Jakie miałeś objawy w czasie użytkowania... i przed naprawą?? też mam LPG i dobijam do 30k km i nie wiem czego się spodziewać
Regulacja zaworów
Witam,
M3 2.0 150 KM 2007 (zdaje się, że LF) z USA w automacie zrobiłem już na gazie 50 tys mil. Tam gdzie wymieniam olej mówili mi, że nie ma potrzeby regulacji. Jednak dziś mnie natknęło jak to naprawdę jest.
Czy w silnikach 2.0 benzyna reguluje się luzy zaworowe? Wymienia się szklanki?
M3 2.0 150 KM 2007 (zdaje się, że LF) z USA w automacie zrobiłem już na gazie 50 tys mil. Tam gdzie wymieniam olej mówili mi, że nie ma potrzeby regulacji. Jednak dziś mnie natknęło jak to naprawdę jest.
Czy w silnikach 2.0 benzyna reguluje się luzy zaworowe? Wymienia się szklanki?
- Od: 2 paź 2012, 21:49
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3
2007 BK
150 HP
2.0
Jak objawiają się luzy na zaworach? Jaki to rodzaj dźwięku i kiedy go słychać? Tylko na "wrzuconym" (wsprzęglonym) biegu, czy na biegu jałowym też?
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1038
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Witam. posiadam od niedawna Mazde 3 z 2007r, 1.6 benzyna z gazem. Przy wymianie filtra gazownik podpowiedział mi ze zawory są do wyregulowania a dokładniej płytki pod nimi do wymiany bądź zeszlifowania nie wiem dokładnie, czy ktoś mógłby podpowiedzieć jakiś dobry warsztat w Białymstoku czy okolicach
?
-
karolwazon
Witam,
mam problem z maja Madzią. Mazda 3 2004r. 2.0l 150KM z LPGTech. Auto ma 180tyś, gaz założony przy 125tys. Od jakiegoś czasu zapala mi check engine. Na początku pojawił się błąd związany z sondą lambda. Potem już nie ale teraz jest sporadyczne wypadanie zapłonu. Silnik nierówno pracował, więc wymieniłem świece na nowe irydium. Na benzynie przejechałem po resetowaniu 50km bez checku, po włączeniu gazy 8km i check pali. Jednak nadal pracuje nierówno ale nie zawsze. Czasem chodzi całkiem dobrze. Mam rażenie jakby przy wilgotnym powietrzu równiej. Trochę też pływa na tych wolnych obrotach. Odnoszę wrażenie, że na PB też. Po wymianie 2 wtryskiwacza gazowego silnik na jałowym obrotach chodził trochę tak równo, że myślałem ze zgaszony. Ale po 20km zapalił się znowu check. Teraz gazownik podmienił trzeci wytrysk na używkę. Nadal występuje wypadnie zapłonu. Zdaje się ze to wypadanie pojawia się po depnięciu i potem odpuszczeniu pedału. Silnik nadal trochę nierówno pracuje – podejrzewam, że przez wypadanie zapłonu... Mam wrażenie, że jakby obroty szybciej spadały przy zmianie biegów co skutkuje drętwą jazdą przy zmianie biegów.
Dziś zauważyłem, że spalanie mi wzrosło. Wyszła średnia 12l/100km przy stylu jazdy i prędkości gdzie spalał 9,5..10l.
Jakie macie pomysły? Ja nie regulowałem zaworów od kiedy mam auto (125tys), w sumie nie sadziłem, że w nim trzeba... Może sonda lambda, w kontekście tego wzrostu spalania? Będę wdzięczny bo zaczyna mnie irytować taki stan auta.
mam problem z maja Madzią. Mazda 3 2004r. 2.0l 150KM z LPGTech. Auto ma 180tyś, gaz założony przy 125tys. Od jakiegoś czasu zapala mi check engine. Na początku pojawił się błąd związany z sondą lambda. Potem już nie ale teraz jest sporadyczne wypadanie zapłonu. Silnik nierówno pracował, więc wymieniłem świece na nowe irydium. Na benzynie przejechałem po resetowaniu 50km bez checku, po włączeniu gazy 8km i check pali. Jednak nadal pracuje nierówno ale nie zawsze. Czasem chodzi całkiem dobrze. Mam rażenie jakby przy wilgotnym powietrzu równiej. Trochę też pływa na tych wolnych obrotach. Odnoszę wrażenie, że na PB też. Po wymianie 2 wtryskiwacza gazowego silnik na jałowym obrotach chodził trochę tak równo, że myślałem ze zgaszony. Ale po 20km zapalił się znowu check. Teraz gazownik podmienił trzeci wytrysk na używkę. Nadal występuje wypadnie zapłonu. Zdaje się ze to wypadanie pojawia się po depnięciu i potem odpuszczeniu pedału. Silnik nadal trochę nierówno pracuje – podejrzewam, że przez wypadanie zapłonu... Mam wrażenie, że jakby obroty szybciej spadały przy zmianie biegów co skutkuje drętwą jazdą przy zmianie biegów.
Dziś zauważyłem, że spalanie mi wzrosło. Wyszła średnia 12l/100km przy stylu jazdy i prędkości gdzie spalał 9,5..10l.
Jakie macie pomysły? Ja nie regulowałem zaworów od kiedy mam auto (125tys), w sumie nie sadziłem, że w nim trzeba... Może sonda lambda, w kontekście tego wzrostu spalania? Będę wdzięczny bo zaczyna mnie irytować taki stan auta.
Witam,
To jestem po regulacji zaworów
LPGTech założony przy 86tkm. przejechane 40tkm na gazie. Pomiary luzów zaworowych wykazały, że są do regulacji. Po małych roszadach szklankami do wymiany było 5 sztuk po 80zł/szt a ASO na Conrada. Po wymianie na razie ok. Co do "klekoczących zaworów" to nie są to zawory tylko wtryskiwacze benzyny. U nie słychać je było już przed założeniem gazu, przed regulacją i słychać je także po regulacji. Na gazie jest cisza. I mam nadzieje że na najbliższe 30tyś jest spokój 
To jestem po regulacji zaworów
- Od: 16 lis 2011, 21:01
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2004 sedan 1.6 Pb
Witam,
Na LPG przejechane mam już 94 000km wymieniłem 4 razy filtry tylko... 2 co 15K jak w książce, a teraz wymieniam co 30K bo to bez sensu tak często tylko nabijanie na kasę... (takie odczucia i spostrzeżenia) Jak dotąd bez awarii.
Co do zaworów to nie zaglądałem jeszcze i nie sądzę że poprzedni właściciel tam też zaglądał... jak chodzi i nic nie tłucze nie ma sensu grzebać takie jest moje zdanie...
Obecnie mam ponad 200K na liczniku (autentycznego) i nie sądzę żeby regulacja była potrzeba naszym mazdą z przebiegiem poniżej tego pułapu... no chyba że jakaś wada materiałowa lub nieumiejętna jazda mogła to spowodować ewentualnie można podziękować sprzedawcą że przekręcili licznik o dobre setki tys km. W innym przypadku żadne cuda czy LPG nie mają znaczenia...
Na LPG przejechane mam już 94 000km wymieniłem 4 razy filtry tylko... 2 co 15K jak w książce, a teraz wymieniam co 30K bo to bez sensu tak często tylko nabijanie na kasę... (takie odczucia i spostrzeżenia) Jak dotąd bez awarii.
Co do zaworów to nie zaglądałem jeszcze i nie sądzę że poprzedni właściciel tam też zaglądał... jak chodzi i nic nie tłucze nie ma sensu grzebać takie jest moje zdanie...
Obecnie mam ponad 200K na liczniku (autentycznego) i nie sądzę żeby regulacja była potrzeba naszym mazdą z przebiegiem poniżej tego pułapu... no chyba że jakaś wada materiałowa lub nieumiejętna jazda mogła to spowodować ewentualnie można podziękować sprzedawcą że przekręcili licznik o dobre setki tys km. W innym przypadku żadne cuda czy LPG nie mają znaczenia...
- Od: 7 sty 2013, 18:52
- Posty: 40
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.
https://youtu.be/CXSlVd0Yre8
Czy jest szansa że to cykanie to właśnie zawory do regulacji?
Czy jest szansa że to cykanie to właśnie zawory do regulacji?
- Od: 1 maja 2015, 16:15
- Posty: 46
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km
moim zdaniem silnki ładnie pracyje akie cykanie u mnie też było i wszystko chulało, najlepiej zmierz luz zaworowy u mechanika koszt 50zł- 100zł lub sam ale potrzebujesz dobry szczelinomierz
Dobra dzięki za info. Jutro jeszcze podjadę do mechanika, zobaczę co mi powie i dam tutaj znać.
Edit: Gadałem z mechanikiem, powiedział że raczej nie powinno czegoś takiego być. U mnie może być to spowodowane tym, że samochód stał przez tydzień (konserwacja), kazał pojeździć i powinno wrócić do normy.
Pozdrawiam
Edit: Gadałem z mechanikiem, powiedział że raczej nie powinno czegoś takiego być. U mnie może być to spowodowane tym, że samochód stał przez tydzień (konserwacja), kazał pojeździć i powinno wrócić do normy.
Pozdrawiam
- Od: 1 maja 2015, 16:15
- Posty: 46
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km
czesc
, przy np. prędkosci 40km/h i jeździe na 3 biegu przy obrotach prawie 2tys/min słychać mi zawory spod maski, czy to normalne? Nie głośno bo trzeba sie wsłuchać ale sie zastanawiam czy to juz pora regulacji zaworów i czy taka praca służy osłabnięciu silnika.
Mazda 3 1.6 Benzyna 105KM
P.S Nie posiadam podtlenku gazu – broń Boże
Mazda 3 1.6 Benzyna 105KM
P.S Nie posiadam podtlenku gazu – broń Boże
- Od: 29 maja 2014, 10:35
- Posty: 44
- Auto: 3 BK 2006 1.6 Benzyna
Według mnie jest wszystko ok, jest wypadanie zapłonu, falowanie obrotów lub tzw pierdzenie z rury wydechowej? . Jeżeli chcesz być spokojny to może sobie zmierzyć luz zaworowy koszt od 50-100zł, nie masz gazu także spokojna głowa 
hej , dzięki za odp. Nie ma takich objawów, ale te zawory tak słyszę jak kiedyś miałem corolle z gazem i wtryski Reg fast niebieskie to jak one zimne były to w kabinie słychać je było trochę.
- Od: 29 maja 2014, 10:35
- Posty: 44
- Auto: 3 BK 2006 1.6 Benzyna
W życiu nie uwierzę "instrukcji" że po 120tkm na słuch...blablabla
Moja Mazda zaczęła tracić moc + falowanie obrotów, a na koniec kontrolka z info że zapłon wypada, a na słuch nic nie klekocze, miodzio na słuch,
i co się okazało? Zawory wylotowe w ogóle luzu nie miały już, więc nie miało co klekotać,
okej, jak padają wlotowe to klekocze, bo na wlotowych luz się pojawia, a na wylotowych się kasuje, a jak komuś tak jak mi padają tylko wylotowe gdzie luz znika? Nie ma co klekotać a nie działa
Teraz wiem żeby sprawdzać luz tak jak w Hondzie, co 30tkm, bo te 120tkm to chyba kolejna ECO historia
polecam:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=467&t=185713&p=3113659#p3113659
Moja Mazda zaczęła tracić moc + falowanie obrotów, a na koniec kontrolka z info że zapłon wypada, a na słuch nic nie klekocze, miodzio na słuch,
i co się okazało? Zawory wylotowe w ogóle luzu nie miały już, więc nie miało co klekotać,
okej, jak padają wlotowe to klekocze, bo na wlotowych luz się pojawia, a na wylotowych się kasuje, a jak komuś tak jak mi padają tylko wylotowe gdzie luz znika? Nie ma co klekotać a nie działa
Teraz wiem żeby sprawdzać luz tak jak w Hondzie, co 30tkm, bo te 120tkm to chyba kolejna ECO historia

polecam:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=467&t=185713&p=3113659#p3113659
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości