Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzysM3BK » 16 sty 2015, 22:41

Zakonserwuj blachę pod nadkolami, wymyj ją, wysusz i odtłuść i dopiero środek nakładaj. Jeżeli znajdziesz rudą usuń mechanicznie i potraktuj rust konwerterem i na to podkład antykorozyjny najlepiej epoksydowy. Ja bawiłem się pędzlem nie mam dostępu do sprężarki. Brudna i niewdzięczna robota ale sam zrobisz dokładnie no i ta satysfakcja. Tego filcu niczym nie paćkałem, jest mocowany na plastikowe klipsy i bałem się że nie utrzymają cięższej konstrukcji. Konserwowanie filcu bym odpuścił. A same zakonserwowanie filcu nic nie da bo nie osłoni on nadkola całkowicie, przy amorze jest spora dziura i woda i tak dostanie się do blachy, to ją trzeba zabezpieczyć, filc to tylko osłona przed mechanicznymi uszkodzeniami.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez widmo82 » 17 sty 2015, 10:10

krzysM3BK napisał(a):Tego filcu niczym nie paćkałem, jest mocowany na plastikowe klipsy

Obowiązkowo sciągnij koło. Inaczej naklniesz się co niemiara. Doczyscisz wszystko wygodnie i sciagniesz nadkole nie uszkadzajac kołków trzymajacych filc. W celu zdjęcia tych kołków, najlepiej je wypchnąć od wewnętrznej strony zamiast próbować je wykręcać lub wyciągać. Jest też jedna śruba. Jak sciągniesz nadkole to na dole przy progu jest zaslepka, zdemontuj ją jak i tą zaslepkę w progu od dołu. Jest spora szansa, że się urwie bo pewnie jest skorodowana (z wierzchu plastik a w srodku łacznik z metalu) wtedy kupisz sobie BP4L-51-SJ3 (ew. BN9B-51-SJ3) Obrazek
Odczyść to miejsce i dobrze zakonserwuj. Ruda lubi nadgryzac wlasnie tam.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez radzix27 » 17 sty 2015, 11:36

Przepraszam za off topic, ale podepnę się pod temat, bo kolega dodał zdjęcia z interesującym mnie elementem. Otóż, czego szukać, jak nazywa się ta listwa zewnętrzna pod szybą? W kilku miejscach mam wyłamaną, jakby ktoś wcisnął ją palcem przy szybie i chciałbym je wymienić. Ta listwa nie dotyka szyby.
Załączniki
zdj.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez piterus87 » 17 sty 2015, 13:26

To się chyba potocznie nazywa zgarniacz szyby, lub niektórzy mówią na to "parapet". Tu masz przykład: http://allegro.pl/zgarniacz-szyby-mazda ... 37791.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez radzix27 » 17 sty 2015, 13:57

Zgarniacz jest w porządku, natomiast mi chodzi o tę listwę zewnętrzną zasłaniającą zgarniacz :) No chyba, że listwa jest połączona z tym zgarniaczem, wtedy lipa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez piterus87 » 17 sty 2015, 14:10

To stanowi chyba jedną całość. Nie zauważyłem niczego innego po zdjęciu tej listwy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez WojciszPL » 20 sty 2015, 20:16

Cześć,

zauważyłem u siebie na klapie bagażnika (na samym rancie) wychodzącą rudą.. chcę to zrobić, zanim zacznie siać spustoszenie na klapie..
z tego co wyczytałem to najlepiej potraktować Cortanin F albo Brunox Epoxy – tu pierwszy pytanie, który z preparatów testowaliście i polecacie?

później chyba należało by to pomalować lakierem – zna ktoś w okolicy warszawy (najlepiej południe) jakieś mieszalnie gdzie zrobiliby mi lakier, ew. podkład? czy dać to komuś to pomalowania?

ile może kosztować lakier a ile usługa?


z góry dzięki,
pozdrawiam wojtek
 
Od: 22 lis 2014, 18:26
Posty: 52 (1/1)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 3 BK Y6 1.6 109 KM

Postprzez MarKul » 1 maja 2015, 16:35

Witam

Jestem od wczoraj szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 1.6 benzynka z 2005 roku. Przed zakupem obejrzałem dokładnie spód na kanale nadkola i drzwi. Nie widać nic poważniejszego poza dwoma malutkimi pęcherzykami na tylnym nadkolu po stronie kierowcy. Auto dopiero od roku w PL wcześniej od nowości jeździło we Włoszech. Tak wygląda to na zdjęciu:

http://zapodaj.net/135f91fb570e3.jpg.html
http://zapodaj.net/143af6ca5d255.jpg.html

Co sądzicie? Oddam ją i tak w pon do lakiernika żeby konserwację elegancką zrobić. Co Wy jako znawcy modelu o tym powiecie? Chyba nie jest źle? ;) Poobijane troszkę tam jest, ale w tym miejscu chyba ciężko uniknąć.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 16:15
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km

Postprzez iwon44 » 2 maja 2015, 10:56

Ja kupiłem auto z Niemiec, ranty były jak u Ciebie. Zero korozji, ładniutkie. Po dwóch latach polskiej zimy, mam widoczną korozję rantów nadkoli, na szerokość 0,5cm i długość 15-20 cm od dołu.
Radzę Ci żebyś pojechał do lakiernika i zabezpieczył te ranty silikonem jak to jest w nowych Mazdach, lub jakimś specyfikiem żeby woda się nie dostawała pomiedzy blachy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez MarKul » 3 maja 2015, 22:22

@iwon44

Dzięki za odpowiedź, jutro udaje się do lakiernika. Co mu dokładnie powiedzieć? Podwozie to wiem, a te ranty nadkoli powinny być zabezpieczone mniej więcej w taki sposób?

http://images42.fotosik.pl/321/366a87d7e0c7d662med.jpg

I ten taki materiał z wnętrza nadkola też zostanie zdjęty i zabezpieczony, czy tego nie ruszają? Lakiernika mam dobrego, takie bryki nieraz u niego stoją, że myślę że szłoby dom kupić ;)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 16:15
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km

Postprzez dicon » 11 maja 2015, 12:04

Z zupełnie innej beczki: czy ktoś ratował drzwi? Chodzi mi głównie o to czy ktoś próbował spawać ubytki dolnych partii, wewnętrznych lub zewnętrznych? Czy jakaś firma produkuje reperaturki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez tomi911 » 11 maja 2015, 12:29

dicon wydaje mi się, że jest zupełnie nieopłacalne – koszty napraw blacharskich oraz lakierowania mogą się okazać irracjonalnie wysokie – chyba rozsądniej poszukać zdrowych używek w kolorze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez kropek101 » 11 maja 2015, 21:02

Moje auto dokładnie rok temu przeszło kompletne malowanie całej karoserii drzwi miały bąbel na bąblu do tego krawędzie od środka pod tym fabrycznym uszczelnieniem to się sypały.
Auto zostało zrobione z gwarancją na 3lata.

Na dzień dzisiejszy podczas ostatniego pastowania znalazłem drzwi tył od str. kierowcy 3 drobne bąbelki więc będzie poprawka poza tym mam obicia od kamieni co jest normalne na naszych drogach. A co do drzwi wcale mnie to nie dziwi choć myślałem że szybciej znajdę coś na tych od kierowcy niż z tyłu. Najwyraźniej szpachla dobrze maskuje rudą
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dicon » 13 maja 2015, 17:11

tomi911 napisał(a):dicon wydaje mi się, że jest zupełnie nieopłacalne – koszty napraw blacharskich oraz lakierowania mogą się okazać irracjonalnie wysokie – chyba rozsądniej poszukać zdrowych używek w kolorze.


Boje się, że zdrowa używka nie pozostanie długo "zdrowa".

kropek101 napisał(a): Najwyraźniej szpachla dobrze maskuje rudą


Dobrze maskuje, ale to tylko pozory. Taka szpachlówka to odroczenie problemu na kilka lat.

Drzwi w mojej Maździe, od strony kierowcy, są przeżarte na wylot -wystarczyły tylko dwie polskie zimy. Najrozsądniej będzie chyba kupić nowe drzwi, jak zasugerował tomi911, i zakonserwować je we własnym zakresie. Pozostaje oczywiście jeszcze żarliwa modlitwa <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez kropek101 » 13 maja 2015, 20:28

Dicon jeśli jest to robione odpowiednio szybko to jest wszystko do odratowania jeśli ty masz już dziury to niestety tylko nowe elementy.
Z tego co kojarzę tam gdzie pojawiły się ponowne bąbelki mimo czyszczenia blacha była czarna i pewnie dlatego to wyszło.
Byłem kilkakrotnie oglądać całe auto w trakcie pracy sam lakiernik dzwonił że ma już to i tamto gotowe mogę przyjechać sprawdzić.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez MarKul » 16 maja 2015, 00:43

Też mam drzwi do roboty. Tylne lewe i prawe oraz przednie, co ciekawe tylko prawe. Na lewym tylnym nadkolu mam 2 bombelki widoczne, oraz widoczne mikro bombelki jak się popatrzy pod światło, z drugiej strony nie widać nic. Myślę ze jak mi lakiernik dobrze wyczyści i zabezpieczy te nadkola to będzie dobrze. Drzwi też nie mam bardzo zjedzone, są widoczne bombelki od wewnętrznej strony. Na robotę jestem umówiony w wakacje, bo lakiernik czeka na nowy środek do konserwacji, i radził mi żebym poczekał bo warto.

Czy te drzwi po naprawie też się jakoś zabezpiecza? Nadkola jak mi zabezpieczy taką jakby gumą to tylko od wewnętrznej części nadkola czy od zewnętrznej też? Nigdy nie robiłem konserwacji w samochodzie, bo to mój pierwszy nabytek ;) dlatego pytania lajka.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 16:15
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km

Postprzez magiereczka » 28 maja 2015, 01:46

Witam

Jestem zaineteresowany zakupieniem mazdy 3, znalazłem bardzo ciekawą ofertę – wszystko gra poza karoserią. Czy jest sens (finansowy) pakować się w naprawy progów i wewnętrznych dolnych krawędzi drzwi ?

Dołączam zdjęcia (na których wygląda to jeszcze gorzej niż w rzeczywistości...) z najbardziej widoczną korozją.

Za wszelką pomoc będę ogromnie wdzięczny!
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
magiereczka
 

Postprzez francesco_franco » 28 maja 2015, 06:29

W moim odczuciu tak zaawansowana korozja dyskwalifikuje każde auto :–( Pamiętaj że to co widać jest tylko częścią problemu i jeżeli tego nie rozbierze i nie oczyści blacharz nie wiadomo jak duży jest problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez kropek101 » 28 maja 2015, 18:42

Tak mocno skorodowanych drzwi nie warto naprawiac tylko wymiana
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Gamboa » 28 maja 2015, 22:44

akuyrat tu nie ma co naprawiać bo to element zgrzany i tylko wycięcie i wspawanie nowego elemrentu coś da
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323