Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez czarmi » 1 kwi 2015, 10:55

Rozumiem i powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez apx » 15 maja 2015, 10:12

sorry ze wracam do tematu czy ktos z byl aso i mu cos naprawili jak w temacie oprocz regulacji ciegien ?
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ulmen » 15 maja 2015, 11:05

Ja miałem stawić się do ASO, ale zauważyłem, że:
1. Jeśli zmieniam z 1 na 2 przy obrotach na poziomie 3000-3500 rpm to nie mam zgrzytu przy przejściu. Skrzynia działa prawidłowo, podobnie z 2 – 3. Wcześniej zmieniałem bieg nawet przy 1800 rpm i problem był częstszy.
2. Pogoda się zmieniła, jest cieplej i generalnie jakoś skrzynia lepiej pracuje.

Za 9k km mam wymianę oleju, wtedy opowiem o tym w ASO.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez creet » 16 maja 2015, 21:45

Pogoda się zmieniła => problem jest rzadszy, a więc zależy głównie od temperatury na zewnątrz (mniej od temperatury silnika i olejów). Przynajmniej u mnie, to zgrzytanie nie ma zależności od obrotów przy których zmienia się biegi.

W AZ Auto (podobno najlepsze ASO w Warszawie) dostałem informację, że naprawa zajmie im dwa dni. Muszą najpierw sprowadzić części, a sama naprawa wiąże się z wyjęciem całej skrzyni i jej całkowitym rozebraniem by wymienić rolki. Nie wiem jak te informacje mają się do noty serwisowej z tego posta. Ale jeśli takie info/bajki przekazuje mi wg wielu najlepsze ASO w mojej okolicy, to zdecydowałem że jednak nie będę królikiem doświadczalnym i temat zawieszam na kołku do ewentualnej totalnej rozwałki skrzyni (mam jeszcze 2 lata gwarancji i dodatkowe 2 ubezpieczenia gwarancyjnego). Jak dla mnie całkowite rozebranie skrzyni ma równe 50% szans na powodzenie tej akcji. Dla mnie to za mało...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez czarmi » 17 maja 2015, 10:14

creet napisał(a):Ale jeśli takie info/bajki przekazuje mi wg wielu najlepsze ASO w mojej okolicy, to zdecydowałem że jednak nie będę królikiem doświadczalnym i temat zawieszam na kołku do ewentualnej totalnej rozwałki skrzyni (mam jeszcze 2 lata gwarancji i dodatkowe 2 ubezpieczenia gwarancyjnego). Jak dla mnie całkowite rozebranie skrzyni ma równe 50% szans na powodzenie tej akcji. Dla mnie to za mało...

Też tak myślę. U mnie problem z wrzucaniem trzeciego biegu zniknął. Bardzo rzadko ale jednak, mam za to problem z wbiciem jedynki, ale to nie ten temat. Osobiście nie wchodziłbym aż w tak radykalne działanie ASO (po prostu strach się bać).
ASO o którym piszesz jest "już" dla mnie drugim po ASO Gołembiewscy, o którym słyszałem, że jest OK. <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez waxain » 17 maja 2015, 11:10

U mnie po roku jeżdżenia wciąż sporadycznie zdarzają się problemy z wrzuceniem 1-5 biegu (o dziwo 6 bieg wchodzi zawsze dobrze). Najczęściej ta przypadłość występuje rano, czym niższa temp. tym częściej efekt jest powtarzalny i trwa dłużej (przy ujemnych temp nawet do 5-10km jazdy). Przy obecnych dodatnich temperaturach efekt "porannego haczenia" znika już po chwili jazdy.

Niestety, zdarza się, że nawet przy rozgrzanym silniku i długiej jeździe któryś z biegów przyhaczy (najczęściej jest to 3 i 4 bieg) – czuć znacznie większy opór przy wrzuceniu biegu. Jak już ktoś na forum napisał, efekt haczenia znika lub jest dużo mniej zauważalny przy zmianie biegów na wyższych obrotach. Jeszcze nigdy przy dynamicznym wyprzedzaniu nie zdarzyło mi się bowiem aby ten problem wystąpił.

Jeśli ASO miałoby mi rozbierać całą skrzynię i w dodatku nie daje to gwarancji, że problem zostanie wyeliminowany to chyba wolę z tym żyć, tym bardziej, że nie jest to jakoś bardzo wkurzające i zdarza się sporadycznie. Niemniej szkoda bo gdyby nie ten mankament to skrzynia biegów byłaby naprawdę dobra.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez creet » 17 maja 2015, 13:59

waxain napisał(a):szkoda bo gdyby nie ten mankament to skrzynia biegów byłaby naprawdę dobra.


Ona nie była by dobra. Była by normalna :)

U Gołembiewskich raz byłem na wymianie oleju. Dostałem to samo info. Mogą się pobawić w naprawę skrzyni, czemu nie;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez waxain » 17 maja 2015, 14:16

W poprzedniej mojej maździe (6stka) skrzynia chodziła świetnie (z takim charakterystycznym "klikiem"), przy mrozach miałem czasami jedynie problem z wrzuceniem wstecznego. W tej gdyby nie mankament haczenia co jakiś czas to naprawdę nie miałbym się do czego przyczepić :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez befree » 1 cze 2015, 15:19

U mnie najwiekszy problem ze wrzuceniem wstecznego. pierwszy bieg w 1 na 100 przypadkow nie wchodzi odrazu wcale! haczenie 3,4,5 ustalo po przejechaniu ok 3k km. najgorszy ten wsteczny bo doslownie czasem jak w traktorze wchodzi
Początkujący
 
Od: 12 maja 2015, 16:04
Posty: 18
Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon

Postprzez Jaskoo » 6 cze 2015, 15:48

Witam,
To mój pierwszy post.

Przez pierwsze około 500km miałem problem z 1 (raz na 100km). Stojąc na skrzyżowaniach zawsze towarzyszył lekki dreszczyk, czy wskoczy, czy może ktoś będzie miął okazję kogoś sobie strąbić. Problem zniknął, przez ostatnie 3.5k nie doświadczyłem tego ani razu.

Na początku miałem również problem z haczeniem 3 i 4. W chwili obecnej (4k przebiegu) problemu nie odczuwam – na początku był wyraźnie odczuwalny.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2015, 14:29
Posty: 22 (0/1)
Auto: M3 BM '15 2.0 120KM SDN SkyEnergy

Postprzez Scorsese » 14 wrz 2015, 16:57

Widzę, że w temacie brak wpisów od dłuższego czasu – czy to oznacza, że haczenie biegów u Was minęło wraz z docieraniem się samochodu? Ja mam przejechane 10 tys. km i niestety, mimo dwukrotnej regulacji cięgien, nadal zdarza się, że pierwszy bieg nie chce wskoczyć, a trzeci brzydko zachrobocze. Ale chyba powoli już się do tego przyzwyczaiłem. A jak jest u Was, dalej są problemy czy wszystko minęło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez czarmi » 14 wrz 2015, 17:47

Scorsese napisał(a):mam przejechane 10 tys. km i niestety, mimo dwukrotnej regulacji cięgien, nadal zdarza się, że pierwszy bieg nie chce wskoczyć, a trzeci brzydko zachrobocze.

Bardzo rzadko, ale zdarza się, że 1-nka nie chce mi wejść :| . Trzeci bieg jak i pozostałe wchodzą bez żadnego problemu. Już się chyba przyzwyczaiłem i póki co nie zamierzam tego zgłaszać w ASO. Nie chcę, by mi grzebano w skrzyni jak i tak nie specjalnie to pomaga. Da się z tym żyć :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez creet » 14 wrz 2015, 17:50

U mnie po 20k km skrzynia chrobocze, nie haczy. Do czasu, aż skrzynia nie zacznie regularnie się chrzanić olałem temat (wg mnie ryzyko, że po rozgrzebaniu skrzyni objawy się nasilą jest większe niż prawdopodobieństwo że znikną) i uznałem że jest to wyznacznik jakości Mazdy, na którą już pewnie i tak się nie zdecyduję w przyszłości. Używałem ostatnio przez 2 tygodnie Seata Leona 1.4 TSI z dwukrotnie mniejszym przebiegiem – skrzynia również tam chrobotała, tylko zauważalnie rzadziej niż w mojej BM. W Giuliettcie 1.4 170KM żony, skrzynia działa perfekcyjnie od pierwszego (a dokładnie drugiego) km, w Civicu VIII 1.8 miałem tak samo – drążek działał jak joystick. Widać, jedni producenci umieją, inni nie – ot rozwiązanie tematu, przynajmniej dla mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez artur1313 » 14 wrz 2015, 22:01

Przejechałem 25 000 km i także zdarza się, że mam problem z wbiciem 1-go biegu. Zauważyłem, że dzieje się to tylko, gdy auto "usypia na istop-ie" i pojawia się co jakiś czas, cyklicznie kilka razy i długo, długo nic. Gdy już zdążę zapomnieć, znowu daje o sobie znać. 2-ka także czasami delikatnie zahaczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2014, 22:58
Posty: 168 (1/7)
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion, JetBlack

Postprzez Jaskoo » 17 wrz 2015, 14:31

Aktualizacja po 12 000km (poprzedni mój post był po 4000km):

bieg 1: przez ostatnie 8 000km przypominam sobie tylko jeden przypadek problemu z jego wrzuceniem
bieg 2: bez problemów, lekko i płynnie
bieg 3: bez haczeń, lekko, ale w prównaniu do innch biegów podczas wrzucania wyczuwalny jest po ręką lekki brak płynności (inni chyba określają to jako chrobotanie)
bieg 4: patrz bieg 2
bieg 5: patrz bieg 2
bieg 6: patrz bieg 2
Początkujący
 
Od: 28 maja 2015, 14:29
Posty: 22 (0/1)
Auto: M3 BM '15 2.0 120KM SDN SkyEnergy

Postprzez pyqpyk » 18 wrz 2015, 13:52

Ja mam dokładnie takie same objawy jak przedmówcy. Przebieg 11 000 km :

1 czasem nie wskoczy (z reguły po i-stopie) ale to raczej raz na tydzień maks
2,4,5,6 – bez zarzutu
3 – wchodzi normalnie ale chrobocze / brak płynności
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 12:46
Posty: 31
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 165KM + red soul + xenon + navi

Postprzez mishaaq » 18 wrz 2015, 15:21

Też 11000 km.
1 i wsteczny nie chcą czasem wejść
2 wchodzi z lekkim chrobotaniem przy szybkiej zmianie z 1->2, przy redukcji bez problemów
3,4,5,6 działają bez zarzutu.

Czy na tę "dwójkę" pomoże regulacja cięgien w skrzyni, czy nie ma sensu próbować?
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez Wojtek » 18 wrz 2015, 15:27

Co do jedynki, to była mowa o regulacji ciengien...
Byłes w ASO?
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mishaaq » 18 wrz 2015, 15:38

Nie byłem z tym, bo liczyłem, że pierwsze 10000 km rozwiąże problem tak jak rozwiązało z 3 i 4 – te wchodziły na początku dużo gorzej, obecnie bez problemów, z 1 się poprawiło ale, rzadko, jest jeszcze problem.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez Zagłoba » 9 gru 2015, 11:11

Witam.
U mnie w Madzi 8500km na blacie, jednak nadal dosyć często pojawiają się problemy z wbiciem jedynki, lub z przejściem z dwójki na trójkę ( to drugie jest kure*sko niebezpieczne ), mam wrażenie że od nowości problem nieco ustąpił, bo na początku była tragedia.

W moim przypadku skutecznym obejściem problemu okazało się dodanie 3cm metalowych podkładek ( wraz z gustowną chromowaną zaślepką – aby nie straszyło ) pod lewarek skrzyni biegów. Dźwignia wydłużyła się, przez co biegi wchodzą dużo lżej i płynniej. ;P

Pozdrawiam Zagłobiński
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323