
Po odpaleniu silnik nie wchodzi na obroty, dymi na czarno
witam,mam powazny problm ze swoją M6,juz tydzien stoi w warsztacie i nie wiadomomo co jej dolega.tydzień temu wszystko ok bylo,zaparkowałem i po 10 min odpaliłem auto.ruszylo ale ledwo do skrzyżowania dojechałem ,zaczęło kopcic na szaro czarno i zero mocy,przy wciskaniu gazu dusi się,dławi.mechanik sprawdził juz wszystko,egr,przepływke wszystkie przewody weżyki,przepustnice,ic. a nawey rozrząd,turbina wogóle sie na załacza.komputer nic nie pokazuje,zero błedów,zadna kontrolka mi sie nie swieci.ponoć strasznie duzo paliwa dostaje a mało powietrza.ale gdy odłaczyl gruche sterowania geometria turbo sie wlacza i chodzi prawie prawie a gdy podlacza znowu to znowu sie dławi i dusi i kopci.pamietam ze jak raptem stracila moc to poczułem w aucie taki duszacy nieprzyjemny zapach jak by palonego plastyku czy gumy.w styczniu wymienialem podkladki pod wtryskami,wszystkie uszczelki i zawor scv.na wolnych obrotach chodzi idealnie a jak mam ruszyć to jak bym 3 ruszał a nie z z 1 biegu prosze o POMOC
RATUJCIE jutro bede miał z innej madzi czujnik sterowania doladowaniem turbo moze to jego wina,naprawde ręce juz opadaja w szukaniu przyczyny

- Od: 7 kwi 2013, 12:37
- Posty: 8
- Skąd: olsztyn
- Auto: mazda 6 diesel 136km 2004r
płynu nie ubywa,nigdy sie nie zagrzał nawet,oleju w normie bo mies temu wymienialem,podpinałem zawór sterowania doladowaniem turbo od toyoty avensis to turbina cos tam zaczynala dzialac,jutro bede mial taki zawor od innej madzi 6 i zobaczymy czy to to,bo wiecej mozliwości juz nie ma a naprawde mam dobrego mechanika,poprostu moje auto powietrza nie dostaje,pompa podaje odpowiednia ilosc paliwa
Dopisano 7 kwi 2013, 22:24:
dodam ze auto odpala na dotyk i na wolnych obrotach chodzi idealnie
Dopisano 7 kwi 2013, 22:24:
dodam ze auto odpala na dotyk i na wolnych obrotach chodzi idealnie
- Od: 7 kwi 2013, 12:37
- Posty: 8
- Skąd: olsztyn
- Auto: mazda 6 diesel 136km 2004r
gapiszon425 napisał(a):mechanik sprawdził juz wszystko,egr,przepływke wszystkie przewody weżyki,przepustnice
Rozumiem, że przepustnica podłączona do testera próżniowego otwiera się całkowicie? Czy po dodaniu gazu też się otwiera, czy pozostaje przymknięta?
Kiedy silnik dostaje za dużo paliwa powinien pojawić się błąd, który wynika ze zbyt małej ilości powietrza na przepływomierzu, czy wręcz z nieosiągnięcia odpowiednich obrotów. Wierzyć się nie chce, że PCM nie pokazuje błędów.
Komputer powinien pokazać ilość zasysanego powietrza, wartość ciśnienia doładowania, trzeba by porównać ze sprawnym pojazdem.
Może przypadkiem zostały zamienione (zapchane) przewody podciśnienia? Może pompa podciśnienia?
Nic innego nie przychodzi mi do głowy
Mam podobnie w mojej M6, tylko że u mnie dzieje sie tak jak przejade kawałek wolniutko prawie bez gazu, to potem za nic nie chce przyspieszyć a dymi jak parowóz. Gdy uda mi się wprowadzić silnik na wyższe obroty, wszystko się normuje.
Bede śledził Twoje posty, to może i ja sobie z tym poradze
Bede śledził Twoje posty, to może i ja sobie z tym poradze
- Od: 17 paź 2011, 00:14
- Posty: 22
- Skąd: LUBLIN
- Auto: Mazda6 GY 121KM
HARY66 napisał(a):mnie dzieje sie tak jak przejade kawałek wolniutko prawie bez gazu, to potem za nic nie chce przyspieszyć a dymi jak parowóz.
Proszę sprawdzić, czy podczas "dodawania gazu" siłownik przepustnicy otwiera ją. Może jest zwyczajnie zabrudzona albo jest problem z zaworem lub przewodem podciśnienia?
Jak postępy z autem, temat wałkowany w kilku wątkach...
Autko było wczoraj na wymianie oleju i filtrów. Przy okazji dalsze poszukiwania przyczyn kopcenia
Po kalibracji wtrysków okazało się że jeden leje jak szalony wartość ujemna 136, cała reszta żdziebko lepsza no ale również bez szału wartości ujemne od 30-45 więc do wymiany cały pakiet, jak na razie czekam aż pojawią się jakieś używki ciekawe bo nowy to już droga zabawa a regeneracji DENSO jeszcze nikt dobrze nie zrobił ...
- Od: 5 gru 2011, 18:42
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 6 GG 2.0d
2007
smile napisał(a):Zrób czyszczenie układu paliwowego tym: http://www.forte-nwe.pl/produkty/forte- ... onditioner
Zobacz jaki będzie efekt po. Używane wtryski to kiepski pomysł...
używałeś już tego? Pomogło u Ciebie?
- Od: 19 kwi 2011, 09:17
- Posty: 25
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 2003r.
Forte ADFC testowałem kilka razy, za każdym razem z pozytywnym efektem, to środek czyszcząco-smarujący, działa nie tylko na wtryski. Na pewno nie zaszkodzi, a lepiej to niż używane wtryski za krocie...
PROFILAKTYCZNIE (we własnym zakresie)
Jedną dawkę (400ml) wlewa się do pełnego baku. Wystarczy raz na 15 tys. km
NAPRAWCZO
Dawki i sposób dozowania ustala się indywidualnie w zależności od usterki oraz przebiegu pojazdu.
NAPRAWCZO (procedura warsztatowa)
Jeśli prowadzisz warsztat, otrzymasz od nas dostęp do szczegółowych materiałów i procedur technicznych.
Jeśli zakupimy np. ten środek to jak go użyć jako profilaktycznie czy jakoś w innej dawce?
- Od: 19 kwi 2011, 09:17
- Posty: 25
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 2003r.
u nie był to jednak zawór Egr a komputer nie pokazywał nic.poprostu po zaślepieniu wszystko zaczęło znowu działac,co jakis czas tylko checka mi wywala na desce rozdzielczej a wtedy albo usunac błąd komputerem albo odłączam kleme od aku.u mnie jest elektroniczny egr a nie zwykly klasyczny wiec pewnie dlatego tak sie dzieje.
ahhh te ekologia
ahhh te ekologia
- Od: 7 kwi 2013, 12:37
- Posty: 8
- Skąd: olsztyn
- Auto: mazda 6 diesel 136km 2004r
Witam od pewnego czasu posiadam mazde 6 w kombi 2.0 136km . Po pewnym czasie zaczeła dymic na czarno przy duzych obrotach i nieznacznie spadła moc. Oleju jeszzce nie bierze lecz zauwazylem ze miedzy silnikiem a kolektorem dolotowym przy uszczelce gromadzi sie czarny nagar. Czy winna moze byc uszczelki od kolektora ssacego bo tylko z lewej strony jest świeży mokry nagar a tak to zadnych wyciekow nie ma i uklad dolotowy szczelny bo sprawdzałem. czy to juz wina turbiny ?
-
wezyr248
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6