Mazda3 BL MZR-CD '10 2.2 185KM/400Nm by szczotkadokibla

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez szczotkadokibla » 26 cze 2015, 10:18

Wiecie co? Może to kwestia cięższego silnika R2 vs. Y6? No i chyba najbardziej chodzi mi o reakcję układu kierowniczego... czy tam czasem nie nastąpiła jakaś zmiana? Czy w BK wspomaganie nie było stricte hydrauliczne, a tutaj elektryczno – hydrauliczne? Moja BK reagowała na każdy ruch kierownicą jak gokart. Układ był ostry jak brzytwa, czuło się w każdej chwili w jakiej pozycji znajdują się koła i jak daleko im do utraty przyczepności. Tutaj jest raczej przeciętnie. Auto musi się zastanowić, buda się pochyla w większym stopniu, dużo mniej czuć kontakt z drogą. Nie wiem, może to kwestia przyzwyczajenia. Oczywiście, przed zakupem sprawdzałem Madzię na stacji diagnostycznej i wszystko jest idealnie. Co do felgi, ona nie ma wpływu na prowadzenie – czuć jedynie bicie przy wyższych prędkościach (prawy tył). Dam to do roboty, albo zmienię fele, ale raczej poprawy bym się nie spodziewał. Jeżdżę dużo, do szaleństw mam GTXa i dobrze byłoby znaleźć jakiś rozsądny kompromis między dobrymi właściwościami jezdnymi, a komfortem. Bo ja, to ja, ale żona mi będzie płakać, podskakując na prawym siedzeniu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez widmo82 » 26 cze 2015, 10:36

w moim poprzednim BK poliftowym Y6 jak i obecnym LF, wspomaganie: elektryczno – hydrauliczne
Może kwestia zmiana płynu?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kalesoon » 26 cze 2015, 10:54

Bardzo fajne auto :). A sam silnik – baajka :D. Jakbym miał robić dużo większe przebiegi, to tylko w takim silniku :).

Co do poprawy zawieszenia i pokonywania zakrętów. Tak jak przedmówcy, dużą różnicę odczujesz obniżając auto – będzie sztywniej siedzieć przez co trochę poprawi przyczepność. Rozpórka kielichów z przodu powinna trochę pomóc – według teorii, nawet dość dużo pomóc – na pewno poprawi sztywność całej budy.

Sprężyny (np. eibach) to koszty od około 600zł
Rozpórka kielichów z przodu, od około 200zł

Można jeszcze zastosować twardsze gumy w zawieszeniu, poliuretanowe (czy jakoś tak) – kosztów niestety nie znam.

Twardsze poduszki – silnik nie lata po budzie.
Lepsze amortyzatory dedykowane do obniżonego zawieszenia (np. bilstein b8)
Hamulce....



Modyfikacje w naszych M3 to temat rzeka :D <czarodziej> <czarodziej> rozmarzyłem się...
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez szczotkadokibla » 26 cze 2015, 11:21

Wcześniej jeździłem BK sprzed liftu, 2005r. Tam również występowało wspomaganie hydrauliczno-elektryczne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez pawcio1017 » 26 cze 2015, 12:29

szczotkadokibla napisał(a):Wcześniej jeździłem BK sprzed liftu, 2005r. Tam również występowało wspomaganie hydrauliczno-elektryczne?


Zależy jaki silnik tam miałeś. W 2 litrowych benzynach jest na pewno elektryczno-hydrauliczne.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez macvas » 26 cze 2015, 12:51

Jeżeli mnie pamięć nie myli to wersje 1.4b, 1.6b, 2.0td (jednostki stricte mazdowskie) mają hydrauliczne, a pozostałe "ko-operowane" silniki posiadają elektrohydrauliczne wspomaganie. Możliwe, że w poliftach coś się w tej kwestii zmieniło odnośnie 2,0td..ale nie mam pewności.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez szczotkadokibla » 26 cze 2015, 13:04

Wcześniej jeździłem Y6. Miałem też okazję powozić się przez jakiś czas 1.6 benz, mojego kuzyna i wrażenia były równie miłe. Może to jednak waga i rozkład masy robią swoje... Pewnie szukam dziury w całym, ale jestem zwyrodnialcem jeśli chodzi o czerpanie przyjemności z pokonywania zakrętów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez macvas » 26 cze 2015, 13:12

W takim razie witaj w klubie i dziwię się, że jeszcze się wahasz/pytasz w kwestii Eibachów i rozpórki :P

Każdy ma jakieś tam subiektywne odczucia odnośnie precyzji układu kierowniczego. Fakt, że rozkład masy w BL 2.2 jest inny niż w BK i może to właśnie on daje jakieś złudne wrażenie..pojeździsz, przywykniesz i zapomnisz o tym co było.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez szczotkadokibla » 26 cze 2015, 13:36

macvas – jak się zapisać do grupy podlaskiej? Od kilku lat mieszkam w Białymstoku, choć pochodzę z Wrocławia. Robicie jakieś spoty? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez Norreca » 26 cze 2015, 13:55

szczotkadokibla napisał(a):ale jestem zwyrodnialcem jeśli chodzi o czerpanie przyjemności z pokonywania zakrętów :)


to kupiles zle auto ;P

a tak na serio to troszke inaczej bylo w Y6 ale jak dla mnie gorzej. natomiast BL jest zdecydowanie za "wysoko" ale to spowodowane jest design'em gdyz jako kompakt musi podjechac i zjechec z mniejszych gorek ziemnych na dzialce :P takie uroki kompaktow.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez ragun » 26 cze 2015, 17:59

z tymi reakcjami układu kierowniczego to może też być samo odczucie wolniejszej reakcji bo i moc auta jest większa (wciskasz pedał gazu w zakręcie koła szybciej się obracają i tracą szybciej przyczepność a byłeś przyzwyczajony do czegoś innego) może odczuwalna prędkość jest inna itp tak samo jak napisałem wcześniej duży wpływ mają opony, na niższym profilu i większym naciągu na samej oponie będzie sztywniej to samo z rodzajem opon w zależności od producenta i modelu będzie inna mieszanka a przez to przyczepność, spalanie, zachowywanie się w zakrętach, na suchej i mokrej nawierzchni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 16:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez szczotkadokibla » 26 cze 2015, 21:58

Norreca napisał(a):
to kupiles zle auto ;P

a tak na serio to troszke inaczej bylo w Y6 ale jak dla mnie gorzej. natomiast BL jest zdecydowanie za "wysoko" ale to spowodowane jest design'em gdyz jako kompakt musi podjechac i zjechec z mniejszych gorek ziemnych na dzialce :P takie uroki kompaktow.


No, ale BK moim zdaniem prowadziła się jak marzenie, toteż dowodzi, że można zrobić świetnie prowadzącego się kompakta.
ragun napisał(a):z tymi reakcjami układu kierowniczego to może też być samo odczucie wolniejszej reakcji bo i moc auta jest większa (wciskasz pedał gazu w zakręcie koła szybciej się obracają i tracą szybciej przyczepność a byłeś przyzwyczajony do czegoś innego)


Brzmi logicznie i wiarygodnie. W tym aucie w ogóle nie czuć prędkości :) Inna sprawa, że zmniejszyłbym intensywność wspomagania troszeczkę... to może właśnie stąd mój mały "zawód" BL. Autko złagodniało w stosunku do poprzedniczki. Tam układ kierowniczy był po prostu "męski" :) Nie narzekam, po prostu spodziewałem się równie dobrego co w BK :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez szczotkadokibla » 29 cze 2015, 10:51

Wracając do tematu obniżenia, a właściwie usztywnienia Madzi... Co polecacie? Chodzi mi o jakiś zdrowy kompromis. Dobrze byłoby nie zrobić z autka kompletnej taczki, ale poprawić reakcje układu kierowniczego. Z prześwitem też nie chciałbym szaleć. Nurkujemy z żoną i czasem trzeba gdzieś podjechać nad jeziorko po szutrowej drodze. Nie chciałbym również zarywać nocy przez koszmary z progami zwalniającymi w rolach głównych :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez Norreca » 29 cze 2015, 12:18

skoro auta uzywasz tak a nie inaczej... ja mowie bys sie przyzwyczajil.
bo zmiany w zawieszeniu nie mozesz wprowadzic, rozporka nic nie da wg mnie (chyba ze chcesz zakrety na ostro brac i zona bedzie latac jak worek ziemniakow)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez ragun » 29 cze 2015, 17:32

eibach-y obniżają Ci o -30mm przód i tył są one w katalogu fabrycznych akcesoriów mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 16:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez szczotkadokibla » 17 lip 2015, 11:18

nad Eibachami się jeszcze zastanowię, choć trudno będzie mi żonkę przekonać. W tzw. "międzyczasie" wyskoczył mi inny problem. Z tyłu pojazdu, w okolicach 80km/h i kulminacją powyżej 120km/h, od momentu zakupu słychać było niepokojące, rytmiczne huczenie. Sprawdziłem łożyska i oddałem felgi do prostowania, ale objaw nie ustępował. Na próbę przełożyłem więc zimowe opony z mojej BK. Bingo! Jakby sprawy nigdy nie było. Dalsza sekwencja wydarzeń była dość prosta. Zapadła decyzja o wymianie dwóch opon. Padło na Dunlopy SP Sport Blueresponse 205/50 R17. Dziś przyszły i będę cieszyć się nową, cichszą jazdą. Zacząłem się też mocno zastanawiać nad delikatnym zaakcentowaniem sportowych aspiracji mojej Madzi. Myślę o pomalowaniu zacisków na czerwono. Ot, taki malutki akcencik, dodający odrobinę "pazura" do przepięknej prezencji auta.
Załączniki
IMG_20150717_104203483.jpg
IMG_20150717_104208193.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez Norreca » 17 lip 2015, 11:33

nie lepiej juz kupic 4 ?? a jeszczce lepiej to 18 :P
co do koloru zrobisz jak chcesz, ale czerwony i niebieski to kazdy ma... dla mnie nuda :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez szczotkadokibla » 17 lip 2015, 11:43

Pewnie lepiej, ale... 850zł to nie 1900zł ;) Na tył wylądują Goodyeary, które są w bardzo dobrym stanie jeszcze.

Dopisano 17 lip 2015, 11:49:

A z nowości jeszcze ramki :) Fajnie się prezentują z białym lakierem!
Załączniki
IMG_20150711_200504926.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez Norreca » 17 lip 2015, 12:13

drogie te Twoje opony 18 tansze...
a biala perla jest swietna... dla mnie najlepszy kolor z palety Mazdy.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez szczotkadokibla » 17 lip 2015, 14:40

Biały jest super, choć utrzymać auto w czystości jednak ciężko :) Autko po podróży Białystok – Wrocław wygląda tak:
IMG_20150704_123839274_HDR.jpg
Chciałem pociemnić kolor felg, ale do głowy przyszedł mi inny pomysł. Od dawna podobały mi się Dezenty V i czegoś w tym kształcie zamierzam szukać. Co do koloru, to jakiś ciemny chrom "lustro", powinien pięknie się komponować z białym nadwoziem. Może coś takiego? http://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/r ... 0#14157403

Dopisano 17 lip 2015, 14:44:

albo te: http://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/d ... 0#11632244
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy