: 44
Auto: 3 BK 2006 1.6 Benzyna

Postprzez dzux » 19 sie 2015, 20:36

Według mnie jest wszystko ok, jest wypadanie zapłonu, falowanie obrotów lub tzw pierdzenie z rury wydechowej? . Jeżeli chcesz być spokojny to może sobie zmierzyć luz zaworowy koszt od 50-100zł, nie masz gazu także spokojna głowa :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez piterparker » 19 sie 2015, 22:16

hej , dzięki za odp. Nie ma takich objawów, ale te zawory tak słyszę jak kiedyś miałem corolle z gazem i wtryski Reg fast niebieskie to jak one zimne były to w kabinie słychać je było trochę.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2014, 10:35
Posty: 44
Auto: 3 BK 2006 1.6 Benzyna

Postprzez martin_torbay » 5 sty 2016, 21:45

W życiu nie uwierzę "instrukcji" że po 120tkm na słuch...blablabla

Moja Mazda zaczęła tracić moc + falowanie obrotów, a na koniec kontrolka z info że zapłon wypada, a na słuch nic nie klekocze, miodzio na słuch,

i co się okazało? Zawory wylotowe w ogóle luzu nie miały już, więc nie miało co klekotać,
okej, jak padają wlotowe to klekocze, bo na wlotowych luz się pojawia, a na wylotowych się kasuje, a jak komuś tak jak mi padają tylko wylotowe gdzie luz znika? Nie ma co klekotać a nie działa ;)

Teraz wiem żeby sprawdzać luz tak jak w Hondzie, co 30tkm, bo te 120tkm to chyba kolejna ECO historia hahaha

polecam:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=467&t=185713&p=3113659#p3113659
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 12:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez BK14 » 5 lut 2016, 21:36

U mnie klekocze tylko na zimnym zaraz po odpaleniu ,silnik Z6 z przebiegiem 170.000km , skoro wymina szklanek u LemJohny nie pomogła to pewnie problemem są popychacze zaworowe...
Początkujący
 
Od: 27 gru 2015, 23:40
Posty: 10
Auto: 3 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323