Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krgsone » 8 cze 2015, 22:12

kolego nie wiem, na moje oko siedzą ładnie w zacisku, jedyne co to nowe klocki nachodziły na rancik tarczy, dlatego go zeszlifowałem gumówką... może mógłbyś rozjaśnić nieco temat ;–)

Dopisano 9 cze 2015, 12:09:

dodam jeszcze istotna informację, ten dźwięk pojawia się tylko i wyłącznie wtedy kiedy autko już jest rozpędzone od 60-60 km w górę, i w momencie kiedy przyhamuje lub zaciągnę ręczny to dźwięk ustaje. Bardzo proszę o pomoc. pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2014, 20:40
Posty: 51 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3BK 1.6 Z6, 2005R.

Postprzez krzysM3BK » 14 cze 2015, 21:26

Mam pytanko jakiś czas temu wymieniłem klocki i tarcze wszystko było ok. Ostatnio podczas hamowania z tyłu słychać pojedyńcze stuknięcie. Zaglądałem do nich dziś i wydaje mi się wszystko ok. Jedynie co to prowadnice były dość suche chodziły dość opornie czy to może być powód ?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez risto77 » 14 cze 2015, 21:29

Innymi słowy:
Nie Smarujesz, nie Jedziesz <co?>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez iwon44 » 14 cze 2015, 22:34

W tamtym roku robiłem sobie kompletne hamulce z tyłu. Po wyciągnięciu gum prowadnicy z zacisku, było tam dużo jakiegoś proszku, nie wiem, może aluminium się utlenia. Ogólnie nie mogłem z powrotem włożyć prowadnicy do tej gumy. Wyczyściłem to szczotką drucianą do otworów, gumki w środku wymyłem w ropie do mycia, tak samo prowadnice z syfu. Prowadnice i gumkę w środku nasmarowałem towotem do łożysk tocznych z umiarem, a na zacisku gdzie porusza się klocek dałem troszkę samru miedzianego i ręczny na badaniu wyszedł idealnie. Nic nie stuka, puka.
Według mnie zawsze przy wymianie klocków należy wyczyścić i przesmarować elementy ruchome. Posprawdzać uszczelnienia, itd, bo jak olejesz, to prowadnice się zapieką, i zacisk do wyje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez todi » 25 lip 2015, 23:09

Witam!
Nadszedł czas wymiany hamulcy w mojej trójce, obecnie mam tarcze jakieś nawiercane i zielone klocki chyba firmy EBC,przy hamowaniu mam bicie na kierownicy ( nie takie że wyrywa mi kierownice z rąk ale odczuwalne jest) co dyskwalifikuje tarcze ale może je oddać do przetoczenia? warto? czy kupić nowe tarcze?
Myślę nad kompletem tarcz i klocków firmy TRW, mam do kupienia na 4 koła za 599 zł, warto?
Czekam na odpowiedź :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez rafik256 » 25 lip 2015, 23:31

toczenie to strata pieniędzy. Pomaga do pierwszego mocnego lub długiego hamowania. Tarcza złapie temperaturę i mamy powtórkę z rozrywki. Próbowałem toczenia 2 razy w dwóch różnych samochodach. Koniec zawsze taki sam.
TRW mam i polecam, o ile to rzeczywiście produkt tej firmy a nie tylko opakowanie z logo.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez krystianb573 » 7 sie 2015, 14:40

Witam
Mam Mazde 3 1.6 Diesel 109km z 2005 roku . Kupiłem ja ponad miesiąc temu i mało sie jeszcze orientuje w temacie.
Mam zamiar wymienić tarcze hamulcowe oraz klocki.
Czytajac tutaj na forum zauważyłem że polecane są głownie tarcze i klocki ate trw bosch oaz ziemmermann

Jestem niezdecydowany. Z początku myślałem a zakupie kompletu bosch.
Jakie będą najlepsze tarcze na tył i na przód wraz z klockami?
Wyberając z tych producentów to które o tego modelu nadają się najlepiej, są najczęściej polecane\

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 lip 2015, 10:30
Posty: 7
Auto: Mazda 3

Postprzez marcin255 » 7 sie 2015, 17:23

krystianb573 napisał(a):Jakie będą najlepsze tarcze na tył i na przód wraz z klockami?


polecane są głownie tarcze i klocki ate trw bosch oaz ziemmermann

krystianb573 napisał(a):Wyberając z tych producentów to które o tego modelu nadają się najlepiej, są najczęściej polecane\


polecane są głownie tarcze i klocki ate trw bosch oaz ziemmermann
ode mnie Tarcze Mikoda GT + klocki ferodo premier
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez petro » 7 sie 2015, 19:08

A u mnie na przodzie hulają tarcze ATE i klocki też ferodo premier :)
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez Gamboa » 7 sie 2015, 22:39

ja mam tarcze i klocki z firmy trw i nie pylą i świetnie hamują!:) moge polecić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez risto77 » 7 sie 2015, 23:58

Zimmermann !! Tak jak wyglądają, tak hamują ;) :D
Pylą tak samo jak inne, które nie pylą w nadmiarze <ok>

zacisk 1.jpg
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Gamboa » 8 sie 2015, 21:44

a po co ci wentylowane do takiego auta?:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez risto77 » 8 sie 2015, 23:36

Jak kiedyś Będziesz mieć okazję przejechać się z oryginalnymi w Xedosie to Zrozumiesz ;)
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez todi » 10 sie 2015, 19:06

Witam was. Robie hamulce przod juz zalozylem tarcze i klocki textara, teraz czas na tyl mam zakupione tarcze textara oraz klocki bosch ale gdy probowalem zmienic okazalo sie ze mam przerwana gumke na tloczku woec zamowilem zestaw naprawczy z tloczkiem (dobra cena dlatego komplet) i moje pytanie polega na tym czy ktos rozbieral tylne zaciski w m3 w celu wymiany gumek i tloczkow? Jak to sie robi? I czy duzo zabawy z tym? Pozdrawiam i czekam na odpowiedz w tej sprawie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez kropek101 » 10 sie 2015, 20:28

Zabawy dużo jak w każdym aucie podczas odpowietrzania.
Wymiana prosta najlepiej odkręć przewód elastyczny od tłoczka i baw się na warsztacie z zaciskiem.
Sam tłoczek wyjmujesz poprzez kręcenie nim odwrotnie niż jakbyś go wciskal do montażu nowych klocków to chyba logiczne. Ewentualnie możesz go powoli wycisnąć pedałem hamulca jak już zdemontujesz klocki to podpompuj powoli albo ktoś niech podpompuje i sam wyjdzie.
Jeśli kupiłeś dobry zestaw naprawczy powinna być instrukcja co i jak.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez todi » 11 sie 2015, 09:25

A gdy wyjme tloczek to w srodku nie ma takiego wkladu? Pamietam w 626 tak bylo i gdy dostalem nowy tloczek to nie mial on tego wkladu a wiec musialem przekladac ze starego a to duuuuzo pracy. Rozbieral ktos? Bo jeszcze interesuje mnie przeczyszczenie i nasmarowanie dzwigni odpowiedzialnej za hamulec reczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez kobzol1993 » 11 sie 2015, 22:36

powie mi ktoś czy wciśnięcie tego tłoczka jest na zasadzie wkręcenia czy wystarczy go wcisnąć bo mój ma 2 otwory jak by do kręcenia i kręcić się kręci i pytanie czy jeśli użyję siły to czy wtedy się wciśnie czy wystarczy go normalnie wciskać :) ?

Dopisano 12 sie 2015, 11:31:

czy takie coś pasowało by do trójeczki z 2005?
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania- ... 79468.html
Początkujący
 
Od: 18 cze 2015, 23:16
Posty: 26
Auto: Mazda 3 1.6 BK MZ-CD 2005

Postprzez Krystian1982 » 16 sie 2015, 15:43

Panowie czy wewnętrzne klocki TRW na tył powinny mieć druciki? Pytam ponieważ miałem wymieniane klocki i teraz podczas jazdy po nierównościach słyszę metaliczny dźwięk tylko od strony pasażera którego nie ma podczas hamowania.

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2013, 22:49
Posty: 34 (4/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR 2006 r. sedan

Postprzez kobzol1993 » 17 sie 2015, 11:07

u mnie wewnętrzne z tyłu druciki miały więc myślę że w twojej też tak powinno być :)
Początkujący
 
Od: 18 cze 2015, 23:16
Posty: 26
Auto: Mazda 3 1.6 BK MZ-CD 2005

Postprzez Krystian1982 » 17 sie 2015, 13:39

Tak myślałem. Kurcze oddaje samochód do warsztatu a tam nawet klocków nie umieją do porządku wymienić.

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2013, 22:49
Posty: 34 (4/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR 2006 r. sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323