Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady
kolego nie wiem, na moje oko siedzą ładnie w zacisku, jedyne co to nowe klocki nachodziły na rancik tarczy, dlatego go zeszlifowałem gumówką... może mógłbyś rozjaśnić nieco temat ;–)
Dopisano 9 cze 2015, 12:09:
dodam jeszcze istotna informację, ten dźwięk pojawia się tylko i wyłącznie wtedy kiedy autko już jest rozpędzone od 60-60 km w górę, i w momencie kiedy przyhamuje lub zaciągnę ręczny to dźwięk ustaje. Bardzo proszę o pomoc. pozdrawiam!
Dopisano 9 cze 2015, 12:09:
dodam jeszcze istotna informację, ten dźwięk pojawia się tylko i wyłącznie wtedy kiedy autko już jest rozpędzone od 60-60 km w górę, i w momencie kiedy przyhamuje lub zaciągnę ręczny to dźwięk ustaje. Bardzo proszę o pomoc. pozdrawiam!
Mam pytanko jakiś czas temu wymieniłem klocki i tarcze wszystko było ok. Ostatnio podczas hamowania z tyłu słychać pojedyńcze stuknięcie. Zaglądałem do nich dziś i wydaje mi się wszystko ok. Jedynie co to prowadnice były dość suche chodziły dość opornie czy to może być powód ?
Innymi słowy:
Nie Smarujesz, nie Jedziesz
Nie Smarujesz, nie Jedziesz

- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
W tamtym roku robiłem sobie kompletne hamulce z tyłu. Po wyciągnięciu gum prowadnicy z zacisku, było tam dużo jakiegoś proszku, nie wiem, może aluminium się utlenia. Ogólnie nie mogłem z powrotem włożyć prowadnicy do tej gumy. Wyczyściłem to szczotką drucianą do otworów, gumki w środku wymyłem w ropie do mycia, tak samo prowadnice z syfu. Prowadnice i gumkę w środku nasmarowałem towotem do łożysk tocznych z umiarem, a na zacisku gdzie porusza się klocek dałem troszkę samru miedzianego i ręczny na badaniu wyszedł idealnie. Nic nie stuka, puka.
Według mnie zawsze przy wymianie klocków należy wyczyścić i przesmarować elementy ruchome. Posprawdzać uszczelnienia, itd, bo jak olejesz, to prowadnice się zapieką, i zacisk do wyje...
Według mnie zawsze przy wymianie klocków należy wyczyścić i przesmarować elementy ruchome. Posprawdzać uszczelnienia, itd, bo jak olejesz, to prowadnice się zapieką, i zacisk do wyje...
Witam!
Nadszedł czas wymiany hamulcy w mojej trójce, obecnie mam tarcze jakieś nawiercane i zielone klocki chyba firmy EBC,przy hamowaniu mam bicie na kierownicy ( nie takie że wyrywa mi kierownice z rąk ale odczuwalne jest) co dyskwalifikuje tarcze ale może je oddać do przetoczenia? warto? czy kupić nowe tarcze?
Myślę nad kompletem tarcz i klocków firmy TRW, mam do kupienia na 4 koła za 599 zł, warto?
Czekam na odpowiedź
Nadszedł czas wymiany hamulcy w mojej trójce, obecnie mam tarcze jakieś nawiercane i zielone klocki chyba firmy EBC,przy hamowaniu mam bicie na kierownicy ( nie takie że wyrywa mi kierownice z rąk ale odczuwalne jest) co dyskwalifikuje tarcze ale może je oddać do przetoczenia? warto? czy kupić nowe tarcze?
Myślę nad kompletem tarcz i klocków firmy TRW, mam do kupienia na 4 koła za 599 zł, warto?
Czekam na odpowiedź
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
toczenie to strata pieniędzy. Pomaga do pierwszego mocnego lub długiego hamowania. Tarcza złapie temperaturę i mamy powtórkę z rozrywki. Próbowałem toczenia 2 razy w dwóch różnych samochodach. Koniec zawsze taki sam.
TRW mam i polecam, o ile to rzeczywiście produkt tej firmy a nie tylko opakowanie z logo.
TRW mam i polecam, o ile to rzeczywiście produkt tej firmy a nie tylko opakowanie z logo.
Witam
Mam Mazde 3 1.6 Diesel 109km z 2005 roku . Kupiłem ja ponad miesiąc temu i mało sie jeszcze orientuje w temacie.
Mam zamiar wymienić tarcze hamulcowe oraz klocki.
Czytajac tutaj na forum zauważyłem że polecane są głownie tarcze i klocki ate trw bosch oaz ziemmermann
Jestem niezdecydowany. Z początku myślałem a zakupie kompletu bosch.
Jakie będą najlepsze tarcze na tył i na przód wraz z klockami?
Wyberając z tych producentów to które o tego modelu nadają się najlepiej, są najczęściej polecane\
Pozdrawiam
Mam Mazde 3 1.6 Diesel 109km z 2005 roku . Kupiłem ja ponad miesiąc temu i mało sie jeszcze orientuje w temacie.
Mam zamiar wymienić tarcze hamulcowe oraz klocki.
Czytajac tutaj na forum zauważyłem że polecane są głownie tarcze i klocki ate trw bosch oaz ziemmermann
Jestem niezdecydowany. Z początku myślałem a zakupie kompletu bosch.
Jakie będą najlepsze tarcze na tył i na przód wraz z klockami?
Wyberając z tych producentów to które o tego modelu nadają się najlepiej, są najczęściej polecane\
Pozdrawiam
- Od: 1 lip 2015, 10:30
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3
krystianb573 napisał(a):Jakie będą najlepsze tarcze na tył i na przód wraz z klockami?
polecane są głownie tarcze i klocki ate trw bosch oaz ziemmermann
krystianb573 napisał(a):Wyberając z tych producentów to które o tego modelu nadają się najlepiej, są najczęściej polecane\
polecane są głownie tarcze i klocki ate trw bosch oaz ziemmermann
ode mnie Tarcze Mikoda GT + klocki ferodo premier
Zimmermann
Tak jak wyglądają, tak hamują
Pylą tak samo jak inne, które nie pylą w nadmiarze

Pylą tak samo jak inne, które nie pylą w nadmiarze
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Jak kiedyś Będziesz mieć okazję przejechać się z oryginalnymi w Xedosie to Zrozumiesz 
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Witam was. Robie hamulce przod juz zalozylem tarcze i klocki textara, teraz czas na tyl mam zakupione tarcze textara oraz klocki bosch ale gdy probowalem zmienic okazalo sie ze mam przerwana gumke na tloczku woec zamowilem zestaw naprawczy z tloczkiem (dobra cena dlatego komplet) i moje pytanie polega na tym czy ktos rozbieral tylne zaciski w m3 w celu wymiany gumek i tloczkow? Jak to sie robi? I czy duzo zabawy z tym? Pozdrawiam i czekam na odpowiedz w tej sprawie.
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
Zabawy dużo jak w każdym aucie podczas odpowietrzania.
Wymiana prosta najlepiej odkręć przewód elastyczny od tłoczka i baw się na warsztacie z zaciskiem.
Sam tłoczek wyjmujesz poprzez kręcenie nim odwrotnie niż jakbyś go wciskal do montażu nowych klocków to chyba logiczne. Ewentualnie możesz go powoli wycisnąć pedałem hamulca jak już zdemontujesz klocki to podpompuj powoli albo ktoś niech podpompuje i sam wyjdzie.
Jeśli kupiłeś dobry zestaw naprawczy powinna być instrukcja co i jak.
Wymiana prosta najlepiej odkręć przewód elastyczny od tłoczka i baw się na warsztacie z zaciskiem.
Sam tłoczek wyjmujesz poprzez kręcenie nim odwrotnie niż jakbyś go wciskal do montażu nowych klocków to chyba logiczne. Ewentualnie możesz go powoli wycisnąć pedałem hamulca jak już zdemontujesz klocki to podpompuj powoli albo ktoś niech podpompuje i sam wyjdzie.
Jeśli kupiłeś dobry zestaw naprawczy powinna być instrukcja co i jak.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
A gdy wyjme tloczek to w srodku nie ma takiego wkladu? Pamietam w 626 tak bylo i gdy dostalem nowy tloczek to nie mial on tego wkladu a wiec musialem przekladac ze starego a to duuuuzo pracy. Rozbieral ktos? Bo jeszcze interesuje mnie przeczyszczenie i nasmarowanie dzwigni odpowiedzialnej za hamulec reczny.
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
powie mi ktoś czy wciśnięcie tego tłoczka jest na zasadzie wkręcenia czy wystarczy go wcisnąć bo mój ma 2 otwory jak by do kręcenia i kręcić się kręci i pytanie czy jeśli użyję siły to czy wtedy się wciśnie czy wystarczy go normalnie wciskać
?
Dopisano 12 sie 2015, 11:31:
czy takie coś pasowało by do trójeczki z 2005?
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania- ... 79468.html
Dopisano 12 sie 2015, 11:31:
czy takie coś pasowało by do trójeczki z 2005?

- Od: 18 cze 2015, 23:16
- Posty: 26
- Auto: Mazda 3 1.6 BK MZ-CD 2005
Panowie czy wewnętrzne klocki TRW na tył powinny mieć druciki? Pytam ponieważ miałem wymieniane klocki i teraz podczas jazdy po nierównościach słyszę metaliczny dźwięk tylko od strony pasażera którego nie ma podczas hamowania.
Sent from my Lumia 710 using Tapatalk
Sent from my Lumia 710 using Tapatalk
u mnie wewnętrzne z tyłu druciki miały więc myślę że w twojej też tak powinno być 
- Od: 18 cze 2015, 23:16
- Posty: 26
- Auto: Mazda 3 1.6 BK MZ-CD 2005
Tak myślałem. Kurcze oddaje samochód do warsztatu a tam nawet klocków nie umieją do porządku wymienić.
Sent from my Lumia 710 using Tapatalk
Sent from my Lumia 710 using Tapatalk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości