download/file.php?id=34730
Serwisowanie Mazdy – Pytania
Masz o nim wszystko co trzeba w instrukcji auta, jak również w wielu tutejszych wątkach. Ową instrukcję dla ułatwienia sprawy można pobrać w pdf z tut. forum. Str. 9-5 
download/file.php?id=34730
download/file.php?id=34730
Gorles napisał(a):a ktory bedzie lepszy do naszych 120 konnych BM w sedanie?
Ja gorąco namawiam do zalewania 0w20, zwłaszcza na zimę (zerknij na sąsiedni wątek o olejach, znajdziesz tam sugestie co do marek). W drugiej kolejności sugeruję olej spełniający normę API SN (zamiast SM). Przykładowo w północnej ameryce jedynym olejem jaki pozwala wlewać Mazda jest 0w20. W Europie sugerowany jest 0w20, dozwolony 5w30. Zezwalają na ten drugi, głównie ze względu na chęć konkurowania kosztami serwisu z autami europejskimi (czyli głównie turbobenzynami). 5w30 jest naturalnie tańszy. 0w20 ma po prostu mniejszą lepkość aniżeli 5w30, co zwłaszcza w zimie ma znaczenie choćby na kulturę pracy silnika (a co za tym idzie spalanie).
Czytaliscie o tym?
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/n ... -aso/h1nzn
"Zgodnie z aktualnie obowiązującym rozporządzeniem Komisji UE nr 461/2010, czyli tzw. nowym GVO (weszło w życie 1 czerwca 2010 r.), poprawnie wykonany pod względem technicznym przegląd w serwisie niezależnym nie może być powodem odmówienia właścicielowi samochodu praw wynikających z gwarancji!"
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/n ... -aso/h1nzn
"Zgodnie z aktualnie obowiązującym rozporządzeniem Komisji UE nr 461/2010, czyli tzw. nowym GVO (weszło w życie 1 czerwca 2010 r.), poprawnie wykonany pod względem technicznym przegląd w serwisie niezależnym nie może być powodem odmówienia właścicielowi samochodu praw wynikających z gwarancji!"
Tak, ale raczej to tylko teoria. Aso zawsze może powiedzieć ze przegląd nie został wykonany zgodnie z ich wymogami, a z tego co wiem to na tobie spoczywa obowiązek udowodnienia że było inaczej.
"Oczywiście, koncerny samochodowe zastrzegają sobie prawo do odmowy wykonania naprawy gwarancyjnej w przypadku, gdy bezpośrednią przyczyną powstania usterki będzie albo wadliwie wykonana naprawa poza oficjalną siecią serwisową, albo zastosowanie nieoryginalnych części. Trzeba jednak pamiętać o tym, że to producent ma obowiązek udowodnić taką zależność."
ellipsis napisał(a):Trzeba jednak pamiętać o tym, że to producent ma obowiązek udowodnić taką zależność.
Jeśli chcesz, to przebijaj ścieżkę i ... ryzykuj. Nawet nasza książka serwisowa jest w systemie elektronicznym ASO Mazda.
A ja od innej strony... Wskażcie warsztat niezależny, który ma dostęp do dokumentacji technicznej Mazdy, ma wszystkie wymagane narzędzia i wprowadza wpisy serwisowe do systemu DSR Mazda? A jak już znajdziecie, sprawdźcie jaki jest koszt przeglądu. Jestem ciekaw jaka jest różnica.
ellipsis napisał(a):Żaden serwis nie ma dostępu do bazy Mazdy poza ASO.
Każdy warsztat, serwis nieutoryzowany a nawet pan Mietek w garażu może mieć dostep do literatury technicznej Mazda. Wystarczy zapłacić i to wcale nie jakieś kolosalne pieniążki. Dostęp można wykupić na godziny, dni, tygodnie, miesiące... wg potrzeby.
smile napisał(a):Każdy warsztat, serwis nieutoryzowany a nawet pan Mietek w garażu może mieć dostep do literatury technicznej Mazda
Nie mają chyba jednak dostępu do elektronicznych książek serwisowych

Zresztą wystarczy wpisać w google np P0403 euroesi by poczytać o popularnym błędzie obwodu EGR, jego przyczynach i możliwych powodach. A także przejść całą ścieżkę diagnostyczną punkt po punkcie.
Warsztaty niezależne też mogą dodawać wpisy w DSR, tylko po prostu przy ich wpisach nie ma logo Mazdy.
Warsztaty niezależne też mogą dodawać wpisy w DSR, tylko po prostu przy ich wpisach nie ma logo Mazdy.
Witam.
Dziś w necie trafiłem na takie zestawienie cen elementów do napraw różnych aut http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/ile-kosztuje-stluczka-ceny-czesci-do-nowych-aut/gp0451.
Czy możecie potwierdzić realność cen dla naszej Madzi?
Na tle pozostałych nie wyglądają najgorzej.
Dziś w necie trafiłem na takie zestawienie cen elementów do napraw różnych aut http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/ile-kosztuje-stluczka-ceny-czesci-do-nowych-aut/gp0451.
Czy możecie potwierdzić realność cen dla naszej Madzi?
Na tle pozostałych nie wyglądają najgorzej.

Witam, jestem blisko przebiegu 10 tys km. Wczoraj podczas rozruchu pojawiła mi się ikona klucza i informacja na desce "Oil Change" w kolorze pomarańczowym. Przy kolejnych rozruchach ikona klucza się nie pojawiała, ale napis na 1-2 sek.tak. Wg tabletu zużycie oleju 50% co odpowiada przebiegowi. To jest normalne, że już przy połowie dystansu do przeglądu pojawiają się ostrzeżenia? W instrukcji się nie doczytałem nic na temat "pomarańczowego" ostrzeżenia. Tam jest tylko informacja o czerwonym "Oil Change", jeżeli jest 15 dni do przeglądu lub 500 km.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości