Mazda3 (BK) – Opony letnie (dyskusja)
może i masz racje ale jak spojrzysz na paramtetry i cene tej opony to zobaczysz że opona jest godna polecenia i nie jest byle szajsem. Ja osobiscie nie jeżdże na takiej bo w moim rozmiarze nie wystepuje ale paru gosci jezdzi i sa zadwoleni. Pozdrawaim
Dopisano 1 cze 2015, 14:28:
wez sobie też poprawke ze za np grupa goodyear robi opony juz praktycznie wszedzie i jakość spada. Wiec czasem warto poszukać czegoś nowego
Dopisano 1 cze 2015, 14:28:
wez sobie też poprawke ze za np grupa goodyear robi opony juz praktycznie wszedzie i jakość spada. Wiec czasem warto poszukać czegoś nowego
-
dawidkoziolek
Miałem na lanosie HP 185/60 R14 z tego co pamiętam. Nie powiem, że były ciche, ale nie były też wyjątkowo głośne. Na suchym bardzo dobrze, a na mokrym rewelacja. Zrobiłem na nich jakieś 30 tys w 2 lata i auto poszło na sprzedaż.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Miałem ten sam dylemat niedawno i wybrałem pierwszą opcję. Nie było żadnych przesłanek determinujących taki wybór, oprócz ogólnie dostępnych opinii. To był strzał, ale po przejechaniu ponad 5 tys. km jestem zadowolony. Na pewno są bardzo ciche i mają niewielkie opory toczenia. 
wydziargane na petrowym SGS4
wydziargane na petrowym SGS4
Coś mi sie zdaje, ze jeśli opona jest cicha i ma niewielkie opory toczenia to raczej jest miekka i szybciej sie konczy ;/
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Tego, jak szybko się kończy dowiem się zapewne za jakiś czas, po sezonie, albo dwóch. Dlatego na razie nic nie piszę o tym parametrze. 
wydziargane na petrowym SGS4
wydziargane na petrowym SGS4
Odradza się jazdę na oponach o różnej głębokości bieżnika. Pytanie jest jak duża różnica może być akceptowalna? 5mm? 15mm 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
hmm nie widziałem opony do osobówki która ma 15mm
natomiast różnice w głębokości bieżnika moga być byle na 1osi prawa i lewa były takie same. Według testów bezpieczna eksploatacja opony to 4mm( wiadomo przepisy dopuszczają 1.6 mm) nowa to 8 do 9mm. Osobiście mam 2 nowe i 2 latki z bieżnikiem 5 do 6mm.
Mam aktualnie dunlop Sp Sport 2050 z 09r. 205/50/17 Odradzam są tak głośne jakby się na samej obręczy jechało mimo że wyciszałem nadkola konserwacją kauczukową. Bieżnik mam około 6mm ale są wyząbkowane. było to od samego początku jak kupiłem samochód bo widocznie ktoś założył by je pchnąć z samochodem. Na zimę mam Michelin Alpin 16" i jest uboga cisza. Szukałem informacji na temat tych opon i podobno tak się w tym modelu opon dzieję z czasem i z zużyciem bieżnika, więc odradzam, a jest to na tyle upierdliwe że już mam zamówione nowe Michelin primacy 3.
digidy miałem na myśli różnicę w głębokości bieżnika 0,5mm 1.5mm 
I w grę wchodzi róznica jednej opony w stosunku do pozostałych. Chodzi o to, że wulkanizator uszkodził mi oponę i znalazłem używke, która jest z głebszym bieznikiem o ok 0,5mm i zastanawiam sie czy będzie mnie ściągać czy nie. Czytalem, ze jak się załozy na tył to mniejsze ryzyko sciagania, ale nie doszperałem sie jaka różnica może powodować ściaganie. Chcę uniknąc zakupu 2 nowych bo to spory koszt.
I w grę wchodzi róznica jednej opony w stosunku do pozostałych. Chodzi o to, że wulkanizator uszkodził mi oponę i znalazłem używke, która jest z głebszym bieznikiem o ok 0,5mm i zastanawiam sie czy będzie mnie ściągać czy nie. Czytalem, ze jak się załozy na tył to mniejsze ryzyko sciagania, ale nie doszperałem sie jaka różnica może powodować ściaganie. Chcę uniknąc zakupu 2 nowych bo to spory koszt.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
W listopadzie 2012 r, przy przebiegu 98200 km, kupilem nowy komplet opon zimowych R16 205/55. Pech chciał, że po przejechaniu na nich ponad 47 tys. w lutym 2014 r. rozciąłem prawą przednią oponę. Też szukałem jakiejś przechodzonej używki w dobrym stanie do kompletu. Nie znalazłem odpowiedniej, kupiłem więc nową i założyłem w miejsce zniszczonej. Przejeździłem tak do końca zimy.
W sezonie 2014/2015 wrzuciłem ją na tył i przejeździłem cały sezon. Żadnych niepokojących objawów, w tym ściągania na jedną stronę nie zauważyłem.
wydziargane na petrowym SGS4
W sezonie 2014/2015 wrzuciłem ją na tył i przejeździłem cały sezon. Żadnych niepokojących objawów, w tym ściągania na jedną stronę nie zauważyłem.
wydziargane na petrowym SGS4
Jednak nie ominą mnie oponki letnie w tym roku – Bridgestone'y jednak zbyt łyse i głośne a parę tras się szykuje. Generalnie wybór już właściwie się dokonał, choć ostatnio pojawił się "czarny koń" bardzo polecany przez znajomego – mianowicie Fulda EcoControl – ma ktoś jakieś doświadczenia/przemyślenia itp – jak tak to proszę o info... Niby nieco gorzej na mokrym i nieco gorsza "ekonomia" (opory toczenia) niż "półka premium" brytyjsko-amerykańskiego koncernu, ale cichsze (wedle etykiety)...
czy uważacie, że szkoda sobie
zawracać i... zostać przy jedynie słusznym dylemacie, a właściwie jego braku czyli Dunlop lub Goodyear co właściwie różnicy nie robi prawie żadnej.
Mowa oczywiście o BluResponse i EfficientGrip Performance – parametry wiadomo: 205/55R16 91V do M3
czy uważacie, że szkoda sobie

Mowa oczywiście o BluResponse i EfficientGrip Performance – parametry wiadomo: 205/55R16 91V do M3
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Od miesiąca jeżdzę na goodyear EffGrip Performance 205/50R17 93W XL i jak do tej pory zrobiłem na nich około 4tys km, co do odczuć sa naprawdę ciche
ale wydają sie być trochę miękkie. Dobrze radzi sobie tez z woda i nie ciągnie na kaluzach
Ogolnie moim zdaniem godne polecenia

Ogolnie moim zdaniem godne polecenia

- Od: 16 cze 2015, 01:40
- Posty: 4
- Skąd: Southampton
- Auto: Mazda3 BK LF '06 2.0 TOP SPORT
Od wiosny mam uniroyal rain sport 3
Niestety przy obecnych temp. 30*C stają się nieco głośniejsze poza tym dalej twierdzę że rewelka
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Niestety przy obecnych temp. 30*C stają się nieco głośniejsze poza tym dalej twierdzę że rewelka
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości