Jak narazie zdarzyło mi się to 3x od momentu zakupu. Niby nic, ale trochę mnie to drażni... Jakieś pomysły co trapi moją M3
Mazda3 BK Y6 2005 1,6 HB ***SPRZEDANE***
Hmm mam problem z ESP. Pisałem już o tym chyba wcześniej. W czasie szybkiej jazdy po S8 ponownie włączyła się kontrolka ESP jak na foto. Nie było to związane z hamowaniem, poślizgiem czy czymkolwiek związanym z trakcją. Po prostu się zapaliła. Auto nadal było wstanie jechać 140km/h ale przy dociśnięciu na max pedału gazu auto jakby się dławiło i zwalniało (tryb serwisowy
). Po zgaszeniu i zapaleniu auta wszystko wróciło do normy.
Jak narazie zdarzyło mi się to 3x od momentu zakupu. Niby nic, ale trochę mnie to drażni... Jakieś pomysły co trapi moją M3
Jak narazie zdarzyło mi się to 3x od momentu zakupu. Niby nic, ale trochę mnie to drażni... Jakieś pomysły co trapi moją M3
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Czujniki ABS? Nie mam pewności, ale tam bym szukał. Jakiś słaby styk. Naderwana wiązka. Skoro złapał tryb serwisowy może jakiś błąd został zarejestrowany ?
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Również obstawiałbym któryż z czujników ABS, warto by je sprawdzić. W BJ-tce miałem uszkodzony jeden tylny czujnik i ABS razem z TCS świrował, raz był, a raz nie, gdy podczas jazdy zapaliła się kontrolka TCS (ABS miała spaloną żarówkę) wystarczyło zgasić i odpalić auto jeszcze raz i systemy działały, ale na krótko, później padł całkiem.
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 325
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
U mnie jest dokładnie tak ... tyle że usterka pojawia się raz na 8 miesięcy 
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Grzegorz K napisał(a):raz na 8 miesięcy
Można zegarek ustawiać

- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Żona mnie zagadała 
Auto jutro idzie do mechanika. Z okazji przekroczenia 180 000 km lista serwisowa jest dość długa. M.in. kontrola czujników ABS. Jak wróci opowiem dokładniej
Auto jutro idzie do mechanika. Z okazji przekroczenia 180 000 km lista serwisowa jest dość długa. M.in. kontrola czujników ABS. Jak wróci opowiem dokładniej
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Auto wróciło z serwisu.
Zapomniałem wcześniej wspomnieć że moja M3 jest cudowna
Objechałem ostatnio pół Polski i nic, w pn umówiony mechanik, a w sb w drodze do Wrocławia na obwodnicy obrywa się osłona silnika. Odpada tył i ciągnie się pod autem. Pod MAGNOLIĄ odczepiłem przód, spakowałem i poszedłem na zakupy
Zakres prac po 180 000km :
wymiana oleju na ELF SXR 5w30
wymiana filtrów oleju i powietrza, kabinowy w środę
serwis klimatyzacji (brakowało 200cm3 po 2 latach)
wymiana płynu chłodniczego i hamulcowego, kontrola klocków, pomiar tarcz, efekt na koniec
założona osłona silnika
założone wyłamane przez lakiernika uchwyty listwy gumowej po stronie kierowcy
pęknietej rurki o którą pytałem kilka stron temu nie udało się na szybko dobrać, skleili jakąś wzmacnianą taśmą doraźnie, doradzali, żeby na szrocie spróbować coś dopasować
W środę auto wraca jeszcze na chwilę na wymianę filtra kabinowego i ozonowanie.
Dodatkowo do ustawienia zbieżność, bo opony zdzierają się mocniej od wewnątrz.
Newsy:
x błędy na kompie:
-błąd komunikacji czujnika ABS na szynie CAN (czy jakoś tak)
-błędy z EGRu, nie wiem jak stare, mam pojeździć przez 2 dni, zobaczymy czy wrócą, po wyłączeniu silnika słychać że EGR pracuje, auto ciągnie normalnie
x jest wyciek prawdopodobnie spod klawiatury (ale trzeba by umyć silnik i spradzić) tak duży, że na 11 000 km nie dolewałem ani grama oleju, do zrobienia przy kolejnym serwisie olejowym
x jedna tarcza z przodu delikatnie wygięta 0,4mm gdzie norma ponoć 0,8mm, na autostradzie przy hamowaniu czuć to na kierownicy, przy następnym serwisie klocki przód do wymiany, zrobię razem z tarczami
x zwarty czujnik nasłonecznienia ten pod szybą w kabinie.
Moje pytania:
można z przodu założyć tarcze perforowane a tylne zostawić zwykłe
Chciałem Mikoda nacinane i klocki Ferodo Premier.
Zna ktoś nr katalogowy tego czujnika nasłonecznienia w kabinie?? Jaki orientacyjny koszt
Skąd wziąć tą rurę
Zapomniałem wcześniej wspomnieć że moja M3 jest cudowna

Zakres prac po 180 000km :
wymiana oleju na ELF SXR 5w30
wymiana filtrów oleju i powietrza, kabinowy w środę
serwis klimatyzacji (brakowało 200cm3 po 2 latach)
wymiana płynu chłodniczego i hamulcowego, kontrola klocków, pomiar tarcz, efekt na koniec
założona osłona silnika
założone wyłamane przez lakiernika uchwyty listwy gumowej po stronie kierowcy
pęknietej rurki o którą pytałem kilka stron temu nie udało się na szybko dobrać, skleili jakąś wzmacnianą taśmą doraźnie, doradzali, żeby na szrocie spróbować coś dopasować
W środę auto wraca jeszcze na chwilę na wymianę filtra kabinowego i ozonowanie.
Dodatkowo do ustawienia zbieżność, bo opony zdzierają się mocniej od wewnątrz.
Newsy:
x błędy na kompie:
-błąd komunikacji czujnika ABS na szynie CAN (czy jakoś tak)
-błędy z EGRu, nie wiem jak stare, mam pojeździć przez 2 dni, zobaczymy czy wrócą, po wyłączeniu silnika słychać że EGR pracuje, auto ciągnie normalnie
x jest wyciek prawdopodobnie spod klawiatury (ale trzeba by umyć silnik i spradzić) tak duży, że na 11 000 km nie dolewałem ani grama oleju, do zrobienia przy kolejnym serwisie olejowym
x jedna tarcza z przodu delikatnie wygięta 0,4mm gdzie norma ponoć 0,8mm, na autostradzie przy hamowaniu czuć to na kierownicy, przy następnym serwisie klocki przód do wymiany, zrobię razem z tarczami
x zwarty czujnik nasłonecznienia ten pod szybą w kabinie.
Moje pytania:
można z przodu założyć tarcze perforowane a tylne zostawić zwykłe
Zna ktoś nr katalogowy tego czujnika nasłonecznienia w kabinie?? Jaki orientacyjny koszt
Skąd wziąć tą rurę
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Grzegorz K napisał(a):x jedna tarcza z przodu delikatnie wygięta 0,4mm
Chyba 0,04mm
Grzegorz K napisał(a):Moje pytania:
można z przodu założyć tarcze perforowane a tylne zostawić zwykłeChciałem Mikoda nacinane i klocki Ferodo Premier.
Można. Tylko czy jest sens na seryjne zaciski do cywilnego auta pchać nacinane tarcze...?

Co do czujnika nasłonecznienia

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=393&t=118699

ja bym wydal kase na lepsze opony niz tarcze czy klocki 
to nic nie daje... zreszta nacinane to tylko chlodzenie lepsze przy mocnym obciazeniu... chyba ze planujesz jezdzic autem ciagle do 200 i hamujesz do 0
sprawdzalem ostatnio z kumplem Tarcze z MPS BL i seryjne tarcze BL te same auta obok siebie i roznicy nie ma ZADNEJ ! dopiero przy hamowaniu z predkosci powyzej 160 pojawiala sie roznica....
jak dla mnie nie warto sie w to bawic
ze wzgledu na osiagi.... natomiast jak ma fajnie wygladac to spoko 
to nic nie daje... zreszta nacinane to tylko chlodzenie lepsze przy mocnym obciazeniu... chyba ze planujesz jezdzic autem ciagle do 200 i hamujesz do 0
sprawdzalem ostatnio z kumplem Tarcze z MPS BL i seryjne tarcze BL te same auta obok siebie i roznicy nie ma ZADNEJ ! dopiero przy hamowaniu z predkosci powyzej 160 pojawiala sie roznica....
jak dla mnie nie warto sie w to bawic
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Norreca napisał(a):sprawdzalem ostatnio z kumplem Tarcze z MPS BL i seryjne tarcze BL te same auta obok siebie i roznicy nie ma ZADNEJ ! dopiero przy hamowaniu z predkosci powyzej 160 pojawiala sie roznica....
z tego co się orientuję to jest różnica bo BL w MPS-ie ma tarcze 320mm z przodu a BL z 2.0 DISI czy 2.2 ma 300mm już nie wspominając o 1.6 które mają 278mm
Co do nawiercanych/nacinanych tarcz tj różnica w działaniu bo odprowadza Ci gazy, które tworzą się miedzy tarczą a klockiem. Lepsze klocki o lepszej mieszance są w stanie poprawić hamowanie nawet w seryjnych zaciskach. Wiadomo, że nie będzie widać różnicy przy normalnej jeździe ale w sytuacjach ekstremalnych gdzie masz przed sobą wypadek lub pieszy Ci wchodzi niespodziewanie na drogę to czasem centymetry w hamowaniu robią różnicę.
Tak jak pisze ragun, zależy do czego i jak będziesz używał samochód.
W mojej opinii dobre jakościowo tarcze i klocki standardowe wystarczą w zupełności.
Mnie też niedługo czeka wymiana i będę celował w TRW, Brembo, Ferodo.
W mojej opinii dobre jakościowo tarcze i klocki standardowe wystarczą w zupełności.
Mnie też niedługo czeka wymiana i będę celował w TRW, Brembo, Ferodo.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Nie wiem czy w 1,6 jest taki sam hamulec, ale w 2,0 przy SPRAWNYCH hamulcach na prawdę nie można narzekać na zatrzymywanie się (w sumie na rozpędzanie też nie). Jeśli jednak ktoś czuje niedosyt albo czasami jeździ po torze to raczej polecałbym pójście w stronę swapu zacisków z MPS aniżeli zabawę w chińskie, nacinane tarcze. No ale zrobisz jak uważasz

Jesli temat hamulcow zostal poruszony to dodam ze mozna znalezc bez problemu inne kompakty w ktorych uklady hamulcowe beda bardziej efektywne. Pisane juz o tym bylo ze tarcze mimo wszystko sa jednak za male. Na pewno jest przyzwoicie ale jak to sie mowi zawsze moglo by byc lepiej
.
ragun napisał(a):Norreca napisał(a):sprawdzalem ostatnio z kumplem Tarcze z MPS BL i seryjne tarcze BL te same auta obok siebie i roznicy nie ma ZADNEJ ! dopiero przy hamowaniu z predkosci powyzej 160 pojawiala sie roznica....
z tego co się orientuję to jest różnica bo BL w MPS-ie ma tarcze 320mm z przodu a BL z 2.0 DISI czy 2.2 ma 300mm już nie wspominając o 1.6 które mają 278mm
moze zle sie wyrazilem roznica w wielkosciach etc jest ale w wyniku hamowania nie ma zadnej
dopiero przy 160 jest pare cm roznicy ale tez nie jakos drastycznie.
sprawdzalismy sobie w tych samych autach (oboje mamy BL R2 185) kumpel ma tarcze z MPS
roznica dosc spora 320 a 300 a nic nie czuc... aby naprawde polepszyc wyniki nalezalo by specjalne "wyczynowe" zestawy zamontowac a nawet nie wiem cz dalo by rade
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Jak narazie to luźna propozycja. Skoro mam zmieniać to chciałbym coś równie dobrego lub lepszego. Auto służy do codziennej jazdy, toru nie widziało i raczej z tą mocą nie ma co się wybierać.
Byle jaka chińszczyzna nie wchodzi w grę.
I mogło chodzić o 0,04mm
Dziś widziałem auto od spodu. Opony to jakaś masakra. wewnętrzne powierzchnie 3 opon praktycznie gładkie. Niby jeszcze można jeździć, ale muszę się nad nowymi oponami rozglądać.
Co do DOBRYCH opon mam Bridgestone Turanza ER300, chyba nienajgorzej...
Byle jaka chińszczyzna nie wchodzi w grę.
I mogło chodzić o 0,04mm
Dziś widziałem auto od spodu. Opony to jakaś masakra. wewnętrzne powierzchnie 3 opon praktycznie gładkie. Niby jeszcze można jeździć, ale muszę się nad nowymi oponami rozglądać.
Co do DOBRYCH opon mam Bridgestone Turanza ER300, chyba nienajgorzej...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Grzegorz K napisał(a):
wymiana płynu chłodniczego
Potrzebuje informacji ile faktycznie wejdzie nowego plynu bo jak wiadomo zlewajac stary pewna jego czesc zostaje i nie wiem czy jest sens kupowac 2 x 5 l czy moze 5 l + litrowe opakowania?
Szczerze mówiąc nie wiem
Wiem tylko że był zmieniony, zmienił kolor z różowego na niebieski 
Auto dziś pojechało na geometrię i zostało na noc ... rozsypane tuleje tylnych wahaczy... Czemu poniedziałkowi mechanicy tego nie zauważyli
Auto dziś pojechało na geometrię i zostało na noc ... rozsypane tuleje tylnych wahaczy... Czemu poniedziałkowi mechanicy tego nie zauważyli
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Z cyklu madzia na wakacjach.
Kupiłem w końcu box montowany do platformy wspólnej z bagażnikiem rowerowym
Póki co spalanie na trasie z pełnym obciążeniem i 4 osobami 5,2 l/100km
Razem ze mną jechałą m.in. Mazda 5, po drodze spotkaliśmy też piękną CX-5
Kupiłem w końcu box montowany do platformy wspólnej z bagażnikiem rowerowym
Póki co spalanie na trasie z pełnym obciążeniem i 4 osobami 5,2 l/100km
Razem ze mną jechałą m.in. Mazda 5, po drodze spotkaliśmy też piękną CX-5
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Reasumując:
Dom Polska – Lignano Włochy 900km załadowana na full + 4 osoby spalanie 5,1 l/100km
Lignano Włochy – Dom Polska 900km załadowana na full + 4 osoby + 4 kartony wina +klima (34st na zewnatrz przez całą drogę) spalanie 5,2 l/100km
Co do samej jazdy po całej trasie nie czuję się zbytnio zmęczony. Przy pełnym obciążeniu Madzi ciężko się zebrać do startu ale jak już dojedzie do 100km/h to później już jest dobrze. Co prawda nie dałem rady Mercowi SLS AMG ale nie bedę sie za to na Madzię gniewał
Cało i bezpiecznie dowiozła wszystkich do domu.
I na koniec takie tam z trasy
Dom Polska – Lignano Włochy 900km załadowana na full + 4 osoby spalanie 5,1 l/100km
Lignano Włochy – Dom Polska 900km załadowana na full + 4 osoby + 4 kartony wina +klima (34st na zewnatrz przez całą drogę) spalanie 5,2 l/100km
Co do samej jazdy po całej trasie nie czuję się zbytnio zmęczony. Przy pełnym obciążeniu Madzi ciężko się zebrać do startu ale jak już dojedzie do 100km/h to później już jest dobrze. Co prawda nie dałem rady Mercowi SLS AMG ale nie bedę sie za to na Madzię gniewał

Cało i bezpiecznie dowiozła wszystkich do domu.
I na koniec takie tam z trasy
- Załączniki
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości