Szarpanie na Pb i LPG , wibracje silnika , brak mocy.
Strona 1 z 1
Kilka dni temu podczas jazdy zaczęło delikatnie poszarpywać. Jako że jechalem na oparach LPG skojarzyłem to z tym faktem. Niestety po zatankowaniu do pełna objawy nie ustały. Najbardziej szarpie podczas przyśpieszania w przedziale 1500-3500 , szczególnie przy dużym obciążeniu silnika np. pod górkę lub na niskim biegu przy dynamiczniejszym depnięciu na gaz. Na Pb objawy podobne ale słabiej wyczuwalne. Podejrzewam układ zapłonowy bo podobno LPG jest bardziej wrażliwy na jego niedomagania.
Świece Denso irydowe wymienione około 10 000 km temu.
Zauważyłem że silnik ma dosyć duże wibracje, oraz tłusty klejący nalot w rurze przed przepustnicą ( plama )
Jakieś pomysły ? Ktoś w Was miał podobne objawy ?
Świece Denso irydowe wymienione około 10 000 km temu.
Zauważyłem że silnik ma dosyć duże wibracje, oraz tłusty klejący nalot w rurze przed przepustnicą ( plama )
Jakieś pomysły ? Ktoś w Was miał podobne objawy ?
- Od: 5 maja 2013, 16:14
- Posty: 19
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas
Byłem dziś u diagnosty na kompie i powiedział że parametry pracy bez obciążenia w pełnym zakresie obrotów są jak w nowym samochodzie. Zasugerował że wina leży prawdopodobnie po stronie instalacji LPG. Jeszcze w tym tygodniu podjadę do gazownika i napiszę co i jak.
- Od: 5 maja 2013, 16:14
- Posty: 19
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas
guzzler napisał(a):diagnosty na kompie i powiedział że parametry pracy bez obciążenia w pełnym zakresie obrotów są jak w nowym samochodzie. Zasugerował że wina leży prawdopodobnie po stronie instalacji LPG.
Nie rozumiem


-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Już wyjaśniam. Robione były pomiary statyczne i tam wyszło wszystko dobrze tzn. wykluczono winę ukladu zapłonowego , dolotowego itp. Prawdopodobnie przez kłopoty z instalką LPG rozjechała się trochę mapa Pb i stąd czasami chwilowe szarpnięcia ( lekkie ) na benzynie.
- Od: 5 maja 2013, 16:14
- Posty: 19
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas
brodaM6 napisał(a):Nie ma w 2006 takiego czegoś jak kable
Racja – polift
Niemniej dalej stawiam na układ zapłonowy.
:guzzler
Jeśli na Pb i LPG te same objawy, to raczej nie będzie to wina układu paliwowego...
Poza tym pomiary statyczne, to są jak rozumiem z definicji, robione bez obciążenia silnika i na wolnych obrotach, czyli w sytuacji, w której Twój problem nie występuje.
Szarpanie o którym piszesz pojawia się w wielu wątkach na forum, a ja sam to przerabiałem u siebie (w przedliftowym silniku) – obstawiam układ zapłonowy.
Daj znać, co to było.
lysy2 napisał(a):Niemniej dalej stawiam na układ zapłonowy.
Może być. Ale szarpnięcia może tez powodować sonda lambda.
Ja jeszcze nie spotkałem się z czymś takim jak lpg roztraja mapy pb.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
UPDATE.
Byłem u gazownika. Wymienił filtry oraz wyczyścił wtryski które były mocno zabrudzone. Po tej operacji silnik zaczął pracować równo. Skontrolował parametry gazu na kompie i stwierdził że "gitara" i żebym się przejechał na próbę. Niestety nadal szarpał. Podpiął swoje zabawki i w drogę regulować. Przejechaliśmy około 30 km podczas których gościu stawał na głowie żeby było dobrze. Chwilami nawet nie szarpał ale po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu problem powracał. Facet stwierdził że ze swojej strony wyczerpał możiwości korekt i żebym sprawdził cewki. Nabyłem jedną cewkę na alledrogo i dzisiaj po kolei podmieniałem cewka po cewce. I dalej lipa , szarpie podczas przyśpieszania między 2k a 3k rpm.
Już nie wiem co dalej, problem pojawił się nagle podczas jazdy.
Macie jeszcze jakieś pomysły

Byłem u gazownika. Wymienił filtry oraz wyczyścił wtryski które były mocno zabrudzone. Po tej operacji silnik zaczął pracować równo. Skontrolował parametry gazu na kompie i stwierdził że "gitara" i żebym się przejechał na próbę. Niestety nadal szarpał. Podpiął swoje zabawki i w drogę regulować. Przejechaliśmy około 30 km podczas których gościu stawał na głowie żeby było dobrze. Chwilami nawet nie szarpał ale po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu problem powracał. Facet stwierdził że ze swojej strony wyczerpał możiwości korekt i żebym sprawdził cewki. Nabyłem jedną cewkę na alledrogo i dzisiaj po kolei podmieniałem cewka po cewce. I dalej lipa , szarpie podczas przyśpieszania między 2k a 3k rpm.
Już nie wiem co dalej, problem pojawił się nagle podczas jazdy.
Macie jeszcze jakieś pomysły
- Od: 5 maja 2013, 16:14
- Posty: 19
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas
Miałem podobny problem z szarpaniem podczas przyspieszania w zakresie 2000 do 3500 obrotów, tak samo na benzynie i LPG. Czasem wywalało błąd P2177. Uszkodzona okazała się sonda regulacyjna. Nowa to koszt ok 1100 pln, używaną kupiłem za 50 + 16 pln przesyłka i śmiga. Żadne testy nie pokazały niedomagania sondy, walczyłem z problemem kilka miesięcy.
Pozwolę sobie zacytować "
Sondę zostawił bym na koniec
dobrzyn22 napisał(a):P2177 : Układ przygotowania mieszanki paliwa – mieszanka uboga podczas jazdy lub przyspieszania
P2187 : Układ przygotowania mieszanki paliwa – mieszanka uboga na biegu jałowym
Układ będzie pracował na mieszance ubogiej, gdy wtryskiwacz nie dostarcza wystarczającej ilości paliwa.
Stan mieszanki ubogiej może występować przy dużym zapotrzebowaniu na paliwo, gdy pompa paliwa nie nadąża z podawaniem wystarczającej ilości paliwa, na skutek zapchania filtra paliwa lub niedrożności przewodu paliwowego.
czyli resumując,kilka możliwych przyczyn:
-zanieczyszczone paliwo
-zapchany filtr paliwa
-załamane,lub niewłaściwie podłączone przewody paliwowe
-padająca pompa paliwa
-sonda lambda??
Sondę zostawił bym na koniec
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6