Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Ale jaki elm?? Bo wersja 2.1 to przecież całkiem nieudana podróbka i ona nie działa z FORScan em jest cały alternatywa to bardzo dobra kopia 1.4b albo coś bliżej ori ze wsparciem typu OBDLink sam się zastanawiam czy sobie nie kupić takiego wynalazku z BT
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Dziwne chyba ze ktoś grzebal z silnikiem i jego instalacja albo wymieniali sterownik i trafiło na przedlift ewentualnie jest jakiś problem z konfiguracja na kompie bo tak też się zdarza próbowałeś podłączyć się do innego samochodu??
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
No niestety tak jest z chińskimi klonami można na stronie viakena poszukać polskiej odmiany na prosku STN bo to odpowiednik ori ELMa z tym ze szybszy i z większą ilością pamięci niestety również zdecydowanie droższy nie mówiąc nawet o OBDLink z tym ze to juz powinno banglać chyba że spróbujesz ogarnąć kogoś z działającym ELMem ja teoretycznie z kolo Bochni mieszkam i mam ELMa który z moja Madzia z 97 bangla elegancko z tym ze dysk w laptopie mi się wykrzaczyl i musiałbym skonfigurować połączenie z ELMem
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Dziś podjąłem kolejna próbę zdiagnozowania abs-u i dalej nic. Włożyłem kontrolke i zmostkowalem GDN i TBS i swiecila cały czas i po odpaleniu to samo a jak podpialem diodę to na zgaszonym świeci cały czas a po odpaleniu gaśnie.
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
Witam, Braciak poprosił mnie o naprawę jego Madzi. Objawy – brak ogrzewania, gotujący się płyn w chłodnicy. Wymieniłem pompę wody i przy okazji rozrząd. Autko odpaliło i śmigało, aż miło na benzynie jak i na gazie. Niestety do czasu.
Po przejechaniu niespełna 100 km samochodem zaczęło nagle szarpać , silnik zaczął się dławić i zgasł.
Niestety po odpaleniu musiałem go trzymać na wysokich obrotach bo inaczej gasł. Rozebrałem kopułkę i przeczyściłem styki – poprawiło się o tyle, że silnik pracuje na wolnych obrotach, jednak przy ruszaniu szarpie, dusi się i gaśnie. Jak go wkręcę powyżej 2000obr to jedzie.
Podłączyłem diodę do gniazda diagnostycznego i coś wymrugało, niestety nie bardzo wiem jak to odczytać.
Proszę bardzo o pomoc, bo załamka.
Filmik jest dość długi, ponieważ nie wiedziałem kiedy kończy się sekwencja. poniżej link
http://youtu.be/L36SaJlnZEw.
Proszę od razu wyciszyć fonię.
Po przejechaniu niespełna 100 km samochodem zaczęło nagle szarpać , silnik zaczął się dławić i zgasł.
Niestety po odpaleniu musiałem go trzymać na wysokich obrotach bo inaczej gasł. Rozebrałem kopułkę i przeczyściłem styki – poprawiło się o tyle, że silnik pracuje na wolnych obrotach, jednak przy ruszaniu szarpie, dusi się i gaśnie. Jak go wkręcę powyżej 2000obr to jedzie.
Podłączyłem diodę do gniazda diagnostycznego i coś wymrugało, niestety nie bardzo wiem jak to odczytać.
Proszę bardzo o pomoc, bo załamka.
Filmik jest dość długi, ponieważ nie wiedziałem kiedy kończy się sekwencja. poniżej link
http://youtu.be/L36SaJlnZEw.
Proszę od razu wyciszyć fonię.
- Od: 25 sie 2015, 17:19
- Posty: 8
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323 1.3 16v 1997r
P0100 z tego co widzę czyli przepływomierz. Jednak na szybko obejrzałem filmik to mogę się mylić.
Yard napisał(a):Jeśli komputer zarejestrował błędy układu, kontrolka zapala się. Kod ma postać liczby czterocyfrowej. Cyfry podawane są jako odpowiednia liczba krótkich mignięć (0,4 sekundy). Przed podaniem każdej cyfry kontrolka zapala się na 1,2 sekundy. Między kolejnymi cyframi nastepują 4 sekundowa przerwy. Między kolejnymi kodami przerwa wynosi 8 sekund.
np. kod 0120
długi błysk (żadnych krótkich – jest "0")
4 sekundy przerwy
długi błysk i jeden krótki (jest "1")
4 sekundy przerwy
długi błysk i dwa krótkie (jest "2")
4 sekundy przerwy
długi błysk (żadnych krótkich – jest "0")
8 sekund przerwy
kolejny kod lub powtórzenie poprzedniego
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Czytałem ten opis, ale zastanawiam się, czy dotyczy to tego modelu. W początkowej części tego posta było napisane, że dotyczy auta po lifcie.
Oczywiście dziękuje za szybką odpowiedź.
Może ktoś jeszcze się wypowie?
Oczywiście dziękuje za szybką odpowiedź.
Może ktoś jeszcze się wypowie?
Ostatnio edytowano 25 sie 2015, 22:33 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usunięcie zbędnego OT
Powód: Usunięcie zbędnego OT
- Od: 25 sie 2015, 17:19
- Posty: 8
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323 1.3 16v 1997r
Potwierdzam, że i ja tez tam widzę kod błędu P0100 ale należy pamiętać, że taki błąd może być zapamietany w pamięci sterownika nawet dłuuugi czas.
Dlatego proponuję go skasować i zobaczyć czy pojawi się ponownie.
Jak to zrobić pisze na Forum
Dlatego proponuję go skasować i zobaczyć czy pojawi się ponownie.
Jak to zrobić pisze na Forum
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
jeśli to polift to powinien juz gadać z FORScanem przez ELMa 327 a to naprawde ułatwia odczytywanie błedów
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Zdemontowałem obudowę filtra z rurą dolotową, wyczyściłem i całą rurę okleiłem taśmą izolacyjną. Skasowałem błędy i ponownie zczytałem po przyjeździe do pracy.
Po włączeniu zapłonu dioda zapala się na 3-4sekundy po czym gaśnie i więcej nie zapala. Jak to zinterpretować? Jako brak błędów.
Dodam, że całą drogę ok.8 km przejechałem na pb i tylko ze dwa razy było czuć delikatne przydławienie. Drogę powrotną przejadę na gazie i zobaczę czy też tak będzie.
Po włączeniu zapłonu dioda zapala się na 3-4sekundy po czym gaśnie i więcej nie zapala. Jak to zinterpretować? Jako brak błędów.
Dodam, że całą drogę ok.8 km przejechałem na pb i tylko ze dwa razy było czuć delikatne przydławienie. Drogę powrotną przejadę na gazie i zobaczę czy też tak będzie.
- Od: 25 sie 2015, 17:19
- Posty: 8
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323 1.3 16v 1997r
A Panowie macie jakiś pomysł dlaczego jak próbuje odczytać błędy ABS-u to dioda i kontrolka świecą cały czas?
I ma może ktoś z okolic Brzeska (max 50km) sprawdzonego elma?
I ma może ktoś z okolic Brzeska (max 50km) sprawdzonego elma?
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość