Regeneracja zaworu EGR (diesel)

Postprzez Anyyy » 24 lip 2013, 23:28

Witam, wiem że wątek troche stary ale chyba najbardziej odpowiedni z tych ktore zapodała mi szukajka.
Mój problem zaczął się po wymianie turbiny – stara klękła
teraz auto dziwnie klekocze na wolnych obrotach, troche bardziej kopci, ma troche mniej mocy
1 rzecz która przyszła mi do głowy to zanieczyszczony EGR (olej z turbiny poszedl i go zanieczyscilo)
pojechałem do mechaniora zeby przeczyscil, ten zauważył 2 rzeczy:
najpierw przewody idace do EGR były bardzo zniszczone i nie podawaly do zaworu cisnienia – wymienił te przewody z nadzieją ze to to.
Niestety zachowanie silnika zbytnio sie nie zmieniło – wniosek EGR zanieczyszczony... ALE na odpalonym solniku jak dodał sporo gazu zauważył strumien spalin uciekających z zaworu... mi powiedział tyle, że EGR nie czyscił bo nie ma sensu bo go trzeba wymienic...
i teraz moje pytania:
– możliwe że EGR faktycznie jest nieszczelny? i trzeba go wymienic?
– co aktualnie polecacie? kupować używkę – tylko sprawdzic zeby byla w OK stanie? czy regenerowac? o cene nowego chyba nawet nie chce pytac :)
– jezeli regenerować to czy ktoś ma może jakiś aktualny kontakt

dodam tylko, że niestety mój mechanik BOI się tego silnika i nie chce nic za bardzo ruszac :/ robi tylko to do czego go zmusze i to na moja odpowiedzialnosc :D

edit: dodam, że sprawdziłem auto pod komputerem i niestety (albo stety) żadnego błędu nie pokazuje
Początkujący
 
Od: 17 maja 2013, 22:16
Posty: 21
Auto: były:
M6 '03 2.0 CiTD
Zielone kombi :)
MX-3 1.6 SOHC 94r
poszukiwana nowa m6

Postprzez dobrzyn22 » 25 lip 2013, 10:03

Anyyy napisał(a):wiem że wątek troche stary

to nic nie znaczy -problemy i rozwiązania się nie zmieniają ;)

mój mechanik BOI się tego silnika i nie chce nic za bardzo ruszac

no to czas na zmianę mechanika.. zajrzyj do działu "spotkania regionalne" i tam poszukaj, albo zapytaj
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez adicho1 » 2 wrz 2014, 13:30

witam mam maly problem z moja mazda 6 121km 2007, mianowicie swieci mi sie kontrolka "check engine" oraz "dsc" komputerek pokazal mi ze to zawor "EGR".
I tu zaczely sie problemy mam taki zawor EGR

zawor-egr-blue-print.jpg


a silnik wyglada tak

silnik 2.jpg


silnik mazda .jpg


mogl by ktos przeslac jakas foto relacje jak ten silnik rozebrac do EGR wraz z kolektorem pewnie tez jest zawalony z gory dzieki pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 06:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez krystian77 » 2 wrz 2014, 14:53

Czyszczenie przepustnicy M6-GG/GY MZR-CD RF7J:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=137222&start=0
Po tym zabiegu wystarczy odkręcić 6 śrubek i EGR jest wyjęty. Dla łatwiejszego dostępu odkręciłem jeszcze przewód zasilający rozrusznika.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez adicho1 » 2 wrz 2014, 15:05

dzoeki bardzo mam tylko jedno pytanie czy z tymi kontrolkami moge jezdzic do soboty. czyms do pracy musze jezdzic a to kawalek drogi
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 06:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez krystian77 » 2 wrz 2014, 15:17

Pamiętasz może jakie DTC komputer Ci wyświetlił? Ciężko stwierdzić czy jest sens ryzykować jazdę.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez adicho1 » 2 wrz 2014, 16:19

kod błędu był P0400
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 06:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez adicho1 » 9 wrz 2014, 15:20

Witam autko zrobione wyszło mnie to 35zl tyle co za preparat do c zyszczenia EGR, błędy skasowane dzięki za pomoc autko hula <jupi> <jupi>
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 06:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez zrembu » 17 maja 2015, 19:41

Witam u mnie w M6 2008 r wystąpił błąd 400 a nie jak u większości forumowiczów 401. Opis na kompie jest podobny czyli problemy z zaworem EGR. Czyszczenie nie pomogło samochód jeździ normalnie bez żadnej zmiany jest w ciągłym użyciu, spotkał się ktoś może z taką sytuacją ?.
Ma ktoś dobrą radę ?
Z góry dziękuję za odpowiedź pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 18:31
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 2008 r

Postprzez Jerzyk » 17 maja 2015, 21:44

Jeżeli silnik RF7J
odpal FORscana w oscyloskopie wybierz: EGR valve position ( możesz w mm lub w % lub w voltach ) i sprawdź czy płynnie pracuje.
Wiązka kabli idąca do EGR jest dość napięta- może niekotakt?
Albo nie do końca wyczyściłeś
silnik krokowy EGR lub potencjometr jak to mówią trzeszczy
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez Pioteq25 » 18 maja 2015, 19:02

Silnik EGR może pracować, co nie znaczy że zawór też. Dobrze jest wyczyścić mechanicznie i chemią, a później się zastanawiać czy już jest ok.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Jerzyk » 18 maja 2015, 19:38

ale wtedy nie wyrzuca byka chyba. że mechanicznie stanął dęba a sinik chcąc go wysunąć przeskoczył i pozycjoner pokazuje źle
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez zrembu » 18 maja 2015, 21:59

Dzięki za radę spróbuję jeszcze raz całego wykręcić jeszcze raz przeczyścić , podłącze pod kompa i zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 18:31
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 2008 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6