Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan
to wszystko zależy od tego jak jest w mapie ustawione na gazie może być przekłamanie bo przecież LPG ma inne parametry spalania niż benzyna chociażby dlatego ze LPG ma ok 100 okatnów może warto byłoby zrobić kalibracje instalacji gazowej bo z tego co wiem to żeby poprawnie działała instalacja gazowa to średnie spalanie wzrasta w stosunku do zasilania benzyną średnio ok 30% więc jeśli masz pobór powietrza wg sondy lambda mniejszy niż na benzynie to jest szansa że masz w mapie gazowej dziure a to na pewno nie jest korzystne dla silnika. W sumie żeby to zbadać fachowo pasuje podpiąć analizator spalin do pojazdu i zbadać faktyczny skłąd mieszanki w wydachu ale to tylko w stacji gdzie masz serwis instalacji gazowej albo generalnie na stacji diagnostycznej
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Faktycznie dla pewności podepnę dzisiaj program jeszcze raz i zmierzę MAF będąc na benzynie. Jeżeli wyjdzie podobnie mało to by oznaczało konsekwencję niepoprawnych wartości MAF zarówno na LPG jak i na Pb.
Niemniej wszystko na to wskazuje, bo jeździłem jakiś czas tylko na benzynie i błąd ubogiej mieszanki również wyskakiwał. Czy dobrze rozumiem, że "uboga mieszanka" może oznaczać ubogość powietrza w mieszance, bo MAF za mało podaje?.
Dopisano 3 kwi 2015, 16:39:
Oto dzisiejsze wyniki przy zasilaniu benzyną. Wykonane zostały na trochę cieplejszym silniku, obroty trochę niższe to i wartości MAF również. Tak czy inaczej rezultaty są konsekwentnie niskie, przełączając dziś na LPG wyniki były identyczne jak na Pb.
Ewidentnie MAF do wymiany?. Może ktoś potwierdzić, że powinno być te 3,6 g/s?.
Doradzono mi jeszcze sprawdzić zawór solenoidowy odpowietrzania zbiornika paliwa. Może się zaciął i jest cały czas otwarty.
Niemniej wszystko na to wskazuje, bo jeździłem jakiś czas tylko na benzynie i błąd ubogiej mieszanki również wyskakiwał. Czy dobrze rozumiem, że "uboga mieszanka" może oznaczać ubogość powietrza w mieszance, bo MAF za mało podaje?.
Dopisano 3 kwi 2015, 16:39:
Oto dzisiejsze wyniki przy zasilaniu benzyną. Wykonane zostały na trochę cieplejszym silniku, obroty trochę niższe to i wartości MAF również. Tak czy inaczej rezultaty są konsekwentnie niskie, przełączając dziś na LPG wyniki były identyczne jak na Pb.
Ewidentnie MAF do wymiany?. Może ktoś potwierdzić, że powinno być te 3,6 g/s?.
Doradzono mi jeszcze sprawdzić zawór solenoidowy odpowietrzania zbiornika paliwa. Może się zaciął i jest cały czas otwarty.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa jest normalnie zamknięty, nic nie przepuszcza jak przedmuchiwałem, czyli powinien być sprawny.
EDIT: czy mógłby ktoś się podłączyć Forscanem i sprawdzić na ciepłym silniku na biegu jałowym jaką ma wartość MAF?.
EDIT: czy mógłby ktoś się podłączyć Forscanem i sprawdzić na ciepłym silniku na biegu jałowym jaką ma wartość MAF?.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Witam. Kupiłem ELM Bluetooth z Torque pro działa ale z laptopem mam problem wyskakuje mi błąd .Usługi niedostępne lub brak połączenia z urządzeniem zdalnym.Sprawdz polączenie urządzenia zdalnego czy obsługuje ono wymagane usługi. Komputer go wykrywa i instaluje sterowniki jak chcę sie polączyć towyskakuje ten bład.
Może macie jakies rozwiązanie.
Może macie jakies rozwiązanie.
- Od: 19 sie 2008, 12:24
- Posty: 6
Witam,
do adryjan. Sprawdź jeszcze korekty wtrysku zarówno krótkie SHRTFT1 oraz długie LONGFT1.
W szczególności krótkie powinny dążyć do zera. Jak silnik jest już nagrzany – powyżej 80 stopni, na biegu jałowym te korekty sie lekko wahają, ale ogólnie powinno być blisko zera. Jak zasysało mi lewe powietrze to korekty SHRTFT1 wzrastały do + 15, może więcej już nie pamiętam, po czym silnik się dławił, na skutek czego komputer korygował korekty do zera, a potem ponownie one wzrastały i tak w kółko.
To działo się na gazie jak i na benzynie.
U mnie zasysało wokoło krućća podciśnienia. Tego który jest osłonięty z dołu taką osłonką. Nie wiem, czy czasami gazownik go nie urwał, podczas montażu instalacji, bo aż nie możliwe, aby w tym miejscu kolektor był nieszczelny. Czytałem że plakiem już próbowałeś. U mnie ta metoda się sprawdziła.
W załączeniu zdjęcie krućća oraz moje skany Forscan. Mamy inne samochody i silniki, więc nie wszystkie parametry były u mnie dostępne. Te co mogłem to Ci podsyłam. Na priva prześlę Ci cały zapis Forscana.
Przeczyścił bym jeszcze przepływomierz. Tam są cieńkie druciki, które sie grzeją. Na podstawie ich temperatury komputer oblicza ilość zasysanego powietrza. Może są zabrudzone i przekłamują. Delikatnie pędzelkiem z jakimś rozpuszczalnikiem, czy benzyną bym je przeczyścił.
Pozdrawiam.
do adryjan. Sprawdź jeszcze korekty wtrysku zarówno krótkie SHRTFT1 oraz długie LONGFT1.
W szczególności krótkie powinny dążyć do zera. Jak silnik jest już nagrzany – powyżej 80 stopni, na biegu jałowym te korekty sie lekko wahają, ale ogólnie powinno być blisko zera. Jak zasysało mi lewe powietrze to korekty SHRTFT1 wzrastały do + 15, może więcej już nie pamiętam, po czym silnik się dławił, na skutek czego komputer korygował korekty do zera, a potem ponownie one wzrastały i tak w kółko.
To działo się na gazie jak i na benzynie.
U mnie zasysało wokoło krućća podciśnienia. Tego który jest osłonięty z dołu taką osłonką. Nie wiem, czy czasami gazownik go nie urwał, podczas montażu instalacji, bo aż nie możliwe, aby w tym miejscu kolektor był nieszczelny. Czytałem że plakiem już próbowałeś. U mnie ta metoda się sprawdziła.
W załączeniu zdjęcie krućća oraz moje skany Forscan. Mamy inne samochody i silniki, więc nie wszystkie parametry były u mnie dostępne. Te co mogłem to Ci podsyłam. Na priva prześlę Ci cały zapis Forscana.
Przeczyścił bym jeszcze przepływomierz. Tam są cieńkie druciki, które sie grzeją. Na podstawie ich temperatury komputer oblicza ilość zasysanego powietrza. Może są zabrudzone i przekłamują. Delikatnie pędzelkiem z jakimś rozpuszczalnikiem, czy benzyną bym je przeczyścił.
Pozdrawiam.
Mam krótkie pytanie jaki obecnie najlepiej kupić interfejs OBD2 w dzisiejszych czasach?
AloHa
Mam problema
ForScan nie łączy mi się z GEJSZĄ , Laptok na win7 , Interfejs jest widzoczny w Win i sparowany
Torque na andku się łączy i działa więc zakładam że interfejs jest OK.
Interfejs jest taki
http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-elm327-bluetooth-v1-5-2015-i5100584130.html
Macie jakieś pomysły
Dopisano 13 maja 2015, 13:32:
Próbowałem się podłaczyć pod Hondę kolegi i objawy takie same
Pierwsze połączenie łączy się z ODB2 ( jeden kwadracik zielony ) wyświetla że wersja 1,5
i
.
Następne połączenia już w ogóle nic nie łączy
Kontrolki wszystkie na interfejsie migają , zapłon załączony
Dopisano 13 maja 2015, 13:34:
nie mam jak sprawdzić na innym interfejsie , nie wiem odsyłać
Mam problema
ForScan nie łączy mi się z GEJSZĄ , Laptok na win7 , Interfejs jest widzoczny w Win i sparowany
Torque na andku się łączy i działa więc zakładam że interfejs jest OK.
Interfejs jest taki

Macie jakieś pomysły
Dopisano 13 maja 2015, 13:32:
Próbowałem się podłaczyć pod Hondę kolegi i objawy takie same
Pierwsze połączenie łączy się z ODB2 ( jeden kwadracik zielony ) wyświetla że wersja 1,5
i

Następne połączenia już w ogóle nic nie łączy
Kontrolki wszystkie na interfejsie migają , zapłon załączony
Dopisano 13 maja 2015, 13:34:
nie mam jak sprawdzić na innym interfejsie , nie wiem odsyłać


-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
em_dzej napisał(a):Macie jakieś pomysły
Mam podobny problem, kupiłem od gościa którego aukcje pokazałeś i przysłał mi v2.1 bo mu się skończyły v1.5 – może masz podobny problem ?
Ja dziś odsyłam i czekam na zwrot kasy bo nie mogę się połaczyć z FORScan`em – dlatego że FORScan współpracuje ponoć tylko z interfejsami do v1.5
Torque też nie łapie połaczenia więc zrzucam winę na całkowicie interfejs..
viewtopic.php?f=331&t=173717&p=3033191#p3033191
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Vacomay napisał(a):Czy można sprawdzić forscanem kondycję świec żarowych – ktoś wie jak?
Pozdro
Niestety żaden program nie wymaluje Ci kondycji świec żarowych. Najlepiej delikatnie je wykręcić i sprawdzić stan wizualnie jak również poprzez krótką próbę elektryczną (powinna "świecić" tylko końcówka ). Gdy sprawdzałem u siebie to okazało się, że na jednej z nich brakuje na całej długości prawie połowy tego "pręta", który żarzy się a mimo to grzała (wyglądała jakby ją ktoś nożem ściął tak jak się kiedyś kredki ostrzyło). Wymieniłem na nową (50 euro) a reszta ma już ślady erozji z jednej stony
Witam wszystkich szcześliwych posiadaczy Magdalen.Moja to 323f 98 r 1.5 L Z5 motorek zgazowana w vialle .Szukam wiadomości od konkretnego diagnosty a wiem że tacy tu są .moje problemy to tak jak sporo ich tu czyli falujące obroty z tym że dzieje sie to bardzo nieregulanie czyli czasem odpale i normalnie jezdzi a czasem odpale i po przejechaniu iluś tam km zaczną skakać czasem jest moc że chce kola urwać a czasem pedał w podłogę i lipa zero reakcji .Hm to tak w skrucie a teraz pytanie do was otóż zamierzam taki kabel kupić jak poniżej na zdjęciu a tu link do sklepu http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&prodid=295 czy ten kabel będzie współpracował z forscanem ?czy jakiegoś innego użyć np vaga poradzcie coś musze prześwietlić magdalene bo męczoca jest taka jazda i zurzycie paliwa skoczyło .acha jak do tej pory wymienilem świece nowe kable ,czyszczona przepustnica ,wymieniony palec i kopulka na aparacie bo bylo mikro pęknięcie (obecnie przymiarka do zmiany aparatu jest )a i może komuś to coś podsunie najwiecej skaczą i brak mocy jest po przełaczeniu na gaz a poteguje to włączenie swiateł po przełaczeniu na PB mniej jest odczuwalne .nie chce szukać i wymieniać po koleji wię pozostaje diagnoza z góry dziekuje za konkretne podpowiedzie co do kabla bądz tego co mże jej dolegać
u mnie na tej przejściówce bangla jak szalone z ELMem 327 w wersji 1.4b wg mnie jedynie słusznym bo te cudaki 2.1 to chińskie wynalazki które nie gadają z FORScanem szczególnie tyczy się to wynalazków z komunikacją przez BT
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Dzięki za wcześniejsze wskazówki. Problem P2187 w końcu rozwiązany, opis jest tutaj => viewtopic.php?f=411&t=64476&start=100
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Witam.
Z tego co poczytałem to zauważyłem, ze madzie z silnikiem RF7J GY nie są widziane w forscanem. Zachodzi teraz pytanie skoro nie ma takiego to jaki wybieracie i czy w związku z tym nie ma mniej opcji w forcanie. Teraz do forumowiczów co mają silniki RF7J GY (rok produkcji chyba nie ma znaczenia ?) jak to u was wygląda? Czy przy pomocy forscan da się połączyć z tempomatem?
Z tego co poczytałem to zauważyłem, ze madzie z silnikiem RF7J GY nie są widziane w forscanem. Zachodzi teraz pytanie skoro nie ma takiego to jaki wybieracie i czy w związku z tym nie ma mniej opcji w forcanie. Teraz do forumowiczów co mają silniki RF7J GY (rok produkcji chyba nie ma znaczenia ?) jak to u was wygląda? Czy przy pomocy forscan da się połączyć z tempomatem?
Informacyjnie: od kwietnia dostępna jest już beta forscana na androida. Link do pobrania w tym wątku na forum fs:
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=13&t=985
Jak ktoś chce na telefonie czy tablecie obserwować w jakim stopniu ma zapchany filtr DPF i czy akurat przypadkiem nie odbywa się wypalanie, to polecam.
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=13&t=985
Jak ktoś chce na telefonie czy tablecie obserwować w jakim stopniu ma zapchany filtr DPF i czy akurat przypadkiem nie odbywa się wypalanie, to polecam.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6