ja nie wiem..
nie mialem potrzeby przy benzynie..
pozdr.E
Zmiana zwykłej kierownicy na wielofunkcyjną
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No dobra, chyba sobie odpuszczę. Poczytałem trochę o dokładaniu tempomatu do auta z silnikiem benzynowym, a jak spojrzałem ile roboty mają chłopaki przy M5 to pomyślałem o pójściu na kompromis. W sumie nie czuje dużej potrzeby posiadania tempomatu, po prostu wkurzałoby mnie to, że na kierownicy mam przyciski których nie mogę używać. Ktoś wie czy czy można zdjąć plastik z przyciskami od tempomatu i zastąpić go plastikiem z starej kierownicy? 
Ktoś się orientuje do czego są te dwa przewody? A dokładnie szary i różowy. Biegną od sterowania tempomatem do sterowania audio. Dementuje kable z kostki od tempomatu ale nie wiem co z tymi.
Dopisano 20 maja 2015, 20:09:
Myślę nad tym żeby wlutować z płytki od tempomatu kabel brązowy biały i pomarańczowy a te dwa pozostałe zostawię a samą płytkę przykleję na kropelkę. Liczę na jakąś aprobatę mojego rozumowania:P
Dopisano 20 maja 2015, 20:09:
Myślę nad tym żeby wlutować z płytki od tempomatu kabel brązowy biały i pomarańczowy a te dwa pozostałe zostawię a samą płytkę przykleję na kropelkę. Liczę na jakąś aprobatę mojego rozumowania:P
Buli510 napisał(a):Ktoś wie czy czy można zdjąć plastik z przyciskami od tempomatu i zastąpić go plastikiem z starej kierownicy?
Oczywiście, że można. Przy wyciąganiu tych plastików trzeba uważać, bo siedzą dosyć sztywno, co by ich nie uszkodzić. Co do kabelków nie pamiętam dokładnie, który był od czego, mógłbyś mi zrobić zdjęcie obrazowe z dalszej odległości, jak to idzie, skąd dokąd itp? Jestem wzrokowcem, może cosik mi się przypomni
-
makmarc
Hehe niestety już ułamałem dwa zaczepy od zewnętrznej strony. Nie widziałem jak to tam jest zaczepione. Na szczęście w tym plastiku z przyciskami tempomatu który nie jest mi potrzebny. Zaraz wrzucę zdjęcia.
Dopisano 21 maja 2015, 01:22:
Dopisano 21 maja 2015, 01:22:
Dobra kierownica zmieniona wszystko co trzeba działa
Oto kierownica na przeszczep, koszt około 100zł:
Wspomnę na samym początku, że zanim zabrałem się do przeróbek założyłem ją i sprawdziłem czy wszystko działa i czy podłączone guziki od tempomatu nie generują jakichś błędów. Wszystko było ok.
Później musiałem ją dostosować do moich potrzeb. Nie chce guzików od tempomatu tylko od audio dla tego chce zastąpić tą część zaślepka z starej kierownicy. Jak wspomniał makmarc trzeba uważać żeby nie połamać zaczepów. Zwłaszcza tych od zewnętrznej strony których nie widać. Ja je urwałem ale mała strata bo ta część nie jest mi potrzebna.
Zaślepka od starej kierownicy ku mojemu zdziwieniu mocno się trzymała. Na szczęście nie użyłem siły tylko głowy
Trzeba zdjąć plastikowa obudowę i od tyłu odkręcić śrubkę.
Po wykręceniu obu elementów, pojawił się problem. Zakładając zaślepkę nie będzie miejsca żeby włożyć tam płytkę od tempomatu, a taki miałem zamiar. Nie wiedziałem czy ucięcie kabli nie spowoduje jakiś błędów na desce rozdzielczej.
Ryzyka nie podejmowałem stwierdziłem że umiejscowię ją w innym miejscu tak żeby nie przeszkadzała.
Pora na montaż
Oczywiście na początku odłączamy akumulator. Następnie musimy wykręcić dwie śrubki pod kierownicą.
Po odkręceniu tych śrubek poduszka schodzi bez problemów. Nie chce mi się rysować strzałem do poszczególnych elementów liczę na waszą spostrzegawczość
Na poduszce:
– czarny plastyczek na żółtej kostce, trzeba go zdjąć żeby usunąć kostkę
– pomarańczowa kostka jak widać, nie trzeba chyba tłumaczyć
Na kierownicy:
– białą kostkę razem z uziemieniem usuwamy
Śrubę nad białą kostką, odkręcamy dostosowując siłę do oporu śruby
Zdejmując kierownice też dostosowujemy siłę do oporu kierownicy bo tak łatwo się nie podda.
Zakładamy nową wpinamy kostkę w miejsce białej kostki, uziemienie już jest wpięte w nią i podłączone do kierownicy. Zakładamy poduszkę przykręcamy śrubeczki i podłączamy akumulator i wszystko działa
Pamiętajcie tylko żeby dobrze nałożyć kierownice. Ja musiałem 2 razy poprawiać bo okazało się, że nie trafiłem w te same ząbki i przy prostej kierownicy ściągało mi auto w lewo.
Dopisano 23 maja 2015, 12:55:
A i byłbym zapomniał o finałowym zdjeciu
Oto kierownica na przeszczep, koszt około 100zł:
Wspomnę na samym początku, że zanim zabrałem się do przeróbek założyłem ją i sprawdziłem czy wszystko działa i czy podłączone guziki od tempomatu nie generują jakichś błędów. Wszystko było ok.
Później musiałem ją dostosować do moich potrzeb. Nie chce guzików od tempomatu tylko od audio dla tego chce zastąpić tą część zaślepka z starej kierownicy. Jak wspomniał makmarc trzeba uważać żeby nie połamać zaczepów. Zwłaszcza tych od zewnętrznej strony których nie widać. Ja je urwałem ale mała strata bo ta część nie jest mi potrzebna.
Zaślepka od starej kierownicy ku mojemu zdziwieniu mocno się trzymała. Na szczęście nie użyłem siły tylko głowy
Po wykręceniu obu elementów, pojawił się problem. Zakładając zaślepkę nie będzie miejsca żeby włożyć tam płytkę od tempomatu, a taki miałem zamiar. Nie wiedziałem czy ucięcie kabli nie spowoduje jakiś błędów na desce rozdzielczej.
Ryzyka nie podejmowałem stwierdziłem że umiejscowię ją w innym miejscu tak żeby nie przeszkadzała.
Pora na montaż
Oczywiście na początku odłączamy akumulator. Następnie musimy wykręcić dwie śrubki pod kierownicą.
Po odkręceniu tych śrubek poduszka schodzi bez problemów. Nie chce mi się rysować strzałem do poszczególnych elementów liczę na waszą spostrzegawczość
Na poduszce:
– czarny plastyczek na żółtej kostce, trzeba go zdjąć żeby usunąć kostkę
– pomarańczowa kostka jak widać, nie trzeba chyba tłumaczyć
Na kierownicy:
– białą kostkę razem z uziemieniem usuwamy
Śrubę nad białą kostką, odkręcamy dostosowując siłę do oporu śruby
Zdejmując kierownice też dostosowujemy siłę do oporu kierownicy bo tak łatwo się nie podda.
Zakładamy nową wpinamy kostkę w miejsce białej kostki, uziemienie już jest wpięte w nią i podłączone do kierownicy. Zakładamy poduszkę przykręcamy śrubeczki i podłączamy akumulator i wszystko działa
Dopisano 23 maja 2015, 12:55:
A i byłbym zapomniał o finałowym zdjeciu
Witam nie chciałem tworzyć nowego tematu żeby nie zaśmiecać wiec postanowiłem podpiąć się tutaj a mianowicie mam pytanie gdyż posiadam mazde 323c 95' i oryginalna kierownica troszkę się posypała wiec chce ja zmienić na troszkę nowsza i znalazłem juz która mi odpowiada tylko mam do was pytanie czy ona by podeszła do mojej Madzi bez problemu? Z góry dziękuję i pozdrawiam 
Link do tej kierownicy która bym chciał zamontowac: http://olx.pl/oferta/kierownica-mazda-a ... c6tul.html
Link do tej kierownicy która bym chciał zamontowac: http://olx.pl/oferta/kierownica-mazda-a ... c6tul.html
-
Milson
nie tworzymy podobnych wątków w ramach 1 działu (1 modelu auta) – tutaj konstrukcyjnie mogą być różnice na tyle, że lepiej dla Ciebie będzie, jeśli zapytasz o to we właściwym dla siebie dziale.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6