Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez onyx » 10 sie 2015, 20:35

W sumie to niczym ;) Nie słyszałem żeby ktoś je w ten sposób dzielił. Zasada działania pozostaje w obu przypadkach ta sama.
Zadaniem regulatora jest kompensacja ciśnienia na listwie wtryskowej względem spadków i wzrostów ciśnienia. Dlatego większość jako sygnał referencyjny wykorzystuje podciśnienie/nadciśnienie z kolektora ssącego. Większość seryjnie montowanych (o ile nie wszystkie) ma stosunek 1:1.
Jakieś 12,5:1 są wykorzystywane przy FMU np. <lol>

– podciśnienie (np. praca na jałowych) = obniżone ciśnienie paliwa o wartość podciśnienia (na jałowych nie ma potrzeby aby ciśnienie paliwa było bardzo wysokie)
– 0 w kolektorze ssącym (ciśnienie atmosferyczne), otwarta na maksa przepustnica w silniku NA = bazowe ciśnienie na listwie (np. 3 bary)
– nadciśnienie w kolektorze np. 1 bar = 4 bary na listwie

Oczywiście wszystkie regulatory mają swoją górną granicę ciśnienia i nie będą reagować wzrostami dla nadciśnienia w kolektorze ssącym w nieskończoność.

Jakbym się gdzieś walnął to poprawcie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez OddajMiKase » 10 sie 2015, 21:41

No i tyle i na temat.O to mi chodzilo,wole sie 5razy spytac niz madrosciami walic z wikipedii.A tak wracajac do projektu czy nie lepiej wstawic zewnetrzny i ustawic go na stale cisnienie bez podcisnienia/cisnienia?Zawsze jest to jedna zmienna rzecz mniej
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez onyx » 11 sie 2015, 00:36

Ale po co Ci stałe "duże ciśnienie" w układzie w całym zakresie rpm, gdy tego nie potrzeba? Druga sprawa, że nie będzie wspomnianej stabilności – będą wahania ciśnienia paliwa na wtryskach bez kompensacji.

Lepsze mniejsze ciśnienie i wydajniejsze wtryski ;)

Tutaj na 90% zawiódł regulator ale to już Tekken sprawdzi jak wróci :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez OddajMiKase » 11 sie 2015, 08:51

Taa teken sprawdzi jak wroci haha przeciez to leniuch i dwa lata to juz robi.Wiadomo,ze na wolnych na duzym cisnieniu lub duzych sikawkach bywaja problemy ale chodzi mi o to,ze np w czasie ruszania za kazdym razem masz inne doladowanie,bo to wiadomo rozne opony,rozna przyczepnosc,utrata przyczepnosci itd itp.Czyli w takim momencie uzyskujemy rozne cisnienie paliwa w zupelnie roznych momentach.Chyba,ze juz od atmosferycznego regulator trzyma zadany max ale to raczej z manometrem trzeba polatac,bo dojdzie nitro a to juz kolejne obciazenie pompy.
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez jackkpl » 13 sie 2015, 11:46

OddajMiKase napisał(a):Taa teken sprawdzi jak wroci haha przeciez to leniuch i dwa lata to juz robi.Wiadomo,ze na wolnych na duzym cisnieniu lub duzych sikawkach bywaja problemy ale chodzi mi o to,ze np w czasie ruszania za kazdym razem masz inne doladowanie,bo to wiadomo rozne opony,rozna przyczepnosc,utrata przyczepnosci itd itp.Czyli w takim momencie uzyskujemy rozne cisnienie paliwa w zupelnie roznych momentach.Chyba,ze juz od atmosferycznego regulator trzyma zadany max ale to raczej z manometrem trzeba polatac,bo dojdzie nitro a to juz kolejne obciazenie pompy.


Za duzo myslisz :). Glowna rola regulatora cisnienia jest STALA roznica cisnien listwa wtryskowa/kolektor. Dzieki temu, niezaleznie czy masz -0.6bara czy +1.6 bara w kolektorze, roznica cisnien zawsze wynosi tyle samo, np 3 bar i wydajnosc wtrysku jest taka sama.
Sama wydajnosc wtryskiwacza zmienia sie niewiele przy zmianie cisnienia, tzn podnoszac z 3 na 4 bary zyskujesz ~11% wydajnosci, natomiast przy zejsciu z 3 bar do 2 bar tracisz ~19% wydajnosci.

U tekkena przy 1.6 bara doladowania na listwe paliwa jest 3+1.6=4.6. Jak jezdzil z odpietym wezykiem od regulatora to wtryski zamykal duzo szybciej, bo spadala im wydajnosc.

@Tekkenfan – podepnij cyfrowy czujnik cisnienia na listwe, podlacz do go emu i zrob loga. Jka masz gdzies zwezony przekroj na przewodach paliwowych, to moze przy tak duzym wydatku (850cc/min * 4 = 3.4l/min ) sie okazac,ze cisnienie na listwie nieznacznie spada i stad tracisz te 5-10% wydajnosci. Inna kwestia, ze masz dosc bogato (afr 11.3) , po dowaleniu zaplonu pewnie z 430-440 koni i zostalo ci jeszcze 8% na wtryskach :). Biedy nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez tekkenfan » 13 sie 2015, 20:26

tyle że to jest wykres dla 397 kuni i tam już było 92% DC wtrysków.
W jakim kalkulatorze nie patrzę to te wtryski przy bazowych 3 barach na listwie powinny obsłużyć ok. 450-500 kunia (90-95% DC). Tak więc u mnie musi być coś nie halo. Może nie tyle regulator co tak jak piszesz zwężka w przewodach?
Pod koniec przyszłego tygodnia podepnę manometr i sprawdzę co i jak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jackkpl » 13 sie 2015, 21:29

tekkenfan napisał(a):tyle że to jest wykres dla 397 kuni i tam już było 92% DC wtrysków.
W jakim kalkulatorze nie patrzę to te wtryski przy bazowych 3 barach na listwie powinny obsłużyć ok. 450-500 kunia (90-95% DC). Tak więc u mnie musi być coś nie halo. Może nie tyle regulator co tak jak piszesz zwężka w przewodach?
Pod koniec przyszłego tygodnia podepnę manometr i sprawdzę co i jak.


Ale jak dowaliles zaplonu, to moze byc nie 397 a 437 ;). Inna kwestia, jakie BSFC wpisujesz w kalulatorze?
Ja mam wtrysku 720cc i ~330hp ogarnia mi na 70% DC przy afr 11.5:1. Jak masz EGT w porzadku to mozesz lekko zubozyc mieszanke. Ja wpisujac te dane w kalkulator (bsfc 0.6) dostaje szacowane 747cc dla tej mocy, wiec by sie zgadzalo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez OddajMiKase » 13 sie 2015, 22:17

taaa podepniesz manometr,juz to widze hahaha.Kupic Ci trojnik?
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez tekkenfan » 13 sie 2015, 22:52

no jak kupisz trójnik to środę po 22 mogę podjechać to zobaczysz jak będę podpinał manometr hahaha

Jacek nie mam loga z mocniejszymi zapłonami więc ciężko powiedzieć ile było. Wiem że AFR był cały czas na 11.6.
W niektórych kalulatorach była opcja turbo a w innych wklepywałem 0,65 i wychodziło że 90% powinno spokojnie styknąć na 850cc.
Zdaję sobie sprawę żę 500+ z tego nie zrobię no ale chociaż 450 chciałem hehe. Wpadnie regulator to podbije sie trochę ciśnienie na listwie i może się ogarnie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 14 sie 2015, 11:41

te kalkulatory są mocno z pupy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 20 sie 2015, 22:19

może być ale i tak, tak jak rozmawialiśmy moje wtryski powinny starczyć na deko więcej. No ale mniejsza już z tym.
Czas na zdjęcia hahaha:
Nowe zabawki:
WG Tial MVS 38mm i BOV Tial 50mm
Obrazek

Regulator ciśnienia paliwa (tu podziękowania dla onyxa za nakierowanie ;) ):
Obrazek
Jak tylko dostanę adapter listwy paliwowej od ProPerfectu to podpinam dziada i może uda się jeszce trochę wycisnąć z tego silnika ;)

Miałem dzisiaj sprawdzić ciśnienie paliwa ale że nie miałem trójnika i nie mogłem się oddalać za bardzo od domu bo czekałem na paczki :D, to zabrałem się za przeróbkę dolotu pod nowego BOVa i dodatkowo taki który pozwoli na instalację nitro.
Obrazek

niby jedno kolanko ale faktycznie było trochę kombinacji żeby wszystko się ze sobą schodziło.

Jutro składam dolot, jadę po trójnik i sprawdzam ciśnienie, a później dziergam dalej :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez OddajMiKase » 20 sie 2015, 22:23

trzeba bylo mowic,ja mam trojnik hahahaha
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez tekkenfan » 20 sie 2015, 22:34

taaa szkoda tylko że sam nie wiesz gdzie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 20 sie 2015, 22:54

Ooo się dzieje :) Nowe świecące zabaweczki :)

Daj znać jak rezultat <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 21 sie 2015, 10:22

No i po testach. Wychodzi na to że przy odpiętym podciśnieniu z regulatora na listwie mam ~2,5bara czyli 0,5 za mało.
Dodatkowo podpiąłem ręczną pompkę pod regulator i przy nabiciu 1,5 bara w regulator na listwie są 4 bary więc regulator niby działa "poprawnie" ale jakimś cudem ciśnienie WY jest za małe??
Waldii podrzucił jeszcze pomysł zagięcia powrotu i sprawdzenia ile pompa maxymalnie nabije i przy zgaszonym aucie wyszło 5 barów, a na odpalonym 5,9.
Jak patrzę na dane techniczne pompy to max ciśnienie powinno być 6.9 bara czyli 1 bar za mało.
Tak więc albo pompa się kończy albo gdzieś jest spadek napięcia przy ma obciążeniu, ale to już sprawdzimy z Waldiim w przyszłym tygodniu przy okazji wymiany sprzęgła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 21 sie 2015, 10:34

Wynika z tego że regulator działa, ale jakby bazowo miał za małe ciśnienie. Wrzucaj ten regulowany i ustaw już wg własnych preferencji ;)
Czy po drodze, między pompą a listwą masz jakiś filtr? Może on stanowi problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 21 sie 2015, 10:36

no jest filtr paliwa :P
Później jeszcze sprawdzę ciśnienie przed filtrem.

Regulator wpadnie jak tylko dostanę adapter do listwy paliwowej ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 21 sie 2015, 10:38

Waga filtra spora, mógł wskoczyć do wiadra przy ważeniu :D
Testowo bym go wypiął z układu i sprawdził ciśnienie :P Zerknij na przewody paliwowe czy może nie są gdzieś załamane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 21 sie 2015, 16:34

Podpiąłem przed filtrem i było to samo. Ale to nie istotne bo jestem dysdebilem – nie wypiąłem zabezpieczenia w manometrze i w rezultacie zaniżał ciśnienie <glupek2> .
Jednak regulator działa prawidłowo, tzn. przy 100kPa 3,2 bara, przy 200kPa 4,2 itd.
Tyle że to jest na postoju przy prawie 0 wydatku paliwowym, a co się dzieje przy dużym zapotrzebowaniu paliwa kij wie bo nie robiłem testów na drodze.
Tak więc jutro zmienię filtr paliwa i oryginalne stalowe przewody paliwowe zastąpię gumowymi i wtedy zobaczymy co sie będzie działo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piwo » 21 sie 2015, 20:04

mi walbro nie pompowala pod obciazeniem wiecej niz 4 bary. jak mialem boost na 1,5 bara a na listwie na wolnych na 3 to cisnienie szalalo. lepiej na wolnych ustaw te 2,5 bara to wtedy moze da rade wydolic te 4 bary pompa. niby jak podpielem z aku i przepompowywalem na luzie ze sloika do sloika to wydajnsoc sie zgadzala (255l/h). ale widac pod obciazeniem pompa nie daje rady.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy