Wybrzuszenie na bocznej części opony. Czy to jest niebezpieczne?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez befree » 26 maja 2015, 10:32

czesc,
wrzucam tutaj ten post gdyz mam podejrzenie co do jednej rzeczy w lewej przedniej oponie (Micheliny 16" 205/60) ktora moze byc spowodowana przez zle cisnienie??. Otoz na boku lewej opony pojawila sie mala bulka wyczuwalna pod palcem. Sadze ze nie ma to zbyt duzego wplywu na bezp/wlasciwosci jezdne ale za 2/3 lata moze spowodowac ze opona bedzie do wyrzucenia. Czy ktos spotkal sie z czyms takim u siebie? Czy opony podlegaja gwarancji i czy mozna to reklamowac w ASO? Autko ma 3k przejechane w kwietniu kupione. Dzieki
Początkujący
 
Od: 12 maja 2015, 16:04
Posty: 18
Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon

Postprzez nexus30 » 26 maja 2015, 11:45

Tak opony mają gwarancję, ja bym reklamował. Chociaż z tego co wiem to reklamacje na opony rzadko są skuteczne, ale spróbować nie zaszkodzi.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez SCADA » 26 maja 2015, 12:01

befree napisał(a):zle cisnienie??


Nie wiem, jakie by musiało być to ciśnienie, żeby dało to takie skutki... :|

befree napisał(a):pojawila sie mala bulka wyczuwalna pod palcem


Skoro to zauważyłeś, więc nie jest to chyba takie małe (photo, please ;P )

befree napisał(a):Sadze ze nie ma to zbyt duzego wplywu na bezp/wlasciwosci jezdne


Wprost przeciwnie – wybrzuszenia boku opony zwykle są wynikiem uszkodzenia/wadliwości ich wewnętrznej struktury i takich defektów nie należy bagatelizować. Oczywiście większość uszkodzeń boku opony (z nielicznymi wyjątkami, jak bardzo płytkie przecięcia/przetarcia) są traktowane jako NIENAPRAWIALNE.

W przypadku opon, podobnie jak i akumulatorów zwykle są problemy z reklamacjami i ich producent w każdym przypadku próbuje winą obarczyć kupującego (niewłaściwa eksploatacja)...

Jednakże... –

Skoro masz praktycznie nowy samochód i do tego na gwarancji, to w takim przypadku raczej serwis nie powinien robić problemu z wymianą opony (o ile oczywiście na oponie nie będzie jakichś śladów mechanicznych uszkodzeń powstałych podczas jazdy bądź przekładania opon – samochód kupiony w kwietniu, więc zakładam, że raczej opon nie przekładałeś) – tak więc, cytując klasyka – na drzewo Cię z tym spuścić nie powinni (tak jak te "inne korporacje")... <rotfl>


http://www.auto-swiat.pl/wszystko-o-oponach-jak-wybrac-jak-uzywac-i-kiedy-je-wyrzucic/q4c32
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez Wojtek » 26 maja 2015, 13:44

befree napisał(a):na boku lewej opony pojawila sie mala bulka wyczuwalna pod palcem.

to świadczy o zerwanych drutach wzmacniających boki opony... Niebezpieczeństwo rozerwania opony w czasie jazdy i wypadek...
Reklamacja póki nowe.
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez widmo82 » 26 maja 2015, 17:58

a gwarant na to: auto przywalilo w dziurę/krawężnik... wina uzytkownika
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Marianek » 26 maja 2015, 19:45

SCADA napisał(a):tak więc, cytując klasyka – na drzewo Cię z tym spuścić nie powinni (tak jak te "inne korporacje")... <rotfl>

Klasyk Tobie odpowie że tutaj będzie odpowiadał producent opony :/ i czy będzie drzewo trudno powiedzieć. Pośredniczyć w tym będzie ASO zapewne.

Bable/wybrzuszenia producenci opon zawsze zwalają na wjazd krawędzią na krawężnik. Powstało wtedy uszkodzenie drutów itd. Czyta bajka ale kto to udowodni <co?> .

Opona na 100% do wymiany, w trasę bym się tak nie wypuszczał. Jeśli nie będą chcieli Tobie uznać, pros o to na piśmie. Nie wiem jak w Polsce jest ale na to wszytko maja ileś dni, powinieneś też otrzymać ekspertyzę która wykazuje na zniszczenie opony z Twojej winy a nie wady materiałowej. Brak odpowiedzi w określonym czasie skutkuje uznaniem Twojej reklamacji.
Pozostaje jeszcze kwestia jak uznawana jest opona w samochodzie? Jest to część eksploatacyjna i może być wykluczona z gwarancji samochodu.
W czaterii znajdziesz człowieka który ma doświadczenie w takich sprawach ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7011 (210/248)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez woytaski » 27 maja 2015, 11:49

Marianek napisał(a):Opona na 100% do wymiany, w trasę bym się tak nie wypuszczał. Jeśli nie będą chcieli Tobie uznać, pros o to na piśmie. Nie wiem jak w Polsce jest ale na to wszytko maja ileś dni, powinieneś też otrzymać ekspertyzę która wykazuje na zniszczenie opony z Twojej winy a nie wady materiałowej. Brak odpowiedzi w określonym czasie skutkuje uznaniem Twojej reklamacji.

Dokładnie tak. Reklamować na piśmie.
Znając życie będą próbowali zrzucić winę na użytkownika. Miałem tak w poprzednim autku (Peugeot 308SW) z pękniętym szklanym dachem. Pierwsza odpowiedź ASO – wina użytkownika.
Z mojej strony pisemne żądanie o uzasadnienie odmowy naprawy gwarancyjnej (+ do wiadomości do centrali). W odpowiedzi uznanie roszczeń i wymiana na koszt ASO.
Więc czasami warto troszkę się powymieniać pismami ;)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2014, 13:32
Posty: 110 (1/2)
Auto: Mazda CX-5 black&white

Postprzez Marianek » 27 maja 2015, 16:02

Do tego należy pamiętać że czas biegnie od zgłoszenia wady nie od ponownego pytania o uzasadnienie, ekspertyzę na jakiej podstawie to zostało stwierdzone. Bajer polega na tym ze trzeba taka oponę rozebrać, prześwietlić, na 99.9% nikt tego nie zrobi licząc że klient to <jelen> .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7011 (210/248)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez befree » 1 cze 2015, 15:15

Czesc, dzieki za wyczerpujace podpowiedzi. Dzwonilem do ASO do mazdy oczywiscie zwalili to na producenta i odeslali do centrali w Krakowie. Tam kolo rozebrali i powiedzieli ze opona jest ok ze to poprostu od polaczenia wyszla taka mikro "nierownosc". Na zdjeciu nic nie widac bo to naprawde tylko pod palcem wyczuwalne – na pozostalych oponach rowniez cos takiego istnieje i wszedzie w tym samym miejscu obok literki E. Poobserwuje to jeszcze ale po obejrzeniu kolo wychodzi na to ze ten typ tak ma:)
Początkujący
 
Od: 12 maja 2015, 16:04
Posty: 18
Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323