mam problem z moją mazdą 5, 110 KM (2008r).
Problemem jest spadek mocy, po podpięciu kompa żadnych błędów nie widać, auto też nigdy nie dymiło.
Myślałem że problem jest w dpf i go usunąłem wraz zaślepieniem egr ale to nie rozwiązało problemu.
Została zrobiona pełna diagnostyka układu dolotowego (przepływomierz, turbina oraz podciśnienia), układu wysokiego ciśnienia nie wykazała żadnych odchyleń, na potwierdzenie dostałem wydruk z IDS`a z wartościami zadanymi oraz aktualnymi gdzie widać że ciśnienia się pokrywają, na hamowni samochód wykazał 83 konie ze 110 fabrycznych. Wyglądało to na źle zamontowany rozrząd.
Po sprawdzeniu rozrządu – okazało się że jest prawidłowo zamontowany.
Aktualizacja:
serwis http://www.autoartmot.pl sprawdził przepływomierz i podobno był mocno zabrudzony.
Auto sprawdzone i różnica jest kolosalna, wygląda na to że odzyskało pełną moc. Nie zauważyłem falowania obrotów, więc wygląda na to że obędzie się bez nowej części (oby).
Za kilka tygodni sprawdzę to jeszcze na hamowni.
Tak więc: czasem warto zadbać o czystość madzi
Pozdrawiam
Grzesiek