Grzejące się koło

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tobo » 16 cze 2015, 18:13

Witam Szanowne Grono.

Jakiś czas temu złapało mi prawy przedni hamulec i doszedłem do wniosku, że czas na remont hamulców.
Po wymianie tarcz, klocków, wszelkich gumek było lepiej, ale jednak dalej się grzało.
Przy kolejnym podejściu został wymieniony tłok oraz przewód gumowy.
Wszystko wygląda na sprawne, ale niestety dalej się grzeje. Gdy lewe jest zimne, prawe jest ciepłe, Gdy lewe jest ciepłe, prawe jest gorące. Nie może tak być.

Czy przyczyną może być zacisk (cylinder)? Powierzchnia nie wygląda na zużytą.
Czy przyczyną może być pompa ABSu?

Ma ktoś jakiś pomysł? Może ktoś miał podobnie?
Ostatnio edytowano 2 lip 2015, 09:33 przez Tobo, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Pioteq25 » 16 cze 2015, 19:32

Sprawdź czy prowadnice zacisku lekko chodzą – powinno się je dać ruszyć ręką na wciśniętym tłoczku.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Ven » 16 cze 2015, 22:35

A jak jest z samą tarczą hamulcową ? jeśli to nie hamulce o obstawiam piastę/łożysko.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez Tobo » 17 cze 2015, 09:16

To na 100% coś z hamulcem, bo jak się podniesie auto, to czuć, że lekko hamuje. Przy ściągniętym zacisku kręci się idealnie. Wszystko wskazuje na niecofający się do końca tłok, tylko co może być przyczyną? Sam tłok porusza się lekko. Wygląda to jakby cały czas było niewielkie ciśnienie w układzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Ven » 17 cze 2015, 10:51

A jak z odpowietrzaniem układu ?
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez Tobo » 17 cze 2015, 11:17

Pedał twardy, trudno powiedzieć. Dwa razy było już odpowietrzane przy okazji tych perypetii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez CLAU » 17 cze 2015, 15:48

Klocek chodzi luzno w blaszkach czy moze sie w nich klinuje ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Tobo » 17 cze 2015, 18:39

Niestety chodzi luźno. Wszystko jest wyczyszczone i nasmarowane jak trzeba.
Było to już rozbierane 4 razy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez brodaM6 » 18 cze 2015, 16:34

A po jakim dystansie przejechany, sie grzeje
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Tobo » 19 cze 2015, 17:35

Po 2km już czuć, że tarcza jest ciepła (druga zimna).
Przy większych prędkościach cała felga jest wyczuwalnie ciepła.

Klocek cały czas lekko ociera jakby było lekkie ciśnienie w układzie.
Nie mam już pomysłów, na razie 270zł wyrzuciłem w błoto – dalej to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez mario-k » 19 cze 2015, 19:05

Hej kolego ja dorzuce pare groszy.A wiec czy masz druty ktöre lekko odpychaja klocek zalozone na klockach tam w tych otworach.Nastepnie zobacz czy tloczek lekko powinien sie cofnac po zdjeciu nogi z hamulca czy lekko mozna go cofnac do srodka bez wiekszej sily czy czasem guma chroniaca tloczek nie jest zlapana gdzies.Kolego wszystko powinno lekko chodzic.Na koniec zobacz co z przewodem czy czasem nie jest gdzies uderzony i w tym miejscu ma problem plyn hamulcowy na swobodny powröt.Malo prawdopodobne aby pompa sie sypnela wszystko dokladnie posprawdzaj osobiscie albo patrz mechanikowi na lapki co robi.Sprawdz tarcze tez czy nie jest zwichrowana tez.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez m@riusz39 » 19 cze 2015, 19:11

Można by było jeszcze rozważyć wymianę węzy gumowych przy kołach, u mnie kiedyś w fordzie rozwarstwił się od środka i tłoczek nie odbijał i też się grzało jedno koło bardziej od drugiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez kubsztyk » 19 cze 2015, 20:36

U mnie fachman skrzywił nową (!) prowadniczkę tylnego lewego zacisku, taką z zestawu naprawczego, przez co koło się grzało i efekt był taki, że miałem 2-3-letnie tarcze do wymiany + klocek wewnętrzny zjechany w pół roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Tobo » 22 cze 2015, 16:16

Wężyk jest już nowy, tarcza prosta, sprężyny rozpierające są obie na swoim miejscu.
Uszczelka na tłoku raczej też będzie ok, bo po wymianie tłoka wraz z uszczelką dalej jest to samo.
Klocek kończy się w oczach, prawa felga wyraźnie ubrudzona pyłem z klocka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Danmazda » 22 cze 2015, 17:36

Tobo napisał(a): po wymianie tłoka wraz z uszczelką dalej jest to samo

Przerabiałem to samo w swojej. Dokładne oczyszczenie zacisku, wymiana wszystkich uszczelek w moim przypadku załatwiła sprawę. U Ciebie raczej bez wymiany zacisku się nie obejdzie. Regenerowany, porządny kosztuje ponad 500 zł, sam miałem taki kupować jeśli zabieg by się nie udał. Te regenerowane lub nowe nie wiadomego pochodzenia do niczego się nie nadają.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez mario-k » 22 cze 2015, 19:05

No ale nic nie napisales czy tloczek mozna swobodnie wcisnac do srodka bez wiekszej sily. :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Tobo » 23 cze 2015, 09:06

Pojadę jeszcze raz do mechanika i będę nad nimi stał i go wkurzał.
A powiedzcie mi jeszcze Koledzy, czy gdy zacisk jest odkręcony i widać tłok i naciśnie się lekko hamulec tak żeby tłok się wysunął, to czy powinien on po puszczeniu pedału samoczynnie wrócić do pozycji całkowicie schowanej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez mario-k » 23 cze 2015, 22:58

Nie on nie wröci spowrotem do pozycji ale minimalnie sie cofnie to jest rzedu milimetra.Tak patrz na lapki facetowi i niech sie dolozy bo to wielkiej filozofi nie ma.POZDRAWIAM :)

Dopisano 23 cze 2015, 23:01:

Ale to mechanik ze musisz pisac na forum.Moja rada zmien go na prawdziwego speca.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Tobo » 1 lip 2015, 15:25

Po kolejnym rozebraniu całego zacisku, wymianie wszystkich gumowych elementów dalej było to samo. Ostatnim elementem do wymiany pozostały klocki, a po ich wymianie KOŁO PRZESTAŁO SIĘ GRZAĆ.

Diagnoza: Podczas pierwotnego zatarcia hamulca doszło do starcia zewnętrznego klocka pod minimalnym kątem. To wystarczyło, żeby zacisk lekko się kantował na prowadnicach i nie luzował zewnętrznego klocka przez co ten cały czas tarł o tarczę.

To tyle – mam nadzieję, że komuś się przyda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez mario-k » 1 lip 2015, 19:29

No i po problemie gratuluje :D
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6