Komputer pokładowy, jak podłączyć?

Postprzez pobo » 10 maja 2006, 21:45

Witam

Poruszałem ten temat z innej strony w dziale ELEKTRONIKA:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=21677

Krótko: jest okablowana wtyczka ale nie ma niej zasilania i sygnałów potrzebnych do działania komputera. Stąd moje pytanie: czy w ogóle możliwe jest podłączenie takiego komputera? Kto ma, niech się zgłosi ;)

P.S. Komputer jest sprawny

Pozdrawiam

pobo
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez xANDy » 10 maja 2006, 22:09

Hehe – komputer ma inaczej wyprowadzenia.
Nie podłaczysz bezpośrednio komputera – najwyżej jako zegarek a i tak nie wiem, czy się uda (inny układ kabelków we wtyczce). Poza tym – żeby działał komp niezbędne są dwa sygnały, których nie ma żadne DiTD ale można to dorobić...
Jeden sygnał jest potrzebny z szafy (ze wskaźników – chyba sygnał prędkości) a drugi z komputera pokładowego. Te dwa sygnały trzeba dorobić (niestety).
Jak będę coś takiego miał zrobione to się pewnie tym podzielę.
Na razie czekam aż pewna osoba mi w tym pomoże (obiecała, więc liczę na spełnienie obietnicy).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 10 maja 2006, 22:43

Pierwszy sygnał to pewnie VSS, a drugi to informacja o chwilowej dawce paliwa.
ponieważ w DITD pompa ma oddzielny procesor sterujący dawką (chyba zabudowany przy pompie) – słabo to widzę....

A z drugiej strony – jaki sens jest ucudaczania tak ekonomicznego samochodu jak DITD o takiego "komornika"?
Miałoby to sens przy benzyniakach – tam gdzie rozbieżności w zużciu w zależności od stylu jazdy są naprawdę duże...
Pozatym te urządzenia zawsze zaniżają...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez pobo » 11 maja 2006, 00:13

Nie chodzi o bezwzględne wartości. Zawsze można jednak sprawdzić jaka technika jazdy się bardziej opłaca ;) . Poza tym, jak se kupiłem to se podłączę ;P

Na razie podłączyłem tylko funkcje zegarka. Wystarczy podpiąć masę we wtyczce. Pozostałe mi się nie wyświetlają, tzn. wyswietlają się, a jakże, spalanie: 0 l/100km :D (znajomy mechanik mówił żeby nic nie ruszać bo zacznie więcej palić)

pobo
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez magicadm » 11 maja 2006, 08:45

pobo napisał(a): Poza tym, jak se kupiłem to se podłączę ;P

Powodzenia życzę i czekam na "gotowca" <lol>
pobo napisał(a): Na razie podłączyłem tylko funkcje zegarka.

Bardzo przydatna funkcja :D – ja musze korzystać z zegara w Rydzyjku <lol> <lol> <lol>

pobo napisał(a): spalanie: 0 l/100km :D (znajomy mechanik mówił żeby nic nie ruszać bo zacznie więcej palić)
pobo


Znaczy się – na powietrze chodzi :] – Ma rację – nie tykaj, tylko czasem ON dolewaj.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez karolus » 18 maja 2006, 15:49

A czy w GF 98r benzyna mozna podlaczyc komputer bez przerobek czy tez brakuje jakis sygnalow?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2006, 22:53
Posty: 19
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 626 GF 1.8 FP 98r

Postprzez xANDy » 19 maja 2006, 11:59

W benzynie nie powinno być problemów – tylko Diesle były "okrojone".
Otwórz sobie kosolę i znajdź wtyczkę (biała, na 16 pin) i sprawdź ile ma kabli – powinno być ich 10. Jeśli tyle masz to nie powinno być żadnych problemów. Może tylko zasilanie (masa).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez karolus » 19 maja 2006, 17:59

:( tylko 7 kabelkow. A juz mialem nadzieje, ze bede mogl podlaczyc.
Trudno sie mowi. Moze kiedys pokombinuje cos :)

A tak z ciekawości to jaki jest koszt tego komputerka?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2006, 22:53
Posty: 19
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 626 GF 1.8 FP 98r

Postprzez jacobs » 19 maja 2006, 18:35

a do 626ge da sie to podłączyć??
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez xANDy » 20 maja 2006, 21:05

karolusa podaj, które i jakie kabelki tam posiadasz...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez karolus » 21 maja 2006, 12:41

kabelki we wtyczce od lewej strony:
gorny rząd(blizej wasow)

1. L/R – zasilanie 12V stale
3. B – masa
4. R/Y – ?? polaczony z czarnym na plytce zegarka
8. W/R – ?? jakas rezystancja do masy (myslalem ze to temperatura z czujnika ale to raczej nie to, bo odlaczylem ten przewod a i tak zegar pokazywal temp.)

dolny rzad (od lewej)
9. P/B – zasilanie po przekreceniu stacyjki na ACC
10. G/B – podswietlanie panelu
12. W/R – ??

to na razie wszystko co wiem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2006, 22:53
Posty: 19
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 626 GF 1.8 FP 98r

Postprzez pobo » 14 cze 2006, 00:11

Witam
Chcę włożyć komputer pokładowy do 626 2.0DiTD z 2001 roku (silnik 110KM). Mam już prawie wszystko oprócz.... opisu pinów ECU w tym modelu.

Nigdzie nie mogę znaleźć tego kawałka schematu <ściana>
Brakującym sygnałem jest sygnał dawki paliwa z ECU, ale bez schematu go nie znajdę... Pozostałe sygnały, opis wtyki komputera pokładowego mam.
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc (schemat albo lokalizację pinu ECU do którego podpina się pin K komputerka).

pozdrawiam
pobo

P.S. Po zrobieniu obiecuję umieścić opis..
P.S.2. W starszych wątkach pojawiał się ten temat, ale po rysunkach ani śladu (zostały same linki, a i silnik inny :| )
Ostatnio edytowano 14 cze 2006, 16:56 przez pobo, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez xANDy » 14 cze 2006, 20:14

Podpinam się do prośby...
Dodatkowo poszukuję skąd wyciągnąć sygnał prędkości który generuje szafa lub ECU, bo wersje przed liftingiem nie mają tego sygnału we wtyczce, zaś po F/L już mają.
PS. podłączenie tego komputera pokładowego jest na 100% możliwe, bo ktoś z "naszych" już to kiedyś zrobił (skutecznie).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez pobo » 14 cze 2006, 20:43

xANDy, to już znajdę sam (nawet zwykłym miernikiem sprawdzę z którym pinem szafy jest połączony pin L z komputerka <ok2> ). Ale za tą robotę zabiorę się dopiero po wyciągnięciu kabli gdy dowiem się gdzie jest ten sygnał INJECTION w ECU.... i zabiorę się do testów.

pobo

P.S. Może ktoś przynajmniej ma opis złącza ECU z innego silnika (nie wiem na ile się te okablowania różnią, ale przynajmniej będzie jakiś punkt zaczepienia).
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez magicadm » 15 cze 2006, 01:13

Przepraszam, że się wtrącę, ale czy "komputerek" przy pompie nie komplikuje tu sprawy???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez pobo » 15 cze 2006, 10:14

magicadm napisał(a):Przepraszam, że się wtrącę, ale czy "komputerek" przy pompie nie komplikuje tu sprawy?

Z tego co wiem (z dwóch niezależnych źródeł) trzeba wyciągnąć sygnał z ECU. Ale pewności nie mam... Ciągle liczę na pomoc od tych, którzy już to robili lub tych osób które mają schemat podłączenia ECU.

pobo
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez magicadm » 15 cze 2006, 12:42

Z mojej niewielkiej wiedzy o tych pompach wynika, że o końcowej wartości dawki decyduje sterownik na pompie, który jest kalibrowany indywidualnie. Taką kalibrację wykonuje się po naprawach pomp.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez pobo » 15 cze 2006, 13:07

magicadm napisał(a):o końcowej wartości dawki decyduje sterownik na pompie, który jest kalibrowany indywidualnie

Na pewno tak jest. Ale tego sygnału (prawdopodobnie) nie da się odczytać (chciałbym się mylić i chciałbym żeby ktoś powiedział że się jednak da oraz wskazał jak <czytaj> ).
Jednak z ECU można na pewno odczytać przybliżone wartości (lepszy rydz niż nic). Jak kiedyś wspominałem: komputer pokładowy przyda się do przyswojenia "ekonomicznego stylu jazdy". Miem że wartości będą przybliżone (zresztą zawsze są przybliżone) ale....

Magicadm, a masz może opis złącza idącego do sterownika pompy? No za cholerę nie znajdę nigdzie opisów elektroniki naszych silników... Same benzyniaki :|

pobo
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez magicadm » 15 cze 2006, 18:52

pobo napisał(a):
Magicadm, a masz może opis złącza idącego do sterownika pompy?


Gdybym miał – miałbyś już dawno...

Może coś powalczyć warto z SPV???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 16 cze 2006, 20:32

magicadm napisał(a):o końcowej wartości dawki decyduje sterownik na pompie

Jeśli nawet pompa sobie koryguje sama "na własną rękę" dawkę paliwa to i tak komputer musi chyba mieć informacje zwrotne o tym, bo przecież cała masa innych elementów też tutaj gra rolę (ciśnienia, ilość powietrza itp.)
Poza tym – chciałem powiedzieć, że pompa denso ma komputer sterujący denso, więc uważam, że nie należy jakoś "przeceniać" intelignencji pompy.. gdyby tak naprawdę było, to po co komputer.. po co dublować pewne sprawy. Przecież japońce wiedzą, że każda zbędna elektronika w aucie to "śmiertelne niebezpieczeństwo" dla trwałości i niezawodności...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6