Sprzęgło klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Girdian » 18 maja 2015, 23:04

Witam, w oparciu o temat http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=470&t=133318&start=80#wrap, po krótkich konsultacjach z Kropkiem,który miał podobny problem stwierdziłem, że wrzucę dwa filmy, który obrazują o co mi chodzi:

W filmie numer 2, film 2 od około 3 sekundy słychać dzwonienie, które nie występuje gdy klimatyzacja jest wyłączona. Dodatkowo chcąc nakręcić te filmy zauważyłem, że na biegu jałowym po pewnym czasie zmniejsza się dzwonienie, po dodaniu gazu pojawia się problem ponownie.

W filmie 1 film 1 z kolei lepiej widać pracę napinacza oraz koła pasowego, stąd kolejne pytania: czy to "skakanie" napinacza jest normalne?
Może nie widać tego dokładnie, ale koło pasowe wydaje mi się, że trochę pracuje góra-dół w stosunku do osi łożyska. Cały rozrząd był wymieniony 25 tys. kilometrów temu, do tego pasek dodatkowo 5 miesięcy temu przy wymianie alternatora, czyli ma jakieś 7 tysięcy km przeżyte.

Nie widać żadnych opiłków metalicznych przy sprężarce, chłodzi i grzeje dobrze, jedynie ten dźwięk mnie martwi, żeby nagle się nie zatarło i nie zerwało paska. Co mnie może czekać:
-wymiana kompletu na używany, który może wyjść najtaniej ale jest niepewny,
-samo łożysko ale nowe,
-samo sprzęgło ale nowe,
-wymiana koła pasowego?

Czy taka sprężarka będzie pasować do modelu po lifcie? link

Dopisano 19 maja 2015, 07:17:

Jakieś problemy z wyświetlaniem z wrzuty były, są pliki na innym hostingu.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 16:26
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 109 KM HB

Postprzez kropek101 » 19 maja 2015, 21:24

Ja bym dalej obstawiał na koło pasowe.
Drgania napinacza oraz stukot to główne objawy jego zużycia, Sprawdzałeś koło nie masz na nim rudawego nalotu, spróbuj jeszcze śrubokrętem albo ręką poruszać tym kołem czy ma luzy
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez The_Radek » 21 maja 2015, 09:00

Co do objawów to ja się nie wypowiem, ale chciałbym Cię ustrzec przed być może złym zakupem.

Girdian napisał(a):Czy taka sprężarka będzie pasować do modelu po lifcie? link


W naszych Madziach były montowane dwie sprężarki...a w zasadzie koła pasowe... z różnymi średnicami.
Były o ile dobrze pamiętam 125mm i 129mm średnicy. Musisz zobaczyć jakie koło pasowe masz Ty i wtedy pytaj sprzedawcę o sprężarkę, bo w opisie aukcji nie podał tej informacji.

Szczerze powiedziawszy, nawet jak spiszesz numer katalogowy ze sprężarki, i znajdziesz dokładnie taką samą sprężarkę, nie będzie to równoznaczne, że koło będzie pasować. Mój mechanik się tak nadział ;)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 11:04
Posty: 164 (0/11)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3, BK, 2.0 benzynka, rok 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323