Witam!
Mam problem z moją mazdą silnik 2.0 MZR-CD 136KM.
Jeżdżę już tak od roku z palącą się kontrolką check engine oraz tcs, na komputerze pokazuję błąd oznaczający za wysokie napięcie na przepływomierzu. Najdziwniejsze jest to, że auto ma dobrego buta, spalanie średnie na poziomie 6.1 l/100 – przy bardzo dynamicznej jeździe, nic nie szarpie, nie gaśnie i obroty nie falują. Wymieniałem z pół roku temu cały przepływomierz, kasowałem błąd i dalej się wyświetla. Przed chwilą czyściłem egr, sprawdzałem bezpiecznik od przepływomierza i jest dobry. Jak to mogę sam naprawić?
Check engine P0103
Strona 1 z 1
1. przepływomierz do kontroli – przeczyścić, sprawdzić przewody
2.
czyżbyś miał najoszczędniejszego diesla w kraju

2.
defc0nq napisał(a): spalanie średnie na poziomie 6.1 l/100 – przy bardzo dynamicznej jeździe
czyżbyś miał najoszczędniejszego diesla w kraju
Hm, jak dojeżdżałem do pracy codziennie 20km w jedną strone to brał mi 1l diesla – to była jazda cały czas 90km/h. Szczerze to od zakupu jestem na prawde zadowolony jeśli chodzi o kwestie spalania!
Czasami na trasie potrafiłem schodzić do 4.5 litra. I to nie są bajki
A jeśli chodzi o przepływomierz to tak jak pisałem, wymieniałem go pół roku temu i jest czyściutki jak go wczoraj wyjmowałem. Przewody są w dobrym stanie aczkolwiek wchodzą później w wiązkę i dalej nie widzę, mam rozprówać wiązkę i sprawdzać dalej? Czy może miernikiem napięcia sprawdzić poszczególny "pin" we wtyczce? Jeśli tak, to czy posiada ktoś jakieś informacje, jaki prąd powinien być na każdym pinie?
Pozdrawiam
Czasami na trasie potrafiłem schodzić do 4.5 litra. I to nie są bajki
A jeśli chodzi o przepływomierz to tak jak pisałem, wymieniałem go pół roku temu i jest czyściutki jak go wczoraj wyjmowałem. Przewody są w dobrym stanie aczkolwiek wchodzą później w wiązkę i dalej nie widzę, mam rozprówać wiązkę i sprawdzać dalej? Czy może miernikiem napięcia sprawdzić poszczególny "pin" we wtyczce? Jeśli tak, to czy posiada ktoś jakieś informacje, jaki prąd powinien być na każdym pinie?
Pozdrawiam
- Od: 19 cze 2015, 20:09
- Posty: 9
- Skąd: Półwysep Helski
- Auto: Mazda 6 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM (ON)
Sprawdzałeś na komputerku czy ręcznie przy dystrybutorze? Bo takie spalanie w tym samochodzie to jest naprawde praktycznie nierealne jak na klocek 1,5 tony i 2 litrowego diesla
. A jak ręcznie to tylko pozazdrościć wybitnej jednostki
Ręcznie 
Czy jest ktoś w stanie mi pomóc?
Czy to, że pali mi się kontrolka check engine oraz auto w poślizgu oddziałowuje na to, że jest automatycznie obniżana moc silnika? Gdzieś coś na ten temat czytałem ale chce się upewnić
Czy jest ktoś w stanie mi pomóc?
Czy to, że pali mi się kontrolka check engine oraz auto w poślizgu oddziałowuje na to, że jest automatycznie obniżana moc silnika? Gdzieś coś na ten temat czytałem ale chce się upewnić
- Od: 19 cze 2015, 20:09
- Posty: 9
- Skąd: Półwysep Helski
- Auto: Mazda 6 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM (ON)
Jednak mechanik wprowadził mnie w błąd nie był to błąd przepływomierza a czujnika temperatury w intercoolerze. Dokładnie błąd P0098.
Dzisiaj oddaje auto do mechanika i powiem mu żeby najpierw sprawdził przewody bo mogą być odlutowane od wtyczki a jeśli przewody będą całe to wymieniam ten czujnik.
Btw. Interfejs iCar nano bluetooth + program torque – super sprawa
Torque pokazuje mi moc silnika 133.5 KM – to chyba dobry wynik na 12-sto letni samochód z niedziałającym czujnikiem IAT
Czy po naprawie tego błędu odczuję jakąś różnicę w działaniu auta?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Dzisiaj oddaje auto do mechanika i powiem mu żeby najpierw sprawdził przewody bo mogą być odlutowane od wtyczki a jeśli przewody będą całe to wymieniam ten czujnik.
Btw. Interfejs iCar nano bluetooth + program torque – super sprawa
Torque pokazuje mi moc silnika 133.5 KM – to chyba dobry wynik na 12-sto letni samochód z niedziałającym czujnikiem IAT
Czy po naprawie tego błędu odczuję jakąś różnicę w działaniu auta?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
- Od: 19 cze 2015, 20:09
- Posty: 9
- Skąd: Półwysep Helski
- Auto: Mazda 6 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM (ON)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6