Check engine P0103

Postprzez defc0nq » 19 cze 2015, 21:32

Witam!

Mam problem z moją mazdą silnik 2.0 MZR-CD 136KM.
Jeżdżę już tak od roku z palącą się kontrolką check engine oraz tcs, na komputerze pokazuję błąd oznaczający za wysokie napięcie na przepływomierzu. Najdziwniejsze jest to, że auto ma dobrego buta, spalanie średnie na poziomie 6.1 l/100 – przy bardzo dynamicznej jeździe, nic nie szarpie, nie gaśnie i obroty nie falują. Wymieniałem z pół roku temu cały przepływomierz, kasowałem błąd i dalej się wyświetla. Przed chwilą czyściłem egr, sprawdzałem bezpiecznik od przepływomierza i jest dobry. Jak to mogę sam naprawić?
Początkujący
 
Od: 19 cze 2015, 20:09
Posty: 9
Skąd: Półwysep Helski
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM (ON)

Postprzez dobrzyn22 » 19 cze 2015, 21:53

1. przepływomierz do kontroli – przeczyścić, sprawdzić przewody

2.
defc0nq napisał(a): spalanie średnie na poziomie 6.1 l/100 – przy bardzo dynamicznej jeździe

czyżbyś miał najoszczędniejszego diesla w kraju ?? <faja> :>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez defc0nq » 20 cze 2015, 13:20

Hm, jak dojeżdżałem do pracy codziennie 20km w jedną strone to brał mi 1l diesla – to była jazda cały czas 90km/h. Szczerze to od zakupu jestem na prawde zadowolony jeśli chodzi o kwestie spalania!
Czasami na trasie potrafiłem schodzić do 4.5 litra. I to nie są bajki :)

A jeśli chodzi o przepływomierz to tak jak pisałem, wymieniałem go pół roku temu i jest czyściutki jak go wczoraj wyjmowałem. Przewody są w dobrym stanie aczkolwiek wchodzą później w wiązkę i dalej nie widzę, mam rozprówać wiązkę i sprawdzać dalej? Czy może miernikiem napięcia sprawdzić poszczególny "pin" we wtyczce? Jeśli tak, to czy posiada ktoś jakieś informacje, jaki prąd powinien być na każdym pinie?

Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 19 cze 2015, 20:09
Posty: 9
Skąd: Półwysep Helski
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM (ON)

Postprzez rdy » 20 cze 2015, 14:24

Sprawdzałeś na komputerku czy ręcznie przy dystrybutorze? Bo takie spalanie w tym samochodzie to jest naprawde praktycznie nierealne jak na klocek 1,5 tony i 2 litrowego diesla :D. A jak ręcznie to tylko pozazdrościć wybitnej jednostki
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez defc0nq » 20 cze 2015, 14:46

Ręcznie :)
Czy jest ktoś w stanie mi pomóc?

Czy to, że pali mi się kontrolka check engine oraz auto w poślizgu oddziałowuje na to, że jest automatycznie obniżana moc silnika? Gdzieś coś na ten temat czytałem ale chce się upewnić :)
Początkujący
 
Od: 19 cze 2015, 20:09
Posty: 9
Skąd: Półwysep Helski
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM (ON)

Postprzez rdy » 20 cze 2015, 15:20

Nie zawsze, może się palić a samochód nie wejdzie w tryb awaryjny. Tryb awaryjny to byś czuł i to mocno
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez defc0nq » 20 cze 2015, 16:53

W takim razie raczej nie jest w trybie awaryjnym :)
Także czekam na jakieś wskazówki co mogę z w/w błędem zrobić skoro wymiana przepływomierza nie poskutkowała..
Początkujący
 
Od: 19 cze 2015, 20:09
Posty: 9
Skąd: Półwysep Helski
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM (ON)

Postprzez smile » 20 cze 2015, 17:20

Powinieneś uzupełnić dane o to, skąd jesteś. Ty uzupełnij dane a ja wyszperam coś odnośnie P0103, ok? :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez defc0nq » 20 cze 2015, 19:44

Dane uzupełnione, czekam na jakieś informacje od Ciebie :)
Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 19 cze 2015, 20:09
Posty: 9
Skąd: Półwysep Helski
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM (ON)

Postprzez smile » 21 cze 2015, 13:03

Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez defc0nq » 8 lip 2015, 14:12

Jednak mechanik wprowadził mnie w błąd nie był to błąd przepływomierza a czujnika temperatury w intercoolerze. Dokładnie błąd P0098.
Dzisiaj oddaje auto do mechanika i powiem mu żeby najpierw sprawdził przewody bo mogą być odlutowane od wtyczki a jeśli przewody będą całe to wymieniam ten czujnik.
Btw. Interfejs iCar nano bluetooth + program torque – super sprawa :)
Torque pokazuje mi moc silnika 133.5 KM – to chyba dobry wynik na 12-sto letni samochód z niedziałającym czujnikiem IAT :)
Czy po naprawie tego błędu odczuję jakąś różnicę w działaniu auta?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 19 cze 2015, 20:09
Posty: 9
Skąd: Półwysep Helski
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM (ON)

Postprzez smile » 8 lip 2015, 20:01

Jak wymiana czujnika nie pomoże, to sprawdź stan wiązki na intercoolerze. Albo zacznij od wiązki.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6