Szum z turbiny

Postprzez Radek9112 » 10 cze 2015, 13:53

Witam wszystkich,
od pewnego czasu mam problem z moją trójką. Chodzi o turbo, a konkretnie o szum w okolicach 1800 obrotów. Najlepiej ilustruje to filmik (nie mój, ale u mnie jest identycznie):

https://www.youtube.com/watch?v=rDcpvdX2P3g

Gruszka od turbo chodzi prawidłowo, egr czyszczony, filtry i oleje zmieniane co 10tys km. Wiecie może w czym jest problem? Dużo czytałem o tym ale nie znalazłem odpowiedzi...

Auto z 2007r, 1.6D 109km, 197tys, FAP wycięty gdy auto miało 4 lata.

Proszę o pomoc, każda informacja będzie cenna!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 cze 2015, 19:04
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 1.6D 109km, 2007r, 252kkm.

Postprzez kropek101 » 10 cze 2015, 17:41

Też tak mam jakiś czas to nie występowało jak uszczelniłem dolot powietrza,teraz niedawno wymieniałem łącznik elastyczny wydechu i wróciło.
Wszystko zależy od tego jak jeżdzę autem dzwięk słyszalny jako szumy rechotanie silnika.
Według mnie to wina kierownic turbiny bądź jej luzów które już niestety się pojawiają w turbinie która była wstawiana (nowa nie jakaś regenerowana) :|
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Radek9112 » 11 cze 2015, 12:43

Czyli najlepiej zawieźć samochód do jakiegoś turbiarza niech się tym zajmie?
I jak już miałbym robić turbo, chciałbym je regenerować (niższe koszty, o wiele niższe...), czy to jest dobry pomysł?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 cze 2015, 19:04
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 1.6D 109km, 2007r, 252kkm.

Postprzez kropek101 » 11 cze 2015, 14:37

Najlepiej to nie przesadzać i na spokojnie poszukać co może być tego powodem a nie od razu lecieć i wymieniać pół auta. Jak już chcesz ładować kasę na teorie co to może być proponuję wyszukać kogoś kto podejmie się rozwikłania zagadki od A do Z i nie orżnie na kasie za teoretyczne diagnozy które nic nie dają bo nie tylko my mamy te rechoty, już wcześniej były osoby które wspominały o tym problemie wiem że użytkownicy w fordach z tym silnikiem też to mają. Ja tak mam jak pamiętam i jakoś auto jeździ tak jak ma
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez waciach » 11 cze 2015, 19:06

Rozlatujace się turbo chrobocze znacznie mocniej a poza tym czuć mniejsza oraz nierówna moc. Gdybyś był w warszawie to podjedz na bemowo do sts turbo, chłopaki za darmo sprawdza luzy, osluchaja i coś podpowiedzą. Na pewno nie zabieraj się za szukanie nowej turbiny bo to spore koszta. Jezdzij i obserwuj
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez Radek9112 » 14 cze 2015, 18:34

Dziękuje za rady, poobserwuje i przyjże się temu i jak coś odkryje dam znać, dziękuję i pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 cze 2015, 19:04
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 1.6D 109km, 2007r, 252kkm.

Postprzez uszol90 » 26 cze 2015, 20:13

hmm 1800 obrotów to moment kiedy tubo "pompuje" może jakaś nieszczelność w dolocie? IC? nie widzisz nigdzie pomiędzy turbo a kolektorem ssącym wycieków oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kropek101 » 26 cze 2015, 21:28

Uszol90 ja też raz to mam innym razem znika ale większość czasu występują takie same rechoty jak na filmiku u Radek9112.
Słyszalne jest to nie podczas pompowania turbo a dzwięk pojawia się gdy ruszysz autem do 2,5tyś rpm i zmieniasz bieg na 2gi zanim silnik zaczyna schodzić z obrotów lub na postoju jak się pogazuje. Tak czy inaczej jest to gdy doładowanie maleje w tym momencie słychać rechot. sam to przerabiałem obserwowałem wszystko i nie mam pojęcia co jest winne. Nawet nie wiem jak długo to jest w tym aucie na pewno nic się nie dzieje.

Co zaobserwowałem na początku mojej eksploatacji auta wymieniłem turbo nie z powodu rechotu a dlatego że miałem uwaloną geometrię, poszczerbione łopatki i przytarty wirnik, dzwięk na jakiś czas znikł.
Doszczelniłem odmę dźwięk czasowo znikł jednak powrócił.
Doszczelniłem obudowę filtra nie trzymała na śrubach j.w.
Dolot posprawdzany podociągane opaski bez zmian
Niedawno wymieniony łącznik elastyczny wydechu rechot stracił się na 3-4 dni
Zimą jest to mniej słyszalne, gdy mocno cisnę przy startach objaw się nasila, trochę normalnej jazdy i wraca do normy.
To takie moje obserwacje co do tego problemu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez uszol90 » 26 cze 2015, 23:39

u mnie charakterystyczny rechot słyszę przy "butowaniu" ale tak powyżej hm 3-3,5krpm jakby tak "twardo" zaczynał chodzić ;) ale chyba taki urok tego motora, w focusie tylko wersja 90km jest to samo...

hm dopiero teraz mogłem oglądnąć filmik... po tym co widzę to sztanga chodzi o wiele za krótko, na pewno za krótko, najpierw trzeba z tym do ładu dojść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kropek101 » 6 lip 2015, 20:40

W sobotę wymieniałem oleje filtry, przegląd auta przed wyjazdem na wakacje.
Wyrzuciłem wszystkie ori śruby z obudowy filtra powietrza dałem inne i mocno poskręcałem rechoty są minimalne więc są tylko 2 opcje ten silnik rechocze gdy ma już stary olej i filtry bądź nieszczelny dolot przed turbo. Prawie bym zapomniał dopisać po takim skręceniu obudowy silnik nie charczy powyżej 3,7tyś rpm idzie cichutko
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez uszol90 » 6 lip 2015, 23:12

kropek101 to chyba prędzej przez olej jak przez obudowę filtra powietrza, co ona ma do tego? zaburzony odczyt z przepływki? hm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kropek101 » 7 lip 2015, 07:16

Olej tak mocno nie wyciszy silnika wydaje mi się ze to jednak od dolotu. U mnie skręcenie dużo dało nawet jedna śruba nie trzymała. Wszystkie juz były przekrecone.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323