Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Ja na tył kupiłem kiedyś oryginalne z Forda Focusa II. Pasuje 1:1 i ma się bardzo dobrze.
http://ford.sklep.pl/product-pol-13622- ... 34686.html
wydziargane na petrowym SGS4
http://ford.sklep.pl/product-pol-13622- ... 34686.html
wydziargane na petrowym SGS4
troszkę drogie to to za 1 szt..
ja polecam http://www.iparts.pl/czesc/lacznik-stabilizatora-nk-5112522,0-127-5112522-85432.html
ja polecam http://www.iparts.pl/czesc/lacznik-stabilizatora-nk-5112522,0-127-5112522-85432.html
Za łączniki z tyłu płaciłem 75zł/szt. Gwarancja 2lata. Firmy nie pamiętam, ale jakaś 3 literowa. Nonameów nie kupujcie, bo szkoda pieniędzy i roboty. Sezon i zaczną stukać!
Kropek, to raczej na pewno wina silenblocków, że Ci auto majta przy hamowaniu, i przyspieszaniu. Pewnie przy większej prędkości auto pływa. Czop wahacza lata po 1 cm w urwanej tuleji. Wymień to szybko, bo Ci opony kosi w czasie hamowania.
Jak Tyś zamocował ten wahacz na prasie że od góry dało się wprasować tą tuleje
Ja mam u siebie prasę 15t, i 150t nacisku. Każda z prostopadłym tłokiem do stołu.
Kropek, to raczej na pewno wina silenblocków, że Ci auto majta przy hamowaniu, i przyspieszaniu. Pewnie przy większej prędkości auto pływa. Czop wahacza lata po 1 cm w urwanej tuleji. Wymień to szybko, bo Ci opony kosi w czasie hamowania.
Jak Tyś zamocował ten wahacz na prasie że od góry dało się wprasować tą tuleje


Ja mam u siebie prasę 15t, i 150t nacisku. Każda z prostopadłym tłokiem do stołu.
Podkladalem wahacz stalowymi podkładami do prasy tak długo aż się siła tak rozkladala ze nie uciekał z pod niej. Właśnie to jest najdziwniejsze ze opon mi nie tło nigdy poza tym nie pływalo podczas ruszania, hamowania tylko tylko miałem ciągle drgania.
Druga tuleja czeka na mój powrót z urlopu i będzie zakaldana
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Druga tuleja czeka na mój powrót z urlopu i będzie zakaldana
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
byłem w sklepie i cena mnie przeraziła. za komplet przód febi i tył febi 175 euro 
ja kupie w polsce z wysyłką za 65 euro
tak jestem polakiem i mówie tu po polsku, kupuje ile moge w polsce, bo taniej bo wspieram polską gospodarke i nie lubie niemców. do polski mam tyle, że przez rządzących byłem zmuszony wyjechać i ciężko pracować na życie aby
ja kupie w polsce z wysyłką za 65 euro
tak jestem polakiem i mówie tu po polsku, kupuje ile moge w polsce, bo taniej bo wspieram polską gospodarke i nie lubie niemców. do polski mam tyle, że przez rządzących byłem zmuszony wyjechać i ciężko pracować na życie aby
żyło się lepiej:
Ostatnio edytowano 14 lip 2015, 23:02 przez Gamboa, łącznie edytowano 1 raz
A co nie stać cię mieszkasz w DE i jak każdy skąpisz szkoda słów! Wolę tego nie komentować...
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
A co am do tego ze mieszka w Niemczech ? kim ty kur jestes ze mu do portfela zagladasz ? Mamy wolny rynek, kazdy moze kupowac gdzie mu sie podoba. W leb sie puknij zanim napiszesz taki glupi, polaczkowy komentarz dotyczacy cudzych pieniedzy.
Thomsonicus napisał(a):Przejrzałem ostatnie 10 stron, ale nie natrafiłem na problem jak u mnie. Pewnie będzie znany![]()
W mojej Maździe 3, 1.6D '05 mam taki problem że autem "macha" kiedy się jeździ po nierównościach. Jest to taki efekt, że podczas najechania na np. wystającą studzienkę to autem szarpie na prawo-lewo, jakby po koleinach jechać. Mam wrażenie, że bardziej podczas najeżdżania tyłem na nierówności.
Koła są standardowe, 16 cali ze standardowym rozmiarem opon. Auto mam stosunkowo od niedawna i dopiero je poznaję, ale z zawiasem coś na pewno trzeba będzie wykombinować, bo przy najechaniu na nierówność przy 100 kmh jak autem szarpnie na boki to trochę niekomfortowo się jedzie. Tłuc to się nic nie tłucze, tylko te "machanie"...
Tak na przyszłość, gdyby miał ktoś podobny problem – machanie tyłem spowodowane jest złą zbieżnością z tyłu. U mnie po wymianie 'cukierków' z tyłu i sworzni wahaczy tylnych wewnętrznych jest OK. Oczywiście trzeba było ustawić zbieżność przód i tył. Koszt 530 zł wyszło.
Mam z tyłu zamontowane CTR. Płaciłem po 70zł za sztukę na tył. Dali mi 2 lata gwarancji, koleżka podbił pieczątka kartę. Ponoć dobra firma, ale też pierwszy raz się spotkałem. Generalnie wszystko będzie dobre, jeżeli nie kosztuje tyle co pół litra starogardzkiej za sztukę. Kupuj minimum tą średnią półkę. Lemforder to lider wśród zamienników, ale jest drogi i czasem warto kupić coś tańszego i też dobrego, jak np. MOOG.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Gamboa napisał(a):jakiej firmy łączniki stabilizatora są lepsze na przód : febi, lemforder czy jakieś ctr. gość poleca ctr ale nie wiem co to za firma.
Ja tylko napisze że firmy takie jak bmw (mam kuzyna przy na produkcji ) inne nie produkują części zamiennych dla swoich aut ( nie ma hal produkcyjnych ) tylko zlecają to odpowiednim firmom takim jak lemforder a one produkują tzw oryginalne części z logami tych firm a także mają prawo sprzedawać te części pod nazwą swojej firmy, często sa opinie w necie że ktoś dłużej jeździł na zamienniku niż na originale. bo różne firmy z potentatami podpisują umowy.
Co do samych łączników nie będzie aż takiej różnicy te firmy co wymieniłeś są ok.
Przy producentach typu lemforder czesto sa dwa scenariusze: część, która leci do Audi ma bardziej restrykcyjne procesy kontroli a także jest dodatkowo kontrolowana jużna miejscu w Audi, generalnie w całej grupie VW niż ta sama częśc trafiające jako częśc aftermarketowa
lub
mają drugą linie produkcyjną gdzie jest właśnie inna kontrola lub części nie są robione z taka specyfikacją jaką wymaga tego np grupa VW.
lub
mają drugą linie produkcyjną gdzie jest właśnie inna kontrola lub części nie są robione z taka specyfikacją jaką wymaga tego np grupa VW.
Raczej ta sama linia i raz pakują do pudełka marki xxx innym razem do pudełka swojego .
No nie, niektórzy producenci mają dwie linie. Robią standard i heavy duty, tuleje gumowe mają inny skład, zakres temperatury pracy jest większy etc.
Ty piszesz o czymś innym, co jest normalne, że tylko kilku globalnych producentów je produkuje dla róznych marek. Tak samo również producenci wspólpracują ze sobą uzupełniając i poszerzając wspólnie swoje oferty: SKF wspólpracuje z INA, obie firmy nie produkują wszystkiego dlatego też kupując rolkę SKF w pudełku jest INA, a biorąć łożysko z INy w pudełku jest SKF. Albo kupisz pompe INy a w środku AISIN.
Dopisano 22 lipca 2015, o 09:17:
Lemforder ma dwie linie i to info bezpośrednio z factory, bo Lem nie produkuje tylko Lema ale także inne tańsze dla swojej grupy, bo generalnie w całej grupie, fabryka Sachsa może uzupełniać produkcje tańszych amortyzatorów Boge.
Ty piszesz o czymś innym, co jest normalne, że tylko kilku globalnych producentów je produkuje dla róznych marek. Tak samo również producenci wspólpracują ze sobą uzupełniając i poszerzając wspólnie swoje oferty: SKF wspólpracuje z INA, obie firmy nie produkują wszystkiego dlatego też kupując rolkę SKF w pudełku jest INA, a biorąć łożysko z INy w pudełku jest SKF. Albo kupisz pompe INy a w środku AISIN.
Dopisano 22 lipca 2015, o 09:17:
Lemforder ma dwie linie i to info bezpośrednio z factory, bo Lem nie produkuje tylko Lema ale także inne tańsze dla swojej grupy, bo generalnie w całej grupie, fabryka Sachsa może uzupełniać produkcje tańszych amortyzatorów Boge.
To tak jak uslyszec, ze Kayaba robi dla Bilsteina.
CTR normalna, koreanska firma. Z opini to normalne, przyzwoite czesci, nie zaden japon parc, vmaxy czy inne chinskie brandy. Chyba najprostszym porównaniem to koreanski CTR jest taki sam jak niemiecki Febi czyli bez szału ani bez dramatu.
CTR normalna, koreanska firma. Z opini to normalne, przyzwoite czesci, nie zaden japon parc, vmaxy czy inne chinskie brandy. Chyba najprostszym porównaniem to koreanski CTR jest taki sam jak niemiecki Febi czyli bez szału ani bez dramatu.
Ja od zawsze i nadal mam stycznosc z motoryzacją raczej niemiecką, mazda pojawiła się tylko raczej rozsądny wybór w danej cenie i z tego co przez ostatnie lata zaobserwowałem to niestety mniej niemieckich zamienników
planuje zrobic kompleksowo zawieche, chciałem wziąć dosłownie cały przód od lemfordera bo to taki typowy pewniak jeśli chodzi o zamienniki no ale nie ma wszystkiego
Więc bazując na doświadczeniu to co sięda to brać z Lemfordera, Boge, TRW, Moog
troche gorzej może wypaść Febi bo to taki dosyć budżetowy segment, żeby nie powiedzieć że u Niemców Febi to jak u nas Kager czy jakieś Yamato tylko u nich robione więc zachowane jest minimum przyzwoitości
Znajomi montowali CTR i trudno siędoszukać czegoś złego, końcówki drążków poprostu działają i są ok.
Obok Febiego w równej lini stawiam Impergoma, Monroe.
Wszystkie wynalazki typu Yamato, "Japon Parc", 4max, kager omijam szerokim łukiem bo to są brandy włąsne dużych hurtowni typu IC, Fota które są zamawiane w większości wypadków w Azji i ich jakość jest adekwatna do ceny. Czasami nikt nie robi zamienników i poduszki silnika masz u siebie w sklepie tylko Yamato. Jest jeszcze ted gum ale ponoć ludzie narzekają, jest troche mniej dostępny Febest – u mnie akurat padło że albo yamato albo ASO więc nie wybrzydzałem ale bywały przypadki że szybko pękały więc osobiście nie polecam, jak ktoś nie ma czasu na szukanie albo zamiennik występuje tylko w katalogu taniej marki własnej no to czasami wyjścia nie ma.
To tyle jeśli chodzi o znanych producentów elementów zawiechy o których coś wiem z oficjalnych i nieoficjalnych źródeł i które na przestrzeni lat stosuje.
Jest jeszcze niemieckie MAPCO, o którym za dużo nie wiem, opinie w necie typowe czyli albo wszystko działa albo tureccy chińczycy od strny eskimoskiego stryja z bratem ciotecznym z jamajki produkują to z drewna i wszystko nie działa.
Prawdopodobnie z ciekawośći zrobię cały zawias na tym MAPCO i zobaczymy czy to taki odpowiednik Febiego czy może bardziej się przykładają do produkcji i jakości.
MAPCO oficjalnie podaje że ma dwie linie i robi standard zamiennik OE oraz wersje HD.
Lemforder np wersje HD ma ukryte po katalogach i trzeba specjalnie sciągać z Niemiec bo u nas nikt tego nie oferuje.
planuje zrobic kompleksowo zawieche, chciałem wziąć dosłownie cały przód od lemfordera bo to taki typowy pewniak jeśli chodzi o zamienniki no ale nie ma wszystkiego
Więc bazując na doświadczeniu to co sięda to brać z Lemfordera, Boge, TRW, Moog
troche gorzej może wypaść Febi bo to taki dosyć budżetowy segment, żeby nie powiedzieć że u Niemców Febi to jak u nas Kager czy jakieś Yamato tylko u nich robione więc zachowane jest minimum przyzwoitości
Znajomi montowali CTR i trudno siędoszukać czegoś złego, końcówki drążków poprostu działają i są ok.
Obok Febiego w równej lini stawiam Impergoma, Monroe.
Wszystkie wynalazki typu Yamato, "Japon Parc", 4max, kager omijam szerokim łukiem bo to są brandy włąsne dużych hurtowni typu IC, Fota które są zamawiane w większości wypadków w Azji i ich jakość jest adekwatna do ceny. Czasami nikt nie robi zamienników i poduszki silnika masz u siebie w sklepie tylko Yamato. Jest jeszcze ted gum ale ponoć ludzie narzekają, jest troche mniej dostępny Febest – u mnie akurat padło że albo yamato albo ASO więc nie wybrzydzałem ale bywały przypadki że szybko pękały więc osobiście nie polecam, jak ktoś nie ma czasu na szukanie albo zamiennik występuje tylko w katalogu taniej marki własnej no to czasami wyjścia nie ma.
To tyle jeśli chodzi o znanych producentów elementów zawiechy o których coś wiem z oficjalnych i nieoficjalnych źródeł i które na przestrzeni lat stosuje.
Jest jeszcze niemieckie MAPCO, o którym za dużo nie wiem, opinie w necie typowe czyli albo wszystko działa albo tureccy chińczycy od strny eskimoskiego stryja z bratem ciotecznym z jamajki produkują to z drewna i wszystko nie działa.
Prawdopodobnie z ciekawośći zrobię cały zawias na tym MAPCO i zobaczymy czy to taki odpowiednik Febiego czy może bardziej się przykładają do produkcji i jakości.
MAPCO oficjalnie podaje że ma dwie linie i robi standard zamiennik OE oraz wersje HD.
Lemforder np wersje HD ma ukryte po katalogach i trzeba specjalnie sciągać z Niemiec bo u nas nikt tego nie oferuje.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości