Mazda6 GY L3 '06 Benzyna 2.3l 166 KM LPG SportWagon by andryjan – regeneracja felg str. 6

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez rafałmazda » 11 gru 2014, 19:55

andryjan napisał(a): Ramki tablicy rejestracyjnych ze stali nierdzewnej. Na moje oko ładnie się prezentują.

<nie> bo nie są klubowe :P
andryjan napisał(a):Pokrowce na wycieraczki

fajny patent <oczko> ciekawe jaką robotę to będzie robiło :)
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez andryjan » 11 gru 2014, 20:29

Ehh.. gdyby klubowe były też w takim srebrnym patencie, a nie zwykłe, czarne ;).

Też jestem ciekaw tych pokrowców, ale na chłopski rozum powinny zrobić dobrą robotę, chyba, że komuś wcześniej za bardzo się spodobają (niestety też to trzeba brać pod uwagę). Z matą na szybę już mniejszy "problem", bo zatrzaśnięta z obu stron drzwiami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez andryjan » 28 lut 2015, 18:55

Aktualizacja wiadomości:

1) Dołączyłem jednak do klubowych posiadaczy klubowych ramek pod tablice :).

2) Pokrowce na wycieraczki sprawdziły się, zakończony problem z lodem na wycieraczkach. Polecam każdemu parkującemu pod chmurką.

Jeszcze dołączę pozytywny aspekt instalacji LPG, fotorelacja ze stacji:

1) Kilka tyg. temu:
IMG_20150204_063828.jpg


2) Niecałe 2 tyg. temu:
IMG_20150211_064339.jpg


3) Dzisiaj (dolałem do pełna póki tanio :)):
IMG_20150228_101539.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez andryjan » 17 mar 2015, 14:58

Od niedawna (przebieg już 167 kkm) jeżdżę na nowym komplecie irydowych świec Denso ITV16 (potwierdzam, że pasują do silnika 2.3).
Poprzednie, również irydowe, NGK (które opisywałem kilka stron wcześniej) wytrzymały niecałe 30 kkm (oczekiwałem trochę dłuższej żywotności).
Okaże się za jakiś czas jak podołają typowo japońskie Denso, ponoć odpowiedniejsze dla bardziej wymagającej instalacji LPG.
Załączniki
x.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez NIEBO! » 23 kwi 2015, 22:19

Po czym w ogóle poznać zużycie świec bez ich wyciągania? Ja nigdy świec w aucie jeszcze nie zmieniałem (w motorowerze kiedyś owszem <lol> ) Zaczyna falować, szarpać, nierówno pracować? czy jeszcze coś? Póki co przejechałem od zakupu ~37kkm (mamy podobny przebieg ;) ), a nawet nie wiem czy poprzednik zmieniał. Nic się nie dzieje złego, a znając życie jak odkręcę to od razu sobie poszukam kosztów :P Więc póki co chyba tykać nie będę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez andryjan » 23 kwi 2015, 23:29

Czasem zaszarpie, a potem permanentnie wywala checka o wypadajacych zapłonach. Po wykręceniu okazuje się, że mają 1.5 mm przerwy, a nowe (w tym przypadku NGK) 1.25-1.3 mm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez andryjan » 30 kwi 2015, 10:19

W końcu zrealizowałem kompletną regenerację felg, przeżyły już swoje prawdopodobnie od czasów salonu.

Regeneracja polegała na wytrawianiu chemicznym starego lakieru (mniejsza ingerencja w strukturę porównując do piaskowania), napawaniu ubytków + toczenie + szlifowanie i oczywiście malowanie proszkowe i wypalanie w piecu. Na koniec lakier bezbarwny dla lepszego połysku. Dwie felgi trzeba było trochę hydraulicznie prostować, pozostałe bez krzywizny.

Dodatkowo zdecydowałem się na zmianę koloru zacisków, odświeżyłem też piasty (dużo je widać w moim przypadku). Spróbowałem jeszcze naklejek na dekielki, mam nadzieję, że nie odpadną (same dekielki już mocno zniszczone psułyby estetykę całego koła).
Kilka obrazków poniżej przed i po. Zdjęcia nie oddają w 100 % rzeczywistości. Z efektu końcowego jestem zadowolony.

PRZED:
IMG_20141211_141737.jpg

IMG_20140724_164429.jpg


W trakcie:
IMG_20150422_165501.jpg

IMG_20150423_174141.jpg

IMG_20150423_174154.jpg


PO:
IMG_20150429_092912.jpg

IMG_20150429_092851.jpg

IMG_20150429_092904.jpg

IMG_20150429_092920.jpg

IMG_20150429_093017-1.jpg


Opinie, sugestie, wskazówki mile widziane :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez Yoki » 30 kwi 2015, 10:27

Piknie kolego bardzo się podoba i brawo za wkład własny :)
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez em_dzej » 30 kwi 2015, 10:39

Aloha
Bardzo ładny felunek <spoko>
odnowiony wzorowo , bardzo ładnie wszystko odświeżone
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez NIEBO! » 1 maja 2015, 00:04

Jedyne moje spostrzeżenie to takie, że masz zupełnie inny system hamulcowy niż ja... i to jest chyba ATE, a ja mam CHYBA Akebono, ale głowy nie dam. ciekawie wygląda ten stożek na tarczach... jeszcze takich w sumie nie widziałem <glupek2> Dziwne to trochę skoro mamy auta z tego samego roku choć możliwe że Twoja była na inny rynek. Dziwi mnie też fakt, że chyba wszystkie polifty 2.3 miały lotkę, a u Ciebie jej brak ...

A "nowe" kółka wiem jak cieszą, jeśli można spytać jaki był koszt regeneracji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez andryjan » 1 maja 2015, 08:53

NIEBO! napisał(a):Jedyne moje spostrzeżenie to takie, że masz zupełnie inny system hamulcowy niż ja... i to jest chyba ATE, a ja mam CHYBA Akebono, ale głowy nie dam. ciekawie wygląda ten stożek na tarczach...

Nie orientuję się póki co na systemach. Do tej pory miałem konieczność zmiany jedynie tylnych klocków :).
NIEBO! napisał(a):Dziwi mnie też fakt, że chyba wszystkie polifty 2.3 miały lotkę, a u Ciebie jej brak ...

Tego mi brakuje od początku, ale nie miałem pojęcia, że powinienem to mieć jeśli to prawda? :). Orientujesz się jaki koszt razem z lakierowaniem, chyba że można znaleźć po prostu czarną?.
NIEBO! napisał(a):A "nowe" kółka wiem jak cieszą, jeśli można spytać jaki był koszt regeneracji?

Po znajomości (razem z prostowaniem 2 sztuk) 650 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez Maniekvip » 1 maja 2015, 20:05

andryjan napisał(a):Orientujesz się jaki koszt razem z lakierowaniem, chyba że można znaleźć po prostu czarną?.


130-180 na alledrogo <lol> plus przesyłka oraz lakierowanie
Robota wykonana super <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez NIEBO! » 2 maja 2015, 17:04

Maniekvip napisał(a):130-180 na alledrogo
Ale mówisz o oryginale? Bo kiedyś czytałem na forum że to towar baaardzo deficytowy :) W sumie nie sprawdzałem bo nie miałem takiej potrzeby ... pytanie dlaczego nie ma takiej ... klapa nieoryginalna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez andryjan » 3 maja 2015, 19:59

NIEBO! napisał(a):pytanie dlaczego nie ma takiej ... klapa nieoryginalna? :)

Mam nadzieję, że nie, bo to by mogło oznaczać powód wymiany klapy po jakimś buuum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez andryjan » 23 maja 2015, 14:38

Może jestem za bardzo myślami w latach 90-tych, bo nie wymyśliłbym do tej pory, że nie da się wymienić samej żarówki kierunkowskaza bocznego tylko trzeba całą lampkę :).
Na szczęście wymiana banalna i cena 25 zł ponoć dobrej firmy nie powaliła z nóg.
IMG_20150511_163923.jpg

IMG_20150511_163946.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez Dominator » 23 maja 2015, 14:48

Nie chce mi sie szukac w temacie :P ale co Ty masz za hamulce z przodu, bo widze ze inne zaciski niz standardowo? Tarcze wieksze?
Od gh?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez andryjan » 23 maja 2015, 14:54

Chętnie bym odpowiedział, ale nie mam zielonego pojęcia. Nie miałem jeszcze potrzeby zagłębiać się w temat tarcz i zacisków odkąd posiadam mój egzemplarz M6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez WisniaUs » 23 maja 2015, 15:28

Dominator napisał(a):Od gh?

Napewno nie od GH.Bo ja mam od GH i wygladaja inaczej <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez andryjan » 23 maja 2015, 16:12

Czyżbym miał coś czego nie mają inni?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez WisniaUs » 23 maja 2015, 17:03

andryjan napisał(a):Czyżbym miał coś czego nie mają inni?.


Zapytaj kolege MirasM6 bo moze to byc od Tarpana ;)

Dopisano 23 maja 2015, 16:09:

Tak wygladaja moje i sa one montowane fabrycznie od wersji GH a tarcze przednie maja 299mm.Tak robili na USA w koncu produkcji tego modelu.Jak widzisz nie ma tu zadnych drucików na zew jakk u Ciebie.Obstawiam ze masz normalne na EU i tarcze wtedy 282mm
Załączniki
IMG_3857.JPG
Przednie
IMG_3858.JPG
IMG_3875.JPG
IMG_3865.JPG
I tylne
WisniaUs
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy