Mazda6 problem po usunięciu filtra DPF

Postprzez skuzmik » 17 lip 2015, 21:22

No ... co za niespodzianka ... dziś zapaliła się kontrolka DPF. Jak można się domyślić, spalanie jednak może mieć związek z tym chwastem. No i oczywiście DPF zapalił się w najmniej odpowiednim momencie. Po 15 minutowej jeździe krętymi, wąskimi drogami, musiałem się zatrzymać na STOP. W tym momencie kontrolka DPF zaczęła mrugać ... i tak już zostało. Rozumiem, iż dopalanie się nie powiodło? I co teraz? Kto poleci mi serwis, który fachowo wyrwie mi tego chwasta (DPF) bez stosowania emulatora?

Dopisano 17 lip 2015, 22:40:

Dla pewności, jako że ostatnio był wymieniany olej, ale nie jestem pewien skasowanej inspekcji, zresetowałem ją za pomocą kabelka i naciskania pedału przyspieszenia. Jeśli kontrolka (na razie) przestała mrugać, to czy jednak była to inspekcja, czy jednak DPF (wcześniej paliła się na stałe)? A jeśli to DPF to czy po skasowaniu mrugania dopalanie ponownie się włączy przy najbliższej okazji?
Początkujący
 
Od: 7 maja 2015, 09:10
Posty: 29
Auto: MAZDA 6 GG1 Kombi 2006 r. 2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez kriskus » 21 lip 2015, 09:48

Sprawdź błędy.
Problemy z DPF są tylko skutkiem jakiejś innej awarii.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez skuzmik » 21 lip 2015, 09:57

Kontrolka póki co się ponownie nie zapaliła, podejrzewam, iż faktycznie przerwało się dopalanie ... Niestety, od tego czasu spalanie skoczyło znów w górę ...
Początkujący
 
Od: 7 maja 2015, 09:10
Posty: 29
Auto: MAZDA 6 GG1 Kombi 2006 r. 2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez kriskus » 21 lip 2015, 11:52

Migająca kontrolka nie jest oznaką przerwanego dopalania. A przepełniony filtr najpierw powinien się objawić kontrolką świecącą na stałe, miga jak już jest naprawdę źle. Ale miganie oznacza też co najmniej kilka innych błędów.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez skuzmik » 21 lip 2015, 12:22

Jak pisałem wcześniej, jechałem wąską, krętą drogą, kontrolka DPF zapaliła się na stałe, pierwsze skojarzenie – dopalanie. Niestety, kręta droga, teren zabudowany, obrotów utrzymać nie mogłem na żadnym przyzwoitym poziomie. Po kilkunastu minutach "pyrkania" zatrzymałem się na STOP-ie i wtedy (chyba) kontrolka zaczęła mrugać. Tak już zostało, dopóki nie skasowałem jej metodą na kabelek. Od tego czasu zrobiłem 300 km, kontrolka powtórnie się nie zapaliła. Zaobserwowałem jednak oczywiście dość znaczny wzrost i tak już dużego spalania. Chwilowo brak funduszy na dalszą diagnostykę, w najbliższym czasie poszukam kogoś, kto odczyta błędy.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2015, 09:10
Posty: 29
Auto: MAZDA 6 GG1 Kombi 2006 r. 2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez gstroy01 » 22 lip 2015, 07:27

W moim przypadku miganie kontrolki DPF oznaczało wadliwe wtryski. Towarzyszył temu spadek mocy, tzn. do 120 km/h auto jechało w miarę normalnie, ale bardziej nie chciało się rozpędzić. Szczęście w nieszczęściu, że stało się to za granicą i wymienili mi je na gwarancji w hiszpańskim ASO Mazdy.
A co do spalania, to przed każdym nowym pomiarem radzę wyzerować wskazanie. Pamiętam, że wybierając się wtedy do Hiszpanii miałem średnie spalanie po sezonie zimowo-wiosennym (praktycznie samo miasto) na poziomie 8,3 l/100 km. Po przejechaniu chyba 1500 km samymi autostradami ze stosunkowo stałą prędkością 140 km/h, średnie spalanie spadło o niewielki ułamek. Dopiero po wyzerowaniu, dalej jadąc autostradą, cieczyłem się wskazaniem z 6 na początku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

Postprzez skuzmik » 22 lip 2015, 07:58

Wczoraj Mazda została podpięta pod komputer (nie wiem jaki program, ale raczej nie typowy do Mazdy). W każdym razie udało się po pierwsze odczytać "błąd P2459 – częstotliwość regeneracji filtra cząstek stałych". Poza tym brak innych błędów. Znajomy uruchomił niby procedurę dopalania, ale coś nie do końca chyba poszło. Kreator w programie prowadził nas za rączkę, na końcu Mazda weszła na 2000 obrotów, jednak program zakomunikował błąd procedury. Obroty nie spadły, my dla pewności wywołaliśmy raz jeszcze procedurę – znów błąd, ale przyjęliśmy, że to błąd komunikacji, a samo wypalanie pewnie się rozpoczęło (chyba) choć znajomy trochę dziwił się, że zbyt niska temperatura (300 stopni bodajże) więc sami nie wiemy ...
Z innych parametrów, które mogliśmy odczytać to ciśnienie pomiędzy wlotem a wylotem filtra: na wolnych obrotach dziwnie faluje od 0,05kPa do 0,60kPa, przy 3000 obrotów dochodzi do ok. 6 kPa.

gstroy01 napisał(a):A co do spalania, to przed każdym nowym pomiarem radzę wyzerować wskazanie. Pamiętam, że wybierając się wtedy do Hiszpanii miałem średnie spalanie po sezonie zimowo-wiosennym (praktycznie samo miasto) na poziomie 8,3 l/100 km. Po przejechaniu chyba 1500 km samymi autostradami ze stosunkowo stałą prędkością 140 km/h, średnie spalanie spadło o niewielki ułamek. Dopiero po wyzerowaniu, dalej jadąc autostradą, cieczyłem się wskazaniem z 6 na początku :)


Niestety, to mnie nie dotyczy ... kasowane, zerowane, pomiary przy dystrybutorze ... u mnie po ostatnim wydarzeniu z kontrolką DPF średnie spalanie rośnie cały czas (bez kasowania).

Czy możecie polecić kogoś z Wielkopolski, kto ostatecznie zdiagnozuje (rozwiąże) mój problem ze spalaniem?
Początkujący
 
Od: 7 maja 2015, 09:10
Posty: 29
Auto: MAZDA 6 GG1 Kombi 2006 r. 2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez robert3003 » 27 lip 2015, 08:12

Podłącz samochód pod IDS, większość komputerów ma problem z mazdami. Sprawdź wtryskiwacze, prawdopodobnie Ci leją , masz wysokie spalanie i dpf nie radzi sobie ze spalinami
robert3003
 

Postprzez skuzmik » 27 lip 2015, 08:28

W sobotę znów zapalił się DPF – tym razem, pomimo końcówki paliwa w baku, przeleciałem 20 km na 3000 obrotach i DPF zgasł. Prawdopodobnie dopalanie zostało wykonane ... jednak niestety, spalanie nie zmalało :( Zastanawiam się jeszcze nad jedną sprawą – auto przyjechało do Polski podobno z uszkodzoną turbiną i sprzedawca ją wymienił. Czy awaria turbiny, o ile wystąpiła, mogła zapaskudzić układ wydechowy i DPF?
Początkujący
 
Od: 7 maja 2015, 09:10
Posty: 29
Auto: MAZDA 6 GG1 Kombi 2006 r. 2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez em_dzej » 27 lip 2015, 08:52

skuzmik napisał(a):Czy awaria turbiny, o ile wystąpiła, mogła zapaskudzić układ wydechowy i DPF?


Jestem na bieżąco w temacie niestety :|
Nieszczelnść na turbinie wywala olej silnikowy na wydech , ktróry osadza się na filtrze , co najpewniej dobiło Twój DPF, dlatego tez sie czesto wypala i dużo pali :(.
Filtr jest jeszcze drożny ale to juz chyba końcówka :/
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez skuzmik » 27 lip 2015, 09:26

No więc właśnie też tak myślę. Z drugiej strony nikt nie wie, czy turbina była na pewno padnięta. Olej walił się przez uszczelniacze wału, wtrysków, klawiatury ... może być tak, że w Polsce wymieniono nawet turbinę niepotrzebnie .. .dziś się już tego nie dowiem. Pozostaje mi tylko ostatecznie zdiagnozować DPF-a i ... ewentualnie się go pozbyć. W tym tygodniu postaram się ostatecznie to potwierdzić. Mam nadzieję, że diagnoza komputerowa ostatecznie rozwieje wątpliwości, a organoleptyczna w przyszłości tylko potwierdzi.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2015, 09:10
Posty: 29
Auto: MAZDA 6 GG1 Kombi 2006 r. 2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez em_dzej » 27 lip 2015, 11:23

skuzmik napisał(a):Pozostaje mi tylko ostatecznie zdiagnozować DPF-a i ... ewentualnie się go pozbyć


Nie wiem czy Ci się go uda zdiagnozować komputerowo.
Ja dzis widziałem DPF z Gejszy w wiaderku, masakra :| .
widziałem też jak ma wygladać taki w miarę dobry ( ludki wycinają tez sprawne)
Pamietacie porównanie płuca zdrowego i palacza ?? ??
Wygladało to bardzo podobnie
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez smile » 27 lip 2015, 19:00

skuzmik napisał(a): Olej walił się przez uszczelniacze wału, wtrysków, klawiatury ...
Kolego, a sprawdzałeś stan podkładek pod wtryskami?????
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez em_dzej » 27 lip 2015, 19:24

To oczywiście obowiazkowa sprawa, ale nie ma chyba nic wspólnego z DPF i przepuszczajacą turbiną ;)
Ostatnio edytowano 28 lip 2015, 08:37 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez smile » 27 lip 2015, 20:59

Z DPFem ma znaczenie, z olejem w wydechu żadnego.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez skuzmik » 27 lip 2015, 22:40

smile napisał(a):Kolego, a sprawdzałeś stan podkładek pod wtryskami?????

Oczywiście wymienione, jak pisałem wcześniej, faktycznie miały już dość, spalanie jednak nie zmniejszyło się (a nawet wzrosło?)
Początkujący
 
Od: 7 maja 2015, 09:10
Posty: 29
Auto: MAZDA 6 GG1 Kombi 2006 r. 2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez skuzmik » 17 sie 2015, 09:36

Stało się ... jestem po usunięciu DPF-a. Póki co oznacza to dla mnie święty spokój (już trzykrotnie włączało mi się dopalanie DPF-a, raz nie ukończone, raz kolega wymusił wypalanie), nie przejmowanie się zbytnio dystansami ani stylem jazdy (wreszcie żona będzie mogła użytkować bez stresu) oraz widocznym spadkiem spalania ... choć tutaj szału nie ma (jest średnio 7.4 – 8.0, przed wywaleniem DPF-a bywało i 9.3). Jak na razie doceniam przede wszystkim "święty spokój", a spalanie ... cóż ... w przyszłości pomyślę jeszcze co dalej. Pewnie trzeba zacząć od czyszczenia wtrysków, może ponownej oceny spalania przy dystrybutorze, kalibracji wtrysków, sprawdzenie spalanie bez klimy itp. itd. DPF usunięty fizycznie i programowo (żadnego emulatora).
Początkujący
 
Od: 7 maja 2015, 09:10
Posty: 29
Auto: MAZDA 6 GG1 Kombi 2006 r. 2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez dobrzyn22 » 17 sie 2015, 09:51

skuzmik napisał(a): choć tutaj szału nie ma (jest średnio 7.4 – 8.0, przed wywaleniem DPF-a bywało i 9.3)

jeśli ponad połowę baku wyjeżdżasz w mieście to tu się naprawdę nie ma czego czepiać...bo rozumiem, że to spalanie wyliczone z dystrybutora, a nie z komputera w aucie ??

Jak Ci będzie palił 8-9 na trasie, przy powiedzmy 90-120, to powinieneś zacząć się martwić... A przewaga miasta w jeździe to i 9-10 potrafi palić, zależnie od stylu jazdy...


Ale to już jest iny wątek w kwestii spalania i tam możemy kontynuować ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez skuzmik » 17 sie 2015, 10:30

Można powiedzieć, że trasa wg komputera po usunięciu DPF-a to na dzień dzisiejszy 7.2 – 7.4. Akurat po wycięciu jechałem na weekend z rodziną i takie wskazania były na kompie po ok. 200 przejechanych kilometrach (po skasowaniu poprzednich obliczeń). Przy dystrybutorze dopiero sprawdzę. Średnia spalanie z całego zbiornika to 8,0 jednak ... jeździłem po okolicach Kudowy Zdrój więc teren niesprzyjający do oceny.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2015, 09:10
Posty: 29
Auto: MAZDA 6 GG1 Kombi 2006 r. 2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez Burman » 8 sty 2016, 18:28

Wybaczcie za odświeżenie ale mam pytanie, Po usunięciu DPF nie masz odcięcia np. przy 3,8tys obr ? Bo mi zrobili dokładnie tak samo jak Tobie, usunięty DPF i programowo usunięty bez emulatora i jak wkręcę do 3,8tys to odcięcie... obroty muszą spaść do 1tys i znów idzie normalnie <płacze>
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2015, 19:25
Posty: 13
Skąd: Krzepice
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 Diesel 143km 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6