Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
po '97 ECU mazdy gadały w 4 cyfrowych kodach błędów dlatego pewniej jest się podpiąć pod ELMa i odczytać forscanem bo na diodzie bardzo łatwo jest się pomylić przy takich długich kodach, tym bardziej że ELM327 bez problemu gada przez FORScana z ECU od Z5 bo u mnie nie ma najmniejszych problemów
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Dzięki temu wątkowi zmontowałem odpowiednią diodę z rezystorem i udało mi się ustalić mignięcia przy wyłączonym silniku. Mam problem z interpretacją sygnału:
Albo było tak:
długi krótki krótki krótki
przerwa
długi krótki krótki krótki krótki
przerwa
długi
przerwa ?
długi krótki
Albo tak:
długi krótki krótki krótki
przerwa
długi krótki krótki krótki krótki
przerwa
długi długi krótki
Z logiki wydaje mi się że to nie mogą być kody 4 cyfrowe, bowiem musiałyby wg mojej diagnozy zaczynać się od 3xxx, a to chyba nie możliwe.
Zatem to raczej:
13 Pressure Sensor
14 Atmospheric Pressure Sensor
21?
Proszę o pomoc – czy dobrze to rozumiem?
P.S. Dziurę mam w dolocie powietrza – jutro zakleję.
Albo było tak:
długi krótki krótki krótki
przerwa
długi krótki krótki krótki krótki
przerwa
długi
przerwa ?
długi krótki
Albo tak:
długi krótki krótki krótki
przerwa
długi krótki krótki krótki krótki
przerwa
długi długi krótki
Z logiki wydaje mi się że to nie mogą być kody 4 cyfrowe, bowiem musiałyby wg mojej diagnozy zaczynać się od 3xxx, a to chyba nie możliwe.
Zatem to raczej:
13 Pressure Sensor
14 Atmospheric Pressure Sensor
21?
Proszę o pomoc – czy dobrze to rozumiem?
P.S. Dziurę mam w dolocie powietrza – jutro zakleję.
- Od: 30 cze 2009, 22:30
- Posty: 30
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 96' (włożony silnik z 98')
Miałeś zmieniane ECU razem z silnikiem czy tylko słupek przekladales? Bo po 96 był lifting i tamto ECU gada 4 cyfrowymi kodami błędów
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Goły silnik był zmieniany z paroma elementami. Wierzyć mi się nie chce żeby gościu, który to robił wrzucił także komputer. Także raczej został oryginalny, tym bardziej, że jest powiązany z immo, stacyjką – na pewno tego nie ruszali.
- Od: 30 cze 2009, 22:30
- Posty: 30
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 96' (włożony silnik z 98')
Skasuj błąd, przejedź się trochę i zobacz czy błąd pojawi się znów.
Ew. nagraj filmik z migania diody.
Swoją drogą to u ciebie zawsze możesz jeszcze Forscan'em się podłączyć – odsyłam do lektury właściwego tematu.
Ew. nagraj filmik z migania diody.
Swoją drogą to u ciebie zawsze możesz jeszcze Forscan'em się podłączyć – odsyłam do lektury właściwego tematu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Panowie mam problem
w tygodniu zapaliły mi się kontrolki od abs,tcs,tcs off. Poczytałem klika postów podjechałem do sklepu i zakupiłem to skomplikowane urządzenie diagnostyczne za całe 0,60zł
Jednak po podłączeniu dioda zapala się zaraz po przekręceniu kluczyka i nie gaśnie, cały czas się świeci ciągłym światłem.
Podłączyłem tak:
mostek między GND-TBS
i FBS – dioda – rezystor – +B
Wie koś może co może być na rzeczy?
Jednak po podłączeniu dioda zapala się zaraz po przekręceniu kluczyka i nie gaśnie, cały czas się świeci ciągłym światłem.
Podłączyłem tak:
mostek między GND-TBS
i FBS – dioda – rezystor – +B
Wie koś może co może być na rzeczy?
- Od: 13 lis 2013, 20:42
- Posty: 5
- Skąd: Żary
- Auto: 323f BJ 1.5 1999
krzysek71 napisał(a):Mostek między gnd a ten
Ten mostek zakładamy tylko przy diagnostyce silnika a nie ABS'u
kolok – lampka od ABS'u i TCS'u nadal się świeci?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Po założeniu mostka lampka od ABS'u zapewne też nie chce migać?
W zasadzie w jakim momencie się to stało?
W zasadzie w jakim momencie się to stało?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
niestety nic nie miga
sytuacja dziwna mazda od roku stoi na dworze i do tej pory nic jej nie było, z powodu wyjazdu drugim autem mazda trafiła na tydzień czasu do garażu bez żadnych objaw. Po powrocie odpaliłem, wszystko ok, wyjechałem z garażu poszedłem zamknąć bramę wracam do auta a tu piękna choinka
- Od: 13 lis 2013, 20:42
- Posty: 5
- Skąd: Żary
- Auto: 323f BJ 1.5 1999
Głupi pomysł ale .... spróbuj dać mostek między TBS a masą auta (lub ujemnym biegunem accu) i zobacz czy zacznie migać błędami (zapłon oczywiście włączony!).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mazda wypluła bledy z czego sie bardzo ciesze, bo juz rozkladalem rece ...
jesli dobrze odczytuje mmam bledy :
10
11/12

15.
Tutaj filmik po odpaleniu, chyba nic wiecej nie ma.
Jesli ktos lepiej to odczytuje niech wali na PW odrazu
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Paaanie arafal21 – to nic innego jak P0115 czyli czujnik temperatury płynu chłodzącego 
Masz polifta więc kody są 4-cyfrowe
Czytasz to tak:
– jeden długi błysk i .... przerwa -------> cyfra 0
– jeden długi błysk i jeden krótki -------> cyfra 1
– jeden długi błysk i jeden krótki -------> cyfra 1
– jeden długi błysk i pięć krótkich ------> cyfra 5
Po tej sekwencji masz ciut dłuższą przerwę aby oddzielić do następnej sekwencji.
Trochę gorzej się czyta jak jest na raz kilka różnych błędów.
Teraz myślę, że i Ty zrozumiesz idee tego wyświetlania kodów.
P.S. widać jaka jest "aktywność" ludzi na Forum
Masz polifta więc kody są 4-cyfrowe
Czytasz to tak:
– jeden długi błysk i .... przerwa -------> cyfra 0
– jeden długi błysk i jeden krótki -------> cyfra 1
– jeden długi błysk i jeden krótki -------> cyfra 1
– jeden długi błysk i pięć krótkich ------> cyfra 5
Po tej sekwencji masz ciut dłuższą przerwę aby oddzielić do następnej sekwencji.
Trochę gorzej się czyta jak jest na raz kilka różnych błędów.
Teraz myślę, że i Ty zrozumiesz idee tego wyświetlania kodów.
P.S. widać jaka jest "aktywność" ludzi na Forum
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dziekuje Marku
a ja szukalbym dziury w calym:) Chodzi o ten czujnik temp 2 pinowy w glowicy?? Bo wiecej raczej nie ma czujnikow tempma.
No jest troche kiepsko ale zawsze sie ktos znajdzie;)
Dopisano 13 cze 2015, 14:08:
Dosyc opcja
Silnik jest przedlift i czujnik 3pinowy a ja mam polift 2 pinowy 

No jest troche kiepsko ale zawsze sie ktos znajdzie;)
Dopisano 13 cze 2015, 14:08:
Dosyc opcja

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
W każdym razie problem dotyczy czujnika temperatury.
Ile ma (lub powinien mieć) pinów to zależy m.in. od wersji sterownika.
W starszych (przedliftowych) konstrukcjach są dwa czujniki (1 i 2 pinowy) a później zmienili to na jeden czujnik.
Jak znam życie to nie zdziwię się jak oba zestawy elektrycznie będą równoważne.
Swoją drogą to przecież u siebie możesz się podłączyć kompem do auta i tak diagnozować go. Jest to o tyle lepsze, że masz podgląd "live data" czego nie odczytasz diodą LED.
Ile ma (lub powinien mieć) pinów to zależy m.in. od wersji sterownika.
W starszych (przedliftowych) konstrukcjach są dwa czujniki (1 i 2 pinowy) a później zmienili to na jeden czujnik.
Jak znam życie to nie zdziwię się jak oba zestawy elektrycznie będą równoważne.
Swoją drogą to przecież u siebie możesz się podłączyć kompem do auta i tak diagnozować go. Jest to o tyle lepsze, że masz podgląd "live data" czego nie odczytasz diodą LED.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Panowie dziś podjąłem się sprawdzenia błędów w Madzi i tak na silniku wszystko ok. Po przelaczeniu zapłonu dioda się zaswiecila i zgasla a później już nic nie mrugala i po odpaleniu silnika też cisza
Problem się pojawia przy ABS dioda się zaswieca i świeci cały czas. Wie ktoś dlaczego tak jest?
Dodam że kontrolka też się swiecila cały czas więc ja wyjalem i czy to może ma jakiś wpływ na to ze dioda diagnostyczna świeci ciągłe?
Problem się pojawia przy ABS dioda się zaswieca i świeci cały czas. Wie ktoś dlaczego tak jest?
Dodam że kontrolka też się swiecila cały czas więc ja wyjalem i czy to może ma jakiś wpływ na to ze dioda diagnostyczna świeci ciągłe?
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
Masz wersje polift wiec ELM327 gada z nią aż miło sprawdzasz w FORSCANIE co dolega Twojemu modułowi ABS
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości