Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Nie chcesz dyskutowac, to nikt nie zmusza, ale daruj sobie takie docinki. Co jak co, ale uważam że temat jest odpowiedni do tego typu wymiany poglądów. Nikt tutaj konkretnie nie napisze o osiągach, spalaniu, braniu oleju czy zuzyciu innych elementów w aucie, bo to zależy od wielu czynników. Chyba po to jest forum żeby właśnie prowadzić tego typu jak to nazwałeś" dywagacje"? Osobiście chcialbym się dowiedziec czy komus na oleju marki X spadło spalanie w stosunku do marki Y czy Z, bo dla mnie jest to wazna i pomocna informacja..
Raczej staram się stronić od tego typu przegaduszek,ale obydwoje panowie macie po trochę racji.
owszem są to dywagacje,ale chyba każdy tutaj ma do nich prawo,zaś to czy zrobi remont czy nie zależy tylko od niego samego.
więc niech sobie Krzysiek te rozmowy i dywagacje prowadzi...nikt chyba z tego powodu nie cierpi,prawda
są na pewno inne tematy,gdzie można zamieszczać swoje wypowiedzi zawierające treściwą wiedzę i w ten sposób można szybko pomóc innym.
rymko napisał(a):Jak nie chcesz remontować silnika to lej rzepakowy, bo cała reszta to dywagacje i wymysły.
owszem są to dywagacje,ale chyba każdy tutaj ma do nich prawo,zaś to czy zrobi remont czy nie zależy tylko od niego samego.
Krzysiek1980 napisał(a):Osobiście chcialbym się dowiedziec czy komus na oleju marki X spadło spalanie w stosunku do marki Y czy Z, bo dla mnie jest to wazna i pomocna informacja..
więc niech sobie Krzysiek te rozmowy i dywagacje prowadzi...nikt chyba z tego powodu nie cierpi,prawda
są na pewno inne tematy,gdzie można zamieszczać swoje wypowiedzi zawierające treściwą wiedzę i w ten sposób można szybko pomóc innym.
Krzysiek1980 napisał(a):Nikt tutaj konkretnie nie napisze o osiągach, spalaniu, braniu oleju czy zuzyciu innych elementów w aucie, bo to zależy od wielu czynników. Chyba po to jest forum żeby właśnie prowadzić tego typu jak to nazwałeś" dywagacje"? Osobiście chcialbym się dowiedziec czy komus na oleju marki X spadło spalanie w stosunku do marki Y czy Z, bo dla mnie jest to wazna i pomocna informacja..
I słusznie – wiele czynników i wiele różnych samochodów w różnym stanie – jak to się ma do twojego samochodu
Dlaczego nie zrobisz testu o którym mówiłem ? – bo to wymaga odrobiny wysiłku i niewielkich nakładów finansowych. Oczekujesz, że ktoś to zrobi za ciebie, chociaż i tak taka informacja nie będzie dla ciebie miarodajna. Pisanie postów jest o wiele łatwiejsze – powodzenia
Całe forum to dywagacje, wymysły, przypuszczenia i wymiana zdań, ale tak to działa.
Już zarys swojej postawy, że wiesz lepiej od innych pokazałeś tym zdaniem:
"
Heh, jakiś niedosyt?
Przecież pisał że chce przetestować oleje, więc podejmuje i wysiłek i nakład finansowy... A za to, że nie pochwalił, ukłonił się i podziękował za propozycje Twojej wersji testu nie powinieneś się irytować i go oskarżać.rymko napisał(a):Dlaczego nie zrobisz testu o którym mówiłem ? – bo to wymaga odrobiny wysiłku i niewielkich nakładów finansowych. Oczekujesz, że ktoś to zrobi za ciebie
Już zarys swojej postawy, że wiesz lepiej od innych pokazałeś tym zdaniem:
"
rymko napisał(a):To co Panie moderatorze, usuwamy te wpisy czy nie – bo nic nie wnoszą do tematu – łącznie z twoimi
Heh, jakiś niedosyt?
Niedlugo wymiana i bede lal tym razem Valvoline Synpower 5w40.
Aktualnie przejechane 60 tyś km na roznych olejach i poki co takie wnioski:
Wymieniam co 10-12tyś km. W tym czasie zuzycie wynosi:
Dexelia: 1-1,5 Litra dolewki
LM 5w40 Hightec 1L dolewki
LM 5w40 Leichtlauf 1,5L dolewki
Teraz mam wlany Leichtlauf i w trasie ubywa go duzo. Wczesniej jezdzilem codziennie tylko miasto + weekendy trasy po 1000km i wychodzilo zeby ten litr od wymiany do wymiany dolac.
Teraz codziennie pokonuje 75km w trasie przez małe miejscowosci + radziej trasy w weekend ale wczoraj zrobilem 1100km i moge powiedziec ze ten leichtlauf znika szybciej. Zaleje teraz Valvoline i zobaczymy czy zuzycie oleju spadnie bo wtedy bedzie na 100% wiadomo czy to wersja Leichtlauf szybciej znika czy moze silnik zaczyna brac wiecej.
W Mazdzie3 BK mam teraz 4 wymiane ale tam zawsze wlewamy tylko Synpowera 5w40, wymiana rowniez co 10-12tys. W tym okresie dolewam zwykle 0,5-0,75L. Calego litra chocbym chcial to nigdy nie uda sie wlac. Silnik 1.6. praktycznie tylko trasy 100km dziennie. W weekend auto stoi w garazu.
Nie przekraczam na autostradzie 3k rpm bo aby pojechac 140/15o km/h to wychodzi chyba ponad 4k rpm a to dla mnie juz katorga a nie jazda jesli chodzi o komfort wiec latam kolo 100/h na ekspresowkach.
Aktualnie przejechane 60 tyś km na roznych olejach i poki co takie wnioski:
Wymieniam co 10-12tyś km. W tym czasie zuzycie wynosi:
Dexelia: 1-1,5 Litra dolewki
LM 5w40 Hightec 1L dolewki
LM 5w40 Leichtlauf 1,5L dolewki
Teraz mam wlany Leichtlauf i w trasie ubywa go duzo. Wczesniej jezdzilem codziennie tylko miasto + weekendy trasy po 1000km i wychodzilo zeby ten litr od wymiany do wymiany dolac.
Teraz codziennie pokonuje 75km w trasie przez małe miejscowosci + radziej trasy w weekend ale wczoraj zrobilem 1100km i moge powiedziec ze ten leichtlauf znika szybciej. Zaleje teraz Valvoline i zobaczymy czy zuzycie oleju spadnie bo wtedy bedzie na 100% wiadomo czy to wersja Leichtlauf szybciej znika czy moze silnik zaczyna brac wiecej.
W Mazdzie3 BK mam teraz 4 wymiane ale tam zawsze wlewamy tylko Synpowera 5w40, wymiana rowniez co 10-12tys. W tym okresie dolewam zwykle 0,5-0,75L. Calego litra chocbym chcial to nigdy nie uda sie wlac. Silnik 1.6. praktycznie tylko trasy 100km dziennie. W weekend auto stoi w garazu.
Nie przekraczam na autostradzie 3k rpm bo aby pojechac 140/15o km/h to wychodzi chyba ponad 4k rpm a to dla mnie juz katorga a nie jazda jesli chodzi o komfort wiec latam kolo 100/h na ekspresowkach.
Dzięki CLAU to jest konkret o którym pisałem i o który prosiłem – właśnie o takie posty mi chodziło.
Żenada – ty dalej niczego nie rozumiesz – kolega CLAU nie zamierza, planuje itd. tylko zrobił co należało. Można dyskutować w pewnych trudnych tematach, ale tu nie ma nic skomplikowanego.
Zarys mojej postawy jest taki, że
mnie obchodzi kto jest moderatorem, byle rzetelnie wykonywał to czego się podjął.
PP89 napisał(a):Całe forum to dywagacje, wymysły, przypuszczenia i wymiana zdań, ale tak to działa. Przecież pisał że chce przetestować oleje, więc podejmuje i wysiłek i nakład finansowy... A za to, że nie pochwalił, ukłonił się i podziękował za propozycje Twojej wersji testu nie powinieneś się irytować i go oskarżać
Żenada – ty dalej niczego nie rozumiesz – kolega CLAU nie zamierza, planuje itd. tylko zrobił co należało. Można dyskutować w pewnych trudnych tematach, ale tu nie ma nic skomplikowanego.
PP89 napisał(a):Już zarys swojej postawy, że wiesz lepiej od innych pokazałeś tym zdaniem:
"rymko napisał(a):To co Panie moderatorze, usuwamy te wpisy czy nie – bo nic nie wnoszą do tematu – łącznie z twoimi
Heh, jakiś niedosyt?
Zarys mojej postawy jest taki, że

Ja tam kupuje różne oleje ze średniej półki, po Valvo wleje jeszcze inny tak dla kaprysu więc będzie więcej danych i być może w moim przypadku uda się wyciągnąć jakiś wniosek odnośnie zużycia oleju w zaleznosci od jego producenta i parametrów.
Póki co jestem tym szczęśliwcem, który nie musi nic remontować bo uznaje dolewkę 1 litra w okresie między wymianamy za coś normalnego.
Kupiłem tego Leichtlauf bo wydawało mi się, że podniosło mi się spalanie na Hightechu ale na oleju lekkobieżnym nie było żadnej różnicy. Podejrzewam więc okres zimowy, temperaturę i być może paliwo.
Póki co jestem tym szczęśliwcem, który nie musi nic remontować bo uznaje dolewkę 1 litra w okresie między wymianamy za coś normalnego.
Kupiłem tego Leichtlauf bo wydawało mi się, że podniosło mi się spalanie na Hightechu ale na oleju lekkobieżnym nie było żadnej różnicy. Podejrzewam więc okres zimowy, temperaturę i być może paliwo.
rymko napisał(a):Zarys mojej postawy jest taki, żemnie obchodzi kto jest moderatorem, byle rzetelnie wykonywał to czego się podjął.
rymko napisał(a):W wątku Pasek wielorowkowy
przez dobrzyn22 » 22 cze 2015 dzisiaj 8:15
proszę się powstrzymywać od zaśmiecania wątku – ostatnie wpisy nic nie wnoszące do tematu zostały posprzątane
no i dobrzyn22 wykonał rzetelnie swoje zadanie.
chyba nie sądzisz,że tamte wypowiedzi spełniały ten warunek :
rymko napisał(a):to jest konkret o którym pisałem i o który prosiłem – właśnie o takie posty mi chodziło.
Co nie oznacza,że nie można dyskutować.Krzysiek ma ochotę sobie podyskutować czy nawet podywagować,ale trzyma się tematu,więc nie wiem o co chodzi....rymko napisał(a):Można dyskutować w pewnych trudnych tematach, ale tu nie ma nic skomplikowanego.
i po co te zaczepki, Krzysiek ma ochotę na długie rozmowy nie wykraczające poza temat więc w czym problem ?
A ja sobie zaplanowałem na sobotę sprawdzenie poziomu oleju
, wtedy mi stuknie ponad 1000 od wymiany, dam znać czy płukanka i valvo pomogły na dolegliwości Madzi.
A ja sobie zaplanowałem na sobotę sprawdzenie poziomu oleju
- Od: 28 sie 2014, 17:19
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 2.0 L 2006 rok 147 KM
rymko po prostu mi ręce opadaja. Nie mam już 20 lat żeby się bawic w takie przepychanki. Zwróć tylko uwagę że kolega CLAU ma dłużej auto i mógł juz przetestować nie jeden olej. Ja auto kupiłem dopiero w lutym i nie jeżdżę dużo, a nie będę specjalnie dla Twojego widzi mi się czy testu wymieniał olej co miesiąc robiąc 500km, tylko po to żeby zobaczyc na którym mi mniej spali. Do takich wniosków dochodzi się po pewnym czasie eksploatacji, bo nawet CLAU wymianiał olej kiedy przeszła pora, a nie po to żeby zamieścić swoje przemyslenia na forum i sprawić Ci przyjemność. Pytam się bo przy nastepnej wymianie nie wiem na jaki olej zwrócić uwage, a asoryment na rynku jest spory, więc gdybym miał chodziaż odsetek tych oliw przetestowac to szybciej samochód mi się rozleci ze starości. Jak już koledzy wyżej napisali, to na każdym forum większośc wpisów to sa zapytania i dywagacje. Gdyby mieli się wypowiadac tylko ludzie konkretnie mający doświadczenie w danej dziedzinie, to forum by liczyło tylko kilku członków i każdy temat by się kończył na pierwszej stronie. Nie wiem po co na siłę szukasz zaczepki? A te "niewielkie naklady finansowe" jak to nazwałeś, nie sa wcale takie niewielkie bo dobre oleje potrafią kosztować ponad 200zł za 5L + koszt wymiany i filtra, więc jak kogos stać to ok., ale ja mam też inne wydatki.
mnich będę wdzięczny za jakieś spostrzeżenia.
mnich będę wdzięczny za jakieś spostrzeżenia.
Niezła promocja zawodu 
Krzysiek1980 nie szukaj oleju który zmniejsza zużycie oleju w M6, bo ani na tym forum ani zagranicznych nie znajdziesz nazwy takiego oleju, bo go nie ma.
Nie kazałem ci wymieniać oleju co 500 km tylko zmierzyć ubytki po 500 km. Możesz to zrobić w okolicach np. 10000 km czyli między 9500, a 10500.

Krzysiek1980 nie szukaj oleju który zmniejsza zużycie oleju w M6, bo ani na tym forum ani zagranicznych nie znajdziesz nazwy takiego oleju, bo go nie ma.
Nie kazałem ci wymieniać oleju co 500 km tylko zmierzyć ubytki po 500 km. Możesz to zrobić w okolicach np. 10000 km czyli między 9500, a 10500.
Oj rymuś na syn power 5w40 zrobiłem już 3000 tyss i zero dolewki
,jak wlalem 4 L tak stan minimalnie sie zmienił ,Clau zamiast pchać sie w valvo to odrazu przetestuj synpower .

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Odparowalność oleju ma też znaczenie, im nizszy NOACK tym oleju może mniej ubywać. Ja nie szukam lekarstwa, bo to logiczne że silnik w cudowny sposób mi się nie naprawi ( podejrzewam zapieczone pierścienie) ale może znajdę oliwę co trochę rzadziej bedę musiał dolewać, bo to po prostu jest trochę męczące co tydzień kontrolować stan i jeździć z duszą na ramieniu. Dodatkowo chcę przetestować wyższą lepkość 5W40. Co do Twojego pytania, to ja wiem ile mi spala ( 1-1,3 L) w zalezności gdzie jeżdżę i o jakiej porze roku, bo zimą w mieście na krótkich trasach jest spalanie sporo niższe. Pisałeś żeby testowac, więc i tak bym musial nawet co 1000 km wymienić olej na innego producenta, żeby napisać na którym jest to zużycie mniejsze. Mnie teraz kolega do testów polecił Penrite HPR 5W40, bo ma dobre parametry i niską odparowalność, więc za jakiś miesiąc na pewno napiszę czy coś to dało.
brodaM6 » 25 cze 2015 dzisiaj 5:40
Oj rymuś na syn power 5w40 zrobiłem już 3000 tyss i zero dolewki,jak wlalem 4 L tak stan minimalnie sie zmienił ,Clau zamiast pchać sie w valvo to odrazu przetestuj synpower
A na "normalnym oleju" to ile ci magdalena spalała na 10 tys ?
Krzysiek 1980 do jakiego poziomu spalania oleju bez remontu silnika chcesz zejść przez wymianę oleju na inny
Piszesz o jeżdżeniu z duszą na ramieniu, że potrzebujesz pomocy na forum, ale jak post wyżej
broda M6 podaje ci konkretny model oleju, który jego zdaniem jest ok., zlewasz go równo i dalej ciągniesz swoją historię.
Czy to normalne ?
@broda
Chyba jednak popcham się w Valvo bo na dzien dzisiejszy Synpower jest ichniejszy
W tym roku będzie 3 lata od momentu kupienia M6. Kupiona z przebiegiem 147k, aktualnie mam chyba 204k. Do biura mam okolo 70-80 km w obie strony dzien w dzien a w ciagu roku mam kilkanascie tras w stylu wroclaw->warszawa->katowice->wroclaw więc zwykle są to trasy po 1000km.
Lubie jezdzić samochodami, lubie też gdy działają one bez zarzutu i jestem na tyle wygodnickim człowiekiem, że u mnie większość rzeczy musi być tip top. Skrzypi łozysko oporowe-> wymiana całego sprzęgła nawet jak jest dobre. Coś zaczęło wychodzić na nadkolach ? Od razu wspawanie nowych+malowanie z cieniowaniem+konserwacja jak w przypadku okrętu. 3000zł poszło, prawdopodobnie mam najdroższe reperowanie nadkoli w polsce ale to już wina salonu i lakierni w której robiłem kiedy miało być po znajomości.
Teraz chyba się odzywa jakiś sworzeń po prawej stronie więc już sobie wymysliłem, że pójdą drążki, końcówki, wszystkie łączniki stabilizatorów i tuleje jak sobie pozbieram cały kosz tych elemetnów aby zrobić na wszelki wypadek obie strony kompleksowo. Tak chyba 2-3k minimum to będzie kosztować.
Mam wgniotkę teraz na zderzaku z przodu, to planuje kupić zderzak poliftowy i pas przedni bo chce aby pasował otwór na hak holowniczy, mimo że i tak go nie używam a nie robić jakieś cuda, spiłowywać choinki prowadzące w otwory montażowe. Do tego malowanie zderzaka, maski i odprysków od kamyczków + cieniowanie blotników. Więc znowu znając moje szczęście 3k. Gdzie nie pójde tam wszyscy wołają za wszystko 3 kola
Opony tylko nowe ze sklepu, segment premium. Tez 3 kola jakbym kupowal lato i zime na raz haha. Nosz kurr ciagle te 3 kola wszedzie.
Rozpisuje się Wam bo generalnie mam podejście takie, że samochód musi być zaje biście sprawny i nie może irytować. ALE.
Nie oznacza to, aby z wydawaniem na niego mniejszych lub większych pieniędzy wiązała się jakaś zakrzywiona ideologia. Nie stołuje się w ASO, jeśli lemforder produkuje wahacz albo tulejkie to kupuje lemfordera a nie OE. Jak lemforder nie robi to biore pod uwage jakiegoś innego niemieckiego producenta. Poduszki pod silnikiem wymieniłem na yamato – co generalnie jest gównem no ale jest lepiej niż na zerwanych ori. Nie kojarzyłem, że febest robi też poduchy bo w katalogu IC bylo tylko yamato. No ale oryginalow i tak bym nie kupil, nie widze sensu do tak starego auta.
W voodoo olejowe też nie wierzę, pozwalam sobie na zmienianie przy każej wymianie oleju na inny w sumie dla kaprysu i ciekawości czy będą jakieś róznice. Generalnie to tylko olej, a moj samochod to tylko jakas stara mazda. Silnik to tylko silnik. Jak się coś zepsuje to albo wymiana albo kupie nowy. Spuszczac sie nad tym czy na Millersie zawor klepie 2 decybele mniej niz na Valvo nie mam zamiaru.
Tak sobie wymyslilem, rowniez chyba dla kaprysu ze wiecej jak 200zl za 5 litrow oleju placic nie bede bo to nie ma sensu w starym aucie. Po valvo moze zaleje jakiegos Millera albo Fuchsa, musze sprawdzic kto ma ladniejszy kolor opakowania i ksztalt butelki. Chyba nawet cos wleje w stylu 0w30 z samej ciekawosci aby zobaczyc co sie stanie. Ale najpierw zwykly Synpower 5w40.
Chyba jednak popcham się w Valvo bo na dzien dzisiejszy Synpower jest ichniejszy
W tym roku będzie 3 lata od momentu kupienia M6. Kupiona z przebiegiem 147k, aktualnie mam chyba 204k. Do biura mam okolo 70-80 km w obie strony dzien w dzien a w ciagu roku mam kilkanascie tras w stylu wroclaw->warszawa->katowice->wroclaw więc zwykle są to trasy po 1000km.
Lubie jezdzić samochodami, lubie też gdy działają one bez zarzutu i jestem na tyle wygodnickim człowiekiem, że u mnie większość rzeczy musi być tip top. Skrzypi łozysko oporowe-> wymiana całego sprzęgła nawet jak jest dobre. Coś zaczęło wychodzić na nadkolach ? Od razu wspawanie nowych+malowanie z cieniowaniem+konserwacja jak w przypadku okrętu. 3000zł poszło, prawdopodobnie mam najdroższe reperowanie nadkoli w polsce ale to już wina salonu i lakierni w której robiłem kiedy miało być po znajomości.
Teraz chyba się odzywa jakiś sworzeń po prawej stronie więc już sobie wymysliłem, że pójdą drążki, końcówki, wszystkie łączniki stabilizatorów i tuleje jak sobie pozbieram cały kosz tych elemetnów aby zrobić na wszelki wypadek obie strony kompleksowo. Tak chyba 2-3k minimum to będzie kosztować.
Mam wgniotkę teraz na zderzaku z przodu, to planuje kupić zderzak poliftowy i pas przedni bo chce aby pasował otwór na hak holowniczy, mimo że i tak go nie używam a nie robić jakieś cuda, spiłowywać choinki prowadzące w otwory montażowe. Do tego malowanie zderzaka, maski i odprysków od kamyczków + cieniowanie blotników. Więc znowu znając moje szczęście 3k. Gdzie nie pójde tam wszyscy wołają za wszystko 3 kola
Opony tylko nowe ze sklepu, segment premium. Tez 3 kola jakbym kupowal lato i zime na raz haha. Nosz kurr ciagle te 3 kola wszedzie.
Rozpisuje się Wam bo generalnie mam podejście takie, że samochód musi być zaje biście sprawny i nie może irytować. ALE.
Nie oznacza to, aby z wydawaniem na niego mniejszych lub większych pieniędzy wiązała się jakaś zakrzywiona ideologia. Nie stołuje się w ASO, jeśli lemforder produkuje wahacz albo tulejkie to kupuje lemfordera a nie OE. Jak lemforder nie robi to biore pod uwage jakiegoś innego niemieckiego producenta. Poduszki pod silnikiem wymieniłem na yamato – co generalnie jest gównem no ale jest lepiej niż na zerwanych ori. Nie kojarzyłem, że febest robi też poduchy bo w katalogu IC bylo tylko yamato. No ale oryginalow i tak bym nie kupil, nie widze sensu do tak starego auta.
W voodoo olejowe też nie wierzę, pozwalam sobie na zmienianie przy każej wymianie oleju na inny w sumie dla kaprysu i ciekawości czy będą jakieś róznice. Generalnie to tylko olej, a moj samochod to tylko jakas stara mazda. Silnik to tylko silnik. Jak się coś zepsuje to albo wymiana albo kupie nowy. Spuszczac sie nad tym czy na Millersie zawor klepie 2 decybele mniej niz na Valvo nie mam zamiaru.
Tak sobie wymyslilem, rowniez chyba dla kaprysu ze wiecej jak 200zl za 5 litrow oleju placic nie bede bo to nie ma sensu w starym aucie. Po valvo moze zaleje jakiegos Millera albo Fuchsa, musze sprawdzic kto ma ladniejszy kolor opakowania i ksztalt butelki. Chyba nawet cos wleje w stylu 0w30 z samej ciekawosci aby zobaczyc co sie stanie. Ale najpierw zwykly Synpower 5w40.
Krzysiek1980 napisał(a):Dodatkowo chcę przetestować wyższą lepkość 5W40.
rymko napisał(a):broda M6 podaje ci konkretny model oleju
brodaM6 napisał(a):na syn power 5w40 zrobiłem już 3000 tyss i zero dolewki
rymko napisał(a):jego zdaniem jest ok.
Tu akurat racja.
Podano konkret olej i nic nie stoi na przeszkodzie aby spróbować.
Dexelia wciagalo 1L/10tys, maxlife 5w40 używałem tego co niby można na nim większy przebieg i na 17tys /1l opitolila ,synpower mija 3 miesiąc i zero dolewki ,a przynajmniej raz dziennie startuje z pod świateł ,wiem durne ale co zrobić jak prowokują 
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
rymko napisał(a):[Krzysiek 1980 do jakiego poziomu spalania oleju bez remontu silnika chcesz zejść przez wymianę oleju na inny?
Piszesz o jeżdżeniu z duszą na ramieniu, że potrzebujesz pomocy na forum, ale jak post wyżej
broda M6 podaje ci konkretny model oleju, który jego zdaniem jest ok., zlewasz go równo i dalej ciągniesz swoją historię.
Czy to normalne ?
Nie wiem do jakiego poziomu, bo każda poprawa w tej kwestii będzie na plus. Nikogo nie zlewam, tylko się dopytuję bo zdań jest tyle ilu jest ludzi. Na dzień dzisiejszy mam kilka wybranych typów, tylko się zastanawiam który na pierwszy ogień zakupić. Akurat z kolegą broda M6 tez rozmawialem na PW i dziękuję mu za wyrażenie opinii.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6