29.04.2015 stałem się szczęśliwym posiadaczem kolejnej Mazdy 3(wcześniej był to 2010 r 1.6 D), tym razem jest to nowy model z mało popularnym w Polsce silnikiem 2.2 SkyActiv-D o mocy 150KM z dwiema turbosprężarkami

Model ten w porównaniu do poprzedniego to ogromny przeskok, jakość wykonania według mnie dużo lepsza, fakt że z wyciszeniem Mazda dalej ma problemy lecz i tak jest lepiej, środek już nie jest taki surowy, więcej plastików jest miękkich i przyjemnych w dotyku. Kierownica w tym jak i poprzednim modelu miałem skórzaną ale tutaj skóra ta jest dużo miększą a nie twarda jak koci ogon

Trochę żałuję że z poprzedniej nie ukradłem kół bo aktualne 16 średnio mi się podobają a ogromny "balon" jest mocno odczuwalny przy szybszej jeździe
Wrzucam parę zdjęć :
Jeżeli chodzi o silnik to w porównaniu do poprzedniego 1.6 (w którym miałem zrobiony chip tuning) ten już nie ma turbo dziury która w 1.6 była bardzo denerwująca(2 turbosprężarki rozwiązują ten problem) , silnik ma baardzo dużą kulturę pracy, chodzi tak cicho i miękko że można pomylić go z benzyna.
Pozytywnie również zaskoczyło mnie zużycie paliwa bo jeżdżąc 50/50 wychodzi mi 5,5-5,9/100km
wiec jak na taką pojemność i moc to pali tyle co nic a przy spokojnej jeździe w trasie uzyskanie wyniku 4.0 naprawdę nie jest problemem ...
Niestety w tak samo jak w poprzednim modelu tak i w tym jest ukochany DPF który od 1 dnia przyjazdu już robi problemy...
Po sprowadzeniu do Polski zaświeciła się kontrola olejowa, jak się okazało poziom oleju znacząco się podniósł(testówka jeździła tylko po mieście więc DPF nie miał łatwego życia). Olej oczywiście zmieniłem na nowy : MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5w30 (naprawdę świetny olej i polecam go każdemu!) i myślałem że już jest po problemie , przez ostatni miesiąc zrobiłem ponad 1000km i sprawdzając w weekend olej widzę że stan znowu minimalnie się podniósł ...
W ten weekend wpadnie kolejne 1000 km bo jadę w małą podróż, jeżeli sprawa z dpfem się nie uspokoi to po prostu zrobie to samo co w poprzednim modelu i go wyrzucę ...
Firma która mi wcześniej to robiła( razem z chiptuningiem) mówiła że silnik 2.2 150KM a 175 np z Mazdy 6 czy CX 5 to dokładnie ta sama konstrukcja i robią je spokojnie na 210KM


W najbliższym czasie planuję się skusić chociaż na chiptuning a sprawę z DPF'em jeszcze przemyśle
To tyle jeżeli chodzi o wstęp, każde zmiany będę na bieżąco wrzucał i jak wpadnie 210KM to nagram jakiś filmik jak to chodzi.