Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez tadziol » 26 maja 2015, 22:34

czuję coś,że masz uszkodzone cylindry....prawda ?
też przerabiałem takie przypadki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Danmazda » 26 maja 2015, 22:36

Czytałem na forum że taki remont to koło 2,5 tyś
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez mazda666 » 26 maja 2015, 22:46

w całych tych nerwach nie pamiętam rozmowy telefonicznej z mechanikiem. coś wspominał o wyciąganiu silnika, pomiarach. no i na pewno ktoś panewki-zamienniki wsadził. nie wspominając o tym, że głowica nie była planowana. ktoś szlifował ją papierem ściernym <glupek2> jutro z rana będę rozmawiać z fachowcem. dlatego teraz siedzę na allegro w poszukiwaniu motoru/ choć z allegro ryzyko
tadziol czy widziałbyś sens robienia tak zajechanego silnika?
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez tadziol » 26 maja 2015, 22:55

jeżeli masz w pobliżu dobry warsztat typu Auto-szlif,to należy zasięgnąć u nich opinii.
najważniejsze to tłoki i korby,bo występują tylko jako OE i to nominał.jeżeli są ok,to można się pokusić o rozwiercenie bloku (jeżeli cylindry są do <dupa>) i wstawienie tulei.
głowica to pryszcz,planowanie powinna znieść.
uważam,że zawsze lepiej uratować to co masz niż kupować coś niewiadomego z "gwarancją rozruchową".
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mazda666 » 26 maja 2015, 23:09

też wolałbym uratować swój silnik, jeśli jednak koszty to ok 5 tys. zł a może więcej to zaczynam się zastanawiać. 3,5 tys zł.będzie mnie kosztować silnik i robota.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez tadziol » 26 maja 2015, 23:12

hmmmm.....no nie wiem co powiedzieć,to w końcu Twoja decyzja,ale 3,5 klocka ? to ile sam motor ma kosztować ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mazda666 » 26 maja 2015, 23:24

no przesadziłem. robota 1tys., 3 tys za motor. przynajmniej taka mam nadzieje

co obejmowałby kapitalny remont tego silnika i jaki mógłby być koszt?

Dopisano 27 maja 2015, 11:26:

fakty:
jakiś helmut ingerował w silnik. wał był szlifowany bo jest zbyt gładki na ten przebieg. Panewki wymienione niestety na jakieś zamienniki, podobnie pierścienie(made in china). nie wiem jeszcze co z uszczelkami pod zaworami. pompa wody była spawana. no i ta głowica szlifowana papierem ściernym <glupek2> .cylindry i tłoki całe.
wymyśliłem wraz z mechanikiem, żeby wymienić pierścienie, bo są wyrobione, maja luz i i to przez nie spala się olej. do tego uszczelki pod zaworami (nie wiem czy jest sens jeśli będą dobre). głowice splanować i wymienić pompę wody. panewki nie warto bo może wtedy tłok nie pasować. do wieczora dowiem się ile to mnie będzie kosztować.
myślę żeby z dexelii 5w30 przejść na jakiś olej 10w40. co o tym sądzicie?

PS. w sumie temat zaczyna być olejowy bo silnika chyba przeszczepiać nie będę.

Dopisano 27 maja 2015, 20:08:

wymiana uszczelniaczy(takoma), planowanie i uszczelka głowicy(oe), wymiana pierścieni(oe), pompy wody (aisin) oraz wszystkie płyny wycenione na 2200. liczę na ocenę kosztów przez tadziola jako uznanego na forum fachowca. do dyskusji zapraszam oczywiście wszystkich
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez tadziol » 27 maja 2015, 22:53

Bardzo przyzwoita suma. Jedyne co mogę doradzić,to nie 10W-40,ale np: ELF 5W-30 900 SXR.
Z głowicą się trzeba postarać : wymienić uszczelniacze,wyczyścić zawory,dotrzeć,wyregulować luz zaworowy i będzie <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez t34567 » 28 maja 2015, 11:41

Dlaczego akurat ten olej polecasz? W czym jest lepszy od Dexelii, Mobil 1 czy innych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez mazda666 » 28 maja 2015, 13:40

zamówiłem dexelie 5w30 i filtr oe. zobaczę jak to się sprawdzi.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez Krzysiek1980 » 28 maja 2015, 16:57

t34567 napisał(a):Dlaczego akurat ten olej polecasz? W czym jest lepszy od Dexelii, Mobil 1 czy innych?


Ten ELF to to samo co Dexalia, były nawet porównywane karty charakterystyki. Produkuje je ten sam koncern ( Total, ELF i Dexalia), więc nie ma sensu przepłacać za ten sam produkt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez tekknoraver » 28 maja 2015, 18:10

To który Total mu odpowiada?bo o Elfa w UK ciężko :)
Dodam że zużycia oleju u siebie jeszcze nie zauważywszy,a sprawdzam teraz praktycznie codziennie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Krzysiek1980 » 28 maja 2015, 18:24

Do Naszych silników chyba Total Quartz 9000 Future 5W30 ( specyfikacja A5/B5). Zobacz jeszcze Valvoline Maxlife 5W30, bo też dobry olej a nie specjalnie drogi. U Nas chyba 30zł droższy od ELF'a.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez marcin255 » 28 maja 2015, 20:25

manual na 1 miejscu wymienia A3
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Krzysiek1980 » 28 maja 2015, 20:52

Zwróć uwagę że instrukcje mają już też swoje lata. Ja mam zarówno PDF PL jak i książkę niemiecką. PDF mam wrażenie że wyszły jeszcze przed liftem i tam zalecany jest standard A1/A3 i lepkości do benzyn 5W30/5W20. W książce już mam A3/A5 i do tych lepkości dochodzi jeszcze 10W40. A1 jest powiązane z A5, czyli – "energooszczędne oleje o przedłużonej trwałości do wysokowydajnych silników o „ciasnym spasowaniu”. Natomiast A3 – "oleje do silników o „luźnym spasowaniu” . Tak naprawde to do Naszych Mazd można stosować zarówno A3 jak i A5 i sam się zastanawiałem nad A3, bo przeważnie wyższą lepkość i zapewnia "niby" lepszą ochronę silnika przy butowaniu. A5 to oszczędność paliwa i mniejsze opory. Pisałem nawet wczoraj z kolegą na PW który testował w M6 Valvoline Synpower 5W30 ( A3) i Synpower FE 5W30 (A5) i pisał że miał wrażenie że na FE (A5) samochód był bardziej elastyczny, co może właśnie bylo spowodowane mniejszymi oporami? Chociaż nie wiem czy w normalnej jeździe jest to do wychwycenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez dobrzyn22 » 28 maja 2015, 21:22

Proszę trzymać się tematu wątku.

Informacje, Jaki dobrać olej znajdują się w innym wątku na forum
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mazda666 » 29 maja 2015, 23:36

tadziol napisał(a):Z głowicą się trzeba postarać : wymienić uszczelniacze,wyczyścić zawory,dotrzeć,wyregulować luz zaworowy i będzie <spoko>


mój mechanik twierdzi,że nie ma sensu regulować luzów zaworowych skoro wszystko chodziło do tej pory ok. oprócz tego że m6 brała olej
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez tadziol » 29 maja 2015, 23:46

Skoro tak twierdzi,to niech czyni jak uważa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez oldwin » 30 maja 2015, 00:21

posłuchaj naszego przyjaciela tadziola..

niech przynajmniej sprawdzi ten luz zaworowy.. niewiele roboty, a jeden duży problem z głowy w razie czego..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez Wuyek » 30 maja 2015, 09:42

Panowie, na wstępie uczciwie przyznaję się, że przeczytanie 63 stron mnie przeraża, a mam tylko jedno pytanie:

Jaka jest "nasza norma" brania oleju przez silnik 1.8 ?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 15:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6