Dobijanie/Obcieranie opon o nadkole
Strona 1 z 1
Witajcie Panowie,
Mam problem ze swoją mazdziną liftback 2006 2.0PB.
Na 17to calowe felgi (takie: http://u.4.cf.nengun.com/123814/nengun- ... 9891d7.jpg ) mam założone opony 215/45, czyli niby takie jakie są zalecane przy tym rozmiarze felgi.
Podczas wycieczki długoweekendowej z dwoma osobami z tyłu okazało się, że na każdej większej lub mniejszej nierówności na drodze opony z tyłu trą o nadkola...
Samochód mam od marca, rzadko kogoś wożę z tyłu i do tej pory nie zauważyłem. Może wpływ na to ma dociążenie tyłu instalacją gazową założoną 3 tygodnie temu ? Przed kupnem jak i przy rejestracji auto przeszło przegląd, amortyzatory były w znakomitym stanie.
Dodam jeszcze , że opona o nadkole trze od boku z zewnątrz, mniej więcej w połowie wysokości opony (w załączniku na czerwono)
Miał ktoś podobny problem ?
Mam problem ze swoją mazdziną liftback 2006 2.0PB.
Na 17to calowe felgi (takie: http://u.4.cf.nengun.com/123814/nengun- ... 9891d7.jpg ) mam założone opony 215/45, czyli niby takie jakie są zalecane przy tym rozmiarze felgi.
Podczas wycieczki długoweekendowej z dwoma osobami z tyłu okazało się, że na każdej większej lub mniejszej nierówności na drodze opony z tyłu trą o nadkola...
Samochód mam od marca, rzadko kogoś wożę z tyłu i do tej pory nie zauważyłem. Może wpływ na to ma dociążenie tyłu instalacją gazową założoną 3 tygodnie temu ? Przed kupnem jak i przy rejestracji auto przeszło przegląd, amortyzatory były w znakomitym stanie.
Dodam jeszcze , że opona o nadkole trze od boku z zewnątrz, mniej więcej w połowie wysokości opony (w załączniku na czerwono)
Miał ktoś podobny problem ?
- Od: 23 lut 2015, 13:21
- Posty: 11
- Auto: 06' Mazda 6 2.0 LF-DE
Hmm. Czy to są oryginalne felgi mazdy to nie jestem pewien. Masz założone sprężyny obniżające?
Yo, mr. White!
- Od: 8 kwi 2012, 13:05
- Posty: 994 (0/10)
- Skąd: okolice Świdnika
- Auto: M6 GG LF-DE '06
Przemysław napisał(a):Czy to są oryginalne felgi mazdy to nie jestem pewien
Nie są. Mi zdjęcie nic nie mówi, nie wiadomo jakie jest ET i szerokość felgi. A to może być przyczyna obcierania opony o nadkole.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Dziękuję za odpowiedzi 
Po zewnątrz żadnych oznaczeń nie ma ( Oprócz napisu FONDMETAL) , a wczoraj nie miałem czasu żeby ściągnąć koło i zobaczyć z drugiej strony felgi jakie jest ET.
Znalazłem te felgi na jakiejś innej stronie:
http://www.nengun.com/mazda/genuine-lat ... els-123814
to oznaczenie OFF50 na końcu to jakiś odpowiednik ET ?
Po zewnątrz żadnych oznaczeń nie ma ( Oprócz napisu FONDMETAL) , a wczoraj nie miałem czasu żeby ściągnąć koło i zobaczyć z drugiej strony felgi jakie jest ET.
Znalazłem te felgi na jakiejś innej stronie:
http://www.nengun.com/mazda/genuine-lat ... els-123814
to oznaczenie OFF50 na końcu to jakiś odpowiednik ET ?
- Od: 23 lut 2015, 13:21
- Posty: 11
- Auto: 06' Mazda 6 2.0 LF-DE
To są koła przód szerokość 8".
Tył ma 8.5" szerokości, jeśli masz taki komplet z ET czyli off 50 (podawany w mm) to moim zdaniem nie powinno być problemu nawet przy oponie 215.
Ale, parametry felg z tego linka może całkowicie odbiegać do felg na twoim aucie, wzór jest tylko wzorem.
Parametry felgi są lub powinny być wybite od wewnętrznej strony felgi w okolicy piasty, mogą być na rencie z zewnątrz. Przypatrz się dokładnie feldze jak ja zdejmiesz z auta i daj znać co tam jest.
Tak jak zostało napisane, podejrzewam et sporo za małe
Tył ma 8.5" szerokości, jeśli masz taki komplet z ET czyli off 50 (podawany w mm) to moim zdaniem nie powinno być problemu nawet przy oponie 215.
Ale, parametry felg z tego linka może całkowicie odbiegać do felg na twoim aucie, wzór jest tylko wzorem.
Parametry felgi są lub powinny być wybite od wewnętrznej strony felgi w okolicy piasty, mogą być na rencie z zewnątrz. Przypatrz się dokładnie feldze jak ja zdejmiesz z auta i daj znać co tam jest.
Tak jak zostało napisane, podejrzewam et sporo za małe
Zarowno przy 7,5 jak i 8 calach nie ma mowy o naciagu (bedzie normalna krawedz, w miare rownolegla z bokiem felgi).Naciag zaczyna sie przy 8,5 wzwyz.. zalezy to tez od konkretnej opony.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6