Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez tadziol » 25 cze 2015, 22:14

brodaM6 napisał(a):Dexelia wciagalo 1L/10tys,

po ilości silników jakie "zajechały" się na "panie tylko ori olej mazdy lałem",które miałem okazję naprawiać twierdzę,że ten olej nie lubi się z tymi silnikami.albo na odwrót,jak kto lubi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Krzysiek1980 » 26 cze 2015, 06:27

No i właśnie Tadziol wszyscy na ogół klepią regułkę " Lejcie to co zaleca producent, bo on wie najlepiej", tylko jak już pisałem ten sam producent zaleca lać Dexalię i wymieniać olej po 20 tys km, więc jak można traktować te zalecenia poważnie i uważać że to dobre dla silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez marcin255 » 26 cze 2015, 08:11

Przez okres gwarancji będzie Ok i o to chodzi :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez CLAU » 26 cze 2015, 09:43

Krzysiek1980 napisał(a):No i właśnie Tadziol wszyscy na ogół klepią regułkę " Lejcie to co zaleca producent, bo on wie najlepiej", tylko jak już pisałem ten sam producent zaleca lać Dexalię i wymieniać olej po 20 tys km, więc jak można traktować te zalecenia poważnie i uważać że to dobre dla silnika?


Mam 2.0 TDI kupione w salonie, wymiany oleju co 20tys kilometrów. Nakukane nim obecnie 280k w 5 lat.
Fabrycznie mowili aby lac shell helix 5w30 i ten silnik jeszcze innego oleju u mnie nie widzial. Chodzi idealnie, przy okolo 160k kilometrow podniesiona moc do 165KM i chyba 450Nm, wczesniej wycięty dpf bo umarl przy okolo 90k kilometrow. Mialem ten najgorszy, mokry do ktorego powinno sie dolewać jakiegoś olejku, który kosztował milion złotych.

A moja M6 odkupiona bezpośrednio od salonu, serwisowana do 150k tylko na dexelii wiec ja osobiscie nie jestem do niej zle nastawiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rymko » 26 cze 2015, 12:03

Ja też jeżdżę na dexelli od nowości, może raz na Elfie, nie mam problemu z braniem oleju, więc mogę go polecić.

brodaM6 napisał(a): ... a przynajmniej raz dziennie startuje z pod świateł ,wiem durne ale co zrobić jak prowokują :P


A myślałem, że tylko mnie kusi ... trzeba przyznać, że magdalena 2.3, nawet w automacie, na niskich biegach przyspiesza przyzwoicie :)
Niestety im wyższy bieg tym gorzej <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez CLAU » 26 cze 2015, 12:12

Serio scigacie sie spod swiatel tymi swoimi mazdami ? Przeciez nawet te 2.3 to jest poziom przedstawiciela handlowego w sluzbowej octavii ze 170 konnym ropniakiem pod maska, ktory sie spieszy dowiezc witaminy do apteki.
Jeszcze jakbyscie mieli czym przyswirowac, jakims mps'em ale seryjnym wozidlem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tadziol » 26 cze 2015, 14:36

ło matko grrrr....uboooo <lol>
aleś CLAU pojechoł po całości <lol> L3 vs OCTAVIA hahaha ja bym na to nie wpadł nigdy <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rymko » 26 cze 2015, 14:39

O ściganiu trudno mówić, bo faktycznie nie ma tu czym świrować, ale czasem lubię zobaczyć w lusterku ździwioną facjatę gościa w beemce :) :) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez CLAU » 26 cze 2015, 15:05

Oj tam tadziol, czasami trzeba rozgrzac lekko atmosferę, a jeszcze jak trafisz na octavke RS to wtedy nie ma zmiluj!

Kazdy i tak tam jezdzi jak chce, spod swiatel swiruja tak samo wlasciciele firm czy tam dyrektorzy w nowych BMkach 5 za 350 tysięcy jak i szybcy i wsciekli w Civicach :)


@rymko:
on pewnie też był zdziwiony bo tu prosto startowałeś a on skręcał w lewo, efekt odejścia dopiero sie pogłębił! :)

Wiadomo, całość mocno i celowo przerysowałem bo silnikowo i osiągowo to dla mnie tylko MPS w M6, reszta to takie zwykłe szaro bure silniki jak w każdym innym aucie więc nawet nie myslę aby coś tam bardziej pojechać bo nie ma za bardzo czym niestety.


Teraz czekamy na straż forumową z posto-radarem aby to wydzieliła do jakiegoś hyde parku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 26 cze 2015, 18:27

chłopaki zlitujcie się !!! <cisza>
dobrzyn jak wróci z urlopu to osiwieje patrząc ile tu będzie offtopu do posprzatania ...
Proszę, trzymajmy się tematu.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 27 cze 2015, 09:18

Lubię czasem objechać Afti 1.8 turbo z prawej strony awaryjnym pasem jak na lewym nie ma miejsca ,mina kierującego bezcenna jak pokazuje mi żebym sie w głowę puknoł hahaha
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez berrrcik29 » 27 cze 2015, 18:09

Koledzy,
tak sobie przeglądam Wasze posty. Fajnie, że szukacie "złotego" oleju do silnika, który zmniejszy spalanie oleju do minimum. Tylko według mnie trochę to się mija z celem... czy to będzie olej za 100zł czy za 500zł, jaki by nie był, nie dołoży materiału na pierścieniach, żeby lepiej uszczelniały i zgarniały olej z cylindrów. Niestety będzie się to pogłębiało z czasem, a jak szybko? To zależy już od nas, jak jeździmy, jak traktujemy silnik. Kilkanaście stron do tyłu oraz 20000km do tyłu, również kombinowałem, ale to nie ma sensu... Kupuje Valvoline MaxLife10W40 95zł za 5L i dolewam średnio około 0.5L na 1000km, zależy od stylu jazdy, raz doleje 1L a raz 300ml, sprawdzam poziom co 300km (co tyle tankuje LPG) i tyle. Weszło mi to w krew i przestało mnie to stresować. Są dwa wyjścia, albo remont, albo dolewki – szerokości koledzy i pozdrawiam ;)

Jutro jadę do Gdańska na urlop, ma być pogoda i będzie super, a Madzia oprócz dolewek sprawuje się świetnie ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez rymko » 28 cze 2015, 08:59

Dokładnie o tym pisałem i w 100% <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 28 cze 2015, 09:57

A ja jestem zadowolony zapłaciłem 150 zł za 4 L oleju ,3 miechy przeplatane i zero dolewki,a zapomniałem dodać ze założyłem te badziewne polskie filtry filtrona ,jakoś działa
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mnich » 29 cze 2015, 11:14

witam ponownie, minęło 1100km od wymiany oleju na Valvoline 10w40 + płukanka, madzia spaliła ok 0,4 l oliwy więc nadal dużo i raczej żaden olej tego już nie poprawi.
Mając w weekend garaż do dyspozycji odkręciłem świece i zalałem cylindry naftą po 20ml, pierwszy cylinder utrzymał naftę przez 20h, w 2 i 4 po h już było sucho a 3 po 2h. potem dolewałem naftę do 3 cylindrów co 2h – efekt zawsze ten sam – czyli bez remontu się nie obędzie, odezwę się jeszcze po kolejnym tysiączku.
pozdrawiam

Dopisano 29 cze 2015, 11:34:

czy ktoś z problemami olejowymi zakładał instalację gazowa do swojej M6 ?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2014, 17:19
Posty: 24
Auto: Mazda 6 2.0 L 2006 rok 147 KM

Postprzez brodaM6 » 29 cze 2015, 16:22

Ja mam lpg ,ale jakby mi M Piła oliwy tyle co tobie to pewnie zamiast instalacji lpg to bym remont zrobił
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez podollo » 29 cze 2015, 21:51

Witam

Poszukuje warsztatu we Wrocławiu bądź w okolicach do naprawy uszczelniaczy i pierścieni w rozsądnej cenie. Byłem w Japan Tech i usłyszałem 7-9 tys. zł, to chyba dużo za drogo.
Auto bierze olej i strasznie dymi na zimnym i przy hamowaniu silnikiem, więc wychodzi na wymianę powyższych.
Może ktoś zna fachowca, który by się tego podjął. Zależy mi żeby zrobić to do końca lipca bo mam wyjazd do Chorwacji na wakacje i nie chciałbym robic wiochy na trasie :)
Bardzo proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2015, 20:45
Posty: 2 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MPV II 2.0 16v 88KW 120 KM LPG TECH

Postprzez tadziol » 29 cze 2015, 22:15

podollo napisał(a):Byłem w Japan Tech i usłyszałem 7-9 tys. zł, to chyba dużo za drogo.

no chyba raczej... :|
przecież Ty masz kolego starego,poczciwego FS-a pod maską.takie motory to się robi za max 2 tys. i głowicę jedynie planować,uszczelniacze OE mazda w FS-ie są pioruńsko wytrzymałe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mnich » 8 lip 2015, 09:55

brodaM6 napisał(a):Ja mam lpg ,ale jakby mi M Piła oliwy tyle co tobie to pewnie zamiast instalacji lpg to bym remont zrobił


jednak zrobię w odwrotnej kolejności, założę gaz a potem zobaczę, jeżeli będzie piła ponad litr zastanowię się nad remontem
Początkujący
 
Od: 28 sie 2014, 17:19
Posty: 24
Auto: Mazda 6 2.0 L 2006 rok 147 KM

Postprzez Adisbdg » 8 lip 2015, 12:15

A czemu ma przestać pić na gazie skoro teraz pije?
Troche dziwna logika jak dla mnie zakładać nowa instalacje lpg na silnik ktory wymaga remontu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 00:58
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6