Kiedy wymienić świece? Jakie świece są najlepsze?

Postprzez uciu » 31 mar 2011, 21:40

Byłem u nich. Zostawiłem auto na cały dzień i próbowali ale ponoć dobrze za każdym razem odpalał i nic nie zrobili. Mowili, że mają jakieś podejrzenia (zawór pcv czy jakoś tak) ale to za mało by go wymieniać, bo szkoda kasy jak sie okaże, ze to nie to. Jak problem bedzie się częściej powtarzał mam przyjechać.

... problem w tym, że jednego dnia odpala kiepsko prawie za kazdym razem, innego odpala bez zarzutu
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez bilu83 » 1 kwi 2011, 18:40

Hejka,

"Linisko" dzieki za info, tak może być. Jak pisałem wcześniej pozostaje nam liczyć na to że nasza benzynka nie zapaprze nam wtrysków do tego stopnia iż stworzy się problem....
"uciu" no to miałeś farta jak to w takim wypadku bywa. Jak trzeba to się nic nie dzieje a przyszedł drugi dzień i lipa. Ehh <nie> Może przyjdzie dzień że komus sie uda zlokalizować przyczynę....

Pozdro ;)
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2010, 21:20
Posty: 28 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 5 2.0 146KM 2008 facelift PB

Postprzez Przemek-W » 1 kwi 2011, 20:49

co do problemu z odpalaniem niestety mam to samo ,raz odpala za pierwszym razem innym razem szarpie coś nim i odpali a jeszcze innym razem nie odpala za pierwszym razem tylko za drógim .
Początkujący
 
Od: 26 lut 2010, 00:29
Posty: 8
Skąd: Strzelce Opolskie -Obecnie DE.
Auto: Mazda 5 1.8 be.

Postprzez uciu » 25 kwi 2011, 19:22

http://fordforum.pl/showthread.php?t=50009

skoro 2.0 w mazdzie to praktycznie to samo co w fordzie – wiec moze problemy z odpalaniem związane są z klapkami, o rórych jest powyższy wątek na forum forda?
Musze go doczytac do konca i moze przyjrze się mojemu kolektorowi:–)

Porownywałem kolektory z madzi na allegro i są identyczne jak te przedstawione na forum forda.
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-mazda-6-i1555607834.html
Tutaj widać, że ktoś już te blaszki wyciągną:
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-mazda-6-i1555607834.html

... dziś na 6 odpalen tylko 1 było od strzału....reszta za 2 razem:–/
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez xenon90 » 25 kwi 2011, 20:02

a spróbuj tą metodą opisaną na forum forda...po zgaszeniu auta wciśnij pedał gazu...to podobno te klapki robią złą robotę...warto spróbować...
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 08:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez uciu » 25 kwi 2011, 20:24

xenon90 napisał(a):a spróbuj tą metodą opisaną na forum forda...po zgaszeniu auta wciśnij pedał gazu...to podobno te klapki robią złą robotę...warto spróbować...


czytałem, czytałem (w sumie cały wątek już) i mam tak zamiar jutro popróbować:–)

A co do klapek, to u mnie ich nie słychać (dzwiek z mondeo można na youtoubie usłyszeć) ale ponoć za odpalanie też odpowiadają. Być może w mazdzie już poprawili konstrukcje tego kolektora (wiekszość wpisów na forum forda dotyczy modelu do 2004, choć nie wszystkie).

Na razie dalej studiuję ich forum:–)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez Józef » 27 paź 2011, 20:32

Panowie,
jakie nowe świece powinno się zastosować, w katalogu mam taki symbol: L30318110. Mam silnik 2.0. Fabrycznie zakładają Denso czy NGK i czy muszą być irydowe. Coś długo mi ciągnie przy zapalaniu, może się zużyły, a i zamontowałem inst. gazową, ale problem pojawił się dopiero po ok. 4 tys. km od jej zainstalowania.
Oczekuje natychmiastowej odpowiedzi, ale tylko od fachowców, bo subiektywnych doradców jest całe multum i potem człowiek nie wie, co ma rzeczywiście kupić. Proszę też ew. o podanie linku do jakiegoś sklepiku wysyłkowego. Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich użytkowników rdzewiejących Mazd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:33
Posty: 49
Auto: M5 2005

Postprzez Jurgen » 28 paź 2011, 05:52

Witam! Mam jeszcze małe pytanko w temacie. Mam M5 benzynkę 2,0 i co ile km powinno się świece wymienić???
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 21:09
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna

Postprzez Józef » 28 paź 2011, 15:54

Do momentu, gdy nie będzie chciał odpalać "od strzału".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:33
Posty: 49
Auto: M5 2005

Postprzez uciu » 28 paź 2011, 16:40

Józef napisał(a):Do momentu, gdy nie będzie chciał odpalać "od strzału".


miałem nowe świece, wymienione w salonie zaraz po zakupie i dalej nie odpał [color=#400000][i](raz odpala od strzału a raz za drugim razem – pomaga wciśnięcie gazu po zgaszeniu silnika – wiecej znajdziesz tu lub w dziale z 3ki- 2.0 benzyna tak ma i nie zalezy to od świec...
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez MarianG26 » 29 sty 2014, 14:13

Witam kolegów,

Ja mam również ten sam problem. Świece wymienione (bez poprawy), obecnie instalacja gazowa STAG 300

Rozwiązuję go w następujący sposób:
– po przekręceniu stacyjki czekam, aż zgasną podświetlenia (TCS/DSC, ABS, wspomaganie kierownicy, AirBag)
– uruchamiam silnik i jeśli nie zaskoczy odrazu to wciskam lekko pedał gazu i wtedy łapie (szczególnie jest to pomocne zimą – obecnie ).

Natomiast przetestuję opcję " po wyłączeniu silnika wcisnąć pedał gazu".

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 lis 2013, 14:14
Posty: 12 (1/0)
Auto: Mazda 5, 2.0, 2005 + LPG STAG 300

Postprzez bsosieccy » 12 wrz 2014, 08:07

" po wyłączeniu silnika wcisnąć pedał gazu" – dobry i wypróbowany sposób, dziala zimą i latem :D
Ostatnio edytowano 12 wrz 2014, 21:31 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 09:50
Posty: 39 (2/1)
Skąd: Tychy

Postprzez uciu » 11 paź 2014, 21:32

wyczyść przepustnice nie bedziesz musiał wciskać gazu...a odpali od strzała:–)
działa w 100% ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez kacol » 27 gru 2014, 12:25

Witam wszystkich. Mam takie małe pytanie. Swoją mazdę mam od miesiąca więc jeszcze specjalnie pod maskę nie zaglądałem. Muszę wymienić świece i tak się zastanawiam czy jest z tym dużo pracy. Jeśli mógłby mi ktoś napisać czy trudno jest się dostać do świeć oraz czy są jakieś problemy ze zdjęciem obudowy silnika. Jeszcze takie jedno pytanie. Jak kupowałem świece to pytałem się też o przewody i facet mi powiedział że przewodów w tej maździe nie ma???!!! Mówił coś o samych cewkach.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 gru 2014, 11:50
Posty: 3
Auto: Mazda 5
2,0 benz
2007r.

Postprzez m.grizzly » 16 maja 2015, 06:32

Witam,

Jestem przed zmiana świec w mojej mazdzie I mam opcje na świece NGK TR55IX w bardzo dobrej cenie.

Jedyny problem to to że rekomendowane świece do mojej mazdy powinny mieć odstep od elektrod 1.2-1.35mm a te mają 1.5mm

Czy jest to czynnik dyskwalifikujący te świece czy nie jest to duży problem. Dodam że w katalogu ngk polskim i angielskim do mazdy 5 podają tylko swiece TR5AI-13 natomiast w ngk USA podaja wlasnie te ktore chce kupić jak pasujący zamiennik więc się troszke zgubiłem.

Prosze więc o pomoc w rozstrzygnięciu problemu.

Dzięki
Początkujący
 
Od: 12 maja 2015, 20:56
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0 (CR19) silnik (LFF7) 2006r.

Postprzez Yard » 16 maja 2015, 07:47

W USA benzyna ma inne parametry dlatego inne świece.
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 2990 (59/35)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992 1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez m.grizzly » 16 maja 2015, 15:41

Rozumiem tylko czy będzie to duży problem jeżeli zamontuję swiece z odrobinę większą szczeliną? Tak jak pisałem zalecane 1.2-1.35mm a ja mam świece ze szczeliną 1.5mm ktore chciałem zamontować.

Można czy nie można?
Początkujący
 
Od: 12 maja 2015, 20:56
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0 (CR19) silnik (LFF7) 2006r.

Postprzez dzux » 29 lip 2015, 13:48

Panowie zamierzam wymienić świece samodzielnie powiecie jaki jest potrzebny do tego klucz ?
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 708 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez mazda.5 » 29 lip 2015, 18:20

Klucz jaki potrzebujesz to nasadka 16 typowa do świec z gumką w środku,aby przy wkładaniu świeca nie wpadła(można niechcący podgiąć elektrodę). Do dokręcania świec proponuję użyć klucza dynamometrycznego.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 21:58
Posty: 94 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez dzux » 30 lip 2015, 07:42

Dzięki pożyczyłem klucz wymiana bardzo prosta postawiłem na ngk , zamontowane były bosha czas wymiany ok 10 min. Niestety dokręcałem zwykłym kluczem.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 708 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy