Jak powszechnie wiadomo silniki 1.6 mają tendencje do zapychania sitek olejowych. Problematyczne są również metalowe przewody doprowadzające olej smarujący turbo. Efektem braku smarowania jest zatarcie turba.
Rozwiązania są dwa:
1. Okresowa wymiana śruby z sitkiem na takie bez sitka + przewody doprowadzające olej
2. Usunięcie sitka z fabrycznego elementu + wymiana przewodów doprowadzających olej
Lista potrzebych elementów z innego forum
04. Przewód smarowania turbiny DV6 (037969) – 132,02 zł
05. Śruba złącza turbiny DV6 – śruba DOLNA ZE SITKIEM przy bloku silnika (037660) – 19,64 zł
06. Śruba złącza turbiny DV6 – śruba GÓRNA przy turbinie (037655) – 18,06 zł
07. 4 szt uszczelek przewodu turbosprężarki – 4 szt podkładek uszczelniających śrubę (015708) – 19,68 zł (za 4 szt!!!)
Ktoś robił już wymianę ?