Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

Postprzez widmo82 » 11 maja 2015, 19:32

2:40 szczere podsumowanie całej sytuacji ;(
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez MariuS » 11 maja 2015, 19:42

Smutne <oczy>

Może i się nie znam. Ale może po prostu wsadzić seryjne 2,2 którego jest pod dostatkiem a ceny ~1,5k zł i cieszyć się jazdą bolidem który i z tym silnikiem potrafi zadziwić gdzie jego miejsce – na winklach.
A odpowiedzialność osoby która składała silnik? Przecież to auto ledwo co wyjechało z garażu... Jakaś rekompensata??
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Szyna » 11 maja 2015, 20:27

Pogadaj z Mateuszem on przecież robił swapa wiec jego 2,2 będzie zbędne, a na pewno się dogadacie :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez pawcio1017 » 11 maja 2015, 21:27

MariuS napisał(a):A odpowiedzialność osoby która składała silnik? Przecież to auto ledwo co wyjechało z garażu... Jakaś rekompensata??


Będąc w podobnej sytuacji też jestem ciekaw jak się sprawa ma w tej kwestii u Piwa <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Bartg » 11 maja 2015, 21:53

Jak było na gębę nie u znajomego to podejrzewam, że pójdzie tekst "Panie to trzeba docierać odpowiednio" i tyle będzie, niestety tak to w Polsce wygląda najczęściej :(
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez onyx » 12 maja 2015, 01:38

Ja nie mam ochoty nikogo bronić, ani atakować. Jednak nasuwa mi się pytanie: czy auto było "dotarte" bo jakoś lekko przed zlotem zostało odebrane i na jakiej oliwie było upalane, ustawienia wałków? Kwestie strojenia pomijam, ale AFR dobrze by było znać – nawet w NA.
Więc zanim się poruszy kwestie gwarancji należałoby mieć ku temu podstawy.

Przykro mi Piwo, że awaria pokrzyżowała Ci zabawę na zlocie, bardzo Ci kibicowałem mocno z projektem. Ale kompletnie nie rozumiem tego powrotu na kołach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez piwo » 12 maja 2015, 06:01

powrot na lawecie 3 tys zl. dzownilem za laweta 5,9zl za km a droga wiadomo ponad 450km.
wolalem zaryzykowac bo nie mam nawet 1000zl teraz na samochod. wole nie miec opla przez rok niz teraz wykladac dodatkowo 1000zl. co do oleju to zalany byl najtanszy lotos mineral, a co docierania auto przejechalo z odcinka ustawiona na 4000obrotow okolo 550km.
ja tam sie nie napinam. kiedys auta jezdzily tylko na mineralu i nie kojarze by jakos panewki bardziej sie obracaly. zreszta mialem docierac na ostro wg zalecen i tak zrobilem.
co do wyniku to auto zrobilo 13,806s na cwiare gdzie nie bylo strojone wczesniej na hamce czyli auto nie przeszlo regulacji walkow czy zaplonu. potencjal takiego silnika widac jest spory z szansa na 13,5.
oczywiscie do k20 czy turbiakow to daleka droga ale w sumie i tak nie tak zle.
Załączniki
trening czaplinek 2015.png
Ostatnio edytowano 12 maja 2015, 10:02 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4887 (271/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez onyx » 12 maja 2015, 09:15

No nie mów że wynajęcie auto-lawety czy przyczepy to 6tys, byś wrócił nawet w następny weekend po auto i byłoby co ratować – a teraz to sam wiesz :( Jadąc w taką trasę bym tylko ryzykował jakby silnik nie przedstawiał dla mnie żadnej wartości – był śmieciem, którego i tak będę zmieniać, a nie nowo złożony motor.

Nie ma co porównywać aut z ubiegłej epoki i tego że jeździły na takim oleju. Na docierkę olej spoko, ale to docieranie na ostro nigdy do mnie nie przemawiało – i nie mam tu na myśli poziomu odcinki. Wg mnie silnik dociera się w pełnym zakresie obr, ale nie przy maks obciążeniach i WOT, sporo hamowania silnikiem i jazda bardziej po mieście. Bo jednostajna jazda w trasie nie jest dobrym na to sposobem – mało zmieniające się obciążenia. Przejechałbym tak 800-1000km i dopiero olej docelowy i wstawianie ;)

Mam nadzieję, że szybko poskładasz auto mimo Twoich wątpliwości, czasy robiłeś bardzo fajne. Powodzenia <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mlody1921 » 19 maja 2015, 23:50

Kurde szkoda włożonej pracy i kasy, jakies fatum na zlocie panowało, wiem że 2,2 lekkie, potencjał jest ale chyba bym już nie ryzykował, może warto pomyśleć o b204 albo z20leh, c20let i zapomnieć o awariach a walczyć z prowadzeniem cieszyć sie choćby jazdą bokiem .... masz racje wstaw go pod pokrowiec, ochłodnij odpocznij chęci same wrócą
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez sylwia323F » 11 lip 2015, 11:04

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 18:20
Posty: 807 (55/36)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez Gib » 11 lip 2015, 13:41

<rotfl>
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 12 lip 2015, 01:18

skoro Sylwia sobie robi jaja, to znak że coś się dzieje <czarodziej>

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Szyna » 12 lip 2015, 12:31

Chyba wesele się udało skoro coś w temacie się ruszyło <lol>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez sylwia323F » 14 lip 2015, 17:51

Oj udało się hehe. Nawet ja mam ochotę pojeździć Opelem :D <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 18:20
Posty: 807 (55/36)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez onyx » 14 lip 2015, 19:20

Sylwia to co będzie? ;) C20XE czy łopla motorownie już be? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 14 lip 2015, 19:21

Y32SE
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 14 lip 2015, 19:24

Gib napisał(a):Y32SE


Ciężki wielki klocek :P Zaburzy tylko prowadzenie się auta. Odpowiednio zbudowane c20 będzie zdecydowanie lepsze do charakteru auta i zdecydowanie mniej rzeźby żeby go wsadzić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez sylwia323F » 14 lip 2015, 21:19

Będzie oczywiście dla mnie piękna czerwona Mazda z silnikiem 2 l oczywiście w kolorze czerwonym <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 18:20
Posty: 807 (55/36)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez Gib » 14 lip 2015, 23:03

onyx napisał(a):
Gib napisał(a):Y32SE


Ciężki wielki klocek :P Zaburzy tylko prowadzenie się auta. Odpowiednio zbudowane c20 będzie zdecydowanie lepsze do charakteru auta i zdecydowanie mniej rzeźby żeby go wsadzić ;)


Aluminiowe V6 jest cięzkie i wielkie? Może jest trochę rozłożyste ku górze ale tam gdzie się kończy C20 tam się zaczynają Vki :P Nawet moje X25 ile znasz C20XE z mocą powyżej 200 KM? on Nm nie wspomnę bo nie ma o czym.

Mówisz że 4cylindrówka z A45 lepiej się sprawdzi niż V10 w gallardo? Mniej zaburzy rozkład mas? Oooo albo K20 + mody do NSXa co?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 15 lip 2015, 00:32

Porównaj sobie jeszcze wysokości tych silników i gabaryt do komory w lotusie/speedsterze ;) Jak szczelnie zabudujesz tę komorę to zaczną się również problemy z oddawaniem temperatury i przeboje z wypadaniem zapłonów, grzaniem wody, itd. A sam rozkład mas ulegnie przesunięciu ku tyłowi z tendencją do wyłażenia nad tylną oś.
W tym aucie nadmiar Nm wpłynie tylko niekorzystnie na osiągane czasy na zakrętach. Tu potrzebna jest spora moc i dobra krótka skrzynia. Więc ta Twoja analogia Giba jest trochę z <dupa> ;)

P.S. Kilka znam wyobraź sobie :) i to widzianych na własne oczy i dotykanych :P Żeby było ciekawiej moce osiągane bez ITB i grubszej rzeźby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy