Problem z odpalaniem, brak reakcji pedału gazu,moc

Postprzez Verqlan » 2 cze 2015, 09:17

Witam, silnik 2.0 90km rf2. Mam problem z mocą, odpalaniem na zimnym i ciepłym, odpalac odpala, ale zawsze się męczy a szczególnie na ciepłym, nie zawsze za 1 razem odpali. Akumulator nowy. Bardzo słaba reakcja pedału gazu, nawet na jałowym do maksymalnych obrotów trwa to za długo no chyba że ktoś się wypowie że tak ma być.pod obciążeniem np na 5 biegu, jadę 80-90 do dechy to do 2,5 tysiąca obrotów stoi w miejscu. Ok 30 sek od 80-120. Kolektor czyszczony, ic też. Filtr paliwa, powietrza wymieniony. Mogę od czego zacząć domowych warunkach? Dodam że błędy nie pokazuje na kompie, egr sprawny ale zaslepiony
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:58
Posty: 32 (1/0)
Auto: Mazda 6, 05r. 2.0 benzyna (104kw)

Postprzez tadziol » 2 cze 2015, 22:32

SPV się kończy lub kąt wyprzedzenia wtrysku do korekcji.
Nie wykluczam także przytkanych wtryskiwaczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 3 cze 2015, 10:45

Dymi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Verqlan » 9 cze 2015, 15:07

Nie dymi nic, a co do zaworu spv, za zaplonie slychac cykanie z okolic pompy wtryskowej, czy to normalne ? Po odpalaniu niestety praca ditd i paskow zaglusza i nie slychac czy cyka czy nie
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:58
Posty: 32 (1/0)
Auto: Mazda 6, 05r. 2.0 benzyna (104kw)

Postprzez Neonixos666 » 10 cze 2015, 20:12

to normalne że cyka, tak działa zawór TCV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 10 cze 2015, 22:12

a tera czekamy tydzień na odpowiedź....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Verqlan » 15 cze 2015, 18:34

No to ok , w tym momencie jednqk najbardziej poglebia sie problem z odpaleniem, gdy silnik sie zagrzeje , teoretycznie juz sie nie zdarza zeby odpalil za pierwszym razem, chwile go mecze i za drugim razem ok. Czesto grzeje swiece 2 razy ale raczej roznicy nie ma. Zrobilem loga z forscana , zajrzal by ktos ?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:58
Posty: 32 (1/0)
Auto: Mazda 6, 05r. 2.0 benzyna (104kw)

Postprzez tadziol » 15 cze 2015, 21:29

a gdzież ów log ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Verqlan » 21 cze 2015, 17:21

W najblizszym czasie wrzuce tego loga. Duzo pracuje i mam ograniczony czas. Ale teraz wydaje mi soe ze problem z odpalaniem pojawia sie gdy mam okolo 1/3 baku i mniej, jeszcze 100% pewnosci nie ma, ale co to moze byc w takim przypadku?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:58
Posty: 32 (1/0)
Auto: Mazda 6, 05r. 2.0 benzyna (104kw)

Postprzez tadziol » 21 cze 2015, 22:01

zapowietrzający się układ paliwowy.
daj ten log.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Verqlan » 22 cze 2015, 16:39

Przy polowie baku jednak dalej problem z odpalaniem, odnosze wrazenie ze to sie dzieje od zeszlych wakacji, coraz mu ciezej odpalac. Jutro mam wolne, wstawie loga. Swoja droga jezeli kat wtrysku do korekcji jak to sie powinno dokladnie objawiac? Problemow z obrotami , czkawkami nic nie ma, tylko na moc mala, a nie mialem przyjemnosci przejechac sie drugim ditd dla porownania
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:58
Posty: 32 (1/0)
Auto: Mazda 6, 05r. 2.0 benzyna (104kw)

Postprzez tadziol » 22 cze 2015, 22:10

Verqlan napisał(a):jezeli kat wtrysku do korekcji jak to sie powinno dokladnie objawiac?

właśnie tak :
Verqlan napisał(a):problem z mocą, odpalaniem na zimnym i ciepłym, odpalac odpala, ale zawsze się męczy a szczególnie na ciepłym, nie zawsze za 1 razem odpali. Akumulator nowy. Bardzo słaba reakcja pedału gazu


a wystarczy przestawiony rozrząd o ząb i będą taki hece....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Verqlan » 24 cze 2015, 13:07

Log w załączniku


Edit. Dzisiaj patrzylem to tak, na zimnym jak to zwykle 2-3 sek odpala, pochodzil tak z 5 min ze wskazowka temp ledwo co ruszyla i w tym momencie z 3 gasilem i odpalalem i tym razem odpala tak jak ludzie pisza z polobrotu, doslownie odrazu
Załączniki
mazda 111.zip
LOG, 25 sekunda była odcinka, program nie wyłapał takich obrotów
(1.98 KiB) Pobrane 71 razy
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:58
Posty: 32 (1/0)
Auto: Mazda 6, 05r. 2.0 benzyna (104kw)

Postprzez tadziol » 24 cze 2015, 22:37

jutro popatrzę na to.

Dopisano 25 cze 2015 7:03:

sorry,ale w tym logu nie ma nic ciekawego.
jakieś wartości temperatur powietrza,obroty czy położenie EGR nic nie wnoszą.
taki log to dobry przykład dla tych,którzy "mieli podłączone pod komputer i wyszło,że pompa jest padnięta albo wtryski o wymiany".
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Verqlan » 3 lip 2015, 19:04

Tadziol, mozesz potwierdzic ze aby sprawdzic pompe wyjalem dobry czujnik, pod kolektorem z 15 cm ? Nie zaden czujnik w pompie? . Jezeli to ten pod kolektorem to po odlaczeniu bez zmian, a nawet mamy upaly i korki w nadmorskich miejsciowosciach, odpalanie na cieplym sie pogorszyli do nawet, za 3-4 razem. A no i czy pod odpieciu czujnika nie powinna sie chociaz palic kontrolka swiec ?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:58
Posty: 32 (1/0)
Auto: Mazda 6, 05r. 2.0 benzyna (104kw)

Postprzez Verqlan » 7 lip 2015, 09:49

Wiedzialem ze to nie ten, schowany byl, teraz odlaczylem i to pokazalo blad tak jak powinno i pali od strzala
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:58
Posty: 32 (1/0)
Auto: Mazda 6, 05r. 2.0 benzyna (104kw)

Postprzez tadziol » 7 lip 2015, 20:31

niby wskazuje to na koniec pompy,ale i SPV jak odchodzi to też daje podobne objawy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Verqlan » 9 lip 2015, 20:59

No nic, w poniedzialek daje do mechanika, w sumie stwierdzil ze jak pompa bedzie kaput to sie nie oplaca regenerowac a lepiej kupic uzywke, choc jestem innego zdania. Tadziol tak dla pewnosci mozesz mi powiedziec czy na pewno mam silnik rf2a ? 323f bj 00r de04s08, w dowodzie 66kw
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:58
Posty: 32 (1/0)
Auto: Mazda 6, 05r. 2.0 benzyna (104kw)

Postprzez tadziol » 9 lip 2015, 21:18

na logu z FS masz położenie zaworu egr. tylko RF2A miał czujnik położenia.
Verqlan napisał(a):sie nie oplaca regenerowac a lepiej kupic uzywke

w niewiadomym stanie ? powodzenia...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Verqlan » 10 lip 2015, 10:20

Znaczy w niewiadomym stanie, bedzie grzebal, kilka opcji widzi, mam troche zaufania, bo mieszkam w koszalinie co wioska nie jest, a warsztaty odsylaja wlasnie tam gdzie oddaje auto, na wioske
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:58
Posty: 32 (1/0)
Auto: Mazda 6, 05r. 2.0 benzyna (104kw)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323