Kody błedów i możliwe przyczyny- zawór EGR

Postprzez Girdian » 13 lip 2015, 13:22

Witam, ostatnio 2 razy zdarzył się następujący problem: Podczas jazdy następuje spadek mocy, ciężko wejść powyżej 3 tys obrotów, brak świecącej kontrolki silnika na desce rozdzielczej, po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu można jechać dalej.

Ostatnio zakupiłem interface OBD2, korzystam z programu TORQUE, wyskoczyły następujące błędy:
P1412- zablokowany EGR, z tego co wyczytałem to w pozycji zamkniętej
P2458- regeneracja DPF, mała ilość płynu katalitycznego?
P0490- ponownie EGR
P193B- czujnik położenia pedału gazu
P1936- czujnik położenia pedału sprzęgła
P1935- przełącznik BOO

Z programu OBD Car Doctor:
U0073- błąd komunikacji?
P1934- pomiar prędkości pojazdu
P042F- EGR zablokowany zamknięty
P0500- problem z pomiarem prędkości pojazdu

Czemu dwa różne programy pokazują różne błędy?
Mam instrukcję z kodami błędów, ale może ktoś się spotkał z taką mieszanką wcześniej (podobny temat: viewtopic.php?t=77869)

Miałem wymienianą lewą tylną piastę, możliwe że nie zrobili wszystkiego co należy, stąd błąd dotyczący pomiaru prędkości pojazdu i ABS?

EGR czyściłem rok temu, chciałem to zrobić ponownie, ale jedna z główek długich śrub się obrobiła, muszę jakoś nią się zająć.

Może kwestia elektryki, styki gdzieś zwierają, stąd takie błędy dotyczące położenia pedałów?

Znajomy polecił mi mazvagtech w mysłowicach, jako ludzi ogarniętych, natknąłem się na nich też na forum, ale chciałbym mieć pojęcie, co to może być z Waszego doświadczenia.
Ostatnio edytowano 14 lip 2015, 19:21 przez Girdian, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 16:26
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 109 KM HB

Postprzez widmo82 » 13 lip 2015, 14:27

po skasowaniu co wrociło?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Girdian » 13 lip 2015, 15:38

Tak, właśnie wróciłem od mechanika, podpięli swój interface, wróciły błędy związane z EGR po wykasowaniu wszystkiego przez mnie. Proponują wymianę zaworu EGR. Dodatkowo pytali kiedy był wymieniany akumulator, podobno przy słabym akumulatorze komputer lubi wyrzucać błędy- ale wymieniany był niecałe 2 lata temu.

Błędy które po powrocie od nich się wyświetlają to:
P0500
P1934
U0073
P042E- jedyna zmiana, że w pozycji otwartej a nie zamkniętej
P1412
P0489- jak wyżej
P193B
P1936
P1935
U0416

Ale teraz mazda jedzie bez zadławienia...
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 16:26
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 109 KM HB

Postprzez uszol90 » 14 lip 2015, 12:24

Wyczyść ten nieszczęsny EGR i sprawdź co się będzie działo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Girdian » 14 lip 2015, 18:24

Udało mi się odkręcić tą obrobioną szpilkę, uprzednio wczoraj podawszy jej dawkę WD40.
EGR w części mechanicznej wokół grzybka nie był bardzo brudny, ale za to przekładnia była pełna pyłu, tak samo jak i wnętrze elektromagnesu wraz ze stykami od wtyczki wewnątrz obudowy- co pewnie odpowiadało też za ewentualne zacięcia zaworu.

Póki co na krótkim ruchu próbnym odpalając silnik i kilka razy go przegazowując nie wyskoczyły żadne błędy <spoko> Jadę teraz na jazdę próbną, dam znać, czy coś się zmieni, jeśli nie, to lista błędów z posta pierwszego oraz trzeciego może komuś się przydać jako namiar gdzie szukać problemu :)

Najlepiej zacząć szukać wśród rzeczy najbardziej oczywistych...

Dopisano 14 lip 2015, 18:55:

P2458- jedyny błąd, który wrócił podczas tej krótkiej przejażdżki, jeśli tak zostanie to można to uznać za sukces.

Wydaje mi się, że łagodniej silnik teraz się wyłącza (bez trzepania na samym końcu), i jakoś inaczej brzmi, chyba, że dosłuchuje nie wiadomo czego :)
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 16:26
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 109 KM HB

Postprzez uszol90 » 15 lip 2015, 07:26

No to sukces! ;)
P2458 – będzie powracał jeśli filtr się nie wypala "do końca" tak zauważyłem u siebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323