Mazda3 BK MPS '07 2.3 324KM 471Nm – "Devil"

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Norreca » 24 maja 2015, 23:25

piterus87 napisał(a):
DamianoV6 napisał(a):no powiem Ci że od 0 tak o idzie :P ale później to zamiata konkretnie xD


Idzie "tak o" bo na pierwszych 2 biegach praktycznie nie ma trakcji :) Ale będzie lepiej. Zza wielkiej wody idzie już do mnie specjalna poducha silnika, która daje o wiele większą przyczepność <spoko>


obawiam się iż to dużo nie da... po prostu jest to taki mały problem MPSów, brak 4x4.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez KMBak » 24 maja 2015, 23:33

Trójki MPS mają na 1 i 2 ograniczoną elektronicznie moc. Dlatego słabo idą od "zera". I tu żadne super opony i elo-dodatki nie pomogą.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez kalesoon » 24 maja 2015, 23:38

Tak czy siak – <serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka>

Jak będziesz kiedyś sprzedawał, to jestem pierwszy w kolejce :d
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez piterus87 » 25 maja 2015, 00:00

KMBak napisał(a):Trójki MPS mają na 1 i 2 ograniczoną elektronicznie moc. Dlatego słabo idą od "zera". I tu żadne super opony i elo-dodatki nie pomogą.

Ogranicznik będzie niedługo zdjęty. Moc też pójdzie deko w górę.
Trójki poza brakiem 4x4 mają jeszcze jedną wadę – bardzo miękkie poduszki silnika. Silnik lata po całej komorze przez co ośka nie ma wystarczającego docisku i zrywa trakcję. Twardsza poducha trzyma silnik w ryzach przez co docisk do asfaltu jest większy. Z tego co twierdzą MPSowcy, mający taką poduchę ponoć, naprawdę czuc różnicę in plus. Zobaczymy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez Norreca » 25 maja 2015, 00:02

piterus87 napisał(a):
KMBak napisał(a):Trójki MPS mają na 1 i 2 ograniczoną elektronicznie moc. Dlatego słabo idą od "zera". I tu żadne super opony i elo-dodatki nie pomogą.

Ogranicznik będzie niedługo zdjęty. Moc też pójdzie deko w górę.
Trójki poza brakiem 4x4 mają jeszcze jedną wadę – bardzo miękkie poduszki silnika. Silnik lata po całej komorze przez co ośka nie ma wystarczającego docisku i zrywa trakcję. Twardsza poducha trzyma silnik w ryzach przez co docisk do asfaltu jest większy. Z tego co twierdzą MPSowcy, mający taką poduchę ponoć, naprawdę czuc różnicę in plus. Zobaczymy <spoko>


no zobaczymy ;) lepiej sie na plus rozczarować zawsze ;)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez tomi911 » 25 maja 2015, 07:58

KMBak napisał(a):Trójki MPS mają na 1 i 2 ograniczoną elektronicznie moc. Dlatego słabo idą od "zera". I tu żadne super opony i elo-dodatki nie pomogą.

Nie moc a moment obrotowy – zdaje się do 300 Nm (max to 380 Nm), ma to "pomóc" potencjalnemu kierownikowi, który nie za bardzo ogarnia z czym ma do czynienia nie zgubić tragicznie trakcji i nie skończyć w rowie / na drzewie / na słupie etc.
Moim zdaniem idzie przepięknie – jeśli piterus87 chce jeszcze coś ugrać to musi "się dograć" z samochodem i lepiej poczuć zmiany przełożeń, ale to już tylko "dziesiątki" są do urwania, bo przecież "katalogowo" do setki jest 6.1 s; no chyba, że jakiś tor, rozgrzane slicki na felgach i "poprawianie fabryki" ;)
Piękna sprawa ten MPS, ech... <serduszka>
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez KMBak » 25 maja 2015, 08:22

A się rozmarzył... Oczywiście chodziło mi o moment. Złego słowa użyłem... <lol>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez some1 » 25 maja 2015, 12:24

tomi911 napisał(a):
KMBak napisał(a):Trójki MPS mają na 1 i 2 ograniczoną elektronicznie moc. Dlatego słabo idą od "zera". I tu żadne super opony i elo-dodatki nie pomogą.

Nie moc a moment obrotowy – zdaje się do 300 Nm (max to 380 Nm), ma to "pomóc" potencjalnemu kierownikowi, który nie za bardzo ogarnia z czym ma do czynienia nie zgubić tragicznie trakcji i nie skończyć w rowie / na drzewie / na słupie etc.


Jedno i drugie, jeśli obniżasz moment to obniżasz też moc w tym zakresie obrotów. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez tomi911 » 25 maja 2015, 12:55

some1 napisał(a):Jedno i drugie, jeśli obniżasz moment to obniżasz też moc w tym zakresie obrotów.

Niekoniecznie – zależy jak to jest zrealizowane. Tutaj jest tylko częściowe ograniczenie maksymalnej wartości momentu obrotowego, jeśli nawet jest jakiś spadek mocy w tym zakresie to zapewne wynikowo, ale nie powinno to mieć większego znaczenia, bo siła rozpędzająca samochód wynika z wartości momentu obrotowego, a nie mocy maksymalnej.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez some1 » 25 maja 2015, 13:42

O mocy maksymalnej nie pisałem. Owszem, jeśli jest ograniczenie do 300NM, to w zakresie, w którym silnik osiąga maksymalną moc moment obrotowy ma niższą wartość i ograniczenia nie będzie.
Natomiast w zakresie, w którym ograniczenie działa, moc też spadnie. Krzywa momentu jednoznacznie definiuje przebieg krzywej mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez tomi911 » 25 maja 2015, 13:58

Faktycznie nie pisałeś – nie wiem skąd wziąłem tą moc maksymalną, może przeczytałem gdzieś wcześniej i dlatego ;)
some1 napisał(a):Natomiast w zakresie, w którym ograniczenie działa, moc też spadnie. Krzywa momentu jednoznacznie definiuje przebieg krzywej mocy.

Zgadza się – tak jak pisałem, wynikowo – determinują to zależności pomiędzy tymi wielkościami, dla danej prędkości obrotowej silnika.
Niemniej nie bez przyczyny limiter ogranicza moment obrotowy, bo to on jest tu kluczowy.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez emilioo » 26 maja 2015, 04:40

Bardzo ładna MPSka. widzę że chce jechać ponad 180 <spoko>
kolor bardzo słuszny jeszcze czarne felgi i mój styl :D . pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2014, 13:31
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Garwolin
Auto: mazda 3 2.0 benz 2005

Postprzez piterus87 » 3 cze 2015, 15:49

Nowa poducha zainstalowana. Pierwsze wrażenie: "o k... jak głośno!". Wrażenie takie jakby pod maską pracowało jakieś potężne v8 z co najmniej 500KM :D Początkowo dużo wibracji jednak z każdym kilometrem jest ich coraz mniej. Czuć, że poduszka powoli się układa.
Teraz Plusy:
1. O wiele precyzyjniejsza zmiana biegów
2. Ruchy silnika zmniejszone do minimum.
3. Lepsza reakcja na gaz
i przede wszystkim.... Jest trakcja na 1 i 2 biegu <jupi>
Załączniki
ovfII61l.jpg
wVe0mmzl.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez KMBak » 3 cze 2015, 15:54

piterus87 napisał(a):i przede wszystkim.... Jest trakcja na 1 i 2 biegu


A co do tego ma poduszka? <co?>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez piterus87 » 3 cze 2015, 16:10

Kilka postów wyżej masz opisane jaki związek ma montaż twardszej poduchy z polepszeniem trakcji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez KMBak » 3 cze 2015, 17:34

Teoria – teorią. Ale nie chce mi się wierzyć, żeby tak odczuwalna różnica była w trakcji przy minimalnym ograniczeniu drgań...
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez kalesoon » 3 cze 2015, 17:42

rób testy na drodze ... zamkniętej i wrzucaj filmik :D
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez tomi911 » 3 cze 2015, 17:44

A ja bym się wcale nie zdziwił, gdyby przy odejściu na "pełnym bucie" robiło to różnicę – weź pod uwagę, że tam jest 300 Nm na jednej osi, a to naprawdę sporo.
Przy spokojnym ruszaniu oczywiście można takie rzeczy pominąć, ale jak chcesz "bić setkę" to każdy detal ma znaczenie.
Piterus czekamy na jakieś video z nowej próby ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez Bejsu » 3 cze 2015, 18:14

Pierwszy raz widzę poduszkę pod silnik tak designersko ozdobioną :) Przydało by się jakieś video przedstawiające efekt działania tej poduchy :)
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez piterus87 » 3 cze 2015, 20:06

KMBak napisał(a):Teoria – teorią. Ale nie chce mi się wierzyć, żeby tak odczuwalna różnica była w trakcji przy minimalnym ograniczeniu drgań...

Też w to nie wierzyłem dopóki nie zamontowałem tej poduchy :) Nie wierzysz? Zapraszam na przejażdżkę <diabełek>


tomi911 napisał(a):A ja bym się wcale nie zdziwił, gdyby przy odejściu na "pełnym bucie" robiło to różnicę – weź pod uwagę, że tam jest 300 Nm na jednej osi, a to naprawdę sporo.

Niedługo będzie grubo ponad 400 Nm <spoko>


Bejsu napisał(a):Pierwszy raz widzę poduszkę pod silnik tak designersko ozdobioną :) Przydało by się jakieś video przedstawiające efekt działania tej poduchy :)

Tu masz porównanie jak zachowuje się OEMowa poducha, a jak aftermarketowa

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy