Rozładowany akumulator. Co może być przyczyną?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marianek » 7 cze 2015, 21:06

Zwłaszcza że te alarmy są do <dupa> . Powinno być na własne patenty i zabezpieczeni, ale to już OT na inny dział ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez ulmen » 8 cze 2015, 09:14

Problem poboru prądu z aku przez alarm można relatywnie prosto sprawdzić, wystarczy miernik cęgowy lub amperomierz. Cęgi nie wymagają żadnej ingerencji w okablowanie natomiast amperomierz należałoby włączyć w szereg z obwodem aku. Ja mam dostęp do takiego miernika cęgowego (jest wyposażeniem firmy w której pracuję) i można by ew. porównać wskazania mojej mazdy z Twoją. Pracuję w Gliwicach. Niestety z terminami i dostępnością miernika może być różnie. Jeśli jesteś zainteresowany to napisz na priv.

Z opisu całego wątku wnioskuję, że to raczej akumulator jest 'uszkodzony" albo nieprawidłowo ładowany (niedoładowany). Z tego co wyszukałem w google akumulator ma 60Ah, więc aby w trzy dni go rozładować potrzeba by prąd w wyłączonym samochodzie był na poziomie 800mA, co oznacza moc prawie 10W (ile ma lampka w podsufitce ? 5W ?). Do tego alarm i w sumie mogłoby się uzbierać te 800mA.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Wojtek » 8 cze 2015, 10:54

Wystarczy robić krótkie trasy i już aku jest nie doładowaniy...

TT user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 8 cze 2015, 11:39

@Wojtek Nie rozumiem dlaczego tak miałoby się dziać... Przecież póki kontrolka NIE-ładowania akumulatora się nie świeci to znaczy, że akumulator jest ładowany i prąd do niego wpływa a nie wypływa (czyli on nie jest źródłem zasilania elektroniki pojazdu w czasie jazdy; zasilanie zapewnia układ alternatora).
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez extra » 8 cze 2015, 16:08

Kolega zmierzył mi napięcie na akumulatorze (ASO dzisiaj niedostępne, jutro mam audiencję), a więc przy wyłączonym silniku 12,5 V. Natomiast gdy silnik włączyłem napięcie wzrosło 0,2 V, więc praktycznie zwiększyło się minimalnie. Nie znam się na rzeczy, lecz niektórzy zaczęli napomykać o alternatorze.
Jutro w ASO może komputer wyda diagnozę?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 19:19
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BP – 2,0 – Hatchback – 150 KM – 2023

Postprzez Wojtek » 8 cze 2015, 17:00

Hm... czyli jest za niskie ładowanie... Poczekajmy na oficjalną diagnozę ASO... Powinien widnieć błąd niskiego poziomu baterii... ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 8 cze 2015, 17:28

Napięcie przy wyłączonym silniku trochę niskie (takie napięcie będzie miał akumulator rozładowany do około 80% pojemności), natomiast przyrost tylko o 0.2V przy włączonym silniku oznacza, że:
1. prąd ładowania akumulatora z jakiejś przyczyny jest za niski,
2. napięcie ładowania jest za niskie.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez ellipsis » 8 cze 2015, 18:47

Może klemy sie poluzowały albo kabel sie uszkodzil. Ladowanie jest stanowczo za niskie..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez extra » 8 cze 2015, 20:24

ulmen napisał(a):Napięcie przy wyłączonym silniku trochę niskie (takie napięcie będzie miał akumulator rozładowany do około 80% pojemności), natomiast przyrost tylko o 0.2V przy włączonym silniku oznacza, że:
1. prąd ładowania akumulatora z jakiejś przyczyny jest za niski,
2. napięcie ładowania jest za niskie.


To znamy już skutek. Kto jednak wie jaka jest przyczyna?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 19:19
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BP – 2,0 – Hatchback – 150 KM – 2023

Postprzez Wojtek » 8 cze 2015, 20:46

...prawdopodobnie alternator, a dokładniej regulator napięcia...
Auto na gwarancji, niech ASO robi...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 8 cze 2015, 21:26

ASO to powinno ustalić. Poluzowane klemy nie są przyczyną takiego zjawiska; zresztą przy rozruchu w wyniku przepływu znacznego prądu klemy by się "przyspawały" do akumulatora.
Przyczyn może być wiele ale wszystko sprowadza się do problemów w układzie ładowania, których może być naprawdę wiele. Pewnie nie będą się rozwodzić nad problemem tylko wymienią to co trzeba i już.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez extra » 9 cze 2015, 15:53

Na 100% akumulator, tak twierdzi ASO w Zabrzu. Nie pobiera prądu, jest zasiarczony po same uszy. Tylko, że nie mają na stanie takiego aku, więc muszę poczekać do czwartku. Przy okazji testując Toyotę Auris – jak na razie to trójka ją bije o trzy długości. A tak na marginesie powiedzieli mi, że to nie pierwszy przypadek, więc dlaczego nie mają akumulatorów na magazynie?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 19:19
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BP – 2,0 – Hatchback – 150 KM – 2023

Postprzez ulmen » 9 cze 2015, 15:56

extra napisał(a):jest zasiarczony po same uszy.

Jeśli jest zasiarczony to ciekawe co było tego przyczyną ? Czy za niskie napięcie ładowania (co nie pozwala na ładowanie akumulatora) czy to, że akumulator długggggoooooo leżakował w ciepłym...
extra napisał(a):A tak na marginesie powiedzieli mi, że to nie pierwszy przypadek, więc dlaczego nie mają akumulatorów na magazynie
Bo to pierwszy przypadek ;–)
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez extra » 9 cze 2015, 16:22

Pan wykluczył powody wynikające z "samochodu". Jedynym winnym jest zła jakość akumulatora. Jeżeli powodem jego złej jakości jest leżakowanie w ciepełku, to zapewne nie leżakował sam lecz z braćmi, a to oznacza... Najgorsze, że jak odbiorę w czwartek auto, to nie będę wiedział, że jest wszystko OK? Chyba, że je w najbliższej przyszłości odstawię na 2-3 dni, niech postoi na próbę. Zobaczy się czy nowy aku. przetrwa tą wymagającą próbę? <co?>
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 19:19
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BP – 2,0 – Hatchback – 150 KM – 2023

Postprzez Wojtek » 9 cze 2015, 22:04

Tak, ASO ma rację... Aku padł... bo nie było ładowania... hahaha
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 10 cze 2015, 08:18

A wymienią tylko akumulator ? Uprzyj się aby sprawdzili czy akumulator jest prawidłowo ładowany oraz jaki jest prąd w stanie wyłączonego samochodu z uruchomionym alarmem.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez czarmi » 10 cze 2015, 09:56

ulmen napisał(a):Uprzyj się aby sprawdzili czy akumulator jest prawidłowo ładowany oraz jaki jest prąd w stanie wyłączonego samochodu z uruchomionym alarmem.

Wg. mnie bardzo trafne spostrzeżenie, szczególnie drugi człon zdania. <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ulmen » 10 cze 2015, 10:50

Dziękuję :)
Przy okazji może okazać się, że ASO takiej próby nie zrobi bo nie uzbroją alarmu z otwarta klapą silnika. Można polecić aby albo w kanale "od spodu" dosięgli do przewodu lub metoda na "telefon". Miernik na przewód akumulatora, telefon w nagrywanie (plus jakieś oświetlenie) i zamykamy klapę.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez extra » 10 cze 2015, 16:13

Miałem te same wątpliwości jak oni zmierzą oddziaływanie alarmu na akumulator przy otwartej klapie? Natomiast ten Twój sposób, którego do końca nie rozumiem, może być jak dla nich za bardzo wyrafinowany? I będą się migać. Co im mam powiedzieć, że nie odbiorę auta jak nie będę miał pewności, że problem aku pochodzi z zewnątrz?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 19:19
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BP – 2,0 – Hatchback – 150 KM – 2023

Postprzez ulmen » 11 cze 2015, 08:17

Chodzi o to aby nagrać wskazania miernika. Możesz ewentualnie, zamiast tak kombinować, zapytać się ich czy to akumulator był od urodzenia wadliwy czy może system ładowania Mazdy go uszkodził. To powinno im dać do myślenia.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323