Jak obsługiwać zestaw głośnomówiący Bluetooth
Witam!
Zwracam sie z prozba o pomoc z przekopiowaniem kontaktow z telefonu do radia. Zaznaczam ze telefon sparowalem bez zadnego problemu i na codzien uzywam zestawu ale jesli chce zadzwonic to numer musze wybrac na telefonie
Zwracam sie z prozba o pomoc z przekopiowaniem kontaktow z telefonu do radia. Zaznaczam ze telefon sparowalem bez zadnego problemu i na codzien uzywam zestawu ale jesli chce zadzwonic to numer musze wybrac na telefonie
-
Janik9
Witam
Panowie a przydarzyła się komuś podobna historia...
BT działało sobie ok. Wczoraj przestało się automatycznie łączyć. Wpadłem na pomysł, żeby od nowa dokonać parowania urządzeń, bo może się jakoś wykasowało. Próbuje poruszać się po menu głosowym niestety za każdym razem proces konfiguracji zostaje przerwany w losowym miejscu. Wygląda tak jakbym w czasie konfiguracji wciskał klawisz zakończenia rozmowy w losowym momencie.
Nowe obserwacje. Udało mi się dobrnąć do miejsca, gdzie mam parować, ale wisi. Powinien zapytać o kod a on czeka w nieskończoność na coś. próbowałem również usunąć zapamiętany (jedyny) telefon i niestety nic nie można zrobić. Potwierdzam akcję usuwania i po chwili wyświetlania napisu "delete" jestem informowany o błędzie.
Pozdrawiam
Panowie a przydarzyła się komuś podobna historia...
BT działało sobie ok. Wczoraj przestało się automatycznie łączyć. Wpadłem na pomysł, żeby od nowa dokonać parowania urządzeń, bo może się jakoś wykasowało. Próbuje poruszać się po menu głosowym niestety za każdym razem proces konfiguracji zostaje przerwany w losowym miejscu. Wygląda tak jakbym w czasie konfiguracji wciskał klawisz zakończenia rozmowy w losowym momencie.
Nowe obserwacje. Udało mi się dobrnąć do miejsca, gdzie mam parować, ale wisi. Powinien zapytać o kod a on czeka w nieskończoność na coś. próbowałem również usunąć zapamiętany (jedyny) telefon i niestety nic nie można zrobić. Potwierdzam akcję usuwania i po chwili wyświetlania napisu "delete" jestem informowany o błędzie.
Pozdrawiam
Witam
Ostatnio rozgladalem sie za tym modulem na allegro i widze, ze sa dwie wersje. Jedna robiona w USA a druga w Meksyku. Domyslam sie, ze Europa ma te meksykanskie... Az sie boje, bo nigdy na oczy nie widzialem nic elektronicznego meksykanskiego. Cos mi sie wydaje, ze te moduly sa mocno niedorobione.
Pozdrawiam
PS. Jak sie wkurze to sam sie dobiore do tego sterownika, ale sadze, ze to blad w oprogramowaniu a na niego nikt z nas nie pomoze. Jedyna opcja, ze istnieje opcja przywrocenia nastaw fabrycznych.
Ostatnio rozgladalem sie za tym modulem na allegro i widze, ze sa dwie wersje. Jedna robiona w USA a druga w Meksyku. Domyslam sie, ze Europa ma te meksykanskie... Az sie boje, bo nigdy na oczy nie widzialem nic elektronicznego meksykanskiego. Cos mi sie wydaje, ze te moduly sa mocno niedorobione.
Pozdrawiam
PS. Jak sie wkurze to sam sie dobiore do tego sterownika, ale sadze, ze to blad w oprogramowaniu a na niego nikt z nas nie pomoze. Jedyna opcja, ze istnieje opcja przywrocenia nastaw fabrycznych.
U mnie problemy rozpoczely sie po aktualizacji androida w telefonie (Note 3) z kitkata do lizaka. Wczeniej nie bylo absolutnie zadnych problemow. Teraz rozlacza sam, laczy z rozmowca w nieskonczonosc po czym rozlacza polaczenie telefon<–>modul bluetooth w samochodzie. Nawet pomowny pairing nie powoduje poprawy. Ot dziala jak mu sie chce a jak nie to nie.
W moim przypadku on sam ze soba nie dziala.
Jezeli cos sie u Ciebie zmienilo po aktualizacji to mozliwe, ze Android cos popsul.
PS. Czy ktoś wie gdzie znajduje sie bohater watku i czy mozna bezkarnie odlaczyc od instalacni na czas ogledzin, aby nie powodowac koniecznosci wizytowania serwisu?
Pozdrawiam
Jezeli cos sie u Ciebie zmienilo po aktualizacji to mozliwe, ze Android cos popsul.
PS. Czy ktoś wie gdzie znajduje sie bohater watku i czy mozna bezkarnie odlaczyc od instalacni na czas ogledzin, aby nie powodowac koniecznosci wizytowania serwisu?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 19 lip 2015, 22:24 przez SHY, łącznie edytowano 2 razy
U mnie jest w konsoli srodkowej nad schowkiem na rekawiczki. Tyle, ze ja mam anglika a z kierownica po lewej moze byc gdzies indziej. Niech inni sie wypowiedza...
Przeczytalem raz jeszcze watek i na moje oko dwoch kolegow wczesniej juz walczylo z ta przypadloscia. Zaden nie napisal jak rozwiazal problem.
Gdybym jutro nie jechal na urlop od samego rana targalbym na zewnatrz to paskudztwo. Mam jednak silne wrazenie, ze to nie zadna awaria podzespolu tylko wadliwy firmware, ktory cos sobie zapamietal na stale i klops.
Pozdrawiam
Gdybym jutro nie jechal na urlop od samego rana targalbym na zewnatrz to paskudztwo. Mam jednak silne wrazenie, ze to nie zadna awaria podzespolu tylko wadliwy firmware, ktory cos sobie zapamietal na stale i klops.
Pozdrawiam
No i dobrałem się do ustrojstwa. Niestety nie widać nic co mogło się popsuć. Wszystko czyściutkie. Zero zabrudzeń, wycieków – nic. Prawdopodobna opcja to firmware – niestety.
Może, ktoś był na gwarancji z podobna przypadłością i pamięta co zrobiono?
Odłączenie modułu od całości nic nie daje – miałem wszystko na stole i zero zmian w nieprawidłowym działaniu.
Pozdrawiam
PS. Czy ktoś posiadający model GH z końcówki produkcji, bez nawigacji może sprawdzić jaki ma moduł BT? Konkretnie chodzi o to czy ma model GDK6 66 DHX (mój) czy też GDK6 66 DHXA; jaką ma wersję sprzętową (w moim przypadku REV 05) oraz wersję firmware (mój to S/W REV: 02 02 000). Mój jest wyprodukowany 29.03.2010. Zadaje te pytania, bo jestem ciekawy czy coś poprawili czy ta wersja jest jedyna słuszna i nie ma sensu szukać niczego lepszego, bo nie istnieje.
Może, ktoś był na gwarancji z podobna przypadłością i pamięta co zrobiono?
Odłączenie modułu od całości nic nie daje – miałem wszystko na stole i zero zmian w nieprawidłowym działaniu.
Pozdrawiam
PS. Czy ktoś posiadający model GH z końcówki produkcji, bez nawigacji może sprawdzić jaki ma moduł BT? Konkretnie chodzi o to czy ma model GDK6 66 DHX (mój) czy też GDK6 66 DHXA; jaką ma wersję sprzętową (w moim przypadku REV 05) oraz wersję firmware (mój to S/W REV: 02 02 000). Mój jest wyprodukowany 29.03.2010. Zadaje te pytania, bo jestem ciekawy czy coś poprawili czy ta wersja jest jedyna słuszna i nie ma sensu szukać niczego lepszego, bo nie istnieje.
Witam.
Tak jak pisałem wcześniej, też miałem problem z BT.
Przez 9 dni nie korzystałem z samochodu (wyjazd innym autem).
Po powrocie zacząłem ponowną próbę parowania, udało mi się usunąć telefon z systemu, ale dodać już nie...
Albo zrywało, albo dochodziłem do parowania, ale system nie widział mojego telefonu (ani 2 innych też, więc wykluczyłem problem po stronie urządzeń zewnętrznych).
Siedziałem w aucie chyba ze 2 godziny, auto nie uruchamiane 10 dni, mało tego, moje odcinki dzienne nie przekraczają 10 km (dom-praca) no i przy próbie uruchomienia to tylko choinka się w desce zapaliła, zegary poskakały od lewej do prawej, rozrusznik nawet nie drgnął...
Wyjąłem akumulator, zmierzyłem miernikiem i tylko 10,2 V, przez noc podładowałem, rano podłączyłem i BT jak nowy
Szybko i bez problemu sparowałem sprzęt.
Wygląda na to, że albo BT musi mieć moc z aku, albo wystarczy odłączyć tylko klemy na "krótki reset"
Niech kolega sprawdzi najpierw rozłączenie zasilania, jak to nic nie da, to podładowanie akumulatora, prawdopodobnie poznamy rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam.
Tak jak pisałem wcześniej, też miałem problem z BT.
Przez 9 dni nie korzystałem z samochodu (wyjazd innym autem).
Po powrocie zacząłem ponowną próbę parowania, udało mi się usunąć telefon z systemu, ale dodać już nie...
Albo zrywało, albo dochodziłem do parowania, ale system nie widział mojego telefonu (ani 2 innych też, więc wykluczyłem problem po stronie urządzeń zewnętrznych).
Siedziałem w aucie chyba ze 2 godziny, auto nie uruchamiane 10 dni, mało tego, moje odcinki dzienne nie przekraczają 10 km (dom-praca) no i przy próbie uruchomienia to tylko choinka się w desce zapaliła, zegary poskakały od lewej do prawej, rozrusznik nawet nie drgnął...
Wyjąłem akumulator, zmierzyłem miernikiem i tylko 10,2 V, przez noc podładowałem, rano podłączyłem i BT jak nowy
Szybko i bez problemu sparowałem sprzęt.
Wygląda na to, że albo BT musi mieć moc z aku, albo wystarczy odłączyć tylko klemy na "krótki reset"
Niech kolega sprawdzi najpierw rozłączenie zasilania, jak to nic nie da, to podładowanie akumulatora, prawdopodobnie poznamy rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam.
- Od: 1 gru 2013, 23:39
- Posty: 5
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6
2.0 Benzyna
2011
Jak napisalem Ci na PW jestem umowiony na domowa wizyte z serwisantem z ASO i zobacze co z tego wyniknie.
Troche sie boje tego krotkiego rozlaczania aku, bo z tego co wyczytalem po takim resecie mamy wiecej rzeczy do zaprogramowania niz tylko BT (ja wiem u mnie o szybach i systemie doswietlania zakretow), a nie do konca wiem jak sie to robi. Z dwojga zlego wole miec niedzialajace BT niz nie tak dzialajace mechanizmy unoszenia szyb czy system doswietlania zakretow.
Pozdrawiam
PS. Jak sie dowiem czegos 'tworczego" nie omieszkam sie podzielic. Jak przestane odpowiadac to znaczy, ze bylem zmuszony kupic nowy modul ;( i sie zalalem ze zgryzoty.
Troche sie boje tego krotkiego rozlaczania aku, bo z tego co wyczytalem po takim resecie mamy wiecej rzeczy do zaprogramowania niz tylko BT (ja wiem u mnie o szybach i systemie doswietlania zakretow), a nie do konca wiem jak sie to robi. Z dwojga zlego wole miec niedzialajace BT niz nie tak dzialajace mechanizmy unoszenia szyb czy system doswietlania zakretow.
Pozdrawiam
PS. Jak sie dowiem czegos 'tworczego" nie omieszkam sie podzielic. Jak przestane odpowiadac to znaczy, ze bylem zmuszony kupic nowy modul ;( i sie zalalem ze zgryzoty.
Mam pewne informacje, ale nie wiem czy wniosą coś ciekawego do dyskusji.
Niestety do serwisanta nie dotarłem.. bo się chyba na mnie obraził. Przestał odbierać telefon i tyle. Wczoraj jednak znalazłem na naszym forum dokument serwisowy http://www.automx.co.za/htdocs/manuals/ford/Mazda%206%20J61S/Mazda6%20J61S.pdf.
Moim zdaniem trzy powiązane z sobą rozdziały na ten temat to:
– 09-02H;
– 09-03J;
– 09-03N.
Na początek zacząłem od oczytania kodów błędów za pomocą pokładowego wyświetlacza. Okazało się, że występuje takowy o numerze 16:Er11 w radiu Panasonica (producenta radia można również odczytać odpowiednią kombinacja klawiszy). Niestety nie znalazłem niczego w tym dokumencie, ale rzuciłem to w google i pojawiła się odpowiedź, że jest to błąd komunikacji CAN z modułem radia. Nie wiem na 100% jaka była geneza błędu, ale możliwe, że powstał w czasie, gdy odpiąłem moduł BT z samochodu przy włączonym akumulatorze.
Po chwili wróciłem do samochodu wyposażony we wszelkie wyczytane w dokumencie kombinacje klawiszy służące do resetowania/przywracania fabrycznych nastaw radia czy zestawu HF. Były ich aż dwie tzn. resetowanie błędów i resetowanie ustawień do fabrycznych radioodbiornika. Siadam w samochodzie i ponownie włączam odczyt błędu. Ku mojemu zaskoczeniu poprzedni błąd zniknął. Pomyślałem sobie, że zanim rozpocznę resetowanie radia sprawdzę czy nadal mam zablokowany zestaw HF.... no i ciekawostka. Okazało się, że wszystko działa ok.
Z mojego wątku wiem, że nie wynika wiele, bo tak naprawdę możliwe, że rozpoczynając całą wczorajszą zabawę miałem już sprawnie działający zestaw HF, który z jakiś nieopisanych powodów sam się odblokował. Niczego nie kombinowałem z akumulatorem. Raz wyjąłem moduł BT, ale po jego włożeniu kilkukrotnie sprawdzałem czy coś się zmieniło i cały czas nie działał.
Dla potomnych... gdyby komuś przydarzyła się podobna usterka proszę spróbować resetowania radioodbiornika, bo ja niestety nie dotarłem do tego punktu i nie potrafię nic powiedzieć o jego skuteczności. Nie podaję klawiszologii, bo jest kilka kombinacji w zależności od rodzaju radioodbiornika. Dokument jest ogólnie dostępny – można znaleźć (chyba strona 603).
Niestety do serwisanta nie dotarłem.. bo się chyba na mnie obraził. Przestał odbierać telefon i tyle. Wczoraj jednak znalazłem na naszym forum dokument serwisowy http://www.automx.co.za/htdocs/manuals/ford/Mazda%206%20J61S/Mazda6%20J61S.pdf.
Moim zdaniem trzy powiązane z sobą rozdziały na ten temat to:
– 09-02H;
– 09-03J;
– 09-03N.
Na początek zacząłem od oczytania kodów błędów za pomocą pokładowego wyświetlacza. Okazało się, że występuje takowy o numerze 16:Er11 w radiu Panasonica (producenta radia można również odczytać odpowiednią kombinacja klawiszy). Niestety nie znalazłem niczego w tym dokumencie, ale rzuciłem to w google i pojawiła się odpowiedź, że jest to błąd komunikacji CAN z modułem radia. Nie wiem na 100% jaka była geneza błędu, ale możliwe, że powstał w czasie, gdy odpiąłem moduł BT z samochodu przy włączonym akumulatorze.
Po chwili wróciłem do samochodu wyposażony we wszelkie wyczytane w dokumencie kombinacje klawiszy służące do resetowania/przywracania fabrycznych nastaw radia czy zestawu HF. Były ich aż dwie tzn. resetowanie błędów i resetowanie ustawień do fabrycznych radioodbiornika. Siadam w samochodzie i ponownie włączam odczyt błędu. Ku mojemu zaskoczeniu poprzedni błąd zniknął. Pomyślałem sobie, że zanim rozpocznę resetowanie radia sprawdzę czy nadal mam zablokowany zestaw HF.... no i ciekawostka. Okazało się, że wszystko działa ok.
Z mojego wątku wiem, że nie wynika wiele, bo tak naprawdę możliwe, że rozpoczynając całą wczorajszą zabawę miałem już sprawnie działający zestaw HF, który z jakiś nieopisanych powodów sam się odblokował. Niczego nie kombinowałem z akumulatorem. Raz wyjąłem moduł BT, ale po jego włożeniu kilkukrotnie sprawdzałem czy coś się zmieniło i cały czas nie działał.
Dla potomnych... gdyby komuś przydarzyła się podobna usterka proszę spróbować resetowania radioodbiornika, bo ja niestety nie dotarłem do tego punktu i nie potrafię nic powiedzieć o jego skuteczności. Nie podaję klawiszologii, bo jest kilka kombinacji w zależności od rodzaju radioodbiornika. Dokument jest ogólnie dostępny – można znaleźć (chyba strona 603).
witam. w moim przypadku wszystko działało ok. bez problemu połączenia, rozmowy i parowanie telefonów. pewnego dnia zestaw przestał działać, telefon nie wykrywa mazdy a po wciśnięciu przycisku rozpoznania mowy na kierownicy brak jakiejkolwiek reakcji, tak jakby modułu w ogóle nie było.
Podejrzewam uszkodzony moduł bluetooth ale może macie jakieś pomysły albo też taki problem i znacie rozwiązanie.
Pozdrawiam.
Podejrzewam uszkodzony moduł bluetooth ale może macie jakieś pomysły albo też taki problem i znacie rozwiązanie.
Pozdrawiam.
- Od: 24 lip 2016, 21:16
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5
2.0 benzyna sport
2008r
Hej
Ja swoj problem rozwiazuje w nastepyjacy sposob:
– kluczyk OFF
– odpinam zlacze z modulu nad schowkiem
– kluczyk ACC na kilka sekund
– kluczyk OFF
– wpinam zlacze
– kluczyk ACC
Po czyms takim modul jest odwieszony. Tomasz.k w twoim przypadku modul zupelnie moze nie zyje, bo ja osobiscie nigdy nie mialem tak, ze go zupelnie nie widzialem.
Ja swoj problem rozwiazuje w nastepyjacy sposob:
– kluczyk OFF
– odpinam zlacze z modulu nad schowkiem
– kluczyk ACC na kilka sekund
– kluczyk OFF
– wpinam zlacze
– kluczyk ACC
Po czyms takim modul jest odwieszony. Tomasz.k w twoim przypadku modul zupelnie moze nie zyje, bo ja osobiscie nigdy nie mialem tak, ze go zupelnie nie widzialem.
witam
podepnę się delikatnie z zapytaniem, może coś ktoś miał podobnego ?
otóż mam u siebie pioneer avic f30bt, telefon (Sams S5) paruje się ze stacją, moge słuchac muzy z telefonu przez BT, ale problem z dzwonieniem, tzn ja słyszę rozmówcę, a on mnie nie....!
Mikrofon mam w podsufitce, ale nie wiem czemu nie działa- on lub nie wiem co?
podobnie nie mogę wybierać obsługi głosowej z kierownicy, naciśnięcie słuchawki, klawisza "mowy" itp-nic nie daje, nie ma żadnego "beep" żeby wypowiedzieć jakąkolwiek komendę, nie rabotajet. Na wyświetlaczu konsoli środkowej (tam gdzie ustawienia klimy, godziny itp) też nie wyświetlają się komendy/stacje radiowe, wyświetla się na zmianę MAZDA lub PRE TEX MODE--> cokolwiek to nie znaczy ?:)
ktoś ma jakis pomysł / rozwiązanie ?
Będę wdzięczny.
podepnę się delikatnie z zapytaniem, może coś ktoś miał podobnego ?
otóż mam u siebie pioneer avic f30bt, telefon (Sams S5) paruje się ze stacją, moge słuchac muzy z telefonu przez BT, ale problem z dzwonieniem, tzn ja słyszę rozmówcę, a on mnie nie....!
Mikrofon mam w podsufitce, ale nie wiem czemu nie działa- on lub nie wiem co?
podobnie nie mogę wybierać obsługi głosowej z kierownicy, naciśnięcie słuchawki, klawisza "mowy" itp-nic nie daje, nie ma żadnego "beep" żeby wypowiedzieć jakąkolwiek komendę, nie rabotajet. Na wyświetlaczu konsoli środkowej (tam gdzie ustawienia klimy, godziny itp) też nie wyświetlają się komendy/stacje radiowe, wyświetla się na zmianę MAZDA lub PRE TEX MODE--> cokolwiek to nie znaczy ?:)
ktoś ma jakis pomysł / rozwiązanie ?
Będę wdzięczny.
Witam.
U mnie wystepuje inny problem z bluetooth.
Próba parowania telefonu.
Przechodze po kolei wszystkie pkty jak w instrukcji:
1. Komenda SETUP
2. Pairing options
3. Pair phone
4. Pairing code
5. Wyszyukuje na telefonie MAZDA, wpisuje wcześniej podany kod i tu zonk... Komenda- MAXIMUM PAIRING DIVICES.
Dodam iz na liscie sparowanych tel nie ma żadnego urządzenia.
Próbowałem kilku kombinacji resetu BT:
1. Odpinalem akumulator
2. Kombinacja klawiszy track down+power+5
3. Auto m+2
4. Reset radia przyciskiem pod prawym pokrętłem
Niestety nic się niebda zrobić.
Byłem z problemem w aso ale oni rozkładają rece a ich suport techniczny działa tylko dla nowszych modeli mazdy
U mnie wystepuje inny problem z bluetooth.
Próba parowania telefonu.
Przechodze po kolei wszystkie pkty jak w instrukcji:
1. Komenda SETUP
2. Pairing options
3. Pair phone
4. Pairing code
5. Wyszyukuje na telefonie MAZDA, wpisuje wcześniej podany kod i tu zonk... Komenda- MAXIMUM PAIRING DIVICES.
Dodam iz na liscie sparowanych tel nie ma żadnego urządzenia.
Próbowałem kilku kombinacji resetu BT:
1. Odpinalem akumulator
2. Kombinacja klawiszy track down+power+5
3. Auto m+2
4. Reset radia przyciskiem pod prawym pokrętłem
Niestety nic się niebda zrobić.
Byłem z problemem w aso ale oni rozkładają rece a ich suport techniczny działa tylko dla nowszych modeli mazdy
- Od: 15 lut 2016, 07:52
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel
Ja miałem cyrki z bluetooth, bo wiecznie chciał kod bezpieczeństwa, którego nie mogłem dokończyć i wyłączał się. Wypiąłem na 2-3 dni moduł bluetooth i tak jeździłem. Niestety nie zdążyłem sparować telefonu, bo go uszkodziłem i czekam za częściami. U mnie objaw był taki, że podczas wolnej jazdy on próbował sparować telefon, pomimo, że miałem w nim wyłączone bluetooth...
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Wyciągnięcie bezpiecznika będzie pewnie jednoznaczne z odpięciem akumulatora.
Moduł bluetooth masz nad schowkiem schowany i przykręcony na 3 śruby. Wyciągasz schowek, a bardzo łatwo się go demontuje, i wypnij całkowicie moduł na 24-48h.
Moduł bluetooth masz nad schowkiem schowany i przykręcony na 3 śruby. Wyciągasz schowek, a bardzo łatwo się go demontuje, i wypnij całkowicie moduł na 24-48h.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6