czesc,
wrzucam tutaj ten post gdyz mam podejrzenie co do jednej rzeczy w lewej przedniej oponie (Micheliny 16" 205/60) ktora moze byc spowodowana przez zle cisnienie??. Otoz na boku lewej opony pojawila sie mala bulka wyczuwalna pod palcem. Sadze ze nie ma to zbyt duzego wplywu na bezp/wlasciwosci jezdne ale za 2/3 lata moze spowodowac ze opona bedzie do wyrzucenia. Czy ktos spotkal sie z czyms takim u siebie? Czy opony podlegaja gwarancji i czy mozna to reklamowac w ASO? Autko ma 3k przejechane w kwietniu kupione. Dzieki
Wybrzuszenie na bocznej części opony. Czy to jest niebezpieczne?
Strona 1 z 1
befree napisał(a):zle cisnienie??
Nie wiem, jakie by musiało być to ciśnienie, żeby dało to takie skutki...
befree napisał(a):pojawila sie mala bulka wyczuwalna pod palcem
Skoro to zauważyłeś, więc nie jest to chyba takie małe (photo, please
befree napisał(a):Sadze ze nie ma to zbyt duzego wplywu na bezp/wlasciwosci jezdne
Wprost przeciwnie – wybrzuszenia boku opony zwykle są wynikiem uszkodzenia/wadliwości ich wewnętrznej struktury i takich defektów nie należy bagatelizować. Oczywiście większość uszkodzeń boku opony (z nielicznymi wyjątkami, jak bardzo płytkie przecięcia/przetarcia) są traktowane jako NIENAPRAWIALNE.
W przypadku opon, podobnie jak i akumulatorów zwykle są problemy z reklamacjami i ich producent w każdym przypadku próbuje winą obarczyć kupującego (niewłaściwa eksploatacja)...
Jednakże... –
Skoro masz praktycznie nowy samochód i do tego na gwarancji, to w takim przypadku raczej serwis nie powinien robić problemu z wymianą opony (o ile oczywiście na oponie nie będzie jakichś śladów mechanicznych uszkodzeń powstałych podczas jazdy bądź przekładania opon – samochód kupiony w kwietniu, więc zakładam, że raczej opon nie przekładałeś) – tak więc, cytując klasyka – na drzewo Cię z tym spuścić nie powinni (tak jak te "inne korporacje")...
http://www.auto-swiat.pl/wszystko-o-oponach-jak-wybrac-jak-uzywac-i-kiedy-je-wyrzucic/q4c32
befree napisał(a):na boku lewej opony pojawila sie mala bulka wyczuwalna pod palcem.
to świadczy o zerwanych drutach wzmacniających boki opony... Niebezpieczeństwo rozerwania opony w czasie jazdy i wypadek...
Reklamacja póki nowe.
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
a gwarant na to: auto przywalilo w dziurę/krawężnik... wina uzytkownika
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
SCADA napisał(a):tak więc, cytując klasyka – na drzewo Cię z tym spuścić nie powinni (tak jak te "inne korporacje")...
Klasyk Tobie odpowie że tutaj będzie odpowiadał producent opony :/ i czy będzie drzewo trudno powiedzieć. Pośredniczyć w tym będzie ASO zapewne.
Bable/wybrzuszenia producenci opon zawsze zwalają na wjazd krawędzią na krawężnik. Powstało wtedy uszkodzenie drutów itd. Czyta bajka ale kto to udowodni

Opona na 100% do wymiany, w trasę bym się tak nie wypuszczał. Jeśli nie będą chcieli Tobie uznać, pros o to na piśmie. Nie wiem jak w Polsce jest ale na to wszytko maja ileś dni, powinieneś też otrzymać ekspertyzę która wykazuje na zniszczenie opony z Twojej winy a nie wady materiałowej. Brak odpowiedzi w określonym czasie skutkuje uznaniem Twojej reklamacji.
Pozostaje jeszcze kwestia jak uznawana jest opona w samochodzie? Jest to część eksploatacyjna i może być wykluczona z gwarancji samochodu.
W czaterii znajdziesz człowieka który ma doświadczenie w takich sprawach
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7011 (210/248)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):Opona na 100% do wymiany, w trasę bym się tak nie wypuszczał. Jeśli nie będą chcieli Tobie uznać, pros o to na piśmie. Nie wiem jak w Polsce jest ale na to wszytko maja ileś dni, powinieneś też otrzymać ekspertyzę która wykazuje na zniszczenie opony z Twojej winy a nie wady materiałowej. Brak odpowiedzi w określonym czasie skutkuje uznaniem Twojej reklamacji.
Dokładnie tak. Reklamować na piśmie.
Znając życie będą próbowali zrzucić winę na użytkownika. Miałem tak w poprzednim autku (Peugeot 308SW) z pękniętym szklanym dachem. Pierwsza odpowiedź ASO – wina użytkownika.
Z mojej strony pisemne żądanie o uzasadnienie odmowy naprawy gwarancyjnej (+ do wiadomości do centrali). W odpowiedzi uznanie roszczeń i wymiana na koszt ASO.
Więc czasami warto troszkę się powymieniać pismami
Do tego należy pamiętać że czas biegnie od zgłoszenia wady nie od ponownego pytania o uzasadnienie, ekspertyzę na jakiej podstawie to zostało stwierdzone. Bajer polega na tym ze trzeba taka oponę rozebrać, prześwietlić, na 99.9% nikt tego nie zrobi licząc że klient to
.

"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7011 (210/248)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Czesc, dzieki za wyczerpujace podpowiedzi. Dzwonilem do ASO do mazdy oczywiscie zwalili to na producenta i odeslali do centrali w Krakowie. Tam kolo rozebrali i powiedzieli ze opona jest ok ze to poprostu od polaczenia wyszla taka mikro "nierownosc". Na zdjeciu nic nie widac bo to naprawde tylko pod palcem wyczuwalne – na pozostalych oponach rowniez cos takiego istnieje i wszedzie w tym samym miejscu obok literki E. Poobserwuje to jeszcze ale po obejrzeniu kolo wychodzi na to ze ten typ tak ma:)
- Od: 12 maja 2015, 16:04
- Posty: 18
- Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości