Eunos 30X EC KL-DE Turbo '93 ----> FET in progress
Oby zagrały bo dziś zamówiłem.Ciekawe co z tego będzie.
A mam pytanie po zmianie korb muszę zmieniać tloki te co sa w klze?
Do jakich mocy mogę kręcić taki silnik np po zmianie korb od milera jak nie zmienie tłoków? Jakie doladowanie bedzie ok?
A mam pytanie po zmianie korb muszę zmieniać tloki te co sa w klze?
Do jakich mocy mogę kręcić taki silnik np po zmianie korb od milera jak nie zmienie tłoków? Jakie doladowanie bedzie ok?
- Od: 30 lip 2015, 15:40
- Posty: 7
- Auto: MAZDA MX3 2.5 KL-ZE J-SPEC
Same korby to nie wszystko jak pisałem musisz zmienić tulejki w korbie na sworzeń, przy stopniu sprężania 10,1:1 trzeba będzie uważać na spalanie stukowe
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Dzwoniłem już do Dziak w Lublinie tak jak mi podpowiedziałeś i powiedzieli ze zrobia mi cos takiego.
Mam pytanie o co chodzi z tym spalaniem stukowym na co musze uważać jak dal byc mi rady wytłumaczyć to tak w uproszczony sposób to bylo by super.
Mam pytanie o co chodzi z tym spalaniem stukowym na co musze uważać jak dal byc mi rady wytłumaczyć to tak w uproszczony sposób to bylo by super.
- Od: 30 lip 2015, 15:40
- Posty: 7
- Auto: MAZDA MX3 2.5 KL-ZE J-SPEC
Kompa masz seryjnego? czy jakieś SA, czy świnke, auta z turbem mają stopień sprężania w granicy 8,5-9 twój to 10:1, przy mniejszym stopniu sprężania można wiecej dmuchnąć na 95-98BP przy większym stopniu sprężania trzeba uważać na spalanie stukowe (poczytaj co to jest) które może ci popsuć silnik:) chyba że będzie strojone na 99+ (lub E85) a zapewne będziesz ganiał na 95-98BP
sądze że na tłokach z ZE nie przekraczałbym 0,7bara
to jest taka czysta teoria dobry tuner ci powie co jak z czym
sądze że na tłokach z ZE nie przekraczałbym 0,7bara
to jest taka czysta teoria dobry tuner ci powie co jak z czym
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Wracając do tematu Mx-3 narazie przemieszcza sie na V6 ---- decyzja podjęta składam FE3N Turbo
W planie na jesień włożyć silnik i odpalić, silnik planowana seria CR 8,8
– wtryski 540cc
– tłoki najniższej kompresji 9,2:1
– nowe zawory
– wałki najostrzejsze z JDM-a
– kolektor ssący z JDM-a bez egr, zostało wywalić w nim VICS
powoli codziennie coś sie dzieje malowanie pokryw, listwy wtryskowej, jedna głowica okazała sie popękana :/ ale druga jest lalka, mam drugi słupek który będzie powoli składany na ciekawszych wnętrznościach pod stokera
W planie na jesień włożyć silnik i odpalić, silnik planowana seria CR 8,8
– wtryski 540cc
– tłoki najniższej kompresji 9,2:1
– nowe zawory
– wałki najostrzejsze z JDM-a
– kolektor ssący z JDM-a bez egr, zostało wywalić w nim VICS
powoli codziennie coś sie dzieje malowanie pokryw, listwy wtryskowej, jedna głowica okazała sie popękana :/ ale druga jest lalka, mam drugi słupek który będzie powoli składany na ciekawszych wnętrznościach pod stokera
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Jesteś wariat
nie zapomnij tylko wrzucać fotek

nie zapomnij tylko wrzucać fotek
Tak będą zdjęcia ale narazie jade w poniedziałek do sprawdzenia wału, bloku i korb bo mam pare sztuk wybierze sie najlepszy blok a gorszy zostanie pod zabawy w stokera,
A do uczonych co daje wał to ma większe wyrobienie ? w 2,0 skok tłoka 86mm w 2.2 F2T mamy 94, w sumie trzba by dać krótsza korbe lub niższy tłok, albo i to i to
Zwiększy sie pojemność do 2,2 ale jakie są jeszcze tego plusy?
F2T ma bardzo duzy moment obr.
A do uczonych co daje wał to ma większe wyrobienie ? w 2,0 skok tłoka 86mm w 2.2 F2T mamy 94, w sumie trzba by dać krótsza korbe lub niższy tłok, albo i to i to
Zwiększy sie pojemność do 2,2 ale jakie są jeszcze tego plusy?
F2T ma bardzo duzy moment obr.
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
większa pojemność=większy moment
większy skok tłoka=mniejsze obroty max
Nie lepiej było zakuć KLa? W chwili obecnej masz wszystko ogarnięte pod obecny silnik, a za kasę którą przeznaczasz na FE3 miałbyś pewnie kuciznę i jeszcze by zostało + odchodzi szukanie customowych części?
Dodatkowo w Vce masz większą pojemność i więcej cylindrów, a co za tym idzie można dać większą turbinę i uzyskać lepsze moce/przebieg mocy.
Jak dla mnie trochę nie zrozumiałe posunięcie no ale co kto lubi
Chyba że zakuty KL i tak mało przyjmuje, nie wiem nie wnikałem
większy skok tłoka=mniejsze obroty max
Nie lepiej było zakuć KLa? W chwili obecnej masz wszystko ogarnięte pod obecny silnik, a za kasę którą przeznaczasz na FE3 miałbyś pewnie kuciznę i jeszcze by zostało + odchodzi szukanie customowych części?
Dodatkowo w Vce masz większą pojemność i więcej cylindrów, a co za tym idzie można dać większą turbinę i uzyskać lepsze moce/przebieg mocy.
Jak dla mnie trochę nie zrozumiałe posunięcie no ale co kto lubi
Chyba że zakuty KL i tak mało przyjmuje, nie wiem nie wnikałem

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
W tej chwili i spec. KL zniesie 360-380 kunia i koniec, tłoki do KLa koło 3 tyś. i dalej mam piekło pod maską potem okaże sie że korby z millenii 450kunia i sie skończą i kute i kasa kasa, wrazie awarii znaleść w tej chwili dobry wał do KLa ciezko i coraz mniej części
FE3 z częściami niema problemu, korba w serii 600koni, głowica bardzo dobre przepływy, z tłokami niema problemu czy to kute czy od od innych aut czy pod stoker, jedyny problem do uszczelka pod głowice ale też sprawa do obmyślenia, pare osób za granicą uznała że FE3 to taki mniejszy o 2 tłoki 2JZ
Dobrze wystrojona seria znosi 400 na BP, na E85 latają i wiecej, tłoki kute i jest pare projektów 500+
I mam silnik trzymający moc do 7,5 tyś obr. co cięzko powiedzieć o KLu, może i strzał w kolano ale przy okazji jak to piszą jest FUN
FE3 z częściami niema problemu, korba w serii 600koni, głowica bardzo dobre przepływy, z tłokami niema problemu czy to kute czy od od innych aut czy pod stoker, jedyny problem do uszczelka pod głowice ale też sprawa do obmyślenia, pare osób za granicą uznała że FE3 to taki mniejszy o 2 tłoki 2JZ
Dobrze wystrojona seria znosi 400 na BP, na E85 latają i wiecej, tłoki kute i jest pare projektów 500+
I mam silnik trzymający moc do 7,5 tyś obr. co cięzko powiedzieć o KLu, może i strzał w kolano ale przy okazji jak to piszą jest FUN
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Ty nie cfwaniakuj tylko opisuj lepiej swojego niszczyciela napędów 
A jak wyglądają półosie w H-serii w porównaniu do G?
A jak wyglądają półosie w H-serii w porównaniu do G?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
U mnie nie ma co opisywać. .. chyba że ....okolo 2 lata rdzewieje.
Jestem ciekawy bo seryjne skrzynie od fe3 rozpadła się przy 148koniach. Te z 2.2 probe też nie za mocne a tu szykuje się moc fajnie się mówi o cyfrach też tak miałem 2 lata temu i oglądałem filmiki na yt jak ona będzie jeździła. .. (mówię o swojej madzi jako przyklad) a okazało się że nie jeździ bo seryjne części nie wytrzymują a to co dorabiaja trzeba 3 razy przerabiać i czekać po pół roku.
Tu po przekroczeniu 400hp będzie to samo więc zastanowił bym się 3 razy ile tej mocy chce i jak ją przeniosę na asfalt. Albo odrazu myśleć o jakiejś dobrej skrzyni .
Ja zamawiam za około tydzień ta uszczelke z Tajlandii metalową do fe3 cena za nią 150$ grubość 1.2mm jak chcesz mogę zamówić 2szt cena przesyłki będzie na pół. Jak nie to spoko. Nie wiem czy nie za gróba nie gadałem jeszcze z mechanikiem co o tym sądzi. na stanie nie mają czas oczekiwania OK 2-3TYG po zaplaceniu a później wysyłają. Tak mi napisali.
Jestem ciekawy bo seryjne skrzynie od fe3 rozpadła się przy 148koniach. Te z 2.2 probe też nie za mocne a tu szykuje się moc fajnie się mówi o cyfrach też tak miałem 2 lata temu i oglądałem filmiki na yt jak ona będzie jeździła. .. (mówię o swojej madzi jako przyklad) a okazało się że nie jeździ bo seryjne części nie wytrzymują a to co dorabiaja trzeba 3 razy przerabiać i czekać po pół roku.
Tu po przekroczeniu 400hp będzie to samo więc zastanowił bym się 3 razy ile tej mocy chce i jak ją przeniosę na asfalt. Albo odrazu myśleć o jakiejś dobrej skrzyni .
Ja zamawiam za około tydzień ta uszczelke z Tajlandii metalową do fe3 cena za nią 150$ grubość 1.2mm jak chcesz mogę zamówić 2szt cena przesyłki będzie na pół. Jak nie to spoko. Nie wiem czy nie za gróba nie gadałem jeszcze z mechanikiem co o tym sądzi. na stanie nie mają czas oczekiwania OK 2-3TYG po zaplaceniu a później wysyłają. Tak mi napisali.
- Od: 11 maja 2013, 21:03
- Posty: 15
- Skąd: Rudnik Mały
- Auto: Mazda323f 1.8BP+T BA
Skrzynie montują własnie z H-serii z F2T skrzynia jest troche wielka ale do Mx-3/BA da sie upchać chyba jedna z mocniejszych w Mazdach, każdą skrzynie można zabić i nie trzeba do tego mocy, w serii K8,Kf,KL skrzynie zabijają a ja jakoś latam na skrzyni od K8 z moca ~300~400mn to ma służyć jako auto streetowe, narazie leżą 3skrzynie od FE3, są jeszcze od F2T, paru KIA
Najlepszy set to skrzynia od Toyoty są przeróbki ale można dostać z MR2 ze szperą (lub bez) z Celicy, z CRV ktoś modził FWD/AWD, o półosie to akurat najmniej sie boje, najgorzej o skrzynie
czas pokaże
Skrzynie z BP też jakoś pancerne nie są a Tekkenfan ciśnie mocno
Dopisano 08 sie 2015 19:06:
Porównanie Fe3n i Sr20det
Najlepszy set to skrzynia od Toyoty są przeróbki ale można dostać z MR2 ze szperą (lub bez) z Celicy, z CRV ktoś modził FWD/AWD, o półosie to akurat najmniej sie boje, najgorzej o skrzynie
Skrzynie z BP też jakoś pancerne nie są a Tekkenfan ciśnie mocno
Dopisano 08 sie 2015 19:06:
Porównanie Fe3n i Sr20det
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
mlody1921 napisał(a):Skrzynie z BP też jakoś pancerne nie są a Tekkenfan ciśnie mocno
głupi ma zawsze szczęście

mlody1921 napisał(a):jedna z mocniejszych w Mazdach
a z tą teorią sie jeszcze nie spotkałem. Ogólnie to co piszą w internetach jest często poparte tylko domysłami więc też nie ma co się tym za bardzo kierować
mlody1921 napisał(a):o półosie to akurat najmniej sie boje
a jaka jest średnica półosi w tym wynalazku?
Co do skrzyni z Toyki to faktycznie jej bebechy są dużo większe, a jej rozbiórka to jest już grubsze posiedzenie w porównaniu to Mazdowych. Tak czy siak żeby ją zamontować jest tyle rzeźby, że mnie to narazie trochę odstrasza, no i jest dużo większa i cięższa od Mazdowej.
Ty do tego wynalazku musisz robić łapy sam czy coś podchodzi P&P
Andrzej24 napisał(a):U mnie nie ma co opisywać. .. chyba że ....okolo 2 lata rdzewieje.
jo tam połowa projektów i tak nie jeździ

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Wtryski od Rexa 540cc
Mam pytanie jakbym chciał zakręcić motor na hydraulice wyżej np.8500 to czytałem że trzeba zwiększyć ciśnienie oleju na pompie ? że hydraulika daje rade do 8 tyś. potem gdzieś nie wyrabiają tłoki w HLA ? czy to prawda?
Mam pytanie jakbym chciał zakręcić motor na hydraulice wyżej np.8500 to czytałem że trzeba zwiększyć ciśnienie oleju na pompie ? że hydraulika daje rade do 8 tyś. potem gdzieś nie wyrabiają tłoki w HLA ? czy to prawda?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości