Felgi – jakie wchodzą bez problemu do BL – dobór ET i rozmiaru opon (fabryczne i odpowiedniki)
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Może to trochę nie ten dział, bo powinno być w BL, ale widzę że temat świeży.
Z racji, że na moich felgach już od dosyć dawna są liczne ślady obić (to nie ja), a teraz na dodatek pokazują się purchle i na wewnętrznej stronie złuszczyła się farba, zastanawiam się nad ich wymianą lub regeneracją.

Wstępny koszt regeneracji za sztukę w okolicach Częstochowy, gdzie za miesiąc sie wybieram, to 140 zł. W tym problem, że musiałbym się pożegnać z autem na jakieś 7 dni co nie wchodzi w rachubę. Zastępczych kół na ten czas zapewne nikt mi nie da. Inną opcją jest zakup innego nowego oryginalnego kompletu na Allegro:
http://allegro.pl/mazda-felgi-aluminiow ... 61941.html
lub
http://allegro.pl/mazda-felgi-aluminiow ... 90311.html
Cena 1250 zł za komplet jest dla mnie trochę podejrzanie mała, ale takie same na ebayowej wyprzedaży w salonie w UK są za cenę 280 euro więc myślę, że jest to faktycznie oryginał.
Pytanie do Was, co sądzicie o tych felgach, szczególnie wzór 4 i 5? Nie chodzi o gust, ale o to, czy łatwo je utrzymać w miarę w nienagannej kondycji? Obawiam się, że na całej czarnej feldze byle puknięcie w krawężnik spowoduje widoczne srebrne zadrapania, więc może lepiej wziąć od razu ze srebrnym rantem?
No i jak te felgi są wykonane? Mechaniczne obicie to inna bajka, ale żeby znowu purchle rdzawe się szybko nie pojawiały.

Z racji, że na moich felgach już od dosyć dawna są liczne ślady obić (to nie ja), a teraz na dodatek pokazują się purchle i na wewnętrznej stronie złuszczyła się farba, zastanawiam się nad ich wymianą lub regeneracją.

Wstępny koszt regeneracji za sztukę w okolicach Częstochowy, gdzie za miesiąc sie wybieram, to 140 zł. W tym problem, że musiałbym się pożegnać z autem na jakieś 7 dni co nie wchodzi w rachubę. Zastępczych kół na ten czas zapewne nikt mi nie da. Inną opcją jest zakup innego nowego oryginalnego kompletu na Allegro:

lub

Cena 1250 zł za komplet jest dla mnie trochę podejrzanie mała, ale takie same na ebayowej wyprzedaży w salonie w UK są za cenę 280 euro więc myślę, że jest to faktycznie oryginał.
Pytanie do Was, co sądzicie o tych felgach, szczególnie wzór 4 i 5? Nie chodzi o gust, ale o to, czy łatwo je utrzymać w miarę w nienagannej kondycji? Obawiam się, że na całej czarnej feldze byle puknięcie w krawężnik spowoduje widoczne srebrne zadrapania, więc może lepiej wziąć od razu ze srebrnym rantem?
No i jak te felgi są wykonane? Mechaniczne obicie to inna bajka, ale żeby znowu purchle rdzawe się szybko nie pojawiały.

Robur1978 napisał(a):bo powinno być w BL, ale widzę że temat świeży
I jest, i podłączyłem do istniejącego tematu.

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kupiłem sobie do Mazdy 3 BL felgi 7x17" i teraz wyczytałem tutaj na forum jak i w instrukcji ze zalecane są opony 205/50 pod taki rozmiar felgi lecz w sklepie z ogumieniem proponują mi zamiennik 215/45 i tłumacza to tym ze taka opona lepiej będzie się "trzymać" na takiej feldze
i teraz pytanie do Was forumowicze który rozmiar opony lepiej dobrać do takiej felgi?
Z góry dziękuję za porady
Z góry dziękuję za porady
-
wrdz01
Ciekawe czemu tak "tłumaczą"
Zalecanie 205/50/17 to zalecane
Nie konieczność, nie powinność to zalecenia
Także zrobisz jak zechcesz 
Pewnie chodzi im o takie tabelki:
http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/ ... 32,15.html
Chodzi, żeby nie było czegoś w stylu:
http://images41.fotosik.pl/1439/9c2a9a42e50148f4med.jpg
– ale to nie przy felgach felgach o szerokości 7 cali i oponach 205/215, jeden piernik.
215/45/17 będzie miała o 11,5mm mniejszą średnicę niż 205/50/17.
Wysokość "boku opony":
96,75mm – 205/45
102,5mm – 205/50
Jak na polskie drogi to lepiej chyba 205/50.
Chociaż z drugiej strony – cena za 205/50 i 215/45 praktycznie ta sama.
P.S. a w sklepie proponują taki, bo może akurat mają taki na stanie
http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/ ... 32,15.html
Chodzi, żeby nie było czegoś w stylu:
http://images41.fotosik.pl/1439/9c2a9a42e50148f4med.jpg
– ale to nie przy felgach felgach o szerokości 7 cali i oponach 205/215, jeden piernik.
215/45/17 będzie miała o 11,5mm mniejszą średnicę niż 205/50/17.
Wysokość "boku opony":
96,75mm – 205/45
102,5mm – 205/50
Jak na polskie drogi to lepiej chyba 205/50.
Chociaż z drugiej strony – cena za 205/50 i 215/45 praktycznie ta sama.
P.S. a w sklepie proponują taki, bo może akurat mają taki na stanie
Robur1978 napisał(a):http://allegro.pl/mazda-felgi-aluminiowe-5x114-3x17-okazja-i5415790311.html
Cena 1250 zł za komplet jest dla mnie trochę podejrzanie mała, ale takie same na ebayowej wyprzedaży w salonie w UK są za cenę 280 euro więc myślę, że jest to faktycznie oryginał.
Pytanie do Was, co sądzicie o tych felgach, szczególnie wzór 4 i 5? Nie chodzi o gust, ale o to, czy łatwo je utrzymać w miarę w nienagannej kondycji? Obawiam się, że na całej czarnej feldze byle puknięcie w krawężnik spowoduje widoczne srebrne zadrapania, więc może lepiej wziąć od razu ze srebrnym rantem?
No i jak te felgi są wykonane? Mechaniczne obicie to inna bajka, ale żeby znowu purchle rdzawe się szybko nie pojawiały.
ja mam te felgi teraz na zime a mialem na lato.
super sa.... jedyny minus to utrzymanie w czystosci.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Ścibi85 napisał(a):Ciekawe czemu tak "tłumaczą"Zalecanie 205/50/17 to zalecane
Nie konieczność, nie powinność to zalecenia
Także zrobisz jak zechcesz
No właśnie na odwrót…powinność a nie zalecenie

Powoli zaczałem zastanawiać sie nad skompletowaniem zimowego zestawu i wpadłem na felgi strukturalne
r16 5x114,3 z Renault, coś takiego:
http://olx.pl/oferta/16-renault-5x114-3-CID5-ID7Pr27.html
Jedynie nie potrafię znaleźć informacji o otworze centrującym w tych felgach.
Próbował już ktoś wsadzić taka felgę to 3'ki?
r16 5x114,3 z Renault, coś takiego:
http://olx.pl/oferta/16-renault-5x114-3-CID5-ID7Pr27.html
Jedynie nie potrafię znaleźć informacji o otworze centrującym w tych felgach.
Próbował już ktoś wsadzić taka felgę to 3'ki?
- Od: 20 cze 2015, 12:08
- Posty: 5
- Skąd: Pszczyna
- Auto: Mazda 3 BL Z6-VE
A ja się zastanawiam nad założeniem do bl 205-55-17r. Jak dla mnie profil 50 wydaje się nawet na oko za niski. Może jestem skrzywiony bo wygodnie jest cx-9 pokonywać krawężnik i podobne przeszkody. Musiałbym tylko zmierzyć czy wejdą ale miejsca na pewno jest bo do 50 można zakładać 1cm łańcuch śniegowy. I autko będzie 1cm wyżej stało 
Myślę nad stalówkami (uwielbiam
) na zimę, a co zrobić ze śrubami? – bo obecnie mam srebrne od alufelg, a przydałyby się czarne (tudzież pomalować) – specjalne do stalówek. Gdzieś tam mi się obiło o uszy, że do stalówek mogą być też inne śruby, czy to prawda?
W ASO śruby do stalówek (o ile trzeba specjalne, ale to i tak bym chętnie kupił 2 komplet, żeby mieć czarne i srebrne) będą bez problemu? – czy można zamówić np. przesyłkę na kogoś, z racji tego, że mieszkam daleko.
W ASO śruby do stalówek (o ile trzeba specjalne, ale to i tak bym chętnie kupił 2 komplet, żeby mieć czarne i srebrne) będą bez problemu? – czy można zamówić np. przesyłkę na kogoś, z racji tego, że mieszkam daleko.
Chodzi o większy profil gumy – tylko tyle. Względy praktyczne. Większą odporność na dziury...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości