Kalibracja wtryskiwaczy numer przewodu , vacu pompa, turbo

Postprzez jarossis » 12 lip 2015, 12:49

Witam,
Mam parę pytań odnośnie mazdy 6 GY 2.0 2004 r.

1. Jestem po wymianie podkładek pod wtryskami. Przy okazji oddałem je do sprawdzenia i okazało się że wtrysk na 2 i 4 cylindrze nie trzyma ciśnienia. Oczywiście wymieniłem je na sprawne wtryskiwacze. Udało mi się zakupić jeden wtryskiwacz z takim samym numerem jak poprzedni. Niestety drugi wtryskiwacz miał numer 12 ja natomiast kupiłem wtryskiwacz z numerem 13. Po wymianie silnik ładnie chodzi jednak za nic nie chce przejść kalibracji wtryskiwaczy w forscanie. Gaśnie w trakcie kalibracji lub forscan wywala błąd. Czy jest możliwość , że jest to spowodowane niewłaściwym kablem ołporowym ??
Warunki jakie utrzymywałem przy kalibracji to
Temperatura powietrza
Temperatura płynu chłodzącego
Temperatura paliwa
Zaciągnięty ręczny
Brak błędów

2. Przy 2000-2200 obrotach strasznie grzechocze mi vacu pompa. Poczytałem trochę na forum i chciałbym potwierdzić czy jedyną możliwością naprawy jest wymiana łącznika ( prawie 500 zł) ?? Niektórzy toczyli obudowę a jeszcze inni dawali podkładkę, czy to coś dawało ??

3. Mazda ostatnio nie zbiera się tak jak kiedyś. Przy 2500-3000 obrotach nie czuć już tak turbiny jak kiedyś. Dodatkowo auto strasznie dymi na czarno. Czy jest to możliwe że grzechocząca pompa vacu ma taki wpływ na turbinę ??? Dodam że w okolicach intercoolera przy łączeniach z węzami gumowymi wyleciało dużo oleju, ale powodem tego były źle przykręcone opaski. Już to poprawiłem.

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi. :)
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Postprzez MrShaleck » 12 lip 2015, 15:03

jarossis napisał(a):Czy jest to możliwe że grzechocząca pompa vacu ma taki wpływ na turbinę ?


To nie powinno mieć wpływu, bo pompa sobie rechocze ale cały czas podciśnienia obsługuje z odpowiednia (przynajmniej w założeniu) siłą.

jarossis napisał(a):odam że w okolicach intercoolera przy łączeniach z węzami gumowymi wyleciało dużo oleju, ale powodem tego były źle przykręcone opaski.


Nieszczelny dolot=zła dwka=dym
ALE bez kalibracji wtrysków też może dymić. No i kwestia czy aby na pewno nowy wtrysk(podejrzewam, że kupiłeś używkę) jest na pewno dobry, czy nie przelewa.

Ktoś w dziale GH pisał, że trzeba po wymianie wtrysków je komputerowi NADPISAĆ (nowy numer wtrysku wpisać komputerowi) co jest możliwe w Forscanie, bo niektórym bez tego nie chciało własnie przejść kalibracji.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez jarossis » 12 lip 2015, 20:38

Dzięki za szybką odpowiedz,
Tak kupiłem używane wtryski ale odrazu oddałem je do sprawdzenia i według zakładu były ok..

Pamiętam że kiedyś w forscanie miałem możliwość ustawiania kodów wtryskiwaczy. Teraz mam najnowszą wersje i jedyna opcja serwisowa jaką mam to kalibracja wtryskiwaczy. O co chodzi ???

Dodatkowo dziś zauważyłem że przy ruszaniu wtryski strasznie klekoczą. Po złożeniu i w trakcie jazdy testowej było ok.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Postprzez MrShaleck » 13 lip 2015, 23:49

Ja działałem tylko raz na FORSCANie i to podpinałem go pod inne auto niż Mazda więc ciężko mi powiedzieć. Może musisz spróbować jakiejś starszej wersji. Sprawdź w dziale GH co piszą, tam jest o Forscanie dużo więcej informacji :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez jarossis » 14 lip 2015, 22:51

Jutro ma mi przyjść przewód oporowy o tym samym numerze co wtrysk, i od razu próbuje zrobić kalibracje.
Jednak martwi mnie cały czas problem tego stukania. Po złożeniu wszystko perfekt wtryski nie klepały. Następnego dnia ruszam i przy 1400-1500 obrotów słychać klekotanie/stukanie. I to tylko na tym zakresie. Na luzie trochę mniej, przy obciążeniu słychać bardziej. Czy możliwe że to kwestia kalibracji ??
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Postprzez MrShaleck » 16 lip 2015, 10:00

Może, a może źle był zregenerowany ten wtrysk który kupileś. Ewentualnie zanieczyszczenie w układzie. Przy wymianie wtrysków powinno się czyścic układ paliwowy.

Wracając do kalibracji – wczoraj bawiłem się chwile FORScanem. Nie mam odczytu z 2 wtryskiwaczy, ale kalibracja przeszła na wszystkich 4. Podobno zdarza się i tak.

Efekt faktycznie jest szokujący. Nie pamiętam kiedy te auto było tak ciche. No i dół lepiej pracuje.
Nie mogłem jednak ocenić dymienia, bo ciemno było już :)

Nie bangał mi z samochodem ELMem na FS po kablu (v1.4) ale mam też Bluetooth v1.5 i z nim działał -mowa o najnowszym FS.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez jarossis » 17 lip 2015, 22:22

Kurcze, nie wiem co robic. Auto caly czas klekocze przy 1400-1500 obrotow. Wymieniłem przewód oporowy. Kalibracja nadal jest przerywana
Najdziwniejsze jest to, że wszystkie korekty mają wartoś 0 oprócz wtrysku nr2 który był teraz wymieniany. U niego korekta waha się między 4 a 5 tylko czy to zostało po tym poprzednim wtrysku czy ten też jest walnięty....

Co masz na myśli pisząc że trzeba czyścić układ paliwowy?
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Postprzez MrShaleck » 18 lip 2015, 15:47

Serwisy oferują czyszczenie układu paliwowego czyli pompy wtryskowej, przewodów, baku itd.
Teoretycznie powinno się to zrobić przy wymianie wtrysków aby któryś nowy się nie zapchał od jakiegoś syfu w układzie.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6