Mazda3 BM 15' SkyPassion HB 165KM Snowflake + Sebring by Zagłoba

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Zagłoba » 17 sie 2015, 10:38

Dobra Panowie i Panie – zostawmy juz rozwazania nt. mojego ex Audi bo to nie miejsce na to.

Co do czujnikow parkowania – to takie z obrazkiem bez kamery, prawie identyczne sa w bmw7 o ile kojarzycie.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez Sunmade » 17 sie 2015, 11:11

No właśnie nie kojarzę, nie wszyscy jeżdżą takimi tłustymi niemieckimi furami jak Ty ;)

Ale rozumiem, że bez kamery – o to mi chodziło. Dzięki.

Miałeś już okazję pojechać swoją M3 trochę szybciej? Kolega mówił, że trochę się trzęsie powyżej 160, ale nie wiem ile w tym prawdy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 22:49
Posty: 20
Skąd: Warwsiowa
Auto: Klamot z krainy kwitnącej wiśni

Postprzez Zagłoba » 17 sie 2015, 12:00

O trzesieniu sie przy wiekszych predkosciach nic mi nie wiadomo, jednak zauwazylem pewna wrazliwosc na boczne podmuchy wiatru przy wiekszych predkosciach, w koncu to lekkie auto.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez Sunmade » 17 sie 2015, 12:03

Super. Dzięki za odpowiedź. Będę uważnie obserwował wątek bo niewiele jest trójek na forum w takiej wersji. W sumie niezły wypas a z tego co piszesz to pewnie i niezłe mody wpadną :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 22:49
Posty: 20
Skąd: Warwsiowa
Auto: Klamot z krainy kwitnącej wiśni

Postprzez widmo82 » 17 sie 2015, 14:12

Ja jestem ciekaw jak wytrzymałe sa te silniki w porównaniu do poprzednich i mega bezawaryjnych LF jak u mnie.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Zagłoba » 18 sie 2015, 06:52

Mam pytanie:
Czy ktoś zna metodę na dokładne zmierzenie przyspieszenia samochodu od 0-100 , bez zakupu driftboxa ? Może istnieją jakieś inne urządzenia/aplikacje na GPS ?
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez Sunmade » 18 sie 2015, 06:55

widmo82 napisał(a):Ja jestem ciekaw jak wytrzymałe sa te silniki w porównaniu do poprzednich i mega bezawaryjnych LF jak u mnie.


Dobre pytanie. Niby na forum nie słychać żeby z benzyniakami skyactive coś się działo, ale tak wysoki stopień sprężania plus wtrysk bezpośredni muszą robić swoje. Aż tak trwałe jak LF to nie będzie. No i wyeliminowali możliwość stosowania paliw alternatywnych (LPG, CNG).

No i w sumie po co? Żeby moc wzrosła o 15 KM? Kto to zauważy? Niby spalanie ma być niższe, ale jakoś powalająco niskie to ono nie jest a i LFem można zejść poniżej 7 litrów przy spokojnej jeździe. A jeszcze na oszczędność skyactiv wpływa to że są lżejsze bo wybebeszone znacząco z materiałów wygłuszających. Więc na wyższych prędkościach nie dość, że są podatne na boczne podmuchy wiatru (bo lekkie, co potwierdził sam Zagłoba) to jeszcze głośne.

Zagłoba napisał(a):Mam pytanie:
Czy ktoś zna metodę na dokładne zmierzenie przyspieszenia samochodu od 0-100 , bez zakupu driftboxa ? Może istnieją jakieś inne urządzenia/aplikacje na GPS ?


Podobno masz samochód na dotarciu. Może daj mu się spokojnie dotrzeć a potem będziesz pałował. No chyba że lubisz wozić w trasę zapasową bańkę oleju na dolewki ;)

W telefonie masz GPS. Są aplikacje na androida, które pozwalają zmierzyć przyspieszenie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 22:49
Posty: 20
Skąd: Warwsiowa
Auto: Klamot z krainy kwitnącej wiśni

Postprzez czarmi » 18 sie 2015, 07:23

Sunmade napisał(a):Niby na forum nie słychać żeby z benzyniakami skyactive coś się działo, ale tak wysoki stopień sprężania plus wtrysk bezpośredni muszą robić swoje. Aż tak trwałe jak LF to nie będzie.

Uwielbiam to, jak opinie na temat tej technologii prawią posiadacze starszych modeli Mazd (trwałe to to nie będzie itp.) Masz jakieś podstawy, aby tak sądzić :> <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Sunmade » 18 sie 2015, 07:37

Jak cytujesz to rób to porządnie ;) Napisałem, że nie będzie to aż tak trwałe jak LF. Czyli będzie trwałe, ale nie tak jak te wybitnie trwałe, starsze silniki o prostszej konstrukcji. A argumenty podałem: stopień sprężania i wtrysk bezpośredni.

Nie doszukuj się w mojej wypowiedzi czegoś czego w niej nie ma. Zauważ, że póki co nie ma skyactiv w pb, które by porobiły przebiegi ponad 300 000 km więc zarówno twierdzenie o trwałości jak i braku trwałości ma podobne podstawy faktyczne. A skoro tak to mój punkt widzenia i tak jest optymistyczny :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 22:49
Posty: 20
Skąd: Warwsiowa
Auto: Klamot z krainy kwitnącej wiśni

Postprzez some1 » 18 sie 2015, 07:48

widmo82 napisał(a):Ja jestem ciekaw jak wytrzymałe sa te silniki w porównaniu do poprzednich i mega bezawaryjnych LF jak u mnie.
Sunmade napisał(a):No i w sumie po co? Żeby moc wzrosła o 15 KM? Kto to zauważy? Niby spalanie ma być niższe, ale jakoś powalająco niskie to ono nie jest a i LFem można zejść poniżej 7 litrów przy spokojnej jeździe. A jeszcze na oszczędność skyactiv wpływa to że są lżejsze bo wybebeszone znacząco z materiałów wygłuszających. Więc na wyższych prędkościach nie dość, że są podatne na boczne podmuchy wiatru (bo lekkie, co potwierdził sam Zagłoba) to jeszcze głośne.


Maksymalna moc to nie wszystko, porównaj charakterystykę pracy silnika w całym zakresie obrotów.
Co do wygłuszenia, Mazdy 3 nigdy z niego nie słynęły. BL szybko nie jechałem, ale BK na autostradzie są nieprzyjemnie głośne.

widmo82 napisał(a):Ja jestem ciekaw jak wytrzymałe sa te silniki w porównaniu do poprzednich i mega bezawaryjnych LF jak u mnie.


Patrząc ile osób na forum robiło remont silnika LF, to raczej ich wytrzymałością bym się tak nie chwalił. Z LF'ami Jest raczej standardowo, czyli przy normalnej eksploatacji powinno być ok, wad fabrycznych nie mają, ale pałowania nie lubią. Tylko gdzie jest granica między pałowaniem a "dynamicznym" użytkowaniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Zagłoba » 18 sie 2015, 08:22

Sunmade – po prostu pytam z wyprzedzeniem :P , w chwili obecnej mam 550km na blacie, ale gdy już na liczniku pokaże się 1100km to Mazdzine trochę przetestuje :D

A co do polemiki nt. zauważalnej różnicy w mocy – z doświadczenia nt. tuningu własnych jednostek wiem, że 10% wzrost mocy jest już wyczuwalny, czyli jeżeli stary model posiadał 150km, to wzrost mocy jaki dały nowe silniki powinno być czuć – tym bardziej, że auto również odchudzono.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez Sunmade » 18 sie 2015, 09:04

Zagłoba napisał(a):A co do polemiki nt. zauważalnej różnicy w mocy – z doświadczenia nt. tuningu własnych jednostek wiem, że 10% wzrost mocy jest już wyczuwalny, czyli jeżeli stary model posiadał 150km, to wzrost mocy jaki dały nowe silniki powinno być czuć – tym bardziej, że auto również odchudzono.


O ile argument z odmiennym przebiegiem wykresu mocy i momentu do mnie trafia, to te 10% przyrostu mocy maksymalnej już nie. A możesz powiedzieć jakie samochody (pisałeś w liczbie mnogiej) tuningowałeś i gdzie przyrost wyniósł te 10%?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 22:49
Posty: 20
Skąd: Warwsiowa
Auto: Klamot z krainy kwitnącej wiśni

Postprzez Zagłoba » 18 sie 2015, 09:19

Wolę powstrzymać się od wypisywania nazw i marek, bo zaraz weźmiecie mnie za jakiegoś burżuja, którym nie jestem hehe.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez Norreca » 18 sie 2015, 09:23

Jest prosty sposob na sprawdzenie.
odpal AC w aucie jakims kompakcie 110 km lub swojej 6 i przyspieszaj... potem AC off i to samo odrazu poczujesz przyrost mocy... gdyz AC pobiera w przyblizeniu 10% mocy.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez czarmi » 18 sie 2015, 09:32

Sunmade napisał(a):Jak cytujesz to rób to porządnie ;) Napisałem, że nie będzie to aż tak trwałe jak LF. Czyli będzie trwałe, ale nie tak jak te wybitnie trwałe, starsze silniki o prostszej konstrukcji. A argumenty podałem: stopień sprężania i wtrysk bezpośredni.

Twoje argumenty zwaliły mnie z nóg Kolego :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Sunmade » 18 sie 2015, 09:40

No proszę. Nie sądziłem, że mam takie silne argumenty :)

Zagłoba napisał(a):Wolę powstrzymać się od wypisywania nazw i marek, bo zaraz weźmiecie mnie za jakiegoś burżuja, którym nie jestem hehe.
Pozdrawiam


Ty burżuju! ;)

Norreca napisał(a):Jest prosty sposob na sprawdzenie.
odpal AC w aucie jakims kompakcie 110 km lub swojej 6 i przyspieszaj... potem AC off i to samo odrazu poczujesz przyrost mocy... gdyz AC pobiera w przyblizeniu 10% mocy.


Nawet nie wiedziałem, że to aż taka różnica. Trzeba będzie jeździć z otwartym oknem :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 22:49
Posty: 20
Skąd: Warwsiowa
Auto: Klamot z krainy kwitnącej wiśni

Postprzez Zagłoba » 18 sie 2015, 09:50

Norreca – a czy nie jest tak, że wpływ klimy na osiągi maleje przy mocniejszych silnikach ? Nie chce się mądrować, bo nie znam tego tematu, ale wydaje mi się, że wpływ włączonej klimy na osiągi tego samego samochodu z silnikiem 100km i 200km powinien być mniejszy ( w drugim przypadku ) ?
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez Norreca » 18 sie 2015, 10:06

Oczywiscie ze przy wiekszej mocy wplyw jest mniejszy ale dlatego napisalem 110 km jakis i czuc roznice.
wiadomo ze jak do 300 km dowalisz 30 to nie zauwazysz tego tak mocno jak przy mniejszych liczbach.

nawet na moich 188km czuje roznice jak startuje z AC a bez.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez darrecki » 18 sie 2015, 13:51

Ciekawa [po części :–)] dyskusja się rozwinęła. Ja tylko od siebie dodam, że Mazda w Skyactiv ma problemy z trzymaniem wartości katalogowych jeśli chodzi o moc. Tyczy się zarówno benzyny jak i diesla. I o ile benzyna 120km może mieć i 140 km, tak 165km dla silniejszej wersji jest podobno ciężkie do osiągnięcia. To samo diesel 175km. Informacje zebrane z różnego rodzaju forów, szukałem zanim zdecydowałem się co kupić.

Co do wyższych prędkości, miałem okazję jechać te 160 i więcej (nie za często ale zawsze) i wg mnie jechało się jak po sznurku. Łatwo się zapomnieć i przycisnąć więcej niż można. Lekki szum z uszczelek i hałas z opon. Brytyjskie autostrady są zrobione z kamyków nie asfaltu – huczy okropnie. Ale jak trafię na normalną nawierzchnię to jest w zasadzie cisza, można bez problemu rozmawiać bez podnoszenia głosu. Tyle że moja 3 ma diesla.

Co do przyspieszenia 0-100km. SkyPassion ma prędkościomierz cyfrowy, w zasadzie idealnie skalibrowany z rzeczywistością (niestety dane mi to było sprawdzić), więc stoper koło licznika i telefon z nagraniem 60fps wystarczą :–)

Co do trwałości, jakieś 2-3 miesiące temu miałem okazję przejechać się 3 BM, diesel 150km z przebiegiem ok 45tyś mil. Auto miało niecałe 2 lata i właściciel zrobił tylko 1 serwis po 12 tyś mil. Później nie, bo stwierdził że jeszcze rok nie minął. I tak ponad 30tyś mil na 1 oleju, a jego stan nawet do x na bagnecie się nie podniósł. Nie mówię, że wpływu to żadnego nie miało, ale auto jechało jak każde inne.

Tyle mojego, pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3112 (47/158)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Sunmade » 18 sie 2015, 15:41

darow napisał(a):Ciekawa [po części :–)] dyskusja się rozwinęła. Ja tylko od siebie dodam, że Mazda w Skyactiv ma problemy z trzymaniem wartości katalogowych jeśli chodzi o moc. Tyczy się zarówno benzyny jak i diesla. I o ile benzyna 120km może mieć i 140 km, tak 165km dla silniejszej wersji jest podobno ciężkie do osiągnięcia.


Skoro mocniejsza nie trzyma fabryki a słabsza ma nadmiar mocy w stosunku do danych fabrycznych to wychodzi na to, że różnica między nimi może być bardzo niewielka. Jeśli ktoś poskąpił kasy na mocniejszą wersję to niekoniecznie powinien tego żałować :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 22:49
Posty: 20
Skąd: Warwsiowa
Auto: Klamot z krainy kwitnącej wiśni

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy