Kod błędu 0403
Mam to samo (błąd EGR) powracający jak australijski bumerang po 100 czasem 200km od skasowania. Wymieniłem przepływomierz – bez efektu. Będę szukał nieszczelności w węzykach i ktoś podawał, że pomogła wymiana świec (nie rozumiem jak to możliwe). Jak widzę, to choroba wieku dojrzewania naszych mazd (14-15lat). Jeśli ktos ma na to rozwiązanie, chętnie posłucham.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Neonixos666 napisał(a):sprawdź zasysając ustami czy rusza się zawór
Czyli zawór tak lekko powinien chodzić w BJ-kach? Możecie to potwierdzić, bo jakieś podciśnienie u mnie jest a zawór się nie podnosi no chyba że mocno popcham... Pomóżcie proszę bo nie wiem czy kupować EGRa czy szukać przyczyny w podciśnieniu
- Od: 25 sty 2013, 20:12
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101 KM 2001
EDIT (po 2 tygodniach)
Elektrozawór wymieniony (dla pewnosci oba – z dwoma i trzema wężykami). Zniknął kod błedu (po skasowaniu) i nie powraca już od ponad 1000 km.
Co więcej, przerywanie zimnego silnika w okolicach 2000 obrotów zmniejszyło się.
Rewelacyjnie się jeździ – polecam wymienić te elektrozawory podcisnienia każdemu borykającemu się z tym błędem (0403).

Elektrozawór wymieniony (dla pewnosci oba – z dwoma i trzema wężykami). Zniknął kod błedu (po skasowaniu) i nie powraca już od ponad 1000 km.

Co więcej, przerywanie zimnego silnika w okolicach 2000 obrotów zmniejszyło się.

Rewelacyjnie się jeździ – polecam wymienić te elektrozawory podcisnienia każdemu borykającemu się z tym błędem (0403).
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Witajcie,
Proszę o pomoc w odczytaniu kodu z linku:
https://www.youtube.com/watch?v=tIWl2PKWjFQ
Błąd ten powtarza się po resecie komputera co jakieś 60-70 km
Chyba jest więcej niż jeden bo raz miga 3 szybkie raz 4 ale nie mam pojęcia co to za błędy
Lub to jest właśnie jeden błąd nie ogarniam tych mrugań dlatego proszę o pomoc kogoś kto ma z tym do czynienia.
Proszę o pomoc w odczytaniu kodu z linku:
https://www.youtube.com/watch?v=tIWl2PKWjFQ
Błąd ten powtarza się po resecie komputera co jakieś 60-70 km
Chyba jest więcej niż jeden bo raz miga 3 szybkie raz 4 ale nie mam pojęcia co to za błędy
Lub to jest właśnie jeden błąd nie ogarniam tych mrugań dlatego proszę o pomoc kogoś kto ma z tym do czynienia.
- Od: 5 sty 2011, 12:37
- Posty: 5
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była: 626 GE KL 2.5 V6 1995
Jest: 323F BJ 2.0 DiTD 2002
Jeszcze nie miałem okazji zaglądnąć do wnętrzności EGRa także nie wiem czy jest zaślepiony, chciałem się upewnić czy to właśnie to.
Dzięki za potwierdzenie.
Dzięki za potwierdzenie.
- Od: 5 sty 2011, 12:37
- Posty: 5
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była: 626 GE KL 2.5 V6 1995
Jest: 323F BJ 2.0 DiTD 2002
Cześć,
Mam problem z uruchomieniem auta. Kontrolka "świec żarowych" wymrugała mi kod 0403, więc pewnie coś z EGR. Mianowicie:
1. Przy zimnym silniku, po przekręceniu kluczyka zapala mi się kontrolka świec żarowych i po chwili zaczyna migać (miga jednostajnie). Gdy ta kontrolka miga niemożliwe jest odpalenie auta. Mógłbym go kręcić do rozładowania akumulatora, a i tak nie odpali. Odnoszę wrażenie że w ogóle nie dostaje paliwa. Jeżeli jednak kilka razy przekręcę kluczykiem, to za którymś razem (średnio za 5-6 razem) kontrolka zapala się i gaśnie (nie mruga), wtedy auto odpala, bez większych problemów, możliwa jest jazda. Jeździłem nawet w trasy po kilkaset km i chodzi do zgaszenia silnika normalnie.
2. Jeżeli natomiast silnik jest rozgrzany, to po przekręceniu kluczyka kontrolka zapala się i gaśnie, ja odpalam wtedy silnik i wszystko jest ok przez ok. 5s. Po tym czasie silnik gaśnie, a kontrolka zaczyna migać. Wtedy postępuje tak jak przy zimnym silniku, czyli przekręcam kilka razy kluczyk, aż kontrolka nie będzie migać i odpalam silnik – wtedy już chodzi normalnie.
Po odpaleniu nie świeca się żadne kontrolki, silnik pracuje normalnie bez jakichś spadków mocy. Trochę kopci, ale kopci tak od dawna, odkąd wymontowałem katalizator. Ktoś się spotkał z podobnym problemem? Po weekendzie wezmę się za naprawę, ale może jakieś sugestie co to może być? Zacznę od EGR (czyszczenia itd.) Ale może macie jakieś inne porady od czego zacząć?
Mam problem z uruchomieniem auta. Kontrolka "świec żarowych" wymrugała mi kod 0403, więc pewnie coś z EGR. Mianowicie:
1. Przy zimnym silniku, po przekręceniu kluczyka zapala mi się kontrolka świec żarowych i po chwili zaczyna migać (miga jednostajnie). Gdy ta kontrolka miga niemożliwe jest odpalenie auta. Mógłbym go kręcić do rozładowania akumulatora, a i tak nie odpali. Odnoszę wrażenie że w ogóle nie dostaje paliwa. Jeżeli jednak kilka razy przekręcę kluczykiem, to za którymś razem (średnio za 5-6 razem) kontrolka zapala się i gaśnie (nie mruga), wtedy auto odpala, bez większych problemów, możliwa jest jazda. Jeździłem nawet w trasy po kilkaset km i chodzi do zgaszenia silnika normalnie.
2. Jeżeli natomiast silnik jest rozgrzany, to po przekręceniu kluczyka kontrolka zapala się i gaśnie, ja odpalam wtedy silnik i wszystko jest ok przez ok. 5s. Po tym czasie silnik gaśnie, a kontrolka zaczyna migać. Wtedy postępuje tak jak przy zimnym silniku, czyli przekręcam kilka razy kluczyk, aż kontrolka nie będzie migać i odpalam silnik – wtedy już chodzi normalnie.
Po odpaleniu nie świeca się żadne kontrolki, silnik pracuje normalnie bez jakichś spadków mocy. Trochę kopci, ale kopci tak od dawna, odkąd wymontowałem katalizator. Ktoś się spotkał z podobnym problemem? Po weekendzie wezmę się za naprawę, ale może jakieś sugestie co to może być? Zacznę od EGR (czyszczenia itd.) Ale może macie jakieś inne porady od czego zacząć?
- Od: 31 sty 2011, 17:04
- Posty: 6
- Skąd: Lipno - Warszawa
- Auto: Mazda Premacy
rok prod. 2000
2.0 DiTD – 90 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości